Invatatura Bisericii despre antihrist

Studiul şi Exegeza Vechiului şi Noului Testament. Probleme de traducere şi intelegere a textului biblic
Petre C
Mesaje:606
Membru din:24 Noi 2008, 21:42
Confesiune:ortodox
Localitate:Bucuresti
Contact:
Invatatura Bisericii despre antihrist

Mesaj necititde Petre C » 31 Ian 2009, 21:16

Fratele Ioan a sugerat deschiderea unui nou subiect, plecand de la o discutie despre antihrist. Cred ca ar fi bine sa avem un subiect dedicat problemei, e clar ca sunt multe carente cam pentru marea majoritate din noi.
Raspund aici fratelui Ioan, care a spus:
Totusi, recitind capitolul despre antihrist la Sf. Ioan Damaschin (Cartea IV, Cap. 26), spicuiesc cateva pasaje care par sa te contrazica:

"Şi atunci va veni (antihrist) spre mustrarea iudeilor potrivnici lui Dumnezeu."

"Aşadar, iudeii n-au primit pe Domnul Iisus Hristos şi Dumnezeu care este Fiul lui Dumnezeu, dar vor primi pe înşelător..."

"Când spune apostolul "în Biserica lui Dumnezeu", nu vorbeşte de Biserica noastră, ci de cea veche, de cea iudaică. Căci antihrist nu va veni la noi, ci la iudei." (a se vedea si Hipolit, vorbind despre restaurarea Templului din Ierusalim si favorizarea deosebita a iudeilor)

"Vor fi trimişi Enoh si Ilie Testiveanul, si „vor întoarce inima părinţilor către copii”, adică sinagoga către Domnul nostru Iisus Hristos" (despre aceiasi, Omilia LVII la Matei, Sf. Ioan Gura de Aur)
Pai, sa o luam pe rand.

Sf. Ioan Damaschin doar subliniaza cateva aspecte. E vorba de un unghi de vedere. Si evident, suntem de acord cu el.
"Şi atunci va veni (antihrist) spre mustrarea iudeilor potrivnici lui Dumnezeu."
Da, antihrist vine spre mustrarea iudeilor: ei nu L-au primit pe Hristos, dar il vor primi pe antihrist.
"Când spune apostolul "în Biserica lui Dumnezeu", nu vorbeşte de Biserica noastră, ci de cea veche, de cea iudaică. Căci antihrist nu va veni la noi, ci la iudei."
Da, antihrist se va instaura in templul evreilor. Asta se va intampla si fizic, pentru ca acolo se va proclama ca dumnezeu, in templul de la ierusalim reconstruit.
Dar formula "nu va veni la noi" nu inseamna ca nu ne priveste venirea lui antihrist. Prigoana lui antihrist va fi impotriva Bisericii crestine. Crestinii vor fi marele dusman al lui antihrist.
Cred ca se spune ca nu veni la crestini, in sensul ca va veni prin evrei. Dar antihrist va stapni toata lumea, si va vrea ca TOTI sa i se inchine.
"Vor fi trimişi Enoh si Ilie Testiveanul, si „vor întoarce inima părinţilor către copii”, adică sinagoga către Domnul nostru Iisus Hristos"
Desigur, suntem de acord. Dar tot Enoh si Ilie ii vor pregati pe crestini in vederea marturisirii cand antihrist va incepe prigoana. (este o distanta de zile intre venirea profetilor si cea a lui antihrist, cred).

Repet, Sf. Ioan Damaschin pun doar anumite accente.

Sa vedem ce spune si parintele Petru.
"Că de voi şi umbla în mijlocul morţii, nu mă voi teme de rele; că Tu cu mine eşti." Ps. 22,4

Petre

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje:1104
Membru din:07 Apr 2008, 20:29
Confesiune:ortodox
Preocupări:medicină, teologie, filosofie
Localitate:Italia
Contact:

Re: Invatatura Bisericii despre antihrist

Mesaj necititde Ioan Cr » 01 Feb 2009, 21:06

Multumesc mult pentru lamurire. Cred ca am scapat din vedere pozitia speciala (fara ironie) a poporului evreu in planul de mantuire al omenirii. Intr-un fel, evreii ortodocsi (= mesianici) sunt cei mai vulnerabili la inselaciunea lui Antihrist, mai intai pentru ca inca il asteapta pe Hristos si apoi, pentru ca isi doresc sa fie si mai lumesc - cum nu a fost Mantuitorul. In al doilea rand, pentru ca va gasi in iudei aliatii potriviti (dogmatic!) pentru umilirea Bisericii crestine (in special fata de dogma Sf. Treimi si a Intruparii).

La acest punct ma intreb, care este ratiunea (atat cat imi este ingaduit ca sa aflu) pecetluirii deosebite numai a celor din semintiile lui Israel (Apocalipsa, Cap. VII) - ca doar nu pot fi acestea si singurii robi ai lui Dumnezeu aflati atunci pe pamant (cum au fost cei opt pe timpul lui Noe), caci unde va fi Biserica si ce sunt crestinii? In capitolul IX citim ca urgia trimisa de al 5-lea Inger (lacustele) nu va atinge decat pe cei care nu au pecetea lui Dumnezeu pe fruntile lor: sa insemne asta oare ca vor fi crutati doar iudeii insemnati anterior, sau cumva si crestinii din Biserica lui Hristos? In ce sens sunt acesti 144 000 pecetluiti "răscumpăraţi dintre oameni, pârgă lui Dumnezeu şi Mielului" (14:4)? Ce se intampla cu ceilalti robi ai lui Dumnezeu - crestinii dintre neamuri, bunaoara, caci sunt si acestea? Faptul ca dupa venirea fiarei si a insemnarii cu numarul ei - si mult dupa rascumpararea celor 144 000 - un alt Inger mai predica totusi Evanghelia si mai cheama la pocainta si la adevarata slujire, vorbeste despre o oarecare speranta de mantuire pentru cei ramasi, si daca este asa (si scrie ca vor fi intr-adevar si din cei care au rezistat sa se inchine fiarei), de ce nu sunt insemnati toti ei impreuna cu cei 144 000, robi ai lui Dumnezeu ca si dansii? De ce pecetluirea cu pecetea lui Dumnezeu ar fi limitata (pentru evrei), in timp ce insemnarea cu cea a fiarei - nu? Sa fie oare Biserica atunci neglijata (am intalnit si asa acuzatie)?

Daca m-am intins prea mult si am starnit sminteli... ma iertati. Vreau sa inchei cu ceea ce imi pare mie o posibila explicatie. Inca Hippolit a remarcat asemanarile dintre Hristos si Antihrist - ca ultimul va fi evreu, ca va fi eliberator, ca va restabili in trei zile Templul, ca va avea si apostoli etc. Poate ca insemnarea celor 144 000 evrei, toti drepti si sfinti (Cap. 14), este un fel de "Botez fortat" - a celor de tipul prigonitorului Saul, pe care Biserica nu a reusit sa-i converteasca (cum nu a putut nici cu cel ce avea sa devina Pavel) si care sunt prea vrednici pentru a fi lasati eventual sa slujeasca lui Antihrist si prea temuti in campania acestuia impotriva Bisericii. Cat despre Biserica, Hristos este cu ea si in ea mereu si doar falsa aparenta este ca cei din Biserica vor fi neglijati la prima pecetluire (cea a robilor lui Dumnezeu) - pentru ca suntem insemnati prin Sf. Botez cu aceeasi Pecete si doar in masura in care straluceste pe fruntile noastre, vom fi si noi crutati de urgiile amintite.
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Invatatura Bisericii despre antihrist

Mesaj necititde protosinghel » 01 Feb 2009, 21:37

care este ratiuneapecetluirii deosebite numai a celor din semintiile lui Israel (Apocalipsa, Cap. VII) - ca doar nu pot fi acestea si singurii robi ai lui Dumnezeu aflati atunci pe pamant (cum au fost cei opt pe timpul lui Noe), caci unde va fi Biserica si ce sunt crestinii?
De la Hristos încoace, atunci când se vorbeşte de "Israel" se au în vedere creştinii, iar atunci când se spune "iudei", se au în vedere evreii.
Cuvântul "Israel", în ebraică - Iş-ra-El - înseamnă bărbatul sau poporul care L-a văzut pe Dumnezeu. În general asta se ştie.
La Romani cap. 9, Sf. Pavel arată foarte clar că evreii şi-au pierdut statutul de "Iş-ra-El" şi anume creştinii sunt "noul Israel".
Şi noi cântăm la fiecare Vecernie "Acum slobozeşte pe robul Tău, Stăpâne [...] şi slavă poporului Tău Israel" (nu "celui binecredincios", cum schimonosesc unii). Bineînţeles aici Biserica nu se roagă pt slava evreilor, "Să nu fie!" (vorba biblică - :lol: ), ci pt slava cerească a creştinilor, adevăraţii robi ai Stăpânului Dumnezeu.

Doresc să fac şi o mică sinteză şi precizare a celorlalte afirmaţii spuse despre Antihrist, inclusiv de Sf. Ioan Damaschin:
- evreii îl vor percepe pe Antihrist ca "Mesia", deci "Hristos". El îi va ridica pe evrei la o slavă pe care nu au mai avut-o, dar venirea (a doua deja) a Adevăratului Mesia-Hristos va da pe faţa slava mincinoasă a lor şi-i va osândi;
- aceeaşi persoană a lui "Mesia-Hristos" perceput astfel de evrei, pt creştini va fi Anti-Mesia, adică Anti-Hrist(os).

Nu trebuie să ne bâlbim la aceste amănunte. Sf. Ioan Damaschis spune foarte clar.

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje:1104
Membru din:07 Apr 2008, 20:29
Confesiune:ortodox
Preocupări:medicină, teologie, filosofie
Localitate:Italia
Contact:

Re: Invatatura Bisericii despre antihrist

Mesaj necititde Ioan Cr » 01 Feb 2009, 22:19

De la Hristos încoace, atunci când se vorbeşte de "Israel" se au în vedere creştinii, iar atunci când se spune "iudei", se au în vedere evreii.
Cuvântul "Israel", în ebraică - Iş-ra-El - înseamnă bărbatul sau poporul care L-a văzut pe Dumnezeu. În general asta se ştie.
La Romani cap. 9, Sf. Pavel arată foarte clar că evreii şi-au pierdut statutul de "Iş-ra-El" şi anume creştinii sunt "noul Israel".
Dar nu se impaca cu Apocalipsa VII, parinte! Fiii lui Israel sunt pusi acolo anume in legatura cu cele 12 semintii (si-s enumerate toate) si care nu seamana a fi crestini. In rest - de acord.
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Invatatura Bisericii despre antihrist

Mesaj necititde protosinghel » 01 Feb 2009, 22:36

De la Hristos încoace, atunci când se vorbeşte de "Israel" se au în vedere creştinii, iar atunci când se spune "iudei", se au în vedere evreii.
Cuvântul "Israel", în ebraică - Iş-ra-El - înseamnă bărbatul sau poporul care L-a văzut pe Dumnezeu. În general asta se ştie.
La Romani cap. 9, Sf. Pavel arată foarte clar că evreii şi-au pierdut statutul de "Iş-ra-El" şi anume creştinii sunt "noul Israel".
Dar nu se impaca cu Apocalipsa VII, parinte! Fiii lui Israel sunt pusi acolo anume in legatura cu cele 12 semintii (si-s enumerate toate) si care nu seamana a fi crestini. In rest - de acord.
;)
Dacă acceptăm sensul literar al celor 12 seminţii (fiecare cu numele lor), atunci trebuie să acceptăm şi numărul de 12 de pecetluiţi din fiecare seminţie. Sau ce părere ai?

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje:1104
Membru din:07 Apr 2008, 20:29
Confesiune:ortodox
Preocupări:medicină, teologie, filosofie
Localitate:Italia
Contact:

Re: Invatatura Bisericii despre antihrist

Mesaj necititde Ioan Cr » 02 Feb 2009, 10:52

Întrucât acele evenimente vor fi precedate de o predicare a Evangheliei la toate popoarele pământului şi toţi într-o anumită măsură în vor cunoaște pe Dumnezeu, iar unii vor şi crede (deci vor deveni "Israel"), numărul celor 12 seminţii anume asta şi înseamnă - toate neamurile pământului, de la o margine până la alta.
De asemenea când se spune că 12 bătrâni vor judeca cele 12 neamuri, se are în vedere că sfinţii strămoşi ai fiecărui neam vor judeca neamurile pământului. Deci noi vom fi judecaţi de Sf. Ap. Andrei, de Sf. Ştefan cel Mare şi ceilalţi Sfinţi. Cam asta e ideea şi bineînţeles şi ea este una simbolică.
Sf. Ioan preia şi extinde ideea din Evanghelie, iar Hristos a spus-o evreilor, pt a-i responsabiliza - că chiar Avraam şi Moise îi vor judeca, deci nu vor scăpa de responsabilitatea pt schimonosirii şi neîmplinirea legii date de aceştia.

Aporopo, atunci când se vorbeşte despre predicarea Evanghelie la neamuri, se are în vedere "Evanghelia mântuirii" (Efeseni 1:13), adică cea predicată de Biserica Ortodoxă, nu cea predicată de papistaşi sau protestanţi. Aşa interpretează Sf. Nicolae al Japoniei şi Sf. Ioan Maximovici. Deci mai avem de trăit..., dar şi de lucrat.
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

Petre C
Mesaje:606
Membru din:24 Noi 2008, 21:42
Confesiune:ortodox
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Invatatura Bisericii despre antihrist

Mesaj necititde Petre C » 18 Apr 2009, 13:18

Aporopo, atunci când se vorbeşte despre predicarea Evanghelie la neamuri, se are în vedere "Evanghelia mântuirii" (Efeseni 1:13), adică cea predicată de Biserica Ortodoxă, nu cea predicată de papistaşi sau protestanţi. Aşa interpretează Sf. Nicolae al Japoniei şi Sf. Ioan Maximovici. Deci mai avem de trăit..., dar şi de lucrat.

Intr-adevar, iata ce raspunde Sf. Ioan Maximovici (preluat de pe blogul dedicat lui):
DE CE a avut Arhiepiscopul Ioan o voinţă atât de mare cu privire la Biserica Franceză, mergând practic împotriva oricui, pentru a da Bisericii Franceze propriul ei episcop? Cu cât trecea timpul, a devenit tot mai clar pentru Eugene şi Gleb ceea ce îşi dăduse seama Arhiepiscopul Ioan cu viziunea sa clarvăzătoare, apocaliptică. Într-una dintre vizitele Arhiepiscopului la magazinul lor de cărţi, Eugene i-a pus o întrebare la care cugetase mult:

- Aproape tuturor popoarelor de pe pământ li se propovăduise Evanghelia. Asta înseamnă că acesta este sfârşitul lumii, cum spun Scripturile?

- Nu, a răspuns Arhiepiscopul. Evanghelia lui Hristos trebuie să fie propovăduită în toate limbile din lume într-un context ortodox. Numai atunci va veni sfârşitul.
De remarcat cuvintele cheie:

- propovaduita (o prima Biserica deschisa in Thailanda nu implica faptul ca li s-a propovaduit celor de acolo evanghelia, chiar daca cativa se convertesc)

- in toate limbile (sunt tari cu o multitudine de etnii si limbi - Brazilia, India, Indonezia, samd...)

- intr-un context ortodox- aici e o aluzie la o situatie in care ortodoxia nu va fi doar "cel mai bine pazit secret al Americii" Pr. Gheorghe Calciu (si al lumii, adaug eu)

Cum bine a observat fratele Cristian, mai avem .... Am sa pun si ceva de Sf. Nicolae al Japoniei care, daca nu ar apartine unui sfant misionar din sec XX, ar parea naiv. Caci astazi a considera si afirma un set de propozitii despre sfarsitul lumii da bine, e de bon ton... ;)
"Că de voi şi umbla în mijlocul morţii, nu mă voi teme de rele; că Tu cu mine eşti." Ps. 22,4

Petre

Dionysie
Mesaje:695
Membru din:20 Dec 2010, 20:57
Confesiune:ortodox
Preocupări:înţelegerea
Localitate:fost: "aletheia"

Re: Invatatura Bisericii despre antihrist

Mesaj necititde Dionysie » 19 Dec 2011, 21:39

Există elemente de învăţătură cu privire la Anti-Hrist şi la antihrişti şi în prima epistolă a lui Ioan, unul dintre fragmentele esenţiale fiind 1 Ioan 2, 18-27. Pe lângă textul în sine există şi comentarii patristice, cum ar fi spre exemplu comentariul (omiletic) al sfântului Augustin, sfânt care face nişte remarci interesante comentând fragmentul în cauză. Motivul pe care se concentrează sistematic comentariul sfântului Augustin este acela al posibilităţii ca fiecare dintre noi sau dintre membrii Bisericii să fie un antihrist sau un exponent al duhului antihristic. Pentru că Antihristul e acela care se opune lui Hristos.

Antihriştii, pe urma cuvântului sfântului Ioan, sunt aceia "care au ieşit dintre noi, dar nu erau de-ai noştri". Una dintre interpretările sfântului Augustin este aceea că antihriştii sunt eretici, schismatici, care de fapt, deşi făceau parte formal din Biserică, nu erau cu adevărat încorporaţi Trupului lui Hristos. Când însă se pune problema, dilema, faptului că şi schismaticii mărturiseau sau pot să mărturisească şi ei că Iisus este Hristosul, sfântul Augustin spune că pentru a vedea cine sunt cei în Hristos şi cine sunt antihriştii trebuie luat aminte nu atât la mărturia formală a articolului de credinţă, cât mai ales la mărturisirea prin fapte a credinţei că Iisus este Hristosul. Schismaticii tocmai prin aceasta se evidenţiază, şi anume prin faptul că deşi păstrează o mărturisire formală, verbală a lui Iisus ca Hristos, totuşi prin viaţa lor ei nu Îl mărturisesc cu adevărat pe Iisus ca Mesia.

Trecând la cei din Biserică, sfântul Augustin scoate în evidenţă că sunt sau pot fi mulţi care se împărtăşesc chiar de sfintele taine, împreună chiar cu cei credincioşi, dar atunci când vine vremea ispitei, a încercării ei se dovedesc, prin căderea lor, că "deşi erau dintre noi, nu erau de-ai noştri". Ceea ce sfântul Augustin scoate în evidenţă este faptul că nici măcar părtăşia de sacramentele Bisericii nu poate fi în cele din urmă o probă a încorporării reale în Hristos, ci transformarea (care poate avea loc şi prin sacramente) omului, prin alegerea sa în urma harului, care îi dă putinţă, cu ajutorul lui Dumnezeu, să nu se dovedească un antihrist, un dezertor. "Căci din voia sa fiecare este fie anticrist, fie în Cristos." (Augustin)

O altă interpretare cutremurătoare şi cutremurător de actuală este aceea cu privire la antihriştii din interiorul Bisericii. "Aşadar, de-acum, fraţii mei, dacă este să cercetăm faptele aflăm nu numai că mulţi anticrişti au ieşit afară, ci şi că mulţi încă nu s-au arătat, anume cei care nu au ieşit cu totul afară. Câţi sperjuri, câţi înşelători, câţi adulteri, beţivi, cămătari, traficanţi şi alţii de felul acesta, care nu se pot înşira acum nu are Biserica în ea! Asemenea fapte sunt opuse învăţăturii lui Cristos, sunt opuse Cuvântului lui Dumnezeu, iar Cuvântul lui Dumnezeu este Cristos. Iar tot ce se opune Cuvântului lui Dumnezeu este în Anticrist. (...) Însă dacă nu vrei s-o faci, şi iubeşti şi ţii cu tot dinadinsul la păcatele tale, eşti opus lui Cristos. Fie că eşti înăuntru, fie că eşti afară, eşti anticrist. Fie că eşti înăuntru, fie că eşti afară, eşti pleavă. Dar de ce nu eşti dat afară? Pentru că nu ai întâlnit încă suflarea vântului." (Augustin, Comentariu la prima epistolă a lui Ioan, Polirom, 2003, pag. 121) Astfel comentariul sfântului Augustin deschide nişte perspective, pe urma epistolei sfântului Ioan, "grele" cu privire la apartenenţa reală sau formală la Trupul lui Hristos. Cei care, chiar părtaşi la sacramente, apostaziază în fapte, cei care trăiesc absolut necorespunzător fără dorinţă de îndreptare şi fără transformare, sunt foarte suspecţi sub aspectul realei lor apartenenţe la Trupul Mistic al lui Hristos. Astfel multe "surprize" pot şi vor apărea când va veni sau când vine "suflarea vântului", cernerea şi alegerea prin Duhul Sfânt, deşi încă mai sunt destui care se perindă pe la ritualuri şi mulţi prezbiteri care au o permisivitate şi o toleranţă extrem de suspectă şi de primejdioasă (inclusiv pentru "bine-credincioşi", nu doar pentru ei personal, în cazul multora deloc dezinteresaţi lumeşte)!!

OLGA

Re: Intrebari scurte

Mesaj necititde OLGA » 06 Mar 2012, 14:41

Despre Antihrist, în Dogmatica sfântului Ioan Damaschin scrie că "Se naste deci din curvie, dupa cum am spus, este crescut in ascuns si pe neasteptate se rascoala, se impotriveste si imparateste. La inceputul imparatiei lui, dar mai degraba a tiraniei lui, ia chipul sfinteniei, dar cand ajunge stapanitor, persecuta Biserica lui Dumnezeu (Matei XXIV, 6-10.) si-si face cunoscuta toata rautatea lui. Va veni cu "semne si minuni mincinoase" (II Tesaloniceni II, 9.), inselatoare si nu adevarate si pe cei care au slaba si neintarita temelia mintii ii va insela si-i va desparti de Dumnezeul cel viu, incat "sa se sminteasca de va fi cu putinta si cei alesi" (Matei XXIV, 24.)."
Întrebarea mea este: ce să înţelegem prin faptul că la început ia chipul sfinţeniei?

Anthropos
Mesaje:99
Membru din:05 Apr 2008, 14:50
Confesiune:ortodox
Preocupări:teologie, stiinte politice
Localitate:Republica Moldova

Re: Intrebari scurte

Mesaj necititde Anthropos » 06 Mar 2012, 20:21

Întrebarea mea este: ce să înţelegem prin faptul că la început ia chipul sfinţeniei?
Va semăna cu un sfânt, dar va fi drac. Dacă unii oameni pot să ne înşele printr-o "sfinţenie" aparentă, cu atât mai mult îi va reuşi necuratului!

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje:1540
Membru din:23 Apr 2008, 13:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate:Sibiu
Contact:

Re: Intrebari scurte

Mesaj necititde maria_andreea » 07 Mar 2012, 22:07

ce să înţelegem prin faptul că la început ia chipul sfinţeniei?
Dacă ia doar chipul sfinţeniei înseamnă că se preface că este sfânt, adică va înşela oamenii sub masca sfinţeniei.
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

OLGA

Re: Intrebari scurte

Mesaj necititde OLGA » 09 Mar 2012, 09:58

ce să înţelegem prin faptul că la început ia chipul sfinţeniei?
Dacă ia doar chipul sfinţeniei înseamnă că se preface că este sfânt, adică va înşela oamenii sub masca sfinţeniei.
Eu nu cred că poate părea cineva sfânt dacă nici măcar nu se împărtăşeşete cu Sfintele Taine. Ar însemna să fie şi botezat în relugia ortodoxă. Mai poate acela ajunge Antihristul?

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje:1540
Membru din:23 Apr 2008, 13:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate:Sibiu
Contact:

Re: Intrebari scurte

Mesaj necititde maria_andreea » 09 Mar 2012, 10:33

Eu nu cred că poate părea cineva sfânt dacă nici măcar nu se împărtăşeşete cu Sfintele Taine. Ar însemna să fie şi botezat în credinţa ortodoxă
La carnaval îţi pui o mască şi iată că pari altcineva. Dacă vorbim de a părea sfânt vorbim de fapt de masca de sfânt, adică nu se identifică cu persoana, deci nu se împărtăşeşte cu Sf. Taine acea persoană, iar masca o împrumută de la cei care o au (din învăţătura creştină).
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

Constantinos

Re: Intrebari scurte

Mesaj necititde Constantinos » 09 Mar 2012, 19:42

Probabil se naste prin Rusia si botezat de mic ortodox dupa proorociile Sfantului Lavrentie :Toate bisericile şi mănăstirile vor fi într-o bunăstare imensă, pline de bogăţii, ca niciodată, dar să nu mergeţi în ele. Antihrist va fi încununat ca împărat în marea biserică din Ierusalim cu participarea clerului şi a Patriarhului. Intrarea şi ieşirea din Ierusalim va fi liberă pentru orice om, dar atunci să vă străduiţi să nu vă duceţi, căci totul va fi spre a vă linguşi pe voi, ca să vă atragă în ispită.
Antihrist va proveni dintr-o femeie curvă, o evreică dintr-al doisprezecelea neam de preadesfrânaţi. Deja de la adolescenţă se va deosebi de semenii săi prin capacităţile sale intelectuale deosebite, care se vor manifesta la el mai ales după vârsta de 12 ani când, plimbându-se prin parc cu mama lui, se va întâlni cu satana care ieşind din beznă (din adâncul iadului) va intra în el. Băiatul se va cutremura de spaimă dar satana îi va spune: „nu te teme şi nu te înspăimânta, eu te voi înălţa pe tine”. Acest copil îi va uimi pe toţi cu inteligenţa sa. Şi aşa, din el va încolţi şi se va coace în chipul omului „antihristul”. Când satana va fi întronat, în timpul punerii coroanei se va citi Simbolul Credinţei – Crezul -, dar el nu va permite ca acesta să fie citit corect, iar acolo unde vor fi scrise cuvintele „şi întru Unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu” el se va lepăda de acestea şi se va recunoaşte doar pe sine. La încoronare, antihristul va avea mănuşi pe mâini, iar când le va da jos ca să-şi facă Sfânta Cruce, Patriarhul va observa că el în loc de unghii are gheare şi aceasta îi va întări bănuiala sa că acesta este antihristul. Atunci Patriarhul va exclama: „Acesta este antihristul” pentru care Patriarhul va fi omorât.

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje:1540
Membru din:23 Apr 2008, 13:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate:Sibiu
Contact:

Re: Intrebari scurte

Mesaj necititde maria_andreea » 09 Mar 2012, 21:37

Aaa, deci un ortodox formal, vedeţi de ce este bine să refuzăm oficierea Sf. Taine ortodocşilor formali :!: :?:
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Intrebari scurte

Mesaj necititde dimitrie » 09 Mar 2012, 23:47

Întrebarea mea este: ce să înţelegem prin faptul că la început ia chipul sfinţeniei?
Va semăna cu un sfânt, dar va fi drac. Dacă unii oameni pot să ne înşele printr-o "sfinţenie" aparentă, cu atât mai mult îi va reuşi necuratului!
Ce vreţi să spuneţi aici că va fi: drac ca asemănare în răutate sau drac ca fire (înger căzut)? E posibil ca unii să înţeleagă ce n-aţi dori. Puteţi fi mai explicit?
Eu observ că se întrevăd aici nişte confuzii cu repercusiuni grave d.p.d.v. doctrinar.
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Intrebari scurte

Mesaj necititde dimitrie » 10 Mar 2012, 00:41

Întrebarea mea este: ce să înţelegem prin faptul că la început ia chipul sfinţeniei?
Eu am înţeles din ce am citit că d.p.d.v. moral va lua chipul sfinţeniei, adică se va preface a fi: compătimitor, altruist, etc. Televiziunile îşi vor face numărul aici, având grijă să-l prezinte cum lumea şi l-ar dori pe "Mesia", etc. Totul va fi regizat cu multă minuţiozitate. Ceva mai multe "efecte" vrăjitoreşti ca la Chinops vrăjitorul va prezenta el lumii atunci.
Aici e de remarcat apartenenţa lui religioasă, doctrinară, şi că el nu va fi creştin-ortodox, ci, va fi exponentul iudaismului apostat, deoarece vine din seminţia Dan, şi ca Mesia cel aşteptat de evrei. Ori evreii lui Dan nu sunt creştini, iar creştinii ortodocşi nu sunt hiliaşti. Ei/noi aşteaptă/aşteptăm pe Hristos la Parusie. Aaa, că p/np şi "martorii lui Iehova" sunt hiliaşti..., asta e altceva!
Mai mult, este exponentul ecumenismului eretic panreligios (în el aflându-şi de fapt finaliatatea, venirea lui pregătindu-o acest tip de ecumenism).
Însă, mai ştim că la noi există şi arhierei adepţi ai acestui ecumenism eretic panreligios. Unul din aeştia a făcut o atare afirmaţie hulitoare prin 2006 (în .... din mai/iunie-? 2006), unde scria cam aşa: Eu cred că Dumnezeu a zis în acele momente aşa: "Cinstiţi-mă fiecare în felul vostru, dar nu mai faceţi războaie între voi!" Această părere şi-a exprimat-o episcopul respectiv, în urma unei vizite oficiale în Rusia, unde a participat la o conferinţă internaţională panreligiaosă, având ca temă: traficul de carne vie, drogurile, războiul, etc.
Au fost prezenţi activ acolo şefi religioşi (ortodocşi, catolici, p/np, hinduşi, musulmani, confuciani, budişti, etc.) din peste 70 de state (inclusiv CSI).
Iată un model de ierarh ce ar putea participa la o întronizare ecumenică eretică, în lumina căreia ar putea fi întronizat repectivul. Să nu uităm că în catedrala mitropolitană din Timişoara, au avunt loc acum 2-3 ani (poate şi mai recent) oficii masonice de investire a unor masoni în diferite grade masonice. Au fost prezenţi atunci şi preoţi de-ai catedralei care au oficiat şi un Te-Deum pentru cei în cauză....
Antihristul va avea valenţe ecumenice ca unul care-şa va lua 5 nume de hulă: Mesia al evreilor, Hristosul "martorilor lui Iehova", al 5-lea Buda al budiştilor, imamul musulmanilor, .... (cf. spuselor Părintelui Paisie Aghioritul).
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

Constantinos

Re: Intrebari scurte

Mesaj necititde Constantinos » 10 Mar 2012, 10:42

Maria_andreea , ar intra satana in acel copil mai repede, inainte de a ajunge la varsta de 12 ani daca nu ar fi botezat.


Înapoi la “SFÂNTA SCRIPTURĂ / BIBLIA”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX