Cinstirea pe care o dă Biserica Sfinţilor Împăraţi Constantin cel Mare şi mamei sale Elena de întocmai cu Apostolii, nu este prima de acest fel dată unor Sfinţii, alţii decât Apostolii. Un exemplu în acest caz este al Sfintei Nina, ocrotitoarea şi luminătoarea Georgiei, cea întocmai cu Apostolii. Şi de citim vieţile Sfinţilor Împăraţi Constantin cel Mare şi a mamei sale Elena, vom înţelege lesne asemănarea lor cu Apostolii: precum Apostolii au luminat lumea prin propovăduirea Evangheliei, asemenea şi ei au contribuit (în egală măsură) la răspândirea luminii Evangheliei, precum şi la izgonirea întunericului păgânătăţii. Şi aici putem enumera doar câteva din importantele măsuri luate în acest sens de aceşti Sfinţi Împăraţi: încetarea jertfelor idoleşti în întreg Imperiul Roman, desfiinţarea caselor de desfrâu, legalizarea şi instituirea creştinismului ca religie oficială a Imperiului Roman (care se întindea pe 3 continente), eliberarea tutror creştinilor închişi pentru "vina" credinţei lor, reîntoarcerea tuturor averilor Bisericii confiscate de împăraţii predecesori, acordarea dreptului episcopilor de a elibera oamenii din sclavie (începutul desfiinţării sclaviei), declararea zilelor de duminică şi vineri ca zile de odihnă (vinerea, pentru a putea ajuna creştinii mai uşor şi a nu fi împiedicaţi la aceasta din pricina obişnuitelor osteneli fizice ale unei zile de muncă), etc. Toate faptele întreprinse de ei spre înflorirea Bisericii, poartă parfumul unei mari dragoste faţă de Domnul nostru Iisus Hristos.Care este explicatia '''denumirii''' ,,Intocmai cu apostoli,, a Sfintilor Constantin si Elena ? Doamne ajuta!
D-le Constantinos, Biserica îi cinsteşte pe Sfinţii ei. Însă, nu întotdeauna îi prăznuieşte cu ţinere pe toţi cei mai mari, dar nici cu ţinere pe cei mai mici. Acolo, discuţia are loc între unii numiţi "Mari": Sf. C-tin cel Mare şi Sf. Paisie cel Mare. Iar dinstincţia se face doar între aceştia.Cinstiti intocmai ca apostolii , la oameni , pe pamant, deoarece sunt foarte cunoscuti si au avut rol important, dar la Dumnezeu nu sunt asa slaviti.
Aici sunteţi puţin inexact, deoarece în textul cu pricina nu spune că orice calugar care ajunge in rai este mai mare ca el ci, spune doar despre aceia care sunt din ceata monahilor celor Mari, cunoscuţi ca Mari, ori necunoscuţi:Sfantul Paisie cel Mare a primit vizita cereasca a sufletului lui Constantin cel Mare care i-a spus ca orice calugar care ajunge in rai este mai mare ca el
Ideia ca monahii ( cu adevarat monahi) care nu prezinta moaste la dezgropare nu sunt in rai are adevarul ei. Ei pot fi in rai ,dar ca mireni nu in ceata cuviosilor , adica dezbracati cu ajutorul ingerilor de haina monahala
...........................................................................
De obicei raman sfinte moaste persoanele care au fost imbratisate de mai multe ori de lumina necreata, nu cei care doar o data au vazut-o. Iar lucrarea monahului este pocainta neancetata (este rugaciune in Canoanele Maicii Domnului in care se zice daruieste-mi lumina pocaintei) si apoi logodirea cu Mirele Ceresc in care trupul este pentru Domnul si nu pentru femeie.
Bine ai spus aici, şi ai dovedit-o până acum cu vârf şi îndesat.Atentionare: tot ce scriu poate fi gresit deoarece invatatura Bisericii este conglasuirea tuturor sfintilor, iar eu nu pot cunoaste nici macar teoretic unele aspecte ale invataturii din moment ce scrierile Sfantului Isidor Pelusiotul nu le pot gasi in romana.
Înapoi la “ALTE SUBIECTE TEOLOGICE”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori