Parerea mea este ca aceste intrebari au luat nastere in mintea ta atunci cand ai reusit "singur" (adica fara duhovnic) sa fi crestin, sa te lepezi de unele pacate-asa cum ai precizat.DE CE sa apelez la Dumnezeu cand pot sa fac lucrurile si singur? Ce nevoie avem de Dumnezeu?
Oricat de "pacatos" ar fi un preot pe noi nu ar trebui sa ne intereseze pt ca noi ne ducem la preot pt a ne intalni cu Dumnezeu, pt a vb cu Dumnezeu in baza harului primit la hirotonie si a credintei noastre nestramutate in Unul Dumnezeu.Mai ales nu pot sa accept ca pot fi condus in viata mea personala, (cea mai personala!) de un preot care este indeobste MAI "pacatos" si mai ignorant ca mine.
pentru ca ajungi sa simti nevoia de a vorbi cu EL cum vorbesti cu cineva de-al tau (cel mai bun prieten, mama, tata, frate, sora, bunicul. etc) care sigur nu te cearta cand vorbesti cu EL,si care sigur te ajuta! si pentru ca stii ca daca ii spui lui Dumnezeu ce ai pe suflet, sigur se rezolva.DE CE sa apelez la Dumnezeu cand pot sa fac lucrurile si singur? Ce nevoie avem de Dumnezeu? Mai ales nu pot sa accept ca pot fi condus in viata mea personala, (cea mai personala!) de un preot care este indeobste MAI "pacatos" si mai ignorant ca mine..
stai linistit, sunt multe suflete pasnice pe forum! eu n-am reusit sa-i enervez, si sunt tare pisaloaga...V-as multumi pentru un raspuns temperat.
iertata sa-mi fie indrazneala...Rog pe cineva competent, un religios daca se poate,
pentru ca altfel viata nu are sens, este o absurditate...De ce trebuie sa credem ?
= ce nevoie are sugarul de mamaCe nevoie avem de Dumnezeu?
da, in masura in care ingaduie Dumnezeupot sa fac lucrurile si singur...
pentru ca sa faci lucrurile pe care le poti face singur, din mila lui Dumnezeu, spre mantuirea si nu spre pierirea ta !DE CE sa apelez la Dumnezeu ...
de unde sti tu ca e MAI...? pentru asta ar trebui sa te CUNOSTI pe tine si si pe el (cu pacatele si cainta si lupta lui )...de un preot care este indeobste MAI "pacatos" si mai ignorant ca mine.
= mandrie (apropo de MAI...)nu pot sa accept ca pot fi condus in viata mea personala
cel mai clar si sigur raspuns ti-l poate da numai EL, roaga-te sa intelegi DE CE-ul tau; raspunsul il primesti sigur, de obicei prin parintele duhovnic... :PCe nevoie avem de Dumnezeu?
Nu pun ipoteza aceasta Doamne fereste:Nu sunt cineva orgolios, nu pune ipoteza asta.
E meritul utilizatorilor, care pastreaza acest "ton asezat"Felicitari pentru tonul asezat al acestui forum.
Cine poate spune ca e competent?Rog pe cineva competent, un religios daca se poate, sa-mi raspunda
Zici tu! Altii ce zic? Apropos de preoti, ei la fiece slujire marturisesc pe Hristos care "a venit in lume sa mantuiasca pe cei pacatosi, dintre care cel dintai sunt eu".Sunt putin "pacatos"
Cu cine te lupti?Ma lupt sa ma curatesc,
Ma duc cu gandul la Rene Descartes care vorbea despre lume ca despre un ceas. Merge lumea si fara Dumnezeu (eu stiu ca merge datorita randuielii sadita in ea, randuiala pervertita de caderea in pacat a protoparintilor nostri, astfel aparand legea entropiei, tendinta de a merge spre distrugere), doar ca, la un moment dat, "ceasul" se strica. Atunci apare necesitatea existentei unui ceasornicar. Pentru a-ti face face pe plac, pornesc de la premiza ca nu e nevoie de a crede. Dar ce faci cand nu poti face ceva? Crezi ca cineva te poate ajuta? Oare cine? Sa raspund punctual la cele trei intrebari:Nu trebuie sa credem, avem nevoie sa credem;De ce trebuie sa credem? Ce nevoie avem de Dumnezeu? DE CE sa apelez la Dumnezeu cand pot sa fac lucrurile si singur?
Stiu sigur ca exista! Nu pot concepe ceasul fara un ceasornicar (Rene Descartes). Asa cum exista lumea (asemeni ceasului) trebuie sa existe si creatorul ei (ceasornicarul). E drept, daca as fi peste, as spune despre Dumnezeu ca este cel mai bun inotator (atotinotatorul); dar pentru ca eu sunt om, il caracterizez pe Dumnezeu atat prin ceea ce nu este, prin negarea imperfectiunilor Sale (cunoasterea apofatica a lui Dumnezeu), dar si prin exprimarea unor caracteristici antropomorfe perfecte (cunoasterea catafatica a lui Dumnezeu). Limitarea omenirii nu permite intelegerea deplina a fiintei divine si nici a exitentei a celor trei ipostase intr-o singura fiinta (discutie pe tema dogmei treimice). Dumnezeu nu este Atotstiutor sau Atottiitor sau Atotdrept sau Atotbun, dar mintea si limba nu pot intelege si marturisi maretia Lui (Cât de mărit este Domnul, nu poate limba a tâlcui. - cantarea "Cat de marit")Nu STII nimic precis despre Dumnezeu.
Preotul nu-ti conduce viata! Daca Dumnezeu nu-ti ingradeste libertatea, cu atat mai putin un preot. Despre liberul arbitru este inutil sa discutam caci, din felul in care pui problema, esti constient de faptul ca esti liber....nu pot sa accept ca pot fi condus in viata mea personala, de un preot...
Nu m-am contrat eu cu "altcineva" (utilizator cu numele acesta), din contra, a inceput sa ma contreze el, sarind in apararea altor utilizatori...V-as multumi pentru un raspuns temperat.
Pai tocmai, NU ! Si nu poti sa dai vina pe "necredinta". Ea (credinta) e intotdeauna prea putina. Va fi deplina cand vei fi, nu stiu... Cristos tu insuti. Vei putea umbla pe ape. Pana atunci....ai vazut vre-un munte mutat ? (in schimb barbaria, NEcredinta il muta).... in 100% din cazuri si reusim (daca nu "slabim" in "credinta" pe parcurs). Mutam si muntii... nu?
ce sens ar avea viata fara credinta dupa parerea ta ? in afara invataturii de credinta ortodoxe, suferinta este o absurditate fara margini, ce sens ar putea avea ?...etc.la fel tendinta spre bine, cand poate in anumite situatii raul ar aduce un avantaj imediat...etc.........
Viata ARE sens si fara credinta.
Sper sa pastrez ritmul stabilit de ceasornicar, pentru ca, asa cum ai spus, ratiunea nostra nu poate vorbi despre el decat prin prisma antropomorfismelor (sau a "pestismelor", daca am fi pesti), iar daca nu putem vorbi de El, cu siguranta nu-L putem intelege asa cum este.Acum insa iti revine TIE sarcina sa il faci sa mearga "comme il faut" - pe limba lui Descartes.
E cam inversa ordinea: am mostenirea lui Dumnezeu, sadita in mine, primita odata cu sufletul. Nepazind mostenirea, Cel ce mi-a lasat-o, mi-a trimis model, ca sa stiu cum sa-i pazesc mostenirea.Ai in fata un model, care e Christos, si o mostenire care e de la Dumnezeu...
Personal nu inteleg ce "credinta" va deranjeaza? In ce nu credeti? Ce vreti sa nu credeti?...de "crezut" cum sa "cred"? ...ce sa cred? ...Pastrez veneratia, dar nu mai "cred"
Si oare El a ramas in pod, plictisit, uitandu-se la tine cum gresesti si nu reusesti unele lucruri care ti le propui? Oare a ramas acolo, razand de tine ca la camera ascunsa?...pe Dumnezeu L-am pus in pod...
Nimeni nu te opreste, dar cand vei imbatrani, va trebui sa-ti pui speranta in altcineva: in copil ca iti va aduce de mancare, in vecini ca-ti vor cumpara o paine in drumul lor prin piata, in Dumnezeu ca te vei trezi si maine dimineata, sa te bucuri de nepotul care e admis la facultate... cand erai mai tânăr, te încingeai singur şi umblai unde voiai; dar când vei îmbătrâni, vei întinde mâinile tale şi altul te va încinge şi te va duce unde nu voieşti (Ioan XXI, 18). Trebuie sa-ti pui nadejdea si in altii, iar de vei nadajdui in ajutorul omului strain, nu cu atat mai mult nadajdui-vei in ajutorul tatalui (Dumnezeu, facatorul cerului si al pamantului, vazutelor tuturor si nevazutelor) si mamei tale (una, sfanta, soborniceasca si apostoleasca Biserica)?Nu in El trebuie sa-mi pun speranta ci in mine.
Care "viata"? Speranta ateului si a crestinului sunt FOARTE diferite, ca si perspectivele lor asupra vietii. Dvs. aici incercati sa imputati lui Dumnezeu o vina pentru care El nu poarta nici o raspundere. Asteptati un ajutor "pamantesc" de la Cel care le hotaraste pe toate pentru vesnicie: Dumnezeu nu ne poate ajuta daca preferam sa traim "aici si acum" si nu ne pasa deloc de vesnicie. In schimb, din momentul ce vesnicia devine o realitate a vietii noastre (cand o "aducem" in viata noastra, ca sa folosesc zicerea Pr. Staniloae) incepem sa descoperim cat de mult ne ajuta, de fapt, Dumnezeu, in lucrurile vrednice de a fi cerute (cele care conteaza pentru vesnicie).In cine trebuie sa "cred" ? ... Si ce sa cred ? Ca ma va ajuta ? Stiu din experienta ca nu o va face. Si o stim toti, din nefericire. Speranta e buna nu ptr ca e satisfacuta ci ptr ca ne tine in viata.
Spun acelasi lucru. Ordinea in fraza e alta dar spun ce spuneti si dumneavoastra.E cam inversa ordinea: am mostenirea lui Dumnezeu, sadita in mine, primita odata cu sufletul. Nepazind mostenirea, Cel ce mi-a lasat-o, mi-a trimis model, ca sa stiu cum sa-i pazesc mostenirea.
Credeti ca Hristos este trimisul lui Dumnezeu pe pamant, nu? (colegilor forumisti, nu sariti la bataie, ca stiu ca nu e "trimisul" ci chiar Dumnezeu, dar vreau sa stiu ce crede Esenin)
Aici...ce sa zic ? Cand vi s-a intamplat sa vedeti pe Dumnezeu aducand de mancare unui batran ? In "altii" da imi pun nadejdea, in Dumnezeu nu. Oamenii imi vor da de mancare, Dumnezeu...ma indoiesc. Priviti in jur un pic. Il vedeti dand de mancare cuiva ? E frumoasa exaltarea pioasa dar...doar frumoasa. In cele din urma oamenii se ajuta (sau se ucid) intre ei. E voia lor. Dumnezeu e foarte departe, ne-a dat "mostenirea" de care vorbeam, ne-o da la nastere, si nu prea se mai face vazut. (Mai face cate un cutremur in Thailanda = 100 000 de morti....). Cred adica ca TOTUL este in mana omului. Dumnezeu nu e decat impulsul initial. Christos e tinta.Nimeni nu te opreste, dar cand vei imbatrani, va trebui sa-ti pui speranta in altcineva: in copil ca iti va aduce de mancare, in vecini ca-ti vor cumpara o paine in drumul lor prin piata, in Dumnezeu ca te vei trezi si maine dimineata, sa te bucuri de nepotul care e admis la facultate... cand erai mai tânăr, te încingeai singur şi umblai unde voiai; dar când vei îmbătrâni, vei întinde mâinile tale şi altul te va încinge şi te va duce unde nu voieşti (Ioan XXI, 18). Trebuie sa-ti pui nadejdea si in altii, iar de vei nadajdui in ajutorul omului strain, nu cu atat mai mult nadajdui-vei in ajutorul tatalui (Dumnezeu, facatorul cerului si al pamantului, vazutelor tuturor si nevazutelor) si mamei tale (una, sfanta, soborniceasca si apostoleasca Biserica)?
Un copil curat intotdeauna primeste un raspuns. Cand eram cuminte, mama intotdeauna ma incuraja, ma dezmierda si ma stimula cu cadouri si cu ingaduinte.Tacerea e absenta nu e un raspuns. In ordine umana e desigur un raspuns...dispretuitor. Vi s-a intamplat sa vedeti un copil CURAT care cere ajutorul ? (si nu-l primeste). Aceasta este absenta, nu e pedagogie divina. Nu poate fi la un copil, care inca nu intelege.
De multe ori ! :P De fiecare data cand un om face milostenie, o face pentru ca in inima lui lucreaza Dumnezeu, "tot lucrul bun de sus este ..." , de fiecare data cand ai primit ajutor sau ceva bun printr-un om a fost de fapt Dumnezeu care te-a daruit, chiar nu intelegi ?Cand vi s-a intamplat sa vedeti pe Dumnezeu aducand de mancare unui batran ?
Înapoi la “APOLOGETICĂ şi BIOETICĂ”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator