Mesaj necititde Constantinos » 14 Noi 2014, 17:52
Epistole , Sfantul Isidor Pelusiotul volumul 1
Epistola 90 . Ca este traditie apostolica sa psalmodieze femeile in biserica si despre eremite
Apostolii Domnului si invatatorii vietii noastre , vrand sa opreasca palavrageala in biserici , cu intelepciune au permis femeilor sa psalmodieze in acestea . Insa , ca intotdeauna , invataturile inspirate de Dumnezeu au fost transformate in sens opus si aceasta a devenit pentru cele mai multe motiv de cadere morala si de pacat , deoarece nu simt cucernicia dumnezeiestilor cantari si , folosind dulceata melodiei ca sa incite patimile , cred ca melodia bisericeasca nu are nimic in plus fata de cantecele de la teatru . Trebuie , asadar , daca ne intereseaza sa cerem cele placute lui Dumnezeu si sa savarsim ceea ce este in intelesul tuturor , sa le interzicem si sa mai cante in biserica si sa locuiasca in oras , deoarece profita de Hristos si transforma dumnezeiasca harisma intr-un simplu talent .
Epistola 221 pg. 169 . Ce inseamna " Daca mortii nicidecum nu invie , de ce se mai boteaza pentru ei ? "
" Daca mortii nicidecum nu invie , de ce se mai boteaza pentru ei ? " , a intrebat dumnezeiescul Apostol , comparand precis firea trupului cu sufletul nestricacios , pentru ca sufletul este vesnic si nemuritor , in timp ce trupul se degradeaza si se descompune . Ne botezam , asadar , de dragul celor adormiti , in virtutea firii trupurilor , crezand ca acestea vor deveni nestricacioase . Versetul deci are aceasta explicatie : daca nu exista nadejde sa invieze trupurile noastre , din ce cauza atunci cand ne botezam credem ca vor fi recreate si transformate in nestricacioase ?
Epistola 222
In ce fel este vorba sa judece Domnul viii si mortii , potrivit Epistolei a doua catre Timotei ( cap 4 , 1 )
Judecata celor vii si a celor morti inseamna ca sufletul si trupul se vor prezenta impreuna la judecata si nu separat unul de celalalt , dar , exact cum au fost in aceasta viata in unitate , intr-o existenta comuna , la fel si in cealalta vor suferi impreuna judecata . Iar daca imi ceri si o alta interpretare , iat-o pe urmatoarea : Ii va desparti pe cei vii , adica pe toti cei ce au trait intreaga lor viata intr-un mod placut lui Dumnezeu si le va darui rasplatile vesnice . Ii va judeca pe cei morti , adica pe cei ce au fost mortificati din cauza pacatelor si care , in trandavia lor , au ingropat ca intr-un mormant harismele ce le-au fost date ( 1 Tim 4 ,1 ) si ii va pedepsi . Daca o vrei si pe a treia , este urmatoarea : Ii va judeca pe cei ce vor mai trai in acele vremuri si pe cei ce au murit mai devreme . ( Matei 25, 25 )
Epistola 363
Catre Serin
La cuvantul Elisabetei : " Si de unde mie aceasta ... "
Sa nu te tulbure proorocia Elisabetei , care spune : " Si de unde mie aceasta , sa vina la mine Maica Domnului meu ? " . Pentru ca Cel ce a asezat inlauntrul ei plasmuirea Botezatorului , inainte de a se naste l-a sfintit pe Inaintemergator ca prooroc si i-a dezvaluit aceasta taina . Si pentru ca varsta timpurie nu le permite pruncilor din pantece sa vorbeasca , a intrebuintat gura mamei ca organ al proorociei , grabindu-se Botezatorul sa-L vesteasca pe Izbavitor .