Aici nu e loc de opinii. Corect este "S-a suit"! Redau o notă din cartea mea care tocmai tb să apară:Crezul: "S-a suit" vs. "S-a inaltat". Opinii?
Va multumesc, Parinte, un raspuns cat se poate de competent si exhaustiv!Aici nu e loc de opinii. Corect este "S-a suit"! Redau o notă din cartea mea care tocmai tb să apară...Crezul: "S-a suit" vs. "S-a inaltat". Opinii?
celprost spune: "S-a inaltat" cred ca este simetricul lui "S-a pogorat", adica unul presupune chenoza, golirea de Slava dumnezeiasca, celalalt revenirea la Slava dumnezeiasca. Sensurile nu trebuie sa cuprinda doar actiunea de coborare-suire din/in Cer, ci sa priveasca si spre dezbracarea si imbracarea cu Slava cea dumnezeiasca.In articolul din Simbol unde zicem ca Domnul..."S-a suit la ceruri si sade de dreapta Tatalui" am inteles ca se foloseste si varianta cu "S-a inaltat la ceruri...". De asemenea sarbatorim Inaltarea Domnului, nu "Suirea" Lui.
Si totusi, termenul "suire" fata de cel de "inaltare" pare sa insiste mai mult asupra a ceea ce face subiectul vs. ceea ce se intampla cu el, adica accentueaza momentul intrinsec, initiativa ce vine dinauntru. Ori, stim ca Domnul a Patimit si S-a Rastignit pentru ca a vrut asta (a mers spre asta, nu a fost dus spre asta). Deci intrebarea tinde sa devina chiar una soteriologica (dupa parerea mea).
Opinii?
Eu cred că nu a fost golit de slava dumnezeiască pe pământ. Îngerii erau cu El, deşi noi nu-i vedeam ("Pe Cel nevăzut înconjurat de cetele îngereşti"), oamenii care au crezut, au crezut în virtutea slavei care deşi nu era văzută, era simţită."S-a inaltat" cred ca este simetricul lui "S-a pogorat", adica unul presupune chenoza, golirea de Slava dumnezeiasca, celalalt revenirea la Slava dumnezeiasca. Sensurile nu trebuie sa cuprinda doar actiunea de coborare-suire din/in Cer, ci sa priveasca si spre dezbracarea si imbracarea cu Slava cea dumnezeiasca.
Înapoi la “SFINŢI PĂRINŢI şi ISTORIE BISERICEASCĂ”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator