Slujba Cununiei. Aspecte liturgice

Toate neclaritatile legate de randuieli liturgice ale Sfintelor Taine vor fi lamurite aici!
Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:
Re: Slujba Cununiei. Aspecte liturgice

Mesaj necititde protosinghel » 06 Aug 2009, 15:16

Ei, vezi... ;)

Avatar utilizator
Florina
Mesaje:515
Membru din:02 Apr 2008, 06:16
Confesiune:ortodox
Preocupări:profesor de religie
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Slujba Cununiei. Aspecte liturgice

Mesaj necititde Florina » 31 Aug 2009, 20:29

Am si eu o intrebare despre cununie mai... canonica.

Am intalnit multe cazuri cand unul dintre soti l-a inselat pe celalalt, apoi s-a casatorit cu amantul/amanta la biserica. In mod normal, aceasta casatorie reprezinta totusi un adulter, avand in vedere ca nu a fost vorba despre o desfiintare canonica a primei casatorii. Asa cum am spus, casatoria cu amantul/amanta este valabila in fata lui Dumnezeu?

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Slujba Cununiei. Aspecte liturgice

Mesaj necititde protosinghel » 01 Sep 2009, 12:38

Problema e foarte complicată şi depinde de la caz la caz.
În BOR situaţia e şi mai complicată, pt că episcopii au transferat duhovnicilor dreptul de a anula o cununie şi a permite a doua sau a treia cununie. În Biserica Rusă, chiar dacă foarte formal, acest drept a rămas unul exclusiv al episcopului eparhiot. În acest sens, dpdpv canonic, este o oarecare acoperire şi, pe de altă parte, se poate duce o evidenţă. Sunt eparhii unde episcopul chiar stă de vorbă cu cei care vor să divorţeze şi reuşeşte să-i împace. Şi la ruşi însă, ca mai peste tot, se acceptă divorţul şi chiar recăsătorirea şi în alte situaţii decât cele canonice.
Precizez că Scriptura şi Canoanele permit divorţul în caz de adulter, pentru liniştea şi demnitatea soţului nevinovat, dar nu permit şi recăsătorirea (cu binecuvântarea Bisericii) a soţului care a făcut adulter. Sunt două lucruri diferite!
Personal consider că dacă un bărbat îşi lasă soţia (mai ales dacă au şi copii minori) şi merge la altă femeie, fără ca soţia să-i dea vreun motiv pt această faptă, apoi se şi cunună cu ea, atunci o astfel de cununie nu este valabilă. (Repet: este părerea mea personală!) Dacă însă soţia lăsată singură, se dovedeşte că nu a avut nicio vină în divorţul lor, doreşte să se recăsătorească, mai ales dacă are şi copii, cununia ei cea de a doua este valabilă. Părerea mea rămâne valabilă şi pt situaţiile (deloc puţine) când femeia este cea care generează divorţul. Nu putem spune că cineva este mai îndreptăţit să calce pe alături, iar cineva nu.
Mă doar sufletul când văd cât de uşor familiile divorţează şi doresc să se recăsătorească, pretinzând şi binecuvântarea Bisericii (Cununia). O pretind mai mult pt amorţirea (îmbătarea) conştiinţei lor, nu că a doua Cununie ar fi mai mult conştientizată şi asumată de ei. Biserica nu trebuie să facă foarte multe compromisuri în acest sens.
Nu ştiu cât de clar am fost, dar am vrut să zic că nu trebuie să mergem după nişte reguli foarte precise în acest sens, ci să analizăm bine cazul. Nu trebuie să încurajăm şi să binecuvântăm o căsătorie care destramă o altă casătorie. E un mare păcat!

Cosmin Florin
Mesaje:133
Membru din:29 Sep 2009, 12:11
Confesiune:ortodox

Slujba Cununiei îmbinată cu Sfânta Liturghie

Mesaj necititde Cosmin Florin » 08 Noi 2009, 20:01

Situl Episcopiei Severinului şi Strehaiei afişează următorul anunţ:

Astăzi, 8 noiembrie, de sărbătoarea Sfinţilor Arhangheli Mihail şi Gavriil, în Paraclisul Catedralei Episcopale din municipiul Drobeta Turnu Severin, la dorinţa lor, tinerii Dan-Alin şi Ilona-Violeta au primit Sfânta Taină a Cununiei aşa precum se făcea în veacurile primare.
Aceasta s-a săvârşit în cadrul Sfintei Liturghii. Mirilor li s-au aşezat cununiile pe cap înainte de citirea Apostolului. Apoi li s-a citit rugăciunea cununiei după Ectenia întreită iar la momentul împărtăşirii mirenilor ei s-au împărtăşit primii cu Trupul şi Sângele Domnului nostru Iisus Hristos, renunţându-se astfel la tradiţionalul pişcot înmuiat în vin.
Ridicarea cununiilor şi rugăciunile din finalul Tainei Cununiei au fost săvârşite după Rugăciunea Amvonului.
După încheierea Sfintei Liturghii, ierarhul nostru a dorit să sublinieze importanţa căsătoriei, atrăgând atenţia asupra unor păcate ale vremurilor de astăzi, precum desfrânarea sau concubinajul.
Menţionăm că naşi ai tinerilor miri a fost familia Pr. Drăghici Nicolae şi Simona-Nicoleta. De asemenea moşi au fost Pr. Drăgan Cristian şi Mariana.

Sursa: http://www.episcopiaseverinului.ro/reli ... verin.html

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Slujba Cununiei îmbinată cu Sfânta Liturghie

Mesaj necititde protosinghel » 08 Noi 2009, 21:03

Astăzi, 8 noiembrie, de sărbătoarea Sfinţilor Arhangheli Mihail şi Gavriil, în Paraclisul Catedralei Episcopale din municipiul Drobeta Turnu Severin, la dorinţa lor, tinerii Dan-Alin şi Ilona-Violeta au primit Sfânta Taină a Cununiei aşa precum se făcea în veacurile primare. Aceasta s-a săvârşit în cadrul Sfintei Liturghii.
Eu când aud de astea, mă umflă râsul...
1. În veacurile primare nu exista Cununie...
2. Nu există ABSOLUT NICI UN IZVOR care să vorbească despre unirea Cununiei cu o Liturghie completă. Asta e o invenţie făcută de greci în sec. XX. Înainte mirii se împărtăşeau cu Daruri mai înainte Sfinţite.
Aceasta s-a săvârşit în cadrul Sfintei Liturghii.Mirilor li s-au aşezat cununiile pe cap înainte de citirea Apostolului. Apoi li s-a citit rugăciunea cununiei după Ectenia întreită...[/quote]
Care, că acolo sunt 4 Rugăciuni...?
...iar la momentul împărtăşirii mirenilor ei s-au împărtăşit primii cu Trupul şi Sângele Domnului nostru Iisus Hristos, renunţându-se astfel la tradiţionalul pişcot înmuiat în vin.
Păi nu mai ştii ce e tradiţional şi ce nu. Şi-apoi, chestia cu pişcotul e o invenţie pur românească, dar paharul de vin, care are un alt sens, exista chiar şi atunci când mirii se împărtăşeau. Deci trebuia să-i împărtăşească, dar să le dea şi acea "cupă comună" cu vin.

prmihai
Mesaje:25
Membru din:12 Noi 2009, 00:34
Confesiune:ortodox

Re: Slujba Cununiei. Aspecte liturgice

Mesaj necititde prmihai » 12 Noi 2009, 13:17

Privind înregistrarea video a Slujbei Cununiei în BORu pe care aţi postat-o am observat oficierea acesteia pentru două perechi de miri concomitent, situaţie care în BOR e inadmisibilă, cu riscul că ar trebui să aştepte destul de mult ,,la rând'' o pereche de miri până ca cealaltă să iasă din biserică. Ba mai mult, dintr-o pornire superstiţioasă, miresele ,,se păzesc'' ca nu cumva să se vadă una pe alta că ,,e de rău''. Personal, nu m-am problematizat până acum, socotind că aşa e firesc, ca Slujba Încununării să se săvârşească separat pentru fiecare pereche de miri în parte. În BOR nimeni nu se ,,scandalizează'' când se botează 10 prunci în cadrul aceleiaşi slujbe, dar în privinţa Cununiei este de neconceput. Şi e destul de dificil şi obositor, mai ales la oraş, unde la bisericile mai cunoscute sau la catedrale sunt 7-8 Cununii pe sâmbătă, să se repete de atâtea ori aceeaşi slujbă. Cum s-a ajuns la situaţia aceasta? Care ar fi atitudinea corectă, cea din BORu sau cea din BOR?

În altă ordine de idei, ştiu că există un canon care interzice clerului monahal să oficieze în mânăstiri Slujba Cununiei pentru mireni şi totuşi "moda'' asta cu alergatul la mânăstiri pentru Cununie ( că e ,,mai cu har'' de la monahi ) e destul de în vogă astăzi la noi.

Ce părere aveţi?

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Slujba Cununiei. Aspecte liturgice

Mesaj necititde protosinghel » 12 Noi 2009, 14:01

Privind înregistrarea video a Slujbei Cununiei în BORu pe care aţi postat-o am observat oficierea acesteia pentru două perechi de miri concomitent, situaţie care în BOR e inadmisibilă, cu riscul că ar trebui să aştepte destul de mult ,,la rând'' o pereche de miri până ca cealaltă să iasă din biserică.
Nu există nicio reglementare în BOR şi nici nu poate exista, care să interzică săvârşirea concomitentă a mai multor cununii. Faptul că...
...dintr-o pornire superstiţioasă, miresele ,,se păzesc'' ca nu cumva să se vadă una pe alta că ,,e de rău''.
...rămân a fi simple superstiţii, împotriva cărora Biserica trebuie să lupte, nu se le încurajeze.
Personal, nu m-am problematizat până acum, socotind că aşa e firesc, ca Slujba Încununării să se săvârşească separat pentru fiecare pereche de miri în parte.
În BOR nimeni nu se ,,scandalizează'' când se botează 10 prunci în cadrul aceleiaşi slujbe, dar în privinţa Cununiei este de neconceput. Şi e destul de dificil şi obositor, mai ales la oraş, unde la bisericile mai cunoscute sau la catedrale sunt 7-8 Cununii pe sâmbătă, să se repete de atâtea ori aceeaşi slujbă.
În principiu, chiar în BOR, Cununiile în zilele de sâmbătă sunt interzise.
Iar dacă vă speriaţi de 7-8, veniţi la Chişinău la Bisericile Sf. Dumitru sau Sf. Teodora de la Sihla, unde sunt câte 30-40 de Cununii pe zi... :shock:
Cum s-a ajuns la situaţia aceasta? Care ar fi atitudinea corectă, cea din BORu sau cea din BOR?
Dacă sunt mai multe Cununii, nu văd nici un impediment să se facă mai multe concomitent...
În altă ordine de idei, ştiu că există un canon care interzice clerului monahal să oficieze în mânăstiri Slujba Cununiei pentru mireni şi totuşi "moda'' asta cu alergatul la mânăstiri pentru Cununie ( că e ,,mai cu har'' de la monahi ) e destul de în vogă astăzi la noi.
Vreau să ştiu şi eu ce canon are asemenea prevederi? :)
Şi totuşi, e de dorit ca Slujbele Cununie să nu fie făcute în mănăstiri, cu excepţia cazurilor când mănăstirea serveşte (temporar sau permanent) şi drept parohie...

Avatar utilizator
Arhidiacon
Mesaje:20
Membru din:04 Noi 2009, 10:30
Confesiune:ortodox

Re: Slujba Cununiei. Aspecte liturgice

Mesaj necititde Arhidiacon » 13 Noi 2009, 21:20

În altă ordine de idei, ştiu că există un canon care interzice clerului monahal să oficieze în mânăstiri Slujba Cununiei pentru mireni şi totuşi "moda'' asta cu alergatul la mânăstiri pentru Cununie ( că e ,,mai cu har'' de la monahi ) e destul de în vogă astăzi la noi.
Vreau să ştiu şi eu ce canon are asemenea prevederi? :)
Şi totuşi, e de dorit ca Slujbele Cununie să nu fie făcute în mănăstiri, cu excepţia cazurilor când mănăstirea serveşte (temporar sau permanent) şi drept parohie...
Nici eu nu cred ca poate exista un canon in aceasta privinta. Exista doar indemnul, prentru linistea manastirilor, a vietuitorilor si a clerului monahal, ca Taina Sfintei Cununii sa se savarseasca la bisericile parohiale, de catre clerul de mir. Dar a afirma ca este interzis clerului monahal sa slujeasca Taina Cununiei, este o exagerare pentru ca am pune sub semnul intrebarii lucrarea Tainei Hirotoniei, care este egala, da drepturi sacerdotale identice atat clerului casatorit cat si ieromonahilor.
In privinta savarsirii slujbei cununiei pentru mai multe perechi deodata, pot spune ca ar fi privita ca o exagerare in BOR, din pacate; cred ca e de preferinta sa se savarseasca fara graba Taina Sfintei Cununii pentru mai multe perechi decat sa se slujeasca separat dar trunchiat, incomplet. Cununia se savarseste o singura data in viata, cel putin asa se spera, cu acest gand se savarseste, asa ca nu merita taiata, mai exact mutilata.
Blagosloviti!

protopsalt
Mesaje:171
Membru din:11 Dec 2008, 02:49
Confesiune:ortodox

Re: Slujba Cununiei. Aspecte liturgice

Mesaj necititde protopsalt » 13 Noi 2009, 23:17

in Arhiepiscopia Bucurestilor exista un asemenea normativ, in vigoare de vreo 2 ani... nu stiu textul lui, dar stiu faptul ca Slujba cununiei nu se mai poate oficia decat in bisericile de mir. Si daca nu ma insel, si cea a botezului. De ce si botezul, chiar nu stiu!

Avatar utilizator
Arhidiacon
Mesaje:20
Membru din:04 Noi 2009, 10:30
Confesiune:ortodox

Re: Slujba Cununiei. Aspecte liturgice

Mesaj necititde Arhidiacon » 13 Noi 2009, 23:50

in Arhiepiscopia Bucurestilor exista un asemenea normativ, in vigoare de vreo 2 ani... nu stiu textul lui, dar stiu faptul ca Slujba cununiei nu se mai poate oficia decat in bisericile de mir. Si daca nu ma insel, si cea a botezului. De ce si botezul, chiar nu stiu!
Cred ca pentru a se respecta principiul jurisdictional. Credn Si in alte eparhii exista asemenea reglementari.

prmihai
Mesaje:25
Membru din:12 Noi 2009, 00:34
Confesiune:ortodox

Re: Slujba Cununiei. Aspecte liturgice

Mesaj necititde prmihai » 14 Noi 2009, 22:13

''protosinghel scrie: Vreau să ştiu şi eu ce canon are asemenea prevederi?

Am găsit această interdicţie în noul Molitfelnic tipărit la mânăstirea Petru Vodă sub îndrumarea Preasfinţitului Calinic al Argeşului ( anul acesta sau anul trecut, nu ştiu sigur, căci pe carte nu specifică ) şi care se vrea o reproducere a Evhologiului de la 1896. La Nomocanonul dezvoltat pe care îl conţine după Rânduiala Spovedaniei, la pagina 117, spune:

,,Preotul călugăr nu cunună nunta, adică nu o binecuvintează, că nu se cuvine, iar călugărul nici naş să nu fie pruncului.''

E singura sursă pe baza căreia v-am pus întrebarea, dar nu se specifică aici de unde anume este luat canonul.

Iertaţi.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Slujba Cununiei. Aspecte liturgice

Mesaj necititde protosinghel » 15 Noi 2009, 15:37

Vreau să ştiu şi eu ce canon are asemenea prevederi?
Am găsit această interdicţie în noul Molitfelnic tipărit la mânăstirea Petru Vodă sub îndrumarea Preasfinţitului Calinic al Argeşului ( anul acesta sau anul trecut, nu ştiu sigur, căci pe carte nu specifică ) şi care se vrea o reproducere a Evhologiului de la 1896. La Nomocanonul dezvoltat pe care îl conţine după Rânduiala Spovedaniei, la pagina 117, spune:

,,Preotul călugăr nu cunună nunta, adică nu o binecuvintează, că nu se cuvine, iar călugărul nici naş să nu fie pruncului.''

E singura sursă pe baza căreia v-am pus întrebarea, dar nu se specifică aici de unde anume este luat canonul.

Iertaţi.

Avatar utilizator
Florina
Mesaje:515
Membru din:02 Apr 2008, 06:16
Confesiune:ortodox
Preocupări:profesor de religie
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Slujba Cununiei. Aspecte liturgice

Mesaj necititde Florina » 21 Ian 2010, 08:02

Am si eu o intrebare. Parintele Petru a spus ca este valabila casatoria pana la moarte. Daca unul din soti moare si sa spunem ca printr-o minune invie, el este liber sa nu se mai considere casatorit. Adica este liber, sau trebuie sa se recunune cu sotul/sotia de pana in moarte? Este traire in desfrau daca nu se recununa cu sotul/sotia de dinainte de moarte?raire in desfrau daca nu se recununa cu sotul/sotia de dinainte de moarte?

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Slujba Cununiei. Aspecte liturgice

Mesaj necititde protosinghel » 21 Ian 2010, 08:07

Parintele Petru a spus ca este valabila casatoria pana la moarte.
Asta o spune foarte direct Sf. Pavel, iar indirect Însuşi Hristos. Cine sunt eu să spun aşa ceva?
Daca unul din soti moare si sa spunem ca printr-o minune invie, el este liber sa nu se mai considere casatorit.
Eu cunosc răspunsul, dar ţi-l voi spune atunci când îmi vei da un exemplu concret în acest sens. :)

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje:1540
Membru din:23 Apr 2008, 13:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate:Sibiu
Contact:

Re: Slujba Cununiei. Aspecte liturgice

Mesaj necititde maria_andreea » 21 Ian 2010, 20:29

Din studiul dv. asupra Slujbei Cununiei reiese că nu este păcat, adulter dacă a fost oficiată căsătoria numai civil cu condiţia ca tinerii să ducă o viaţă bine plăcută Lui Dumnezeu.

În practică această Slujbă a devenit "obligatorie" prin puterea duhovnicului parohiei. E bine, nu contest lucrul acesta, însă din păcate s-a ajuns la aşa o neorânduială încât numai formal (din obligaţie sau să fie în rândul lumii) tinerii se împărtăşesc, se cunună pentru ca mai apoi să uite unde este Biserica şi să-şi mai reaminteasă doar la încreştinarea copiilor lor :cry: ...şi uite aşa avem o societate majoritar, creştin-ortodoxă conform statisticilor, însă dpdv moral spiritual o societate majoritar păgână (să-mi fie iertată duritatea) care nu trăieşte precum sa angajat.

Consider că această "obligativitate" face de ruşine credinţa noastră atâta timp cât ea nu este acceptată şi săvârşită conştient (hai să fiu şi puţin indulgentă) sau cvasi-conştient.

Slujba Cununiei consider deci că este bine a fi însuşită de cei care iau în serios îndemnurile rugăciunilor şi răspunsurile lor la ele din cadrul Slujbei Cununiei, ceilalţi să mai aştepte până când ajung să acorde importanţa cuvenită acestor îndatorii creştineşti.
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Slujba Cununiei. Aspecte liturgice

Mesaj necititde protosinghel » 22 Ian 2010, 08:35

Din studiul dv. asupra Slujbei Cununiei reiese că nu este păcat, adulter dacă a fost oficiată căsătoria numai civil cu condiţia ca tinerii să ducă o viaţă bine plăcută Lui Dumnezeu.
Dacă amândoi "duc o viaţă plăcută lui Dumnezeu". ei trebuie să se cunune. Eu am vorbit despre cazurile când unul sau chiar ambii sunt necredincioşi şi fiind căsătorţi legal, chiar dpdv religios ei nu pot fi învinovățiți de curvie...
În practică această Slujbă a devenit "obligatorie" prin puterea duhovnicului parohiei. E bine, nu contest lucrul acesta, însă din păcate s-a ajuns la aşa o neorânduială încât numai formal (din obligaţie sau să fie în rândul lumii) tinerii se împărtăşesc, se cunună pentru ca mai apoi să uite unde este Biserica şi să-şi mai reaminteasă doar la încreştinarea copiilor lor :cry: ...şi uite aşa avem o societate majoritar, creştin-ortodoxă conform statisticilor, însă dpdv moral spiritual o societate majoritar păgână (să-mi fie iertată duritatea) care nu trăieşte precum sa angajat.

Consider că această "obligativitate" face de ruşine credinţa noastră atâta timp cât ea nu este acceptată şi săvârşită conştient (hai să fiu şi puţin indulgentă) sau cvasi-conştient.

Slujba Cununiei consider deci că este bine a fi însuşită de cei care iau în serios îndemnurile rugăciunilor şi răspunsurile lor la ele din cadrul Slujbei Cununiei, ceilalţi să mai aştepte până când ajung să acorde importanţa cuvenită acestor îndatorii creştineşti.
Ai dreptate. Eu aş spune şi altceva: multora şi se face rânduiala Cununiei, dar totuşi puţini ajung să fie cu adevărat încununaţi de Dumnezeu...

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje:1540
Membru din:23 Apr 2008, 13:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate:Sibiu
Contact:

Re: Slujba Cununiei. Aspecte liturgice

Mesaj necititde maria_andreea » 22 Ian 2010, 12:58

În principiu, chiar în BOR, Cununiile în zilele de sâmbătă sunt interzise.
Când sunt permise ?
Eu am vorbit despre cazurile când unul sau chiar ambii sunt necredincioşi şi fiind căsătorţi legal, chiar dpdv religios ei nu pot fi învinovățiți de curvie...
Păi dacă sunt necredincioşi ei oricum nu mai intră sub incidenţa legii creştine şi deci nu au păcate cum ar fi curvia şi nici soluţii de îndreptare, Cununia.

Eu cred că nu este considerat păcat dacă de exemplu 2 tineri credincioşi sunt căsătoriţi doar civil şi faptele lor sunt binecuvântate de Dumnezeu. Presupunând că ei locuiesc într-o ţară necreştină sau într-o ţară creştină care le cere o sumedenie de documente greu de obţinut pentru oficierea Slujbei Cununiei...nu poţi spune că au trăit în curvie până la Cununie dacă de exemplu ei au trăit în rugăciune, post şi aspră nevoinţă.
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje:1540
Membru din:23 Apr 2008, 13:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate:Sibiu
Contact:

Re: Slujba Cununiei. Aspecte liturgice

Mesaj necititde maria_andreea » 22 Ian 2010, 18:30

dacă de exemplu 2 tineri credincioşi sunt căsătoriţi doar civil [...] nu poţi spune că au trăit în curvie până la Cununie dacă de exemplu ei au trăit în rugăciune, post şi aspră nevoinţă.
Off, că am ajuns să răspund singură online la întrebări ...grav :) .
Sunt sigură că dacă sunt credincioşi buni ei singuri vor considera că trăiesc în curvie nefiind binecuvântaţi de preot, "smerindu-se" în faţa râduielii instituţiei bisericeşti.
Mă iertaţi!
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Slujba Cununiei. Aspecte liturgice

Mesaj necititde protosinghel » 22 Ian 2010, 18:51

În principiu, chiar în BOR, Cununiile în zilele de sâmbătă sunt interzise.
Când sunt permise ?
Scrie în studiul meu...
Eu am vorbit despre cazurile când unul sau chiar ambii sunt necredincioşi şi fiind căsătorţi legal, chiar dpdv religios ei nu pot fi învinovățiți de curvie...
Păi dacă sunt necredincioşi ei oricum nu mai intră sub incidenţa legii creştine şi deci nu au păcate cum ar fi curvia şi nici soluţii de îndreptare, Cununia.
Ei, da asta de unde ai mai luat-o?

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje:1540
Membru din:23 Apr 2008, 13:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate:Sibiu
Contact:

Re: Slujba Cununiei. Aspecte liturgice

Mesaj necititde maria_andreea » 22 Ian 2010, 19:46

Scrie în studiul meu
Ştiu şi din studiu şi din calendar care sunt zilele rânduite pentru nunţi şi botezuri :) . Pe mine mă interesează ziua (duminică, luni, marţi, joi)...la noi s-a obişnuit sâmbăta pentru că e zi liberă, însă precemerge duminica :( , poate că la dv sau în alte ţări ortodoxe sa "împământănit" o anumită zi pentru rânduiala asta, nu ştiu, întreb şi eu .
Păi dacă sunt necredincioşi ei oricum nu mai intră sub incidenţa legii creştine şi deci nu au păcate cum ar fi curvia şi nici soluţii de îndreptare, Cununia.
Ei, da asta de unde ai mai luat-o?
Cred că e o inovaţie proprie :oops: . Am tot auzit (dacă am auzit bine) că păgânii chiar şi creştinii se judecă după altă rănduială (mai puţin aspră) dacă nu au ştiut de existenţa legii...dar, cum Mântuitorul a luat trup învăţându-ne şi personal şi prin Sfinţii Lui nu mai avem scuză, nu :) ?
Mă iertaţi!
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)


Înapoi la “SFINTELE TAINE şi IERURGIILE: istorie, rânduială şi explicaţii”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron