Parastasele oricum se fac în afara Liturghiei şi, acolo unde e posibil, în pridvor sau într-o casă de pomenire.Sunt de acord cu mai toate cele propuse de sf. vs. Este dificil totusi de savarsit liturghia baptismala, nu doar duminica, dar si sambata, cand la noi in Romania are loc o alta specialitate, liturghia colivara. Cam greu sa le impaci pe cele doua...
Eu sunt de acord, dar nu cred că se va accepta. "Mişcarea de rezistenţă" va fi mult prea mare, iar ierarhii nu se vor încumeta...Cat priveste limbajul liturgic romanesc, eu propun sa rostim la Crez : intr-una Sfanta, Catholica si Apostolica Biserica, pentru ca aceasta este forma originara care, cu putina bunavointa, clarifica lucrurile.
De acord. Dar, totuşi, aţi auzit vreodată slujbe "à la Rafail Noica"? Sau poate trecem la limbajul părintelui Ioan Ică jr.?In rest, lucrurile tin mai degraba de dobandirea harului, prin pocainta si prin asumarea etosului ascetic al Sfintilor nostri. Ei slujeau poate dupa litera uniformizata a cartilor de cult recente, dar cuvintele lor miscau inimile multora spre trezire.
Întreb dintr-o curiozitate istorică.le rosteau în trecut diaconii, iar în absenţa lor – citeţii sau alţi membri ai clerului inferior?
Pare simplu de înțeles: precum chirurgul nu operează fără ajutorul asistentului nici preotul fără diacon.În trecut slujba fără diacon era de neconceput
Înapoi la “Dumnezeiasca LITURGHIE. Istorie, rânduială şi explicare”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori