În practica greacă, preotul cel mai mic ia unele funcţii ale diaconului, cum ar fi ducerea Evangheliei la "Vohodul Mic" şi a Discului la "Vohodul Mare". În Bisericile Rusă şi Română o astfel de practică este considerată greşită, deşi eu nu văd nici o greşeală în ea...Atunci cand se slujeste in sobor, fara arhiereu si diacon, cinstitele daruri pot fi purtate de primii doi preoti din vohod? Am observat ca se intampla si asa, cu conditia ca primul sa tina potirul, insa temeiuri sunt, si care sunt ( pro si contra )?
În practica greacă, preotul cel mai mic ia unele funcţii ale diaconului, cum ar fi ducerea Evangheliei la "Vohodul Mic" şi a Discului la "Vohodul Mare". În Bisericile Rusă şi Română o astfel de practică este considerată greşită, deşi eu nu văd nici o greşeală în ea...Atunci cand se slujeste in sobor, fara arhiereu si diacon, cinstitele daruri pot fi purtate de primii doi preoti din vohod? Am observat ca se intampla si asa, cu conditia ca primul sa tina potirul, insa temeiuri sunt, si care sunt ( pro si contra )?
Acest lucru mi se pare chiar o mărturie a împreună-slujirii. Nu e ca și cum unul al săvârși iar ceilalți ar asista.Chiar dacă slujea arhiereul, preoții binecuvantau simultan cu el darurile.
Doar la gest, pentru că cuvintele le rostea unul din preoţi, după cum rânduia episcopul!Binecuvântarea preoților se referă strict la gest sau și la cuvinte?
Înapoi la “Dumnezeiasca LITURGHIE. Istorie, rânduială şi explicare”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori