Ce ne puteți spune despre participarea catehumenilor la Vecernie și Utrenie ?
Am înțeles că și în aceste slujbe erau / sunt momente la care se făcea concedierea lor.
Da, era ca şi la Liturghie. De fapt nu era nici o parte a Vecerniei sau Utreniei la care să li se limiteze accesul, doar că la sfârşit se spuneau ectenii separate, iar la rugăciunea de plecare a captelor, fiecare categorie trecea separat pe sub mâna episcopului/preotului.Ce ne puteți spune despre participarea catehumenilor la Vecernie și Utrenie ?
Am înțeles că și în aceste slujbe erau / sunt momente la care se făcea concedierea lor.
E discutabil locul primar al Stihoavnei, dar practic şi în cadrul Utreniei tot nu e la sfârşit. Doxologia cântată şi punerea Ecteniilor întreită şi de cerere la sfârşit e un fenomen mai nou decât rânduiala Utreniei din zilele de rând, unde după rugăciunea de plecarea capetelor avem încă multe elemente.Dar de ce rugăciunea de plecare a capetelor se află în partea de mijloc a Vecerniei, și nu la sfârșit ?
Eu cred că de fiecare dată trebuie ţinut cont de adresantul cuvintelor rostite.Rugăciunea Amvonului ar trebui spusă cu fața spre credincioși ?
Înapoi la “Laudele bisericeşti. Istorie şi rânduială”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori