Despre Sf. Treime (Trinitate). Dialog cu iehoviştii

Despre particularităţile acestor confesiuni mai speciale
electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie
Re: Despre Sf. Treime (Trinitate). Dialog cu iehoviştii

Mesaj necititde electric77 » 17 Dec 2010, 06:43

Politeistii sunt idolatrii, ca si cei care cred diferit de cum invata BO! Chiar daca crezi intr-un singur Dumnezeu, daca nu e asa cum invata corect Biserica, devine un idol!
Cred conform invataturilor apostolice si daca acolo nu gasesc ca Dumnezeu e format din 3 parti egale si co-eterne, nu cred asa ceva.
Dumnezeu suprem peste toti e Unul singur si acela e Tatal. Fiul este Dumnezeu peste toti, cu exceptia Tatalui caruia ii este supus. Asta scrie clar in Biblie si acesta e adevarul.

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Despre Sf. Treime (Trinitate). Dialog cu iehoviştii

Mesaj necititde daniel tuduran » 17 Dec 2010, 13:45

Politeistii sunt idolatrii, ca si cei care cred diferit de cum invata BO! Chiar daca crezi intr-un singur Dumnezeu, daca nu e asa cum invata corect Biserica, devine un idol!
Cred conform invataturilor apostolice si daca acolo nu gasesc ca Dumnezeu e format din 3 parti egale si co-eterne, nu cred asa ceva.
Dumnezeu suprem peste toti e Unul singur si acela e Tatal. Fiul este Dumnezeu peste toti, cu exceptia Tatalui caruia ii este supus. Asta scrie clar in Biblie si acesta e adevarul.
Din ce scrii tu ne dai de inteles ca Tatal si Fiul nu impartasesc aceiasi fiinta si prin urmare Tatal are o fiinta iar Fiul alta.
Inteleg bine? Fiinta fiului este creata sau necreata? Eterna sau are un inceput in timp?
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Despre Sf. Treime (Trinitate). Dialog cu iehoviştii

Mesaj necititde electric77 » 17 Dec 2010, 13:58


Din ce scrii tu ne dai de inteles ca Tatal si Fiul nu impartasesc aceiasi fiinta si prin urmare Tatal are o fiinta iar Fiul alta.
Inteleg bine? Fiinta fiului este creata sau necreata? Eterna sau are un inceput in timp?
Au aceeasi fiinta.
La restul intrebarilor nu stiu, nu scrie lamurit in Scripturi si nici nu ma intereseaza, nu vizeaza procesul mantuirii personale.

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Despre Sf. Treime (Trinitate). Dialog cu iehoviştii

Mesaj necititde daniel tuduran » 17 Dec 2010, 14:09

Din ce scrii tu ne dai de inteles ca Tatal si Fiul nu impartasesc aceiasi fiinta si prin urmare Tatal are o fiinta iar Fiul alta.
Inteleg bine? Fiinta fiului este creata sau necreata? Eterna sau are un inceput in timp?
Au aceeasi fiinta.

Oau ? Nu ma asteptam la raspunsul asta. A avut dreptate Dorina,tu crezi in Sf Doime.

La restul intrebarilor nu stiu, nu scrie lamurit in Scripturi si nici nu ma intereseaza, nu vizeaza procesul mantuirii personale.
Nu este important daca Hristos este creat sau necreat?
Nu este important daca Hristos a aparut in timp sau exista din vsnicie?
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Despre Sf. Treime (Trinitate). Dialog cu iehoviştii

Mesaj necititde electric77 » 17 Dec 2010, 14:13


Nu este important daca Hristos este creat sau necreat?
Nu este important daca Hristos a aparut in timp sau exista din vsnicie?
Nu avem explicatii in acest sens in Scripturi asa ca mai bine sa nu speculam pentru o varianta sau alta.

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Despre Sf. Treime (Trinitate). Dialog cu iehoviştii

Mesaj necititde electric77 » 17 Dec 2010, 14:15


Oau ? Nu ma asteptam la raspunsul asta. A avut dreptate Dorina,tu crezi in Sf Doime.
si doamna Dorina si dumneavoastra credeti in niste teorii nu pentru ca v-ati convins de ele, ci pentru ca asa este doctrina oficiala a religiei de care apartineti.
sunt teorii omenesti.

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Despre Sf. Treime (Trinitate). Dialog cu iehoviştii

Mesaj necititde dimitrie » 17 Dec 2010, 15:03

Draga domnule electric77, ar putea domnia voastra, sa ne arate, scripturistic, cateva indicii despre calitatile ce fac dinstinctia neta dintre fiinta divina si creaturi ? Acest lucru mi-ar face multa cinste din partea dvs., deoarece, ar putea conduce frumoasa noastra discutie, intr-un mod placut atat oamenilor, cat si lui Dumnezeu. Cu deosebit respect, cel mai mic intre preoti, dimitrie.
PS. Inca o data, imi cer iertare tuturor, pentru lipsa diacriticelor . Sper sa rezolv cat mai curand acest inconvenient.
Ultima oară modificat 18 Dec 2010, 00:10 de către dimitrie, modificat 1 dată în total.
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Despre Sf. Treime (Trinitate). Dialog cu iehoviştii

Mesaj necititde electric77 » 17 Dec 2010, 15:55

Draga domnule electric77, ar putea domnia voastra, sa ne arate, scripturistic, cateva indicii despre calitatile ce fac dinstinctia neta dintre fiinta divina si creaturi ?

mai intai : nu ne-am pus de acord ce este "creatura", ingerii fac parte din creatie, sau prin "creatura" intelegeti numai lucruri terestre, pamantene?

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Despre Sf. Treime (Trinitate). Dialog cu iehoviştii

Mesaj necititde daniel tuduran » 17 Dec 2010, 17:27

Draga domnule electric77, ar putea domnia voastra, sa ne arate, scripturistic, cateva indicii despre calitatile ce fac dinstinctia neta dintre fiinta divina si creaturi ?
mai intai : nu ne-am pus de acord ce este "creatura", ingerii fac parte din creatie, sau prin "creatura" intelegeti numai lucruri terestre, pamantene?
Ca si intreaga creatie, ingerii sunt creati de Dumnezeu, din nimic, nu din ceva preexistent si nici din fiinta lui Dumnezeu.
Simbolul niceo-constantinopolitan spune ca Dumnezeu este Creatorul "tuturor celor vazute si nevazute" (art. 1).
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Despre Sf. Treime (Trinitate). Dialog cu iehoviştii

Mesaj necititde electric77 » 17 Dec 2010, 18:25


Ca si intreaga creatie, ingerii sunt creati de Dumnezeu, din nimic, nu din ceva preexistent si nici din fiinta lui Dumnezeu.
Simbolul niceo-constantinopolitan spune ca Dumnezeu este Creatorul "tuturor celor vazute si nevazute" (art. 1).
Nu cred ca stie cineva cum a creat Dumnezeu ingerii, daca i-a facut din nimic sau altfel. Haideti mai bine sa nu fabulam fara o fundatie clara, si anume versetele biblice, care nu spun nimic despre aceste aspecte.

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Despre Sf. Treime (Trinitate). Dialog cu iehoviştii

Mesaj necititde daniel tuduran » 17 Dec 2010, 19:20


Ca si intreaga creatie, ingerii sunt creati de Dumnezeu, din nimic, nu din ceva preexistent si nici din fiinta lui Dumnezeu.
Simbolul niceo-constantinopolitan spune ca Dumnezeu este Creatorul "tuturor celor vazute si nevazute" (art. 1).
Nu cred ca stie cineva cum a creat Dumnezeu ingerii, daca i-a facut din nimic sau altfel. Haideti mai bine sa nu fabulam fara o fundatie clara, si anume versetele biblice, care nu spun nimic despre aceste aspecte.
Pai poate avem o materie eterna din care Dumnezeu a creat lumea?
Sau poate ca lumea este o emanatie din Dumnezeu, deci are o substanta divina si este identica cu Dumnezeu?
Trebuie sa te hotarsti ca altfel apar probleme deosibit de grave.

Noua ortodocsilor ,revelatia dumnezeiasca supranaturala ne arata ca lumea este opera lui Dumnezeu, creata din nimic,si au un inceput in timp.
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Despre Sf. Treime (Trinitate). Dialog cu iehoviştii

Mesaj necititde dimitrie » 18 Dec 2010, 04:03

Domnule electric77, eu am auzit Scriptura că zice: " Îndeletniciţi-vă şi cunoaşte-ţi, că eu sunt Dumnezeu"(Ps. 45,10), şi că, "Aceasta este viaţa cea veşnică, ca să Te cunoască pe Tine Unul adevăratul Dumnezeu şi pe care ai trimes, pre Iisus Hristos"(In 17, 3). Dacă v-aţi fi ocupat cu asta, nu ajungeaţi să vă puneţi nebuneasca întrebare, dacă îngerii fac parte din creaţie sau nu. Eu v-am avertizat de politeismul promovat de către Societatea Turnului de Veghe, atunci când l-am atenţionat şi pe eahel, că prea semănaţi in concepţii ( vezi DOGMATICĂ ŞI CATEHISM , NATURA UMANĂ A LUI HRISTOS, pp.3-4): materializarea îngerilor cu trupuri umane, divinizarea îngerilor, hulirea Mântuitorului (doar că nu l-aţi numit că e arhanghelul Mihail), etc. Dacă doriţ,i vă înşir şi bibliografia Martorilor pe aceste teme, şi înca plină de amănunte.

Aflaţi acum fraţilor, ce hule sunt scrise prin literatura Martorilor lui Iehova :"Uneori, Scripturile se referă la anumite persoane ca la nişte dumnezei. Însa o examinare atentă a Scripturilor dezvăluie că, în aceste cazuri, termenul "dumnezeu" nu vrea să transmită ideea că acestor persoane trebuie să li se aducă închinare. În limbile în care a fost scrisă Biblia, cuvântul "dumnezeu" a fost folosit şi cu referire la o persoană cu autoritate, care E DE NATURĂ DIVINĂ (sublinierea îmi aparţine) sau care este într-o strânsă asociere cu Dumnezeul Atotputernic. ... E limpede aşadar că, deşi Isus are o mare autoritate şi ESTE DE NATURĂ DIVINĂ (tot eu subliniez), potrivit Bibliei, el nu trebuie venerat "(noi folosim cuv. ADORARE pentru a desemna cinstirea adusă lui Dumnezeu, adica naturii divine,cf.Mt. 22, 37). Şi acum urmează marea neghiobie, hula politeiştilor idolatri : " îNGERII SUNT DESCRIŞI DREPT ,,CEI DE NATURĂ DIVINĂ,, (Psalmul 8:5, NW; Evrei 2:7).( Treziţi-vă! februarie 2006, pg.29)

Societatea Turnului de Veghe al Sionului, a falsificat tendentios textul psalmului aici (ca şi în alte locuri), inoculând astfel politeismul idolatru in rândul adeptilor (atât ai Societăţii, cât şi ai textului Traducerii Noii Lumi a Bibliei-NW). Psalmul spune aşa : "Micşoratu-l-ai pre dânsul puţin oarece DECÂT ÎNGERII " (Ps. 8,6). Iar ei au înlocuit cuvântul "îngerii" cu un altul hulitor: "CEI DE NATURĂ DIVINĂ"(Ps. 8: 5, NW). De aici, puteţi înţelege uşor nelămurirea (dacă nu cumva e convingere - sper să nu) lui electric77, adică, dacă îngerii fac parte din creaţie sau nu. Şi această revistă, nu e singurul material hulitor în acest sens al Martorilor lui Iehova.
Deci, electric77, vrei să vezi ce învaţă Biblia despre Dumnezeu cu adevrărat, sau nu? Nu am timp de pierdut. Vezi la ce oră mă culc, iar dimineţa mă trezesc devreme.
Cu respect, că doar eşti după chipul lui Dumnezeu!(Facere. 1,26)
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Despre Sf. Treime (Trinitate). Dialog cu iehoviştii

Mesaj necititde electric77 » 18 Dec 2010, 08:08

materializarea îngerilor cu trupuri umane, divinizarea îngerilor, hulirea Mântuitorului (doar că nu l-aţi numit că e arhanghelul Mihail),
Deja incepeti cu jigniri nefondate si cred ca o sa ma opresc in discutii pentru ca nu sunteti deloc politicos. Nu am divinizat ingerii si nu am hulit pe Cristos.

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Despre Sf. Treime (Trinitate). Dialog cu iehoviştii

Mesaj necititde dimitrie » 18 Dec 2010, 15:16

Eu mă bucur să aud negarea "nefondatelor" mele acuze. Asta înseamna că dvs. credeţi că îngerii nu mănâncă, nu se împerechează,etc., şi aceasta doar pt. că nu au însuşirea de a-şi materializa corpuri umane (deci nu de natură divină). Apoi înseamna, că Hristos a înviat cu trupul în care a pătimit - Trup transfigurat, înduhovnicit (mănăncă, poartă semnele cuielor şi semnul suliţei dar şi poate intra prin uşile încuiate, etc.). Căci datorită acestui fapt a fost văzut şi recunoscut de Ştefan "văd cerurile deschise şi pe Fiul Omului..." (că dacă nu era om, nu-L numea Fiul Omului). Într-un cuvânt a rămas Om după Înviere, dar unul Nou (Adam cel nou). Apoi Iartă-mă, frate că am greşit. Sunt un om neatent.
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Despre Sf. Treime (Trinitate). Dialog cu iehoviştii

Mesaj necititde electric77 » 18 Dec 2010, 15:47

Eu mă bucur să aud negarea "nefondatelor" mele acuze. Asta înseamna că dvs. credeţi că îngerii nu mănâncă, nu se împerechează,etc., şi aceasta doar pt. că nu au însuşirea de a-şi materializa corpuri umane (deci nu de natură divină). Apoi înseamna, că Hristos a înviat cu trupul în care a pătimit - Trup transfigurat, înduhovnicit (mănăncă, poartă semnele cuielor şi semnul suliţei dar şi poate intra prin uşile încuiate, etc.). Căci datorită acestui fapt a fost văzut şi recunoscut de Ştefan "văd cerurile deschise şi pe Fiul Omului..." (că dacă nu era om, nu-L numea Fiul Omului). Într-un cuvânt a rămas Om după Înviere, dar unul Nou (Adam cel nou). Apoi Iartă-mă, frate că am greşit. Sunt un om neatent.
Ingerii nu mananca si nu se imperecheaza, decat numai daca isi iau trup omenesc. Ingerii care au coborat pe Pamant, parasindu-si locuinta cereasca pentru a se imperechea cu pamantencele au facut un mare pacat si acum sunt in intuneric si in lanturi, in Adanc.
Dar ingerii care au venit pe Pamant trimisi fiind de Dumnezeu, cum ar fi cei doi ingeri care l-au luat pe Lot sa-l duca departe la munte, pentru ca urma sa cada foc din Cer, s-au materializat cu permisiunea lui Dumnezeu. Acestia aratau ca oamenii, fiindca isi luasera trup uman.

Evrei 13:2  Să nu daţi uitării primirea de oaspeţi, căci unii, prin ea au găzduit, fără să ştie, pe îngeri.

iata deci ce spune Pavel, ca ingerii fiindca isi luasera trup uman, erau primiti ca oaspeti insa nu se stia ca erau ingeri, datorita asemanarii perfecte cu omul.

iata cum trei ingeri au mancat un vitel:

Geneza 18:1  Domnul i s-a arătat la stejarii lui Mamre, pe când Avraam şedea la uşa cortului, în timpul zădufului zilei.
2  Avraam a ridicat ochii şi s-a uitat: şi iată că trei bărbaţi stăteau în picioare lângă el. Când i-a văzut, a alergat înaintea lor de la uşa cortului şi s-a aplecat până la pământ.
3  Apoi a zis: „Doamne, dacă am căpătat trecere în ochii Tăi, nu trece, rogu-Te, pe lângă robul Tău.
4  Îngăduie să se aducă puţină apă ca să vi se spele picioarele; şi odihniţi-vă sub copacul acesta.
5  Am să mă duc să iau o bucată de pâine, ca să prindeţi la inimă şi după aceea vă veţi vedea de drum; căci pentru aceasta treceţi pe lângă robul vostru”. „Fă cum ai zis” i-au răspuns ei.


acestea sunt dovezi clare din Scripturi, ca ingerii pot lua trup omenesc, dar daca desconsiderati Scripturile, eu nu mai am ce adauga !

esenin
Mesaje:1252
Membru din:02 Iul 2008, 20:52
Confesiune:eterodox
Preocupări:artele vizuale, electronica

Re: Despre Sf. Treime (Trinitate). Dialog cu iehoviştii

Mesaj necititde esenin » 18 Dec 2010, 16:29

Ingerii nu mananca si nu se imperecheaza, decat numai daca isi iau trup omenesc.
Daca au TRUP. Diavolul are grad de inger si se incarneaza si in porci. (nu va critic, aveti dreptate).
Cineva nu a fost, totusi creat, si dateaza DINAINTE de Dumnezeu: intelepciunea. Pildele lui Solomon 8.22. m-a zidit la începutul lucrărilor Lui; înainte de lucrările Lui cele mai de demult.23. Eu am fost din veac întemeiată de la început, înainte de a se fi făcut pământul. In textul original nu este ”m-a zidit” ci ”m-a dobandit”.
Avand in vedere de pluralul acela de la ”Eloh-IM” (”im” spune ca e un plural), si apelativul ”Noi” folosit in geneza, se poate presupune ca cel putin o parte dintre persoanele originare nu au fost create. Intelepciunea, Sofia, este si ea persoana duhovniceasca, cel putin inainte de crestinism, (sau si dupa, la gnostici). Cum din pasajul din Solomon rezulta ca ca ea exista inainte de Dumnezeu, sau simultan, odata ce a dobandit-o, inseamna ca nu Dumnezeu a creat-o.

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Despre Sf. Treime (Trinitate). Dialog cu iehoviştii

Mesaj necititde dimitrie » 19 Dec 2010, 01:55

Măi esenine, dacă e vorba de dumnezeul dvs., nu vă contrazic! Dar Dumnezeul nostru, aşa cum ni Se prezintă în Scripturi are înţelpciunea în Sine, cum ne este nouă proprie facultatea de a gândi, dar nu în felul în care îi este proprie lui Dumnezeu înţelepciunea. Căci ce avem noi, şi să nu ne fi fost dat? (1Cor. 4:7)
Nu aţi citit că înţelepciunea Îi este proprie lui Dumnezeu, şi încă Îi este de multe feluri (Ef.3:10)?
Haideţi, să vedem împreună, cum descrie Sfânta Scriptură întelepciunea lui Dumnezeu:
1. Înţelepciunea - calitate a fiinţei divine, proprie dumnezeirii, nu împrumutată sau dobândită de aiurea... : " Ca să cunoască... înţelepciunea lui Dumnezeu cea de multe feluri"(Ef.3:10); "La El este înţelepciunea şi puterea, la El este sfatul şi priceperea"(nu cumva, esenine, şi pe acestea le socotiţi dobândite de El, ori că existau simultan cu El şi nu în El calitativ?) (Iov.12:13); "Şi a zis să fie numele lui Dumnezeu binecuvântat..., că a Lui este înţelepciunea şi înţelegerea"(Dan.2:20), 1Cor.1:21,24; 2:7; Apoc.7:12.
2. Întelepciunea lui Dumnezeu, ca manifestare în creaţie:"Cât s-au mărit lucrurile Tale Doamne! Toate cu înţelepciune le-ai făcut"(Ps.103:25);"Că omului celui bun înaintea feţii Lui, i-a dat înţelepciune şi minte şi veselie"(Ecl.2:26);"Şi a dat Domnul înţelepciune lui Solomon şi pricepere multă"(3 Reg. 4:29); etc.
3. Înţelepciunea lui Dumnezeu ca persoană - Hristos: "Iar noi propovăduim ... pe Hristos puterea lui Dumnezeu şi înţelepciunea"(1Cor.1: 23,24); "Înţelepciunea şi-a zidit eişi casă (In.1:14)...Junghiata jertfele sale,şi a dres în paharul său vin,şi a gătit ei masă (Mt.26: 26,27; Mc.14: 22-24; Lc.22: 17-19; 1Cor.11: 23-25)... Trimis-a slugile sale să cheme cu înaltă strigare la pahar grăind (Mt.22: 1-3)...şi celor lipsiţi de înţelepciune le-a zis: Veniţi de mâncaţi pâinea mea şi beţi vinul, care l-am dres vouă (Mt.26: 26,27; etc.)... căutaţi înţelepciunea ca să trăiţi ("De nu veţi mânca trupul Fiului Omului, şi nu veţi bea sângele Lui, nu veţi avea viaţă întru voi... Cela ce mănâncă Trupul Meu şi bea Sângele Meu, întru Mine petrece şi Eu întru el."In.6: 53, 56)"(Pilde/Prov.9: 1-6). Deci, dobândirea înţelepciunii este chiar dobândirea lui Hristos, şi fară Înţelepciunea-Hristos nu putem avea viaţă în noi. Modul cum O dobândim : mâncându-O. Ce, vă sminteşte asta? Şi pe alţii ia smintit (In.6: 52,60,61,64).
"... Iisus a zis lor: ...RĂRTĂCIŢI, NEŞTIIND SCRIPTURILE NICI PUTEREA LUI DUMNEZEU"! (Mc.12: 24)
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

esenin
Mesaje:1252
Membru din:02 Iul 2008, 20:52
Confesiune:eterodox
Preocupări:artele vizuale, electronica

Re: Despre Sf. Treime (Trinitate). Dialog cu iehoviştii

Mesaj necititde esenin » 19 Dec 2010, 11:48

Măi esenine, dacă e vorba de dumnezeul dvs., nu vă contrazic! Dar Dumnezeul nostru, aşa cum ni Se prezintă în Scripturi are înţelpciunea în Sine, cum ne este nouă proprie facultatea de a gândi, dar nu în felul în care îi este proprie lui Dumnezeu înţelepciunea. Căci ce avem noi, şi să nu ne fi fost dat? (1Cor. 4:7)
Nu aţi citit că înţelepciunea Îi este proprie lui Dumnezeu, şi încă Îi este de multe feluri (Ef.3:10)?
Haideţi, să vedem împreună, cum descrie Sfânta Scriptură întelepciunea lui Dumnezeu:
1. Înţelepciunea - calitate a fiinţei divine, proprie dumnezeirii, nu împrumutată sau dobândită de aiurea... : " Ca să cunoască... înţelepciunea lui Dumnezeu cea de multe feluri"(Ef.3:10); "La El este înţelepciunea şi puterea, la El este sfatul şi priceperea"(nu cumva, esenine, şi pe acestea le socotiţi dobândite de El, ori că existau simultan cu El şi nu în El calitativ?) (Iov.12:13); "Şi a zis să fie numele lui Dumnezeu binecuvântat..., că a Lui este înţelepciunea şi înţelegerea"(Dan.2:20), 1Cor.1:21,24; 2:7; Apoc.7:12.
2. Întelepciunea lui Dumnezeu, ca manifestare în creaţie:"Cât s-au mărit lucrurile Tale Doamne! Toate cu înţelepciune le-ai făcut"(Ps.103:25);"Că omului celui bun înaintea feţii Lui, i-a dat înţelepciune şi minte şi veselie"(Ecl.2:26);"Şi a dat Domnul înţelepciune lui Solomon şi pricepere multă"(3 Reg. 4:29); etc.
3. Înţelepciunea lui Dumnezeu ca persoană - Hristos: "Iar noi propovăduim ... pe Hristos puterea lui Dumnezeu şi înţelepciunea"(1Cor.1: 23,24); "Înţelepciunea şi-a zidit eişi casă (In.1:14)...Junghiata jertfele sale,şi a dres în paharul său vin,şi a gătit ei masă (Mt.26: 26,27; Mc.14: 22-24; Lc.22: 17-19; 1Cor.11: 23-25)... Trimis-a slugile sale să cheme cu înaltă strigare la pahar grăind (Mt.22: 1-3)...şi celor lipsiţi de înţelepciune le-a zis: Veniţi de mâncaţi pâinea mea şi beţi vinul, care l-am dres vouă (Mt.26: 26,27; etc.)... căutaţi înţelepciunea ca să trăiţi ("De nu veţi mânca trupul Fiului Omului, şi nu veţi bea sângele Lui, nu veţi avea viaţă întru voi... Cela ce mănâncă Trupul Meu şi bea Sângele Meu, întru Mine petrece şi Eu întru el."In.6: 53, 56)"(Pilde/Prov.9: 1-6). Deci, dobândirea înţelepciunii este chiar dobândirea lui Hristos, şi fară Înţelepciunea-Hristos nu putem avea viaţă în noi. Modul cum O dobândim : mâncându-O. Ce, vă sminteşte asta? Şi pe alţii ia smintit (In.6: 52,60,61,64).
"... Iisus a zis lor: ...RĂRTĂCIŢI, NEŞTIIND SCRIPTURILE NICI PUTEREA LUI DUMNEZEU"! (Mc.12: 24)
Mai Dimitrie, bati campii ! (Cine ti-a permis sa te tragi de bracinar ?)

In ordine:
1. Aici problema nu este ce, cum, sau a cui este intelepciunea, lucruri asupra carora te inversunezi, ci DE UNDE O ARE DUMNEZEU, stiind ca textul zice ca a dobandit-o.
2. Nu este vorba nici de intelepciunea oamenilor (a lui Solomon ptr instanta) ci a lui Dumnezeu.
3. Aici rezulta ca intelepciunea lui Dumnezeu este Christos, PE CARE, deci, L-A DOBANDIT INAINTE DE CREATIE. Dumnezeu L-a dobandit pe Christos? Cu nesfarsita umilinta va atrag atentia ca bateti campii. Eu nu vorbesc de intelepciune NOASTRA. Intr-adevar, pentru noi, dobandirea intelepciunii este chiar dobandirea lui Christos. Dar citatul nu vorbeste despre noi, despre cum dobandim noi intelepciunea, ci despre cum a dobandit-o Dumnezeu.

Simpla colectare de citate despre intelepciune, a caror cantitate vrea sa inunde interlocutorul, (ceea ce este o tehnica foarte ortodoxa de aiurire a pisicii), nu rezolva problemele. Raspundeti la problemele pe care le-am ridicat eu, nu la ce aveti domnia-voastra in capsor. Ma intreb de mult daca aceasta tehnica este rezultatul prostiei, incapacitatii de a gandi, sau un truc abil de abatere a atentiei. Inca o data: problema in chestiune era:
Cf. citatului dat, Dumnezeu a dobandit intelepciunea si nu a creat-o. Daca a dobandit-o inseamna ca era dinainte de El (de Dumnezeu). Nu le socot eu dobandite, ci asa spune textul citat, de fapt. Ca s-a tradus altfel....asta e o alta istorie. Nu de ea ma ocup acum.

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Despre Sf. Treime (Trinitate). Dialog cu iehoviştii

Mesaj necititde dimitrie » 20 Dec 2010, 11:18

Măi esenine, fii sănătos! Mă bucur că eşti de acord că Înţelepciunea e Cuvântul Tatălui . Originalul scripturistic de care vorbeşti, e îndoielnic. Noi folosim Septuaginta iar nu textul folosit de tradiţia mozaică contemporană. "M-a zidit"(Pilde.8:22), se referă la Naşterea Fiului sub ani . Reciteşte textele biblice, unde se spune despre Întruparea şi Naşterea lui Iisus Hristos , în special "Şi Cuvîntul trup S-a făcut" (In.1: 14). Nu zice că S-a născut, ci "S-a făcut".
Astfel, termenul "m- zidit" folosit în Pilde .8:22, se integrează în contextul biblic. Dar, ce să-ţi fac, dacă citeşti fără a lua în seamă contextul ? Citeşte şi domnia ta puţin mai jos textul biblic, dar mai ales observă stihul/versetul 25: "Mai Înainte de ce... m-a NĂSCUT pe mine"(Pilde.8:22-31). Text identic cu cel enunţat în Evr.1:5; Ps.2:7..... :"Fiul Meu eşti Tu, Eu astăzi Te-am nascut".
Dacă scriu inserând multe citate, se cheamă că scriu ştiinţific, argumentând, cum se cere la orice facultate . Dar mai presus de orice, modul în care scriu este în primul rând ortodox, adică întemeiat pe Scriptură şi nu unul speculativ, ori rupt din context.Ortodoxia, nu admite erori doctrinare sau mai bine spus Capul Bisericii - Iisus Hristos.
Eu nu vă ironizez când afirm ceva legat de pers. domniei voastre, sunt doar obiectiv (şi nu o fac de câte ori îmi daţi ocazia). Hristos nu a ironizat pe nimeni. Eu te cinstesc, deoarece eşti după chipul lui Dumnezeu (Fac.1:26,27). Te respect, deoarece sunt icondul = cinstesc chipul . Dacă nu te-aş cinsti, aş fi asemenea domniei tale iconomah, iconoclast. Ocările pe care mi le-aţi adresat nu-mi afecteaza atitudinea mea de icondul pe mai departe. Puteţi fi de orice vârstă, pregătire profesională, poziţie socială, în orice stare de păcătoşenie (cu atât mai mult de vârtute), şi chiar religie . Nici măcar pe un satanist nu-l dispreţuiesc, ci doar îl compătimesc pentru nefericirea lui. Cinsirea chipului în Ortodoxie , e legată şi de nevoia iubirii aproapelui (Lc.10:27), nu rămâne numai la nivel de dogmă. Iar ADORAREA o datorăm doar lui Dumnezeu (Mt.22:37; Mc.12:30), altfel am fi idolatri. Aceşti termeni văd că nu le sunt cunoscuţi tuturor (protestanţi ori neoprotestanţi), şi de aici ajung la concluzii greşite, dogmatice şi în ceea ce ne priveşte ca ortodocşi.
Deci, nu-mi retrag nimic din cele afirmate pe întreg forumul, ci le lămuresc amănunţindu-le. Eu mi-am măsurat mult vorbele, şi am analizat cu multă responsabilitate ceea ce au afirmat interlocutorii.
Afirmând despre Dumnezeu că "a dobândit înţelepciunea", ce altceva afirmaţi decât că era lipsit de ea, ... ? Dacă spuneţi asta, nu ne referim la acelaşi Dumnezeu, ci doar la al dvs. Dumnezeul nostru o are fiinţial după cum v-am expus, conform Bibliei dar şi bunului simţ . Simpla constatare a implicaţiilor afirmaţiilor dvs. nu văd cum v-ar justifica reproşul ce mi-l faceţi legat de "brăcinar"... Eu am pregătit mesajul de dinainte, la care v-aţi referit, timp de 4 ore şi mai bine. Dvs. cât timp v-a luat să-l analizaţi ? După cum observ din răspuns, insuficient.
Ultima oară modificat 20 Dec 2010, 13:39 de către dimitrie, modificat 1 dată în total.
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Despre Sf. Treime (Trinitate). Dialog cu iehoviştii

Mesaj necititde dimitrie » 20 Dec 2010, 15:48

Domnul să nu-ţi scotească cuvintele !
Cumva şi puterea lui Dumnezeu (1 Cor.1:23,24) ca şi înţelepciunea sunt tot femei? Noi am văzut de acolo că este vorba de Hristos(1Cor.1:23,24). Dar ce să-i faci ? Uite şi textul ortodox al Bibliei:
22. Domnul m-a zidit pe mine început căilor sale spre lucrurile sale.(In.9:4)
23. Mai înainte de veci m-a întemeiat pe mine, întru început mai înainte de a face pământul.
24. Şi mai înainte de a face adâncurile, mai înainte de a ieşi izvoarele apelor.
25. Mai înainte de ce s-au înfipt munţii, mai înainte decât toate dealurile m-a născut pe mine.(Ps.2:5)
26. Domnul a făcut laturile şi pustiile şi marginile lumii supt cer.
27. Când gătea cerul cu dânsul eram, şi când ş-a aşezat scaunul său preste vânturi.
28. Şi când a întărit norii cei de sus, şi ca nişte tării a pus izvoarele cele de supt cer.
29. Când a pus mării hotar şi apelor, ca să nu treacă ţărmurile sale, şi tari a făcut temeliile pamântului.
30. Eram la dânsul tocmind, eu eram de care se bucura, şi în toate zilele mă veseleam înaintea feţei lui în toată vremea.
31. Când se veslea lumea săvîrşind, şi se veselea întru fiii oamenilor. ( Pilde.9)
Cuvântul "întru" din stihul 31are acelaşi înţeles cu cel din Mt.3,17:"Acesta este Fiul Meu Cel iubit întru Care Am binevoit"
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!


Înapoi la “Adventiştii şi "Martorii lui Iehova"”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX