Va pun urmatoarea intrebare: a cui dreapta??? Cum interpretati dumneavoastra sintagma "la dreapta Sa"?? Eu nu adaug nimic; e doar o simpla concluzie a ceea ce am inteles din acel pasaj.In ce priveste comentariul dvs.cu viziunea lui Stefan,daca perseverati in astfel de "argumente",cu parere de rau,trebuie sa incetam dialogul pe tema....Adica acolo scrie clar,fara echivoc ca Stefan a vazut " gloria lui Dumnezeu si pe Domnul Isus la dreapta Sa." Ei bine,nu spune:l-a vazut pe Dumnezeu....De ce adaugati ???
Ortodoxia nu se rezuma la aceste lucruri din afara! Nici chiar aceste discutii nu definesc ortodoxia!..nu condamn ortodoxia in general: popoarele din zona de influenta ortodoxa sunt cele mai corupte,cele mai sarace si cele mai lenese....Sunt singurele in care oamenii se aduna cu miile sa pupe oase,fara macar o minima atitudine civica,se calca in picioare,se injura....apoi merg beti la biserica...unii preoti fumeaza,injura,se imbata...dar grav este faptul ca,vizitandu-i pe oamenii care se declara in proportie de 86 % ortodocsi,constatam ca multi nu cunosc Biblia,unii nu au citit-o niciodata...Isi injura preotii care le cer bani.
Prima fraza asta era: "cerinta obligatorie si cumulativa pentru mantuire" iar cealalata "Daca dvs.inlocuiti Numele sfant al lui Dumnezeu cu altceva,atentie,conform Bibliei,nu puteti fi mantuit". Deci inlocuirea numelui Domnului cu altceva inseamna nerostirea lui! Corect ? Fapt care implica pierderea garantiei mantuirii! Eu asta am inteles din ceea ce ati spus cu referire la Numele Domnului! Ca si contraargument eu am spus ca nu simpla invocare a acestui Nume conteaza; Dumnezeu nu se supara daca nu ii promnuntam numele, dar urmam o viata dupa "standardele" Sale!Nu am afirmat ca poti fi mantuit prin simpla chemare a Numelui lui Dumnezeu.Nicidecum...insa Biblia ne arata in modul cel mai clar ca avem obligatia de a-l chema pt.a fi mantuiti,adica este una dintre cerintele mantuirii.
Intruparea lui Dumnezeu a fost o taina! Diavolul nu e atoatestiutor! El tinde sa cunoasca unele lucruri in masura in care ii sunt descoperite! De pilda, diavolul prinde putere asupra noastra in masura in care ii dam noi voie! In cazul de fata diavolul si-a dat seama ca Hristos este Dumnezeu abia la vremea ispitirii; pana atunci poate doar banuia, dar nu stia 100% (de aceea l-a si ispitit pe Hristos "Daca esti Fiul lui Dumnezeu.." .. daca .. deci nu era sigur)! Dupa acea perioada, acesta nu a mai avut curajul nici macar sa se apropie, dapoi sa il ispiteasca! Un al argument il gasim in raspunsul dat de legiunea de diavoli din cei doi demonizati:" Ce ai cu noi Fiule al lui Dumnezeu? Ai venit sa ne chinuiesti mai inainte de vreme?" Ei stiau ca trebuie sa vina, dar nu stiau cand! Trebuie sa mai luam in considerare ca Hristos nu a venit pentru slava, ci ca sa se smereasca! (ceea ce a si facut-o). Asa ca este 100% sigur ca Satan l-a ispitit pe Dumnezeu! Dumnezeu nu putea sa cada inaintea diavolului! Asta ar insemna ca era neputincios! Toti oamenii cad in ispita (aceasta valabil pentru toti oamenii, pentru ca toti sunt cu pacate), dar Hristos nu a avut pacat! De ce aceasta? Deoarece este Dumnezeu! Toti Dreptii din vechiul testament pana la starea in care au ajuns au fost de multe ori infranti in ispite; dar s-au ridicat si s-au pocait, astfel afland iertare! E diferenta mare intre Omul Hristos si toti ceilalti oameni care au avut o viata mai deosebita!..Apoi: cum va explicati ca Satan l-a ispitit pe Isus,cu toate ca era intrupat ?? Oare Satan il poate ispiti pe Dumnezeu ?? Daca Isus era Dumnezeu asemeni Tatalui,de o Fiinta si de aceeasi substanta,inseamna ca,in cazul in care s-ar fi inchinat Diavolului ,ar fi comis un act de razvratire impotriva Lui Insusi...Absurd...numai bigotii pot gandi asa.
Este diferenta, sa stiti! Nasterea Fiului din Tatal nu este aceeasi cu nasterea unui om din alt om! Dumnezeu nu e o creatura! El e Creatorul! La fel si nootiunea de Fiu, in realitate nu e asa! Dumnezzeu, probabil, a preluat acest atribut pentru ca oamenii de atunci sa inteleaga cat mai bine legaturile dintre Ei! Daca Dumnezeu ar fi spus lucrurile asa cum sunt, cine credeti ca mai intelegea !? Sunt multe lucruri pe care omul nu le stie! De ce aceasta? deoarece nu are nevoie de asta acum! Insusi apostolul o spune!Sa analizam sintagma " unic-nascut" sau "singurul Sau Fiu"; adeptii trinitatii pretind ca aceasta sintagma este diferita de ceea ce intelegem prin nastere sau procreere.Ce spune insa Biblia?? Cititi va rog Ioan 1:14 si Evrei 11:17.Pavel il numeste pe Isac
"unicul nascut" (singurul nascut" al lui Avraamsi utilizeaza ...EXACT ACELASI TERMEN CA SI IOAN !!!
Iar noi botezam in Numele lui Dumnezeu, iar nu in Numele Sale! Adica in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh, care este un Singur Nume, deoarece este un Singur Dumnezeu (nu trei)!Biblia ne arata ca Dumnezeu are UN NUME,ne vorbeste despre Numele Sau,nu despre Numele Sale,iar noi ne rugam "sfinteasca-se Numele Tau" nu " numele Tale".Apoi,cand Moise l-a intrebat pe Dumnezeu ce sa le spuna evreilor,Tatal i-a spus: "IHWH m-a trimis la voi...acesta este Numele Meu pentru vesnicie".Exod 3:15.Daca acesta este Numele lui Dumnezeu,iar oamenii ii atribuie alte nume...pe cine sa credem ?? Oare daca evreii repatriati din Egipt nu ar fi cunoscut Numele lui Dumnezeu,ar fi primit porunca PE CARE O GASIM LA IOEL 2:32 ,ANUME CERINTA DE A CHEMA nUMELE LUI DUMNEZEU PT.A FI MANTUITI ??
Ce spuneti ?? Are Dumnezeu UN SINGUR NUME,asa cum scrie in Biblie,sau mai multe cum sustineti dvs.?? Este IHWH unicul Sau NUME ??
Nu voi mai comenta celellate replici deoarece nu sunt pe subiect. Ma voi limita strict la ceea ce face referire la acest subiect.1.Ce inseamna "la dreapta" ?? Cititi Psalmul 110:1,2...Apoi observati pretentia fiilor lui Zebedei,de a fi in cer "la dreapta si la stanga" Regelui Isus.Este adica o pozitie importanta,dar inferioara celei supreme.Asa cum la dreapta unui rege sta cel mai imortant sfetnic al sau,tot asa,la dreapta lui Dumnezeu,sta cel mai important si cel mai vechi colaborator al Sau,Christos.
2.Eu am repetat fraza pt.ca dvs.o contraziceti asa,direct,fara teama si fara argumente.Daca a vazut gloria Lui nu pe El,atunci a vazut gloria si atat,iar aceasta este in acord cu Ioan 1:18,iar ce sustineti dvs.este in contradictie cu Ioan1:18.Aceasta este diferenta...iar adevarul este cel biblic,nu unul speculativ,prin care ne afundam in pozitii contrare Bibliei cum perseverati sa faceti dvs.aici.A vazut gloria,nu Persoana,iar ce e pe deasupra vine de la...Aici nu trebuie sa interpretam,ci sa ACCEPTAM Adevarul Bibliei,indiferent daca este in acord cu crezul nostru ori ba.
Nu domnule! Nu omul s-a indumnezeit, ci Dumnezeu s-a intrupat! E diferenta! Pana la nasterea Sa din Fecioara, El a fost la fel ca Tatal, presupun ca Duh, deoarece Tatal este Duh! Ori la nastere ce s-a intamplat? Acest Cuvant al lui Dumnezeu, s-a intrupat de la Fecioara Maria si de la Duhul Sfant! Aici consta marea diferenta! Un om obisnuit se poate naste doar din femeie (fecioara sau nefecioara) - un exemplu in acest sens e Sf. Ioan Botezatorul ("Adevărat zic vouă: Nu s-a ridicat între cei născuţi din femei unul mai mare decât Ioan Botezătorul"), pe cand Hristos se intrupeaza si de la Duhul Sfant! Din start avem deaface cu altceva, adica cu Dumnezeu intrupat, si nu om indumnezeit (cum era Ioan). Si daca Ioan, dupa spusele Mantuitorului, este cel mai mare om nascut din femeie, Hristos ce mai era atunci (daca e sa luam doar presupunerea ca Hristos e un simplu om care pe parcurs s-a indumnezeit)? Nu Ioan a spus ca "Cel ce vine după mine este mai puternic decât mine"? Atunci cum ramane cu Hristos? Ce este El? Biserica Ortodoxa asa spune: Iisus Hristos e Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat; El este Cuvantul cel intrupat (despre care vorbea apostolul), El este UNUL NASCUT DIN TATAL mai inainte de veci (adica inaintea inceputului lumii), El este Cel despre care Dumnezeu a spus "El imi va fi Mie Fiu", El este Singurul Mijlocitor (adica Cel prin care a venit mantuirea, si Cel prin care putem sa ne impacam cu Tatal, si Cel prin care ajungem la Tatal), El este Cel prin care dobandim Duhul Sfant!, El este Cel care a stat si va sta la dreapta Tatalui totdeauna (adica pe vecie), El este Cel care a purtat pacatele lumii (adica a fiecarui om), El este Cel care ne va ajuta sa invingem ispitele, El este Adevarul, El este Viata, si multe altele.Nu stiu care e doctrina iahvista, dar cea ortodoxa, daca ortodocsii insisi nu s-ar incurca in ea, ar fi urmatoarea: Christos este un OM in care s-a intrupat Dumnezeu. Dumnezeu s-a intrupat in calitate de duh. (este, de altfel "duh"). Fiinta duhovniceasca, spiritul lui Christos este insusi Dumnezeu. La omul ordinar "duhul" sau, fiinta sa duhovniceasca, este tot Dumnezeu. (de-aia zice Christos "Sunteti Dumnezei". Se refera insa la spiritul omului. Cand zice "dar veti muri ca niste oameni" se refera la trupul omului). Dar este o chestiune de recunoastere a esentei spirituale proprii: Christos STIE cu certitudune ca este Dumnezeu - ca Duh, omul nu este constient de asta, (iar ortodoxia nu face decat sa-l impiedice sa fie) dar incearca fie.
Gresit! Credinta fara fapte moarta este! Nu starea populatiei are efect asupra omului, ci faptele sale! Nu faptele unei comunitati de oameni iimi influenteaza mantuirea, ci faptele mele, cele facute de mine! Pe mine nu ma mantuieste situatia poporului roman (sau situatia ortodocsilor din toata lumea), ci faptele mele impletite cu credinta! E diferenta! Cel mai simplu exemplu e, sa spunem, Sodoma si Gomora! Pacate grele, situatie foarte grava inaintea lui Dumnezeu, si totusi Lot a fost salvat din cauza faptelor sale (ca daca era sa aibe vreun efect situatia cetatii din care provenea, era de mult mort). Deci in fata lui Dumnezeu faptele noastre conteaza, nu situatia la un moment dat al poporului din care facem parte! Si apoi nu Hristos a spus ca vai de cel prin care vine ispita! Si s-a spus, ca vor veni vremuri in care credinta va fi putina. Are cine sa faca judecata! Daca vreti sa discutati in continuare pe marginea acestui teme, deschideti un nou subiect! Aici se discuta despre Sfanta Treime!Ierati-ma, dar acest lucru (starea populatiei orodoxe) este absolut definitoriu pentru credinta: "Pravila" otodoxa spune ca credinta este o strategie de mantuire valabila doar in timpul vietii.
Eu zic "Christos este un OM in care s-a intrupat Dumnezeu.", iar dumneavoastra ziceti " Nu domnule! Nu omul s-a indumnezeit, ci Dumnezeu s-a intrupat! E diferenta!".Nu stiu care e doctrina iahvista, dar cea ortodoxa, daca ortodocsii insisi nu s-ar incurca in ea, ar fi urmatoarea: Christos este un OM in care s-a intrupat Dumnezeu. Dumnezeu s-a intrupat in calitate de duh. (este, de altfel "duh"). Fiinta duhovniceasca, spiritul lui Christos este insusi Dumnezeu. La omul ordinar "duhul" sau, fiinta sa duhovniceasca, este tot Dumnezeu. (de-aia zice Christos "Sunteti Dumnezei". Se refera insa la spiritul omului. Cand zice "dar veti muri ca niste oameni" se refera la trupul omului). Dar este o chestiune de recunoastere a esentei spirituale proprii: Christos STIE cu certitudune ca este Dumnezeu - ca Duh, omul nu este constient de asta, (iar ortodoxia nu face decat sa-l impiedice sa fie) dar incearca fie.
Nu domnule! Nu omul s-a indumnezeit, ci Dumnezeu s-a intrupat! E diferenta! Pana la nasterea Sa din Fecioara, El a fost la fel ca Tatal, presupun ca Duh, deoarece Tatal este Duh! Ori la nastere ce s-a intamplat? Acest Cuvant al lui Dumnezeu, s-a intrupat de la Fecioara Maria si de la Duhul Sfant! Aici consta marea diferenta! Un om obisnuit se poate naste doar din femeie (fecioara sau nefecioara) - un exemplu in acest sens e Sf. Ioan Botezatorul ("Adevărat zic vouă:
Acesta este materialismul de care vorbeam, daca nu va e clar. Orice om - si cel "obisnuit" mai capata la nastere sau inainte de, si un duh, un spirit. Cum ortodoxia refuza tocmai duhul, rezulta un model uman amputat exact de ce-l poate mantui, de duh. Nu are decat suflet. Care trebuie "indumnezeit". Treimea ortodoxa NU se reflecta si in om. Omul la ortodocsi nu "este Dumnezeu", cum zice Christos, nu este si duh, nu este ternar. Este doar trup si suflet. E o treime in doi termeni.Aici consta marea diferenta! Un om obisnuit se poate naste doar din femeie (fecioara sau nefecioara) - un exemplu in acest sens e Sf. Ioan Botezatorul ("Adevărat zic vouă:
In persoana lui Iisus Hristos cele doua firi, dumnezeiasca si omeneasca s-au unit!Eu zic "Christos este un OM in care s-a intrupat Dumnezeu.", iar dumneavoastra ziceti " Nu domnule! Nu omul s-a indumnezeit, ci Dumnezeu s-a intrupat! E diferenta!". E vreo diferenta intre "Dumnezeu s-a intrupat" si "Dumnezeu s-a intrupat". E ceva nou asta? Abia a iesit ?
Sau este eterna presupozitie ortodoxa ca adevarul depinde de cine il spune?
Un om, ca toti oamenii, se creeaza prin contributia femeii, barbatului si a lui Dumnezeu! Ori la Hristos doar femeia si Duhul Sfant au contribuit!Dupa cum e obiceiul, un om "obisnuit" se naste din femeie si inca altceva. Acest alceva este problema pe care, intepeniti in materialism, n-o realizati deloc. O sa revin. Nu mai reiau istoria cu omul indumnezeit caci nu am spus asta. Dumneavoastra cititi ce vi se pare, nu ce scriu eu.
Nu se specifica cand anume putem sa il vedem pe Dumnezeu, ori ca aici, ori ca pe lumea cealalata. Singura conditie e "cei curati cu inima". Ori Stefan era "plin de Duhul Sfant", o consecinta imediata a curatirii inimii!Dumneavoastra vorbeati de "vazut" IN TIMPUL VIETII ! Idem in dialogul cu Nicodim (de exemplu).
Foarte adevarat! Dar Fiul fiind "Chip" al Tatalui, cum definiti acest Chip?De "cunoscut" poti sa cunosti pe cineva, dar nu e bligatoriu sa-l si VEDETI. Cunoasteti teorema lui Pitagora, dar nu ati vazut-o niciodata! (Ea exista, ca duh, ca idee, dar e invizibila).
1. "Deci nu veti putea niciodata sa Il vedeti."- nu pomeniti nimic de timpul vietii.Revenirea promisa: Cum materialismul va atarna de ganduri, faceti o echivalenta primitiva intre cap-trup, Dumnezeu-Hristos....samd. Bineinteles ca "capul" dumneavoastra poate supravietui fara "trup", o data ce-L declarati dumnezeu, ba chiar Dumnezeu + Duhul sfant. Nu sunteti contradictoriu cu ce zic eu (inca o data) dar la un nivel intristator de jos. Ce enuntasem eu era: "NU il puteti vedea pe Dumnezeu IN TIMPUL VIETII ptr ca e duh, adica invizibil, caci imaterial. Duhul lui Dumnezeu ("Sfant") este duhul lui Christos "eu si Tatal una suntem". Si duhul dumneavoastra este de aceeasi natura. "Toti sunteti Dumnezei".
Va contraziceti singur!Restul e chestiune de "indumnezeire" pentru noi oamenii - nu pentru Christos. Noi ne putem indumnezei. Nu Christos.
Pai da, e trup si suflet, urmand ca Dumnezeu sa il dezavarseasca formand treimea despre care faceti referire! Sufletul e cel care poarta ceea e de la Dumnezeu. Duhul, probabil, e insasi prezenta lui Dumnezeu in sufletul omului, sau prezenta celui rau in sufletul omului! Depinde de situatie! Nu imi aduc aminte ca Hristos sa fi spus ca omul e Dumnezeu in adevaratul sens al cuvantului!Acesta este materialismul de care vorbeam, daca nu va e clar. Orice om - si cel "obisnuit" mai capata la nastere sau inainte de, si un duh, un spirit. Cum ortodoxia refuza tocmai duhul, rezulta un model uman amputat exact de ce-l poate mantui, de duh. Nu are decat suflet. Care trebuie "indumnezeit". Treimea ortodoxa NU se reflecta si in om. Omul la ortodocsi nu "este Dumnezeu", cum zice Christos, nu este si duh, nu este ternar. Este doar trup si suflet. E o treime in doi termeni.Aici consta marea diferenta! Un om obisnuit se poate naste doar din femeie (fecioara sau nefecioara) - un exemplu in acest sens e Sf. Ioan Botezatorul ("Adevărat zic vouă:
E normal ca Hristos sa nu fi avut suflet! Ce rost mai avea sufletul, atunci cand Insusi Dumnezeu, care a dat suflet omului, e in trup! Absurd!
Ce efect are sufletul? Vedem in Facerea: "şi a suflat în faţa lui suflare de viaţă şi s-a făcut omul fiinţă vie." Deci sufletul da viata trupului. Asadar, in situatia noastra, Hristos fiind Cuvantul lui Dumnezeu, Cel prin care s-au facut toate, Cel care a dat acea "suflare de viata" omului, mai avea El nevoie de suflet?!
Foarte adevarat! El era, este si va fi Dumnezeu (chiar din timpul vietii Sale). Din toti cati l-au vazut, foarte putini erau curati cu inima. Prima care L-a vazut a fost Maica Sa, apoi batranul Simeon (Că ochii mei văzură mântuirea Ta), apoi , presupun ca si dintre dintre apostoli doar apostolul Ioan (chiar si cand a fost prins Iisus, acesta s-a tinut dupa El; restul apostolilor s-au ascunt de frica si de putina credinta), si mai sunt si alte exemple! Doar cine are ochi de vazut si urechi e auzit poate sa confirme aceste lucruri! Si repet: Hristos nu a venit aici ca sa se slaveasca, ci sa se smereasca, sa ii faca pe oameni sa slaveasca pe Tatal, urmand ca dupa Inviere, Acesta sa primeasca si El cinstea cuvenita si adevarata statura a Sa! De aceea nici nu intalnim vreo replica care sa apartina lui Hristos prin care Acesta sa se proclame, direct, Dumnezeu. Le era foarte greu de inteles oamennilor timpului aceluia! Dupa cum puteti observa si astazi exista multi oameni care pun la indoiala aceasta: Ca Hristos e Dumneezeu adevarat din Dumnezeu adevarat (vorba apostolului)!Dumneavoastra vorbeati de "vazut" IN TIMPUL VIETII ! Idem in dialogul cu Nicodim (de exemplu).
Acesti "eruditi otraviti" asa cum ii dispretuiti dvs, totusi au avut trecere la Apostoli. Nicaieri nu au fost anatematizati, mai mult, au scris si Apostolii in greaca: oare nu ar fi pus ei peste tot Numele lui Dumnezeu in ebraica daca ar fi avut aceeasi convingere despre "magia" lui ca si dvs?da,este gresit sa-l chemam PE DUMNEZEU CU ALT NUME,PE CARE L-AU PUS ACOLO NISTE ERUDITI OTRAVITI IN SUFLETUL LOR DE PREA MULTELE SI ABSURDELE REGULI ALE LEGII ORALE,mai mult,dedulciti la "binefacerile" filosofiei grecesti.Daca dvs.preferati asa,va priveste.Dar este nebiblic...Nu avem voie sa facem asa cu textul Bibliei,care este sacru.
Înapoi la “Adventiştii şi "Martorii lui Iehova"”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 25 vizitatori