Păi şi unde vezi dumneata că ar spune cumva sfântul Clement Romanul că apostolii Petru şi Paul şi-ar fi primit la moarte făgăduinţa învierii şi a intrării în împărăţia lui Dumnezeu ?? Unde scrie Clement al Romei că Petru şi Paul şi-ar fi luat desăvârşirea, adică învierea şi împărăţia lui Dumnezeu ?? Eu nu văd niciunde aşa ceva; nu şi-au luat-o şi nici nu şi-o vor lua înaintea altora, ci doar la Parusie.
Păi ce, ei ştiu ce este Raiul şi ce este Împărăţia? Dacă vor asculta de Biserica lui Hristos "stâlp şi temelie a adevărului" -1Tim.3:15 (că tot au mărturisit că nu deţin adevărul, neştiind sărmanii că prin aceasta au mărturisit că nu au nici pe Duhul Sfânt, nici pe Adevărul-Hristos), vor înţelege Scriptura şi nici interpretarea unui text al Scripturii nu le va mai da cu rest. Cum ar putea altfel să ne explice vasinec, laodiceean şi toţi pastorii adv. ce este Raiul şi ce este Împărăţia; de ce tâlharul Îi cere Domnului Împărăţia, iar El îi răspunde cu Raiul (că doar El ne-a înv. "Tatăl nostru,.. vie Împărăţia Ta"-nu Raiul Tău)? Poate vor cugeta un pic la cele de mai jos:
-"Şi precum este rânduit oamenilor
o dată să moară, iar după aceea să fie judecata..."(Evr.9:27).
Nu spune aici nimic despre Judecata de după Înviere, ci de cea imediată morţii trupului;
- " 8. Avem încredere şi voim mai bine să plecăm din trup şi să petrecem la Domnul.
9.De aceea ne şi străduim ca, fie că petrecem în trup, fie că plecăm din el, să fim bineplăcuţi Lui.
10. Pentru că noi toţi trebuie să ne înfăţişăm înaintea scaunului de judecată al lui Hristos, ca să ia fiecare după cele ce a făcut prin trup, ori bine, ori rău." (2Cor.5)
-"42. Şi zicea lui Iisus: Pomeneşte-mă, Doamne, când vei veni în împărăţia Ta.
43. Şi Iisus i-a zis: Adevărat grăiesc ţie, astăzi vei fi cu Mine în rai." (Luca.23)
Chiar doriţi o analiză pe text şi o comparaţie cu textul sacru? Nu am timp de aşa ceva şi nici nu cred că vă va folosi, având în vedere antecedentele. Vă dau doar câteva direcţii ce ar putea să vă dea de gândit:
"pe Petru, care, din pricina invidiei nedrepte, n-a suferit una, nici două, ci mai multe munci; şi îndurând aşa mucenicia, a plecat la locul de slavă cuvenit lui." (Clement - I Cor. V,4)
Despre locul de slavă cuvenit lui, la care a plecat Petru, Mântuitorul spune:
"1. Să nu se tulbure inima voastră; credeţi în Dumnezeu, credeţi şi în Mine.
2. În casa Tatălui Meu multe locaşuri sunt. Iar de nu, v-aş fi spus. Mă duc să vă gătesc loc.
3. Şi dacă Mă voi duce şi vă voi găti loc, iarăşi voi veni şi vă voi lua la Mine, ca să fiţi şi voi unde sunt Eu." (Ioan.14)
"Iar când Se va arăta Mai-marele păstorilor, veţi lua cununa cea neveştejită a măririi." (1 Petru 5,4)
"Din pricina invidiei şi a a duşmăniei, Pavel a primit premiul răbdării" (Clement - I Cor. V,5)
"De acum mi s-a gătit cununa dreptăţii, pe care Domnul îmi va da-o în ziua aceea, El, Dreptul Judecător, şi nu numai mie, ci şi tuturor celor ce au iubit arătarea Lui."(2 Tim.4,8)
"purtând de şapte ori lanţuri, fiind izgonit şi lovit cu pietre; fiind propoveduitor atât în răsărit cât şi în apus, a primit slava strălucită a credinţei lui." (Clement - I Cor. V,6)
"Pentru ca credinţa voastră încercată, mult mai de preţ decât aurul cel pieritor, dar lămurit prin foc, să fie găsită spre laudă şi spre slavă şi spre cinste, la arătarea lui Iisus Hristos. "(1 Petru 1,7)
După cum singur puteţi constata, răsplata, cununa slavei, răsplătirea cerească se primeşte doar la revenirea lui Hristos, la învierea drepţilor şi nu în momentul morţii. Nu vreau să spun prin aceasta că Sf. Clement Romanul este un eretic şi un contrazicător al Scripturii, foarte posibil ca epistola lui să conţină interpolări mai târzii făcute de prea-zeloşii adepţi ai unei dogme nebiblice.
Domnule, iar vă întreb: cum citiţi textele noastre? Un pic de atenţie, că şi de aceea sunt eresuri!
Plecaţi de la premise corecte, ca mai apoi să conchideţi greşit. Vă citez:
"pe Petru, care, din pricina invidiei nedrepte, n-a suferit una, nici două, ci mai multe munci; şi îndurând aşa mucenicia, a plecat la locul de slavă cuvenit lui." (Clement - I Cor. V,4)
"Iar când Se va arăta Mai-marele păstorilor, veţi lua cununa cea neveştejită a măririi." (1 Petru 5,4)
..............................
"Din pricina invidiei şi a a duşmăniei, Pavel a primit premiul răbdării" (Clement - I Cor. V,5)
Vorbiţi în expunerea dvs. de două răsplătiri ale lui Petru, deci:
- una, imediată, a sufletului (despre care vorbeşte şi Sf. Apostol Petru 2Petru.1:13-15 şi Domnul la Ioan.14:1-3) - Raiul, pe care îl făgăduieşte Domnul (ca stare fericită imediată a sufletului după ieşrea din trup) tâlharului de pe cruce.Eu, sau dvs. a subliniat că "
Pavel a primit premiul"? După ce mai înainte aţi scris "a plecat la locul de slavă cuvenit lui". Timpul verbelor nu vă spune nimic?
-iar alta la Parusie, când răsplata va fi desăvâşită datorită unirii trupului cu sufletul, în Împărăţia lui Dumnezeu (1Petru.5:4, etc.).
Şi care este concluzia dvs.?:
După cum singur puteţi constata, răsplata, cununa slavei, răsplătirea cerească se primeşte doar la revenirea lui Hristos, la învierea drepţilor şi nu în momentul morţii. Nu vreau să spun prin aceasta că Sf. Clement Romanul este un eretic şi un contrazicător al Scripturii, foarte posibil ca epistola lui să conţină interpolări mai târzii făcute de prea-zeloşii adepţi ai unei dogme nebiblice.
Mai are vreo legătură concluzia dvs. cu premisele expuse? Cine să vă mai dea de cap?