De ce ţinem Duminica?

Despre particularităţile acestor confesiuni mai speciale
dumio
Mesaje:471
Membru din:03 Aug 2010, 14:58
Confesiune:ortodox
Re: de ce Duminica?

Mesaj necititde dumio » 05 Oct 2010, 20:29

Pt domnul Diaconul
ce spuneti dvs contrazice biblia.Geneza spune ca apoi a fost o seara, apoi o dimineata, daca puteti deduce ca Dumnezeu nu a stiut sa se exprime in legatura cu creatiunea sa atunci nu aveti o imagine corecta despre Dumnezeu.eu cred ca...daca Dumnezeu a putut sa linisteasa marea a putut, cu siguranta, sa faca totul in sapte zile.Il putem acuza ca a fost iudeu si de aceea a pazit sabatul, dar asta nu ma impiedica cu nimic sa ascult de cuvantul Lui. Mai important decat ce au spus marii teologi este exemplul sau, este cel mai bun argument pt a da dreptate bibliei.

Sunt nou pe forum si de la bun inceput afirm ca sunt ortodox convins, chiar dupa Scriptura. Multi dintre eterodocsi isi dau cu parerea despre anumite adevaruri, dar de mule ori gresesc amarnic spre a lor pierzare. Am observat argumentatiile si de o parte si de alta. Vreau sa dau o argumentatie favorabila ortodocsilor, pe langa cea sustinuta de textele biblice clasice si cele de ordin istoric.
In primul rand, din punct de vedere biblic, zilele creatiei nu erau zile de 24 ore, chiar daca unii Sfinti Parinti (Efrem Sirul de ex.) o sustin, ci erau ere geologice, perioade lungi de timp, fara ca prin aceasta sa se puna la indoiala atotputernicia lui Dumnezeu. Si daca vreti va dau si argumente mai detaliate. Si aceasta o spun pentru a sustine de fata argumentul ca sabatul nu este o lege divina anterioara Decalogului. Cineva citat mai sus afirma ca sabatul era poruncit de Dumnezeu de la inceputul omenirii si aduce ca argument, insiruirea zilelor creatiei: "si a fost seara, si a fost dimineata, ziua.....". Un evreu, astrofizician american, Gerhard Schreuder, in cartea sa: Cartea Facerii si Big Bangul sustine faptul ca prin seara si dimineata nu trebuie sa afirmam o succesiune temporala a zilei ci faptul ca Dumnezeu ordoneaza materia pe care a creat-o de la inceput din nimic. Seara si dimineata vin din la radacinile cuvintelor din ebraica, care inseamna dezordine si, respectiv, ordine. Deci, s-ar putea traduce versetele din cap I al referatului Facerii prin urmatoarele: "si a fost dezordine, si a fost ordine: ziua .....". Asta, pe de o parte. Pe de alta parte, daca citim cu atentie,cu frica de Dumnezeu si cu dorinta de mantuire mai departe capitolul I, observam ca daca dupa cele 6 zile in care s-au creat (si s-au ordonat) toate, finalizand cu omul, in ziua a saptea, Dumnezeu nu mai incheie cu textul:"si a fost seara, si a fost dimineata...". De aici intelegem ca daca celelalte zile (ere sau perioade) s-au incheiat (finalizat sau incheiat), ziua a saptea nu s-a incheiat inca. Adica, mai exact, omenirea se afla in timpul celei de a saptea perioade, inaintand spre ziua a opta, cea neinserata a invierii (8 culcat, in matematica, inseamna infinit). Odihna aceasta a lui Dumnezeu inseamna finalitatea creatiei odata cu omul si odihna Lui in fiinta cea mai draga Lui (omul sau sufletul sau mintea lui), daca acesta ii permite. Adica nu inseamna o adormire sau lene a lui Dumnezeu, o stagnare in lucrare, caci a intelege asa, inseamna a-L cobori pe Dumnezeu in randul creaturilor care au nevoie de repaos. Dumnezeu lucreaza continuu (In. 5, 17) prin pronie, mantuire, sfintire, judecata etc, dar se odihneste continuu in cei care primesc lucrarea Lui. (Asa s-ar intelege si textul din psalmi in care se spune ca El sade pe heruvimi).
Un alt argument..... Toata Legea a fost pedagog (Gal. 3,23) spre Hristos si umbra celor viitoare (Evr. 10,1). Deci, tot ce s-a tinut inainte de Hristos, poruncit de Dumnezeu, au avut ca scop pregatirea evreilor pentru primirea lui Dumnezeu ca Om. Legea a avut un caracter profetic si in acelasi timp tipologic. Sabatul sau odihna evreilor (asemeni odihnei lui Dumnezeu Fac. 2,2-7) simboliza odihna cu adevarat a lui Dumnezeu, dar ca Om in mormant. Cand a stat Fiul Omului o zi in mormant si S-a odihnit de toate lucrurile Sale? (El a spus: Savarsitu-s-a! Adica a incheiat recrearea lumii sau restaurarea ei. Sfintii Parintii fac ample comentarii pornind de la orele patimirii lui Hristos in paralel cu orele petrecute de om in ziua a sasea in Rai). Oare nu in ziua Sambetei (care s-a intamplat sa coincida cu Pastele iudaic, tot un simbol al lui Hristos, caci "mare era ziua Sambetei aceleia")? Deci iata ca noi, ortodocsii cinstim ziua mortii si odihnei lui Hristos! De aceea, in aceasta zi, noi pomenim pe toti cei raposati si care "se odihnesc" in mila lui Dumnezeu (daca s-au mantuit, caci se pot munci in iad). Insa, cu atat mai mult cinstim ziua Invierii Lui, caci ce e mai logic sa cinstim: moartea sau viata?, sfarsitul Legii robiei sau Invierea, care reprezinta mantuirea noastra? (I Cor. 15,14). Iertati-mi alocutiunea, poate prea lunga!

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: De ce ţinem Duminica?

Mesaj necititde protosinghel » 01 Noi 2010, 14:33

E cam lungă, dar şi destul de lămuritoare. Asta îmi permite să închid subiectul.


Înapoi la “Adventiştii şi "Martorii lui Iehova"”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron