Este clar din ceea ce ai scris că nu înţelegi chiar nimic din viaţa "morală, ascetică, mistică, sacramentală" a Bisericii. Probabil crezi că spiritualitatea ortodoxă este una care tinde doar să se retragă undeva într-un "turn de fildeş" pentru a îşi consuma viaţa contemplativă sau de nevoinţă, lăsând pe ceilalţi în stare de ignoranţă şi de nemântuire. Ori tocmai această părere a ta este complet contrară a ceea ce au trăit, au spus, au gândut şi au făcut sfinţii Bisericii. Este încă o dovadă ori că eşti de rea credinţă, ori că nu ştii nimic de fapt despre Biserica Ortodoxă şi despre scrierile sfinţilor Bisericii. Adică despre scrierile acelora care într-adevăr au primit harul şi şi-au dat şi osteneala de a duce o viaţă după dreptarul spiritualităţii creştine ortodoxe. Ba mai mult creştinul de rând gustă doar limitat viaţa spirituală dumnezeiască de care se împărtăşesc, conştient de cele mai multe ori, aleşii Bisericii.Aletheia, eu sunt de acord cu tine. Viaţă morală, ascetică, sacramentală, mistica. Insa asta nu este de ajuns. Sau poate este de ajuns pentru crestinul de rand. Cei care ajung la o cunoastere mai profunda a lui Hristos nu se mai multumesc sa Il aiba doar ei, sa fie doar ei sfinti, ci daruiesc si altora tot ceea ce sunt si cunosc. Sfintenia, prin definitie, este insotita de dorinta de a darui. Un crestin adevarat, un om sfant, va avea aceeasi dorinta pe care a avut-o Hristos si apostolii: de a vedea lumea mantuita. Va sta printre ei facand bine si vestindu-le pe Hristos care poate sa-i mantuiasca. Acestea sunt cele mai inalte fapte de credinta, care arata ca ai gasit mantuirea si ca o poti imparti si altora.
Nu inteleg, asa ca explica-mi tu daca stii mai bine. Dar, te rog, fa-o ordonat si fara fumuri inutile.Este clar din ceea ce ai scris că nu înţelegi chiar nimic din viaţa "morală, ascetică, mistică, sacramentală" a Bisericii.
Dar tu spui că "mântuitul" a fost eliberat prin cunoaşterea Adevărului. Şi spui că el nu mai poate cădea. Păi tocmai astea ţi le-am contrazis atât cu Scripturile, cât şi cu Sfinţii Părinţi. Iar faptul că un om poate cădea chiar şi după cunoaşterea Adevărului este o învăţătură clară a Bibliei. Chiar în postările anterioare am dat citate şi din evanghelia după Ioan precum şi din Chiril al Alexandriei care arată clar că un om care a fost încorporat în Hristos poate totuşi să cadă, chiar după cunoaşterea adevărului. "Orice mlădiţă care nu aduce roadă întru Mine, El o taie" (Ioan 15, 2) "Dacă cineva nu rămâne în Mine se aruncă afară ca mlădiţa şi se usucă; şi le adună şi le aruncă în foc şi ard." (Ioan 15, 6) Observă clar că este vorba despre nişte mlădiţe care deja erau încorporate în Hristos. Şi totuşi ele pot fi tăiate din viţă. Prin urmare oameni care au primit mântuirea, încorporându-se în Trupul Mistic al lui Hristos, şi devenind astfel mlădiţe din viţă, pot fi totuşi tăiate din viţă de Tatăl ceresc, prin urmare îşi pot pierde mântuirea în Hristos. Orice contradicţie pe care o mai aduci acestei doctrine evidente a Bibliei trebuie luată ca un afront clar şi obstinat împotriva adevărului.Cel mantuit nu mai poate pacatui, pentru simplul motiv ca a fost eliberat de pacat prin cunoasterea Adevarului.
La aceste ultime remarci nu pot să fac prea multe comentarii pentru că nu face obiectul acestui fir de discuţie. În altă parte cu multă plăcere, dar nu aici pentru a abate discuţia. Însă nici nu conştientizezi măcar câte erezii ai putut să spui în această frază, semn clar al lipsei de discernământ spiritual (deci ca boală sprituală) care te caracterizează, şi care îi caracterizează în general pe neoproţi. Probabil că o să deschid un fir şi pe acest subiect ca să îţi scot şi pe această temă în evidenţă falsitatea neoprotă.Dar exista si ceva mai mult decat aceasta stare de desavarsire; de fapt este un efect al ei. Este vorba despre acele rauri de apa vie despre care Hristos spune ca vor curge din inima celui ce crede. Cu alte cuvinte, omul este atat plin de Viata (Hristos), incat se revarsa in afara, peste ceilalti oameni. Efectul imediat este ca oamenii aflati in prezenta lui invie spiritual, trec de la moarte la viata, se mantuiesc. Aceasta este dovada vizibila a starii de mantuire in care se afla omul. A fost prezenta la Hristos si la apostoli si la toti crestinii mantuiti. Si este inca semnul dupa care iti dai seama daca cel ce-ti vorbeste despre mantuire a gasit-o intr-adevar sau are doar o credinta mentala, fara rod, chiar daca bine argumentata.
Aletheia draga, te rog eu frumos, nu fi ipocrit. E rugamintea mea. Iata cuvintele tale:Dar tu spui că "mântuitul" a fost eliberat prin cunoaşterea Adevărului. Şi spui că el nu mai poate cădea. Păi tocmai astea ţi le-am contrazis
Ai spus sau nu ai spus ca "barbatul desavarsit" nu mai poate cadea in pacat si ispite?În concepţia ortodoxă mântuirea este de fapt eliberarea de rău, şi câştigarea statorniciei în bine. De aceea mântuirea nu poate fi una desăvârşită, autentică, decât atunci când se ajunge la "statura bărbatului desăvârşit" care nu mai poate cădea în păcat, în răutăţi, în ispitele diavolului. Deci cred că s-a înţeles, mântuirea este eliberarea de rău şi statornicia în bine, în Hristos.
Nu te osteni. Am prostul obicei de a nu-i auzi decat pe cei care demonstreaza ca au credinta pe care o propovaduiesc. Cred ca e un defect omenesc, de fapt. Hristos si apostolii au stiut de el, asa ca au facut intai ceva, au oferit inainte de a pretinde sa fie ascultati. Nu au intrat pe scena predicand, ci vindecand si eliberand de draci, ajutand oamenii, apoi au predicat. Au aratat ca au ceea ce altii nu aveau si astfel predica lor a avut credibilitate. Dar astazi e plina lumea de "big mouths".Probabil că o să deschid un fir şi pe acest subiect ca să îţi scot şi pe această temă în evidenţă falsitatea neoprotă.
De asceza ortodoxa am vazut destul:e ridicola.Ar trebuie sa se faca o contextualizare cu vremurile in care traim.Voi nu vestiti evanghelia si nici mesajul mantuirii ci accentuati lipsa de discernamant al adversarilor care nu stiu ce este adevarata ortodoxie.Cine sunt ma rog alesii bisericii?N-au fost toti oameni?aletheea scrie:
Este clar din ceea ce ai scris că nu înţelegi chiar nimic din viaţa "morală, ascetică, mistică, sacramentală" a Bisericii. Probabil crezi că spiritualitatea ortodoxă este una care tinde doar să se retragă undeva într-un "turn de fildeş" pentru a îşi consuma viaţa contemplativă sau de nevoinţă, lăsând pe ceilalţi în stare de ignoranţă şi de nemântuire. Ori tocmai această părere a ta este complet contrară a ceea ce au trăit, au spus, au gândut şi au făcut sfinţii Bisericii. Este încă o dovadă ori că eşti de rea credinţă, ori că nu ştii nimic de fapt despre Biserica Ortodoxă şi despre scrierile sfinţilor Bisericii. Adică despre scrierile acelora care într-adevăr au primit harul şi şi-au dat şi osteneala de a duce o viaţă după dreptarul spiritualităţii creştine ortodoxe. Ba mai mult creştinul de rând gustă doar limitat viaţa spirituală dumnezeiască de care se împărtăşesc, conştient de cele mai multe ori, aleşii Bisericii.
Mantuirea este prin credinţă, iar judecata este după fapte! Cum se împaca dar aceste doua afirmatii? Se contrazice Biblia? Pavel se contrazice singur pe sine? Faptele dovedesc mântuirea sufletelor noastre!!!!!(dovedesc Emmy)“de emy777:
Mi-a placut foarte mult Doriana,la felul cum ai vorbit in ultimul comentariu lasat,ejti primul protestant care incearca macar pe putin sa cunoasca ortodoxia.Cat despre dumitr85 tu omule taci!!!am vorbit cu tine comentarii intregi la ,,Sectari se mantuiesc"si ti-am aratat ca credinta fara fapte ii moarta,dar degeaba la tine pot sa iti arat toata biblia ca tu ai invatatura ta corecta de gresita.Fara suparare asta-i adevarul tu omule ai ceva,nici macar nu mi-ai citit comentariile si iar vi cu pretextul,,credinta fara fapte"cand tu il contrazici pe fata pe Sf ap Iacob ,,credinta fara fapte este moarta";Sf ap Pavel ,,Toti v-om sta in fata divanului Hristos ca sa platim fiecare dupa faptele lui"Auzi mai cere fapte,psalmul 61 Ca tu vei rasplati fiecaruia dupa faptele lui. Pentru că a Lui făptură suntem, zidiţi în Hristos Iisus spre fapte bune, pe care Dumnezeu le-a gătit mai înainte, ca să umblăm întru ele(Efeseni 2,10)si uite alte versete care vorbeste despre faptele bune care sunt de trebuinta ptr mantuire.Biblia este foarte bogata in texte care confirma cu staruinta ca mantuirea este conditionata de faptele noastre cele bune.Matei16,27;25,34-35;Ioan5,29;Romani 2,7-13;2Corinteni 5,10;Iacov 2,14-26;1Tim 6,18,19;Apoc 20,12,13s.a.
Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 61 vizitatori