Pagina 1 din 2

crezul ortodox

Scris: 30 Noi 2010, 15:36
de silvestru
CREZUL

Cred Într-Unul Dumnezeu, Tatăl Atoţiitorul,
Făcătorul cerului şi al pământului, văzutelor tuturor şi nevăzutelor.
Şi întru Unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu,
Unul-Născut, Care din Tătal S-a născut, mai înainte de toţi vecii.
Lumină din Lumină, Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat,
Născut, nu făcut, Cel de o fiinţă cu Tatăl, prin Care toate s-au făcut.
Care pentru noi oamenii şi pentru a noastră mântuire
S-a pogorât din ceruri
Şi S-a întrupat de la Duhul Sfânt şi din Maria Fecioara
Şi S-a făcut om.
Şi S-a răstignit pentru noi în zilele lui Pilat din Pont,
Şi a pătimit şi S-a îngropat.
Şi a înviat a treia zi după Scripturi .
Şi S-a suit la ceruri şi Şade de-a dreapta Tatălui.
Şi iaraşi va să vină cu slavă, să judece viii şi morţii,
A cărui Împărăţie nu va avea sfârşit.
Şi întru Duhul Sfânt, Domnul de viaţă Făcătorul,
Care din Tatăl purcede,
Cela ce împreună cu Tatăl şi cu Fiul Este închinat şi slăvit,
Care a grăit prin prooroci.
Întru-una Sfântă Sobornicească şi apostolească Biserică,
Mărturisesc un botez întru iertarea păcatelor,
Aştept învierea morţilor şi viaţa veacului ce va să fie.

Pt d-nul vasinec,ce nu-i clar?voi ASZ,aveti acest crez?ce anume ti se pare ca noi nu credem de aici?

Re: crezul ortodox

Scris: 30 Noi 2010, 21:48
de vasinec
CREZUL


Şi iaraşi va să vină cu slavă, să judece viii şi morţii,

Aştept învierea morţilor şi viaţa veacului ce va să fie.
Am ales doua puncte din crez in care credeti doar la modul declarativ (parerea mea). Aceste doua puncte cam incurca teologia ortodoxa (este nevoie de artificii si figuri de stil pentru - numite si interpretari "duhovnicesti" - pentru a demonstra credinta in cele scrise in Crez).

Re: crezul ortodox

Scris: 30 Noi 2010, 21:53
de silvestru
CREZUL:
Şi iaraşi va să vină cu slavă, să judece viii şi morţii,
Aştept învierea morţilor şi viaţa veacului ce va să fie.
Chiar asa credem,daca ai nelamuriri,poti sa intrebi,daca ai o alta parere ,sa sti ca nu-i adevarata,iar daca susti ceva neadevarat,te compatimesc,oricum,argumenteaza/dovedeste orice afirmatie.

Re: crezul ortodox

Scris: 30 Noi 2010, 22:05
de Floryan
argumenteaza/dovedeste orice afirmatie.
Cu ce sa argumenteze? Cu scrierile profetesei E White. Cu biblia înțeleasa prost? Cu laudele ca este la un asa nivel de cunostințe teologice gata sa spulbere orice preot ortodox? Cu refuzul de a casca ochii mari la scrierile Sf Părinti ai primelor veacuri? :lol:
Nu e clar ca el nu spune nimic cu toate ca umple pagini de propozitii.
Pe el nu l-ar convinge nimic, nici daca s-ar rastigni si invia Domnul din nou. El ar spune ca nu e scris in Biblie si cu asta basta. Va pierdeti timpul cu el

Re: crezul ortodox

Scris: 01 Dec 2010, 10:31
de vasinec
Am citit aceste invataturi de credinta ortodoxa:
http://www.sfaturiortodoxe.ro/drumul.htm

Cititile si dvs. Sunt foarte interesante .

Veti constata ca problema judecatii si a rasplatirii celor morti (dar care, de fapt traiesc) este deja rezolvata. Nu mai este necesara invierea mortilor, nici judecata, nici rasplatirea, nici asteptarea. Adica, nu mai este necesar "deranjul" Domnului Iisus Hristos (pentru ca EL este "responsabil" cu implinirea fagaduintelor).

In ortodoxie, toate problemele sunt deja rezolvate. Nu mai este necesara revenirea Domnului, invierea mortilor, judecata si rasplatirea cu viata vesnica. Corect?

Doar declarati ca sunteti de acord cu toate punctele din Crez. In realitate, Crezul intra in contradictie cu unele dogme ortodoxe.

Re: crezul ortodox

Scris: 01 Dec 2010, 12:06
de Floryan
Doar declarati ca sunteti de acord cu toate punctele din Crez. In realitate, Crezul intra in contradictie cu unele dogme ortodoxe.
SI care ar fi, de ex. ?

Re: crezul ortodox

Scris: 01 Dec 2010, 13:28
de electric77
CREZUL

Cred Într-Unul Dumnezeu, Tatăl Atoţiitorul,
Făcătorul cerului şi al pământului, văzutelor tuturor şi nevăzutelor.
Şi întru Unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu,
Unul-Născut, Care din Tătal S-a născut, mai înainte de toţi vecii.
Lumină din Lumină, Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat,
Născut, nu făcut, Cel de o fiinţă cu Tatăl, prin Care toate s-au făcut.
Care pentru noi oamenii şi pentru a noastră mântuire
S-a pogorât din ceruri
Şi S-a întrupat de la Duhul Sfânt şi din Maria Fecioara
Şi S-a făcut om.
Şi S-a răstignit pentru noi în zilele lui Pilat din Pont,
Şi a pătimit şi S-a îngropat.
Şi a înviat a treia zi după Scripturi .
Şi S-a suit la ceruri şi Şade de-a dreapta Tatălui.
Şi iaraşi va să vină cu slavă, să judece viii şi morţii,
A cărui Împărăţie nu va avea sfârşit.
Şi întru Duhul Sfânt, Domnul de viaţă Făcătorul,
Care din Tatăl purcede,
Cela ce împreună cu Tatăl şi cu Fiul Este închinat şi slăvit,
Care a grăit prin prooroci.
Întru-una Sfântă Sobornicească şi apostolească Biserică,
Mărturisesc un botez întru iertarea păcatelor,
Aştept învierea morţilor şi viaţa veacului ce va să fie.
eu nu vad nimic gresit in acest crez.

Re: crezul ortodox

Scris: 01 Dec 2010, 13:53
de daniel tuduran
CREZUL
Unul-Născut, Care din Tătal S-a născut, mai înainte de toţi vecii.
Lumină din Lumină, Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat,
Născut, nu făcut, Cel de o fiinţă cu Tatăl, prin Care toate s-au făcut.
eu nu vad nimic gresit in acest crez.
Oare? Marturisesti ca Hristos ii Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat, de o fiinţă cu Tatăl?

Re: crezul ortodox

Scris: 01 Dec 2010, 14:21
de electric77

Oare? Marturisesti ca Hristos ii Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat, de o fiinţă cu Tatăl?

da, dar nu aceeasi persoana ca Tatal, sunt 2 persoane diferite dar de aceeasi esenta.

Re: crezul ortodox

Scris: 01 Dec 2010, 19:11
de daniel tuduran

Oare? Marturisesti ca Hristos ii Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat, de o fiinţă cu Tatăl?

da, dar nu aceeasi persoana ca Tatal, sunt 2 persoane diferite dar de aceeasi esenta.
Dar ce ai avut impresia ca noi credem ca Tatal SI Fiul sunt aceiasi persoana?
Nu vezi ca se zice in crez:Cred Într-Unul Dumnezeu, Tatăl Atoţiitorul,
Cred Şi întru Unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu,


Si de cand ma rog recunosti tu dumnezeirea lui Hristos,pana acum il socoteai doar un om mai special?

Re: crezul ortodox

Scris: 01 Dec 2010, 19:19
de electric77

Si de cand ma rog recunosti tu dumnezeirea lui Hristos,pana acum il socoteai doar un om mai special?

"un om mai special"? cand am scris eu asta si unde? :roll:
Am spus ca a fost om timp de 33 de ani cat a fost pe Pamant, renuntand la firea de Dumnezeu, cum zice Pavel, dar dupa aceea si-a reluat pozitia avuta inainte, asa am spus, nu ? :roll:

Re: crezul ortodox

Scris: 01 Dec 2010, 20:24
de dumio

Si de cand ma rog recunosti tu dumnezeirea lui Hristos,pana acum il socoteai doar un om mai special?

"un om mai special"? cand am scris eu asta si unde? :roll:
Am spus ca a fost om timp de 33 de ani cat a fost pe Pamant, renuntand la firea de Dumnezeu, cum zice Pavel, dar dupa aceea si-a reluat pozitia avuta inainte, asa am spus, nu ? :roll:
Mai, omule, nu a renuntat la nicio fire dumnezeiasca (caci Dumnezeu nu poate renunta la ceea ce este si sa nu mai fie, ca apoi iar sa fie, caci suna a abracadabra), ci doar la slava Sa (de fapt nici la ea nu a renuntat, ci a fost eclipsata de firea umana pe care si-a asumat-o, asa cum lumina soarelui nu poate strabate peretele sau o fereastra mata). Caci Mantuitorul chiar El afirma sa fie ridicat la slava pe care a avut-o inainte de a fi lumea (Ioan 17, 5) si nu la firea de care nu S-a lepadat niciodata (fereasca Dumnezeu), caci altfel nu ar avea rost intruparea Sa si nici loc mantuirea noastra!

Re: crezul ortodox

Scris: 02 Dec 2010, 12:53
de electric77
Mai, omule, nu a renuntat la nicio fire dumnezeiasca (caci Dumnezeu nu poate renunta la ceea ce este si sa nu mai fie, ca apoi iar sa fie, caci suna a abracadabra), ci doar la slava Sa (de fapt nici la ea nu a renuntat, ci a fost eclipsata de firea umana pe care si-a asumat-o, asa cum lumina soarelui nu poate strabate peretele sau o fereastra mata). Caci Mantuitorul chiar El afirma sa fie ridicat la slava pe care a avut-o inainte de a fi lumea (Ioan 17, 5) si nu la firea de care nu S-a lepadat niciodata (fereasca Dumnezeu), caci altfel nu ar avea rost intruparea Sa si nici loc mantuirea noastra!
Nu a reuntat la firea dumnezeiasca definitiv. Dar cand a fost pe Pamant, era doar om. Daca ar fi fost si Dumnezeu, nu se mai ruga Tatalui si nu cerea Duhul Sfant. La fel, in gradina Ghetsemani, nu vad sensul sa vina un inger ca sa-L intareasca, in conditiile in care Isus era si Dumnezeu ! Deci, Isus a fost doar om timp de 33 de ani si asa a murit pe Cruce, ca om, dupa care si-a reluat pozitia de Dumnezeu avuta inainte.

Faptele Apostolilor 10:38  (Adică despre) Iisus din Nazaret, cum a uns Dumnezeu cu Duhul Sfânt şi cu putere pe Acesta care a umblat făcând bine şi vindecând pe toţi cei asupriţi de diavolul, pentru că Dumnezeu era cu El.

de ce L-ar mai fi uns cu Duhul si cu putere, daca Iisus era pe Pamant Dumnezeu? si cum era Dumnezeu cu El, daca El era Dumnezeu?

Si multe alte versete, in care se arata firea umana a lui Iisus.

Re: crezul ortodox

Scris: 02 Dec 2010, 14:50
de vasinec
Mai, omule, nu a renuntat la nicio fire dumnezeiasca
Si, totusi a renuntat:

"Care, Dumnezeu fiind în chip, n-a socotit o stirbire a fi El întocmai cu Dumnezeu, Ci S-a desertat pe Sine, chip de rob luând, fãcându-Se asemenea oamenilor, si la înfãtisare aflându-Se ca un om," (Filipeni 2:6,7)

Bineinteles ca va urma o interpretare "duhovniceasca" in urma careia va reiesi tocmai contrariul a ceea ce Sfanta Scriptura ne invata.

Re: crezul ortodox

Scris: 02 Dec 2010, 14:58
de vasinec
Doar declarati ca sunteti de acord cu toate punctele din Crez. In realitate, Crezul intra in contradictie cu unele dogme ortodoxe.
SI care ar fi, de ex. ?
Pai, nu s-a inteles?
Crezul intra in conflict cu dogme ca:
- teoria mortilor care nu au murit (au scapat doar de hoitul acesta numit trup);
- rasplatirea imediata, pe timpul mortii, si teleportarea in iad sau in rai;
- botezul fara marturisirea credintei celui botezat;
- etc.

Re: crezul ortodox

Scris: 02 Dec 2010, 15:19
de Ioan Cr
Si, totusi a renuntat:

"Care, Dumnezeu fiind în chip, n-a socotit o stirbire a fi El întocmai cu Dumnezeu, Ci S-a desertat pe Sine, chip de rob luând, fãcându-Se asemenea oamenilor, si la înfãtisare aflându-Se ca un om," (Filipeni 2:6,7)

Bineinteles ca va urma o interpretare "duhovniceasca" in urma careia va reiesi tocmai contrariul a ceea ce Sfanta Scriptura ne invata.
De ce, e tocmai foarte biblic:

Col 2:9 Căci întru El locuieşte, trupeşte, toată plinătatea Dumnezeirii,

Si apoi, "Dumnezeu fiind in chip" e putin spus?
Crezul intra in conflict cu dogme ca:
- teoria mortilor care nu au murit (au scapat doar de hoitul acesta numit trup);
- rasplatirea imediata, pe timpul mortii, si teleportarea in iad sau in rai;
- botezul fara marturisirea credintei celui botezat;
- etc.
Astea nu-s dogme. Cel mult teologumene. Alte exemple?

Re: crezul ortodox

Scris: 02 Dec 2010, 15:51
de vasinec
Crezul intra in conflict cu dogme ca:
- teoria mortilor care nu au murit (au scapat doar de hoitul acesta numit trup);
- rasplatirea imediata, pe timpul mortii, si teleportarea in iad sau in rai;
- botezul fara marturisirea credintei celui botezat;
- etc.
Astea nu-s dogme. Cel mult teologumene. Alte exemple?
Si, "teologumenele" (sau cum le-or spune) nu sunt reprezentative pentru credinta ortodoxa? Nu va apartin punctele de credinta enuntate?

Re: crezul ortodox

Scris: 02 Dec 2010, 17:51
de electric77

De ce, e tocmai foarte biblic:

Col 2:9 Căci întru El locuieşte, trupeşte, toată plinătatea Dumnezeirii,
e biblic dar nu intelegeti dumneavoastra, Isus, Om fiind pe Pamant timp de 33 de ani, a beneficiat din partea Tatalui de Duhul sfant, fara masura -

Ioan 3:34  Căci Acela pe care L-a trimis Dumnezeu, vorbeşte cuvintele lui Dumnezeu, pentru că Dumnezeu nu-I dă Duhul cu măsură.

nu scrie clar ca Tatal facea lucrarile, fiind in Isus ?

Ioan 14:10 Cuvintele pe care vi le spun nu le vorbesc de la Mine, ci Tatăl - Care rămâne întru Mine - face lucrările Lui.

iata:

2 Corinteni 5:19  Pentru că Dumnezeu era în Hristos,

Re: crezul ortodox

Scris: 04 Dec 2010, 19:52
de dumio
Si, "teologumenele" (sau cum le-or spune) nu sunt reprezentative pentru credinta ortodoxa? Nu va apartin punctele de credinta enuntate?
Sunt reprezentative, dar nu esentiale. Ele au suport biblic partial sau mai mult patristic, dar nu fac parte din marturisirile de credinta adoptata la sinoadele ecumenice si care sunt esentiale pentru mantuire. Totusi, ele sunt acceptate pentru ca nu pun in primejdie puritatea doctrinei si nu afecteaza negativ corpul de adevaruri existente prin dogme.

Re: crezul ortodox

Scris: 04 Dec 2010, 21:54
de don_razvan
CREZUL

Cred Într-Unul Dumnezeu, Tatăl Atoţiitorul,
Făcătorul cerului şi al pământului, văzutelor tuturor şi nevăzutelor.
Şi întru Unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu,
Unul-Născut, Care din Tătal S-a născut, mai înainte de toţi vecii.
Lumină din Lumină, Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat,
Născut, nu făcut, Cel de o fiinţă cu Tatăl, prin Care toate s-au făcut.
Care pentru noi oamenii şi pentru a noastră mântuire
S-a pogorât din ceruri
Şi S-a întrupat de la Duhul Sfânt şi din Maria Fecioara
Şi S-a făcut om.
Şi S-a răstignit pentru noi în zilele lui Pilat din Pont,
Şi a pătimit şi S-a îngropat.
Şi a înviat a treia zi după Scripturi .
Şi S-a suit la ceruri şi Şade de-a dreapta Tatălui.
Şi iaraşi va să vină cu slavă, să judece viii şi morţii,
A cărui Împărăţie nu va avea sfârşit.
Şi întru Duhul Sfânt, Domnul de viaţă Făcătorul,
Care din Tatăl purcede,
Cel ce împreună cu Tatăl şi cu Fiul Este închinat şi slăvit,
Care a grăit prin prooroci.
Întru-una Sfântă Sobornicească şi apostolească Biserică,
Mărturisesc un botez întru iertarea păcatelor,
Aştept învierea morţilor şi viaţa veacului ce va să fie.


Trebuie sa admit ca acest crez este o extraordinara marturisire de credinta al celui ce il rosteste si sunt intru totul de acord cu el, cu toate afirmatiile si toate propozitiile care sunt acolo. Problema insa, este alta: dvs, cei care marturisiti acest crez, nu mai credeti in el; cautati argumente biblice, iar daca vedeti ca nu gasiti, apelati la asa-zisa "sfanta" traditie. Mi-e greu sa inteleg care este pozitia dvs...
Pe de-o parte, cu gura marturisiti acest crez, iar pe de alta parte, il contraziceti atat prin ceea ce afirmati, cat si prin ceea ce traiti. Haideti sa luam cateva afirmatii, sa aduc argumente la ceea ce am zis pana acum:

Şi iaraşi va să vină cu slavă, să judece viii şi morţii
Aceasta afirmatie imparte clar oamenii in doua categorii: vii si morti. "Cei vii, in adevar, macar stiu ca vor muri; dar cei morti nu stiu nimic, si nu mai au nicio rasplata, fiindca pana si pomenirea li se uita." Eclesiastul 9:5
"Tot ce gaseste mana ta sa faca, fa cu toata puterea ta ! Caci, in locuinta mortilor in care mergi, nu mai este nici lucrare, nici chibzuiala, nici stiinta, nici intelepciune!"

Vedem ca punctul acesta din crez, este sustinut de Biblie (sunt mai multe texte).
Prin urmare, cum impacati dvs crezul acesta extraordinar (cu suport Biblic) cu cultul mortilor, cu nemurirea sufletului, cu pomenile si toate ritualurile care decurg... din moment ce cei morti nu stiu nimic pentru ce li se face pomana, pentru ce se spune ca "pleaca la cer" etc etc etc ?
Crezul dvs spune clar ca Isus va veni SA JUDECE VII SI MORTII. Din moment ce dvs considerati ca omul cand moare merge fie in Iad fie in Rai (deci inseamna ca a fost judecat, altfel Isus nu ar fi justificata "repartitia" omului in Iad sau in Rai), de ce mai vine Isus inca o data sa judece "vii si mortii" din moment ce ei au fost deja "repartizati" in Iad sau in Rai ? Cum impacati crezul cu ceea ce practicati dvs ?

Cel ce împreună cu Tatăl şi cu Fiul Este închinat şi slăvit
O alta afirmatie pe care o contraziceti in fiecare zi prin practicile dvs... Crezul spune ca Doar Dmnezeu este vrednic sa primeasca slava si inchinarea oamenilor, ori in credinta dvs, mai sunt si altii carora le acordati inchinare: sfinti, parinti bisericesti, Fecioara Maria, oameni (retineti: OAMENI) care intr-adevar au avut o viata curata, neprihanita poate (desi Biblia spune ca "toti au pacatuit si sunt lipsiti de slava lui Dumnezeu"), dar care niciodata n-au pretins inchinare din partea cuiva si as vrea sa prezint un pasaj Biblic foarte sugestiv, in care oamenii dintr-o cetate au vrut sa se inchine apostolului Pavel si lui Barnaba: " Apostolii Barnaba si Pavel, cand au auzit lucrul acesta (ca oamenii vor sa li se inchine), si-au rupt hainele, au sarit in mijlocul norodului si au strigat: "Oamenilor, de ce faceti lucrul acesta? si noi suntem oameni de aceeasi fire cu voi... abia au putut sa impiedice, cu vorbele acestea, pe noroade, sa le aduca jertfa" Faptele Apostolilor 14:8 - 18
Ar fi multe de spus aici, dar ma rezum doar la atat...

Întru-una Sfântă Sobornicească şi apostolească Biserică
Interesant...dvs marturisiti crezul "intr-una Sfanta Soborniceasca si apostoleasca Biserica" nu in biserica Ortodoxa. Deci dvs considerati ca biserica ortodoxa de astazi, este "intruchiparea" bisericii apostolice... Cred ca nici dvs nu mai credeti lucrul asta, pentru ca daca studiem biserica apostolica (ce a fost infiintata de Insusi Isus Hristos) si ne uitam la cei ce se predint a fi urmasii ei, vedem diferenta de la cer la pamanat si le putem deosebi la fel ca lumina de intuneric... Nici nu stiu cu ce sa incep... o parte din subiecte se discuta (si s-au discutat) in alta parte.

Mărturisesc un botez întru iertarea păcatelor
Domnul Protostinghel tocmai a inchis acest subiect, cu titlul "Despre botezul pruncilor. Polemica castigata de ortodocsi" asa ca n-am sa ma mai obosesc scriind si aici, pentru ca oricat as scrie, oricate argumente as aduce (atat biblice, cat si din traditia dvs), nu au nici un rezultat. De fapt, am observat ca exista atata mandrie in unii oameni, ca niciodata nu vor avea puterea si curajul sa recunoasca niste adevaruri, chiar daca le gasesc scrise negru pe alb in Cuvantul lui Dumnezeu. Din moment ce au fost sfidatori si aroganti la inceput, chiar daca constiinta ii trezeste si le arata adevarul, ei niciodata nu vor recunoaste public, ci continua asaltul de acuzatii nefondate, slabindu-si constiinta treptat treptat pana cand glasul acesteia se va stinge de tot. Este un mare pericol aici... Domnul Isus il numeste "pacatul impotriva Duhului Sfant", sau pacatul de neiertat. Asta inseamna o continua impotrivire la indemnurile Duhului Sfant, pana cand dispare constientizarea pacatului si implicit nevoia de un Mantuitor.