Dar nu raspunzi, electric ! Te faci ca raspunzi. Alegi intotdeauna interpretarea care confirma ce crezi tu. ”Audiatur....” inseamna s-o asculti cu tot atata atentie si pe a celuilalt.
Reveniti la discutieş confuzia a aparut cand ziceai ca a te arunca la pamant este acelasi lucru, cu a te apleca la pamant, dar care e teza ? ati citit ce a zis protosinghel acolo ? El explica fonctionamentul icoanei. Ce reprosati la ce scrie acolo ?
Neavand cunostinte de limba greaca si ebraica si observand disputa cu fratii ortodocsi de mai sus, asupra unor simpli termeni DIN LIMBA ROMANA, nu pot sa am incredere in explicatiile unui alte frate ortodox, care citeaza dictionare grecesti sau care interpreteaza termeni ebraici.
Sandoval, nu sunt ”frate” cu tine si nici cu pr. Silvestru. Sunt dezolat, dar asta e situatia. (sun fobic la frati si tovarasi autodeclarati de pe vremea comunismului)
Toata disputa de mai sus e falsa si creata de voi. Ortodoxul, ca tot omul, vorbeste cu oarecarea aproximatie. In plus ortodoxul
in special are inclinatia sa ”emfatizeze” vorbele. De pilda cand spune ”icoana are puterea X si ma rog la ea sa-mi dea Y” acesta nu este decat un
fel de a vorbi. Daca ai sa asculti unul obisnuit cu severitatea carteziana, (dar e ceva
putin cultivat in ortodoxie) o sa observi ca pozitia lor fata de icoana e perfect articulata. Iti va spune ca icoana in sine nu are nicio putere, nu face minuni, nu te scapa de boli....etc. Mecanica icoanei este ”tranzitiva”: face ca mintea ta sa sa fie ascultata de faptura duhovniceasca careia i te adresezi,
daca o stii. E un aide memoire, sans plus.
Daca voi aveti pretentia preciziei de la ortodocsi, ei bine ati nimerit rau. Nu o au. (Dar nu o aveti nici voi ! ) cand pr silvestru foloseste inchinare se gandeste mai degraba la
gest. . (desi s-ar putea sa spuns altceva) Daca voi vreti s-o luati mecanic, si sa-i cereti sa foloseasca vorba ca in dictionar, v-ati gresit interlocutorul. nu e genul ortodoxiei. n-o spun ca pe ceva
depreciativ. Am avut si eu exigenta asta, pana mi-am dat seama ca, cu ei, e o greseala. A mea - se intelege. Cu sau fara mine ortodoxia
ramane asa cum e, e ca un fenomen natural: nu ea trebuie sa ma inteleaga pe mine, ci eu pe ea. Tocmai ca spunea electric:
audiatur et altera pars. Faceti-o ! cazniti-va sa intelegeti ce are in cap ortodoxul. E alta cultura decat voi.