Deductia dv este gresita. Nu putea fi invatatura Biblica in biserica primara, din simplul motiv ca Biblia nu exista. Daca nu exista Biblia in biserica primara atunci pe ce temei afirmati ca nu se faceau rugaciuni pentru morti? Pe baza siturilor crestine? E cam putin.Rugăciunea către sfinți nu este o învățătură biblică și nu a fost nici odată practicată sau învățată de apostoli și de creștinii din Biserica primară. ps:preluat de pe un site crestin.
Prin urmare nu este invatatura biblica pentru ca in biblie a ajuns ceea ce a fost invatatura in biserica primara.Eu nu vorbesc era sau nu biblia,eu spun ca aceasta invatatura nu are suport biblic astazi.Viii sunt cei care vor fi inviati(cei care sunt cu Dumnezeu) si mortii sunt cei care sunt despartiti.Deductia dv este gresita. Nu putea fi invatatura Biblica in biserica primara, din simplul motiv ca Biblia nu exista. Daca nu exista Biblia in biserica primara atunci pe ce temei afirmati ca nu se faceau rugaciuni pentru morti? Pe baza siturilor crestine? E cam putin.
Si morti si vii toti ai lui Hristos suntem, (aceeasi biserica) :
Că dacă trăim, pentru Domnul trăim, şi dacă murim, pentru Domnul murim. Deci şi dacă trăim, şi dacă murim, ai Domnului suntem. Romani 14,8
Si tot Domnul ne spune:
Toate câte cereţi rugându-vă, să credeţi că le-aţi primit şi le veţi avea (Marcu 11, 24); sau
De poţi crede, toate sunt cu putinţă celui ce crede (Marcu 9, 23).
Oare. Să vedem ce spune Biblia..
Nici unul din textele în care se vorbește despre sfinții care au adormit în Hristos nu oferă suport pentru a ne ruga la sfinți pentru mântuirea celor morți și nici un alt text din Biblie nu oferă acest suport.
Deducţia este greşită. Este clar căîn Biblie nu sunt cuprinse toate învăţăturile de vreme ce apostolul a vorbit şi de altele.. Rugăciunea către sfinți nu este o învățătură biblică și nu a fost nici odată practicată sau învățată de apostoli și de creștinii din Biserica primară.
Ce ziceti?.
Nu aţi citit pe sf Ignatie Briancianinov în. Cuvânt Despre Moarte?Sunt curios şi eu să aflu ce este Raiul şi ce este Iadul?Ce se întâmplă după moarte?
Nu.Nu aţi citit pe sf Ignatie Briancianinov în. Cuvânt Despre Moarte?Sunt curios şi eu să aflu ce este Raiul şi ce este Iadul?Ce se întâmplă după moarte?
spiritism?cum poti vorbi cu cei ce dorm?Atunci , ne putem ruga, aşa cum ne învaţă ApPavel: Cap. 6, 18. Faceţi în toată vremea, în Duhul, tot felul de rugăciuni şi de cereri, şi întru aceasta priveghind cu toată stăruinţa şi rugăciunea pentru toţi sfinţii.
Acolo găsiti explicaţii interesante.Nu.Nu aţi citit pe sf Ignatie Briancianinov în. Cuvânt Despre Moarte?Sunt curios şi eu să aflu ce este Raiul şi ce este Iadul?Ce se întâmplă după moarte?
Nu prin spiritism ci, prin rugăciune şi simplu, prin convorbire. Aşa ca Mântuitorul cu Moise pe Tabor.spiritism?cum poti vorbi cu cei ce dorm?Atunci , ne putem ruga, aşa cum ne învaţă ApPavel: Cap. 6, 18. Faceţi în toată vremea, în Duhul, tot felul de rugăciuni şi de cereri, şi întru aceasta priveghind cu toată stăruinţa şi rugăciunea pentru toţi sfinţii.
Aveti aceasta carte in format electronic? As fi interesat.Nu aţi citit pe sf Ignatie Briancianinov în. Cuvânt Despre Moarte?
Nu o am în format electronic şi nu cred că este pe internet pusă.Aveti aceasta carte in format electronic? As fi interesat.Nu aţi citit pe sf Ignatie Briancianinov în. Cuvânt Despre Moarte?
Doamne ajuta
Fragment din cartea Sfântului Ignaţie Bancianinov - Cuvant despre moarte si pregatirea pentru moarte.Soarta de dincolo de morm�nt a raposatilor
Ce se �nt�mpla cu raposatii? Trupul se �ntoarce �n pam�nt, iar sufletul primeste de la Domnul un loc oarecare potrivit starii sale, loc unde si ram�ne p�na la sf�rsitul veacului, �n asteptare plina de bucurie sau groaza... Acel tar�m este ascuns de noi. Ce anume este acolo nu se stie. Starea de acolo e pe de-a-ntregul potrivita cu asezarea sufleteasca pe care a dob�ndit-o omul aici, pe pam�nt. Cum trebuie dob�ndita asezarea sufleteasca cea buna e lamurit pe larg �n Evanghelii si �n Epistolele apostolesti. Tocmai acesta este acum lucrul de capetenie pentru noi. Dat fiind ca scopul nostru nu este pe pam�nt, ci �n cealalta viata, este �ntelept sa ne �ndreptam toata grija spre a ne pregati bine pentru trecerea �ntr-acolo. Daca nu ne vom pregati... totul va fi pierdut.
�ntrebati de ce facem pomenire celor raposati ? Fiindca asa ni s-a poruncit sa facem. Iar ca ni s-a poruncit asa se vede din faptul ca �n Biserica lui Dumnezeu nu au fost nicic�nd vremuri �n care sa nu se faca pomenire pentru cei adormiti. Asta �nseamna ca este o predanie de la Apostoli si de la Domnul �nsusi. Mintea noastra prapadita �nsa �si v�ra pretutindeni nasul tip�nd: �De ce ?� si iar �De ce ?�. Cel mai bine este sa-i dati cu credinta tare un bob�rnac peste nas, si atunci va sta cuminte la locul ei.
Dupa aceasta puteti sa-i spuneti zapacitului care va tulbura cu iscodiri: �Asculta, nataraule: cei plecati din aceasta viata sunt vii si �mpartasirea noastra cu ei nu este curmata. Ne rugam pentru vii fara a face deosebire �ntre cei ce merg pe calea dreapta si ceilalti: asa sa ne rugam si pentru cei morti, fara a iscodi daca au fost pusi cu ceata dreptilor sau cu a pacatosilor. Aceasta este datoria dragostei fratesti. P�na ce Judecata de Apoi nu �i va osebi pe cei credinciosi, toti cei vii si cei morti alcatuiesc o singura Biserica. Si noi suntem datori cu totii sa ne purtam unul fata de altul ca madularele unuia si aceluiasi trup, fara a face din moarte un hotar despartitor."
�Soarta lor este hotar�ta"... Sa stiti ca soarta celor raposati nu se socoate hotar�ta p�na la Judecata de obste. P�na atunci nu putem socoti pe nimeni os�ndit definitiva si pe acest temei ne rugam, �ntarindu-ne nadejdea �n milostivirea lui Dumnezeu.Raposatii nu dintr-o data se obisnuiesc cu noua viata. Chiar si la Sfinti se pastreaza o oarecare vreme caracterul pam�ntesc. P�na ce acesta se duce este nevoie de ceva vreme - mai multa sau mai putina, dupa masura legarii raposatului de cele pam�ntesti. Pomenirile care se fac la trei, la noua si la patruzeci de zile arata treapta curatirii de cele pam�ntesti. �si dau cu parerea unii ca aceste pomeniri de a treia, a noua si a patruzecea zi corespund unor anumite cotituri din formarea copilului �n p�ntecele mamei. Ei bine, au fost anumite vedenii - iar acestea sunt mai de nadejde dec�t parerile noastre. Parerile acestea sunt un lucru cu temei subred. Eu cred ca si vedeniile au avut loc spre �ntarirea datinii, c�nd pomenirile se faceau deja �n Biserica lui Dumnezeu, si ca aceste pomeniri sunt o predanie apostolica.
Bine ziceti c�nd ziceti ca va place sa va rugati pentru adormiti. Sa va rugati cu dragoste si �n continuare. Noi nu putem sa nu �i pomenim pe parintii, fratii, surorile, rudeniile si cunoscutii nostri. Si oric�t ar tipa prapadita de minte: �De ce ?�, inima va face si �n continuare ceea ce stie ea: sa-i pomeneasca. [...]
Noi, crestinii, nu �ntru nestiinta alergam. Ca atare, daca cineva nu e �mpovarat cu pacate de moarte, credem cu neclintire ca usile �mparatiei �i sunt deschise. Iar daca la aceasta adaugam fapte bune si jertfe facute pentru Domnul, cu at�t mai mult nu trebuie sa ram�na �ndoiala cu privire la fericirea de dincolo a celor raposati. [...]
Starea oamenilor dupa mutarea din trup
Mila lui Dumnezeu fie cu dumneavoastra! A nu ne �ntrista nu este cu putinta, fiindca asa-i sufletul nostru - dar cu masura, si aceea nu prea mare. Ce este de capetenie la om, trupul ori sufletul ? Sufletul. C�nd sufletul e viu, omul e viu; iar c�nd mor oamenii ce moare, sufletul sau trupul ? Trupul; iar sufletul ram�ne viu. Asadar, cei care au murit sunt vii; vii sunt si parintii dumneavoastra, at�ta doar ca ei s-au despartit de dumneavoastra si au �nceput a trai �ntr-un alt loc. Acolo va veti muta si dumneavoastra la vremea potrivita si veti vedea. Despartirea e doar vremelnica: de aceea si spun ca nu e cu putinta omului sa nu se �ntristeze la moartea celor apropiati, �nsa numai putin, cum se �ntristeaza copiii c�nd pleaca de acasa la scoala.
La noi se �nt�mpla ca ni-i �nchipuim pe raposati asa cum erau c�nd zaceau �n sicriu, dupa aceea cum erau �n morm�nt, si chiar graim: Vai, ce �ntuneric, ce frig ti-e acolo"... Si totusi, �n morm�nt nu sunt deloc cei pe care �i pl�ngem. Ei sunt �ntr-un alt loc si chiar �n jurul nostru, doar ca �ntr-un cu totul alt chip. Ei continua sa fie �n �mpartasire cu noi, de-a dreptul cu sufletul, iar noi din pricina grijilor nu ne dam seama. Asadar, �n locul �ntristarii fara folos pentru parintii dumneavoastra si vatamatoare pentru sanatatea dumneavoastra binevoiti ca, �nchipuindu-va ca sunt �n viata, sa vorbiti cu ei ca de la suflet la suflet. Si aceasta nu va fi totdeauna �nchipuire, ci uneori va avea loc �n fapt, fiindca ei sunt cu dumneavoastra [...]
Prima �nt�lnire de dupa moarte
St�nd �naintea portilor mortii, va g�nditi, fireste, si la ceea ce va �nt�mpina �ndata �napoia lor sufletul dumneavoastra. Din c�te �mi aduc aminte, cineva spunea ca acolo sufletul e �nt�mpinat de toti cei pentru care si carora s-a rugat de-a lungul vietii. Ce lucru aducator de m�ng�iere! Ce milostiv e Domnul fata de sufletele noastre, ca porunceste sufletelor si duhurilor cunoscute noua sa le �nt�mpine �ndata dupa intrarea lor �ntr-un tar�m care le e necunoscut!! Dar au ajuns la cunostinta noastra si altfel de �nt�lniri... Vrajmasii grabesc si ei acolo si nu se despart de suflet, tulbur�ndu-l �n tot chipul din apropiere sau din departare, p�na ce ajunge la portile lui Dumnezeu... �ntareasca-se sufletul cu barbatie prin credinta si sa caute fara teama spre neputinciosii de ei. Cum se spulbera praful, asa �i spulbera pe ei sufletul �narmat cu credinta si cu nadejdea. Rugaciunile catre Dumnezeu �i lovesc pe demoni ca niste fulgere... �nc�t ei pier. De sufletul puternic ei nu se pot apropia, ci de la departare plasmuiesc �n chip mincinos privelisti de spaima si glasuri zgomotoase, pentru a clatina credinta si a �ntuneca nadejdea prin �ndoiala - �nsa nu au nici o putere. �ngerii lui Dumnezeu pazesc sufletul... Totul e hotar�t de milostiva judecata a lui Dumnezeu. [...]
Cele care le-aţi postat nu sunt ale sfântului Ignatie Briancianinov ci, ale sf Teofan Zăvorâtul.
Fragment din cartea Sfântului Ignaţie Bancianinov - Cuvant despre moarte si pregatirea pentru moarte.
Linkul îl aveţi aici : http://mantuire.50webs.com/tz_moarte.html
Acolo găsiţi explicaţiile, în această carte. aiciPe mine mă interesează concret ce este acest loc Raiul sau celălalt, Iadul?Şi încă o întrebare :
Cu mult mai mult decât în această viaţă.Este sufletul conştient după moarte?
pr Harlambie aşa le ziceţi şi mirenilor când au neclarităţi? Dute şi citeşte pe 'cutare' şi 'cutare' ? Am citit o altă carte ce atinge subiectul acesta probabil că mai pe îndelete si anume Seraphim Rose - Viaţa după moarte.Dar tot nu pot să înţeleg aceste lucruri.Mie mi se par basme de adormit copiii.Cele care le-aţi postat nu sunt ale sfântului Ignatie Briancianinov ci, ale sf Teofan Zăvorâtul.
Fragment din cartea Sfântului Ignaţie Bancianinov - Cuvant despre moarte si pregatirea pentru moarte.
Linkul îl aveţi aici : http://mantuire.50webs.com/tz_moarte.htmlAcolo găsiţi explicaţiile, în această carte. aiciPe mine mă interesează concret ce este acest loc Raiul sau celălalt, Iadul?Şi încă o întrebare :Cu mult mai mult decât în această viaţă.Este sufletul conştient după moarte?
Le zic şi aşa, le mai şi vorbesc, îi pun şi să citească.
pr Harlambie aşa le ziceţi şi mirenilor când au neclarităţi? Dute şi citeşte pe 'cutare' şi 'cutare' ?
Vă daţi seama că dacă scrierile pr Serafim Rose, vă par basme şi nu vă pot lămurii, păi eu cine sunt, vorba dumitale, ca să vă lămuresc?Am citit o altă carte ce atinge subiectul acesta probabil că mai pe îndelete si anume Seraphim Rose - Viaţa după moarte.Dar tot nu pot să înţeleg aceste lucruri.Mie mi se par basme de adormit copiii.
Sufletul (dacă există - nefiind demonstrat acest lucru) nu poate exista în absența materiei. Un simplu test poate releva acest lucru: un om poate fi definit ca suma memoriilor(experiențe, trăiri și altele) sale... aceste informații fiind "criptare" la nivelul neuronilor scoarței cerebrale. Pierderea acestor informații, total sau parțial, poate schimba comportamentul, preferințele, concepții, etc. a unui individ astfel încât să nu mai fie unul și același cu cel dinainte. Îți dai seama că după moarte pierderea este totală și ireversibilă. q.e.d.Este sufletul conştient după moarte?
Clar ca este,uite in 1 regi 28:8-16.Este sufletul conştient după moarte?
Vad ca totul este simplu la Marcus:savantii pana in ziua de astazi bajbaie cu creierul dar aici totul este simplu Spune te rog cum creierul ia decizii?Numai clar si cu argumente stiintifice(SUNT SIGUR CA NU-S).Sufletul (dacă există - nefiind demonstrat acest lucru) nu poate exista în absența materiei. Un simplu test poate releva acest lucru: un om poate fi definit ca suma memoriilor(experiențe, trăiri și altele) sale... aceste informații fiind "criptare" la nivelul neuronilor scoarței cerebrale. Pierderea acestor informații, total sau parțial, poate schimba comportamentul, preferințele, concepții, etc. a unui individ astfel încât să nu mai fie unul și același cu cel dinainte. Îți dai seama că după moarte pierderea este totală și ireversibilă. q.e.d.
Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori