Penticostalii si GLOSOLALIA

Ei au ceva specific...
Avatar utilizator
cristian9898
Mesaje:8
Membru din:03 Noi 2011, 20:00
Confesiune:ortodox
Preocupări:Teologie
Penticostalii si GLOSOLALIA

Mesaj necititde cristian9898 » 08 Noi 2011, 19:14

Fiindca s-au ivit unii sectari(penticostali, cunoscuti sub numele de tremurator sau "spiriti"), care in legatura cu vorbirea in limbi raspandesc invataturi si practice gresite, izvorate din nepriceperea lor in Sfanta Scriptura, se cuvine a lamuri in cele ce urmeaza chestiunea acesta cu toata atentia.
Glosolalia- ca dar al Sfantului Duh- este vorbirea intr-o limba straina a vreunui alt popor, fara a fi invatat-o si cunoscut-o mai dinainte.Asa reiese din textul Biblic care ne descrie intamplarea de la primele rusalii crestine, cand a inceput a se arata acest dar.

emy777
Mesaje:43
Membru din:31 Oct 2011, 17:17
Confesiune:ortodox
Preocupări:scolara si teologie

Re: Penticostalii si GLOSOLALIA

Mesaj necititde emy777 » 08 Noi 2011, 19:34

Si eu am vorbit la penticostali si harismatici despre acesti prefacuti sectari care cica la ei ii Duhul Sfant,ei sunt mari vorbitori in limbi chinezesti.

ddc
Mesaje:217
Membru din:10 Oct 2009, 16:35
Confesiune:ortodox
Preocupări:Adevarul

Re: Penticostalii si GLOSOLALIA

Mesaj necititde ddc » 11 Dec 2011, 22:01

Pavel vorbeste de limbi ingeresti si de cei ce vorbesc in limbi si nu stiu ce zic.

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Despre GLOSSOLALIE

Mesaj necititde Doriana » 16 Apr 2012, 11:02

Recent, cineva care imi vrea binele mi-a aratat mesajul pr Petru de la topicul cu glossolalia. Am fost foarte placut surprinsa, caci mi s-a parut un studiu de bun simt, exprimat cu sinceritate. As fi preferat sa scriu la acel topic, nu aici, dar topicul a fost inchis.
Mesajul se bazeaza pe un studiu exclusiv mental al glossolaliei . Fara a avea pretentia ca stiu totul, as dori sa fac si eu cateva observatii. Voi comenta numai ideile care ar fi de comentat; pe celelalte le voi aplauda in liniste.
2. Termenul grecesc: γλωσσολαλία este unul convenţional, întrebuinţat ca un termen tehnic pt expresia paulină: λαλείν γλώσσαις (I Corintheni 14: 23.39 ş.a.). El nu înseamnă "vorbirea în limbi (străine)", ci "gânguirea limbilor" de la λαλεῖν - λαλώ / λαλέω = gânguire, emiterea unor sunete nearticulare sau neclare.
Chiar daca ar fi gangurire, este vorba de niste limbi. Iar limbile sunt prin definitie articulate, caci se rostesc folosind organele de vorbire. E un nonsens sa vorbim de limbi nearticulate. Nearticulate pot fi gangurelile bebelusilor, gemetele, strigatele, urletele, mormaielile, etc. Deci aveti dreptate cand spuneti ca verbul se refera de fapt la “a grai”.
Aceste "limbi" mai erau numite "convorbire cu Îngerii", (I Cor. 13:1).
1 Cor 13:1 nu spune nimic despre "convorbiri cu ingerii". A vorbi limbile ingerilor (1 Cor 13:1) nu inseamna a vorbi ingerilor, ci, pur si simplu, a vorbi in limbi folosite de ingeri.
Cei mai multi exgeti considera ca si textul de la I Cor. 11:10 se refera la aceeasi "Îngeri" cu care vorbesc cei care aveau acest dar al glossolaliei în comunitatea din Corinth.
Nici in 1 Cor 11:10 nu ni se spune ca s-ar vorbi cu ingerii, ci ca acoperamantul este un semn pentru ingeri. "Cel ce vorbeşte într-o limbă străină nu vorbeşte oamenilor, ci lui Dumnezeu. " 1 Cor 14:2
Nu stim în ce consta aceasta harisma, dar stim despre ea ca:
- a fost data de Dumnezeu prin Duhul Sfânt, spre întarirea Bisericii, dar în Corinth ea devenise motiv de cearta între cei care aveau acest dar si cei care nu-l aveau
Foarte bine punctat. A se observa ca darul vorbirii in limbi nu este insotit intotdeauna de sfintenie. Se poate sa vorbesti in limbi si sa fii certaret sau sa ai ganduri de inaltare. Caci multi se intreaba de ce unii nu sunt perfecti desi vorbesc in limbi. Darul vorbirii in limbi este dat mai ales pruncilor in Hristos, caci ajuta la zidirea sufleteasca si maturizare.
Totusi, pacatul principal al corintenilor nu era ca se laudau cu darul in fata celor ce nu-l aveau, ci ca il intrebuintau dezordonat, deranjand pe altii. Aveau ravna fara pricepere.
Mai precizam ca ea a fost data doar pt o vreme, doar în secolul apostolic (I d. Hr), dupa care prin aceeasi rânduiala a lui Dumnezeu harisma glossolaliei nu a mai fost data crestinilor.
Acum, eu nu am sa va cer dovezi...Numai dvs sa va raspundeti: Ce sens ar avea sa dea Dumnezeu Bisericii, odata cu nasterea ei, noua daruri duhovnicesti, iar dupa un timp sa se razgandeasca si sa ii ia unul inapoi, cand chiar dvs spuneti ca a fost dat pentru intarirea Bisericii? Oare nu mai avea Biserica nevoie de intarire? Sau s-o fi speriat Dumnezeu de neintelepciunea Corintenilor? Sa fi eliminat Dumnezeu vorbirea in limbi dintre semnele celor care cred, dupa ce o declarase ca semn? (Marcu 16:17) Sau sa fi scos Dumnezeu vorbitorii in limbi din ierarhia bisericeasca doar asa…pur si simplu? (1 Cor 12:28). Caci vorbirea in limbi este intr-adevar cel mai mic dintre daruri, dar este totusi un dar al Duhului Sfant! Si nici un dar al Duhului Sfant nu poate fi ceva care sa se dovedeasca nefolositor, asa incat Dumnezeu sa-l ia inapoi dupa 50-100 de ani (timp foarte scurt pentru un Dumnezeu imuabil, care, in materie de principii, lucreaza cu dispensatiuni). Sper ca nu asa Il cunoasteti dvs pe Dumnezeu.
De la nasterea ei Biserica lucreaza si creste dupa aceleasi principii, valabile atunci si acum. De ce tocmai acest dar nu ar mai fi valabil?
…prorocia (adica învatatura) …
- harisma a fost data ca semn pt cei necredinciosi, spre deosebire de propovaduire (predica) care este destinata celor credinciosi (I Cor. 14:22);
Aici faceti o confuzie. A da invatatura nu inseamna a prooroci, ci a predica. Proorocia este un dar exclusiv al Duhului Sfant, un cuvant rostit sub inspiratie directa, de multe ori de moment. Predica poate veni din multe surse. Proorocia este un semn pentru credinciosi, nu predica. E drept ca o predica poate contine si proorocie, dar nu musai. Simplul fapt ca in Biblie femeile proorocesc dar nu dau invatatura ar trebui sa va spuna ca proorocia nu este acelasi lucru cu predica.
Observam din istorie că această harismă nu s-a mai manifestat din secolul I încoace, fiind o rânduială a lui Dumnezeu pentru acele timpuri, şi nicidecum o condiţie obligatorie pentru dovedirea prezenţei harului divin.
Observarea istoriei nu este principiu divin. Faptul ca darul a disparut in istorie (sau s-a rarit mult, mai precis, ca si celelalte daruri) nu inseamna neaparat ca asta a fost dupa voia lui Dumnezeu. E cel putin neintelept sa spui ca, daca in primul secol primirea Duhului Sfant a fost insotita de semnul vizibil al vorbirii in limbi sau proorociei, sau, oricum, manifestari foarte vizibile, acum caracterul Duhului Sfant s-a schimbat si se coboara fara semne exterioare. De fapt e chiar comod sa gandim asa; astfel ne putem declara toti botezati cu Duhul Sfant…adica, ce atatea dovezi…
Faptul ca observam ca Duhul Sfant nu se mai coboara ca la inceput ar trebui sa ne indemne la pocainta in sac si cenusa, nu la decretarea sfarsitului lucrarii Sale.
Se mai poate spune ca aceasta harisma a fost data de Dumnezeu unor crestini si în special celor din Atica si capitala acesteia - Corinthul, pt ca anume în aceasta regiune erau dezvoltate misterele din Delphi, care aveau si ele niste manifestari "glossolalice", cele ale sacerdotilor lui Python. Nu-i exclus ca puterea credintei crestinilor sa fi fost pusa la îndoiala de pagâni pe motivul ca acestia ar fi fost inferiori acelor sacerdoti pagâni care vorbeau si ei în niste limbi "pline de mister" si chiar "profetice", iar Dumnezeu a aratat prin aceasta superioritatea glossolaliei profetice a crestinilor, dând-o unui numar mult mai mare de oameni si cu manifestari mult mai evidente.
:) Sf. Ap. Pavel vorbea in limbi mai mult decat toti si nu era din Corint. Iar limbile lui erau neintelese, din moment ce prefera sa nu le vorbeasca in fata altora. ( 1 Cor 14:14,15,18,19 ) Sa fi fost si prin partile lui ceva manifestari pitonice? Si nu, vorbirea lui nu era (numai) xenoglossie, ci (si) glossolalia, caci el spune foloseste limbile ca sa se roage, nu ca sa vesteasca Evanghelia.

“Şi pe unii i-a pus Dumnezeu, în Biserică: întâi apostoli, al doilea prooroci, al treilea învăţători; apoi pe cei ce au darul de a face minuni; apoi darurile vindecărilor, ajutorările, cârmuirile, felurile limbilor.” (1 Cor 12:28)
Deci, parinte, aceasta e ierarhia randuita de Dumnezeu IN BISERICA, nu numai in Corint.
Părerea mea este alta
Chiar sper...
Unii teologi ortodocsi, dar mai ales protestanti, considera ca trebuie sa vorbim despre doua fenomene distincte:
a) vorbirea în limbi straine de catre Sf. Apostoli, în vederea propovaduirii Evangheliei - asa cum s-ar putea întelege din cap. 2 de la Fapte;
b) vorbirea extatica în niste limbi neclare ce necesitau a fi tâlcuite, de care vorbeste Sf. Pavel în cap. 12-14 de la I Corintheni.
Impărtitul asta in doua e parca o tendinta a teologiei moderne, care nu mai poate vedea lucrurile global. Am auzit recent ca si mantuirea si botezul cu Duhul Sfant ar fi tot in doua faze…
Va trebui insa sa mai adaugati si punctul c), caci eu am auzit vorbire in limbi intelese care era rugaciune, si nu ceea ce dvs numiti vestirea Evangheliei. Sau sa renuntati la clasificare, caci de fapt nici nu exista decat din punctul nostru de vedere. Noi impartim limbile in intelese de noi sau neintelese.
- cuvintele spuse în aceste limbi misterioase erau: rugaciuni (I Cor. 14:14), psalmodie, tradus la noi cu "cântare" (14:15), binecuvântare (14:16), multumire (14:17) si ca "vorbire despre faptele minunate ale lui Dumnezeu" (Fapte 2:11) - deci în scopuri liturgice si doxologice, nu misionare!
Noi, ca oameni limitati, suntem obisnuiti sa gandim pe puncte si pe domenii de activitate. Dumnezeu insa doar vorbeste. Cum si la cine ajunge Cuvantul Lui determina daca este vorba de inchinare, zidire sufleteasca sau misiune.
Prin natura Lui, Duhul Sfant este cel ce face oamenilor cunoscut pe Dumnezeu, (Ioan 14:26, 15:26), iar aceasta prezentare a lui Dumnezeu poate fi rugaciune si zidire sufleteasca pentru cei ce Il cunosc sau misiune cand avem de-a face cu cei ce nu L-au cunoscut inca.
Vorbirea in limbi poate contine rugaciune sau proclamarea adevarurilor divine in alta limba. Este o vorbire prin Duhul Sfant, asa cum sunt multe altele din Biblie, decat ca se face intr-o alta limba. Priviti Psalmii, de exemplu. Ei contin si rugaciune, si lauda, si psalmodie, si binecuvântare si mulţumire şi vorbire despre faptele minunate ale lui Dumnezeu si proorocii, si judecati emise. Aceleasi lucruri se spun si prin vorbirea in limbi, numai ca intr-o limba necunoscuta celui ce vorbeste. In cazul vorbirii in limbi predomina insa rugaciunea, fiind o vorbire adresata in primul rand lui Dumnezeu. Pe scurt, Duhul Sfant invata acel om sa se roage sau vorbeste ce doreste sa vorbeasca prin acel om, caci vorbirea in limbi tradusa echivaleaza cu o proorocie. ( 1 Cor 14:5)
Toate comentariile şi cercetările asupra textului şi fenomenului glossolaliei ne duc însă la ideea că e vorba despre aceeaşi vorbire în limbi străine pe care au avut-o şi Apostolii după Cincizecime şi care nu însemna nicidecum un „limbaj extatic” sau unul codificat şi neînţeles de nimeni, aşa cum consideră penticostalii, ci o limbă străină precum franceza sau engleza de astăzi.
“Toate comentariile si cercetarile” cui? De fapt, singurul caz in care putem spune clar ca a fost vorba de xenoglossie e la Cincizecime. Si nici atunci nu putem baga mana in foc ca nu era akolalie ( Nu ni se spune ca vorbeau limbile acelor popoare, ci ca erau auziti vorbind in limbile lor). In rest, nu stim exact ce limbi s-au vorbit.
Unde scrie în Scriptură că "botezul cu Duhul Sfânt" este legat de darul "grăirii în limbi"?.....NICIODATĂ Scriptura nu leagă botezul de glossolalie.
Pai insăsi promisiunea Duhului din Fa 1:5 (“voi, nu după multe zile, veţi fi botezaţi cu Duhul Sfânt.”) este implinita prin coborârea de la Cincizecime, insotita de vorbirea in limbi. Plus Fa 11:16, unde coborârea Duhului Sfant este numita botez in Duhul Sfant si este recunoscuta dupa semnul vorbirii in limbi. Iar in v.17 Sf. Ap. Petru spune ca Dumnezeu ”a dat lor acelaşi dar ca şi nouă”, rezultand de aici ca si la Cincizecime a fost vorba tot de botez in Duhul Sfant.

De fapt, daca ne gandim la sensul cuvantului baptizo vom intelege ca botezul in Duhul Sfant este pur si simplu o scufundare in El, atunci cand El se coboara peste om. Noi am facut din botez o taina ermetica, dar in limba apostolilor promisiunea Domnului suna cam asa: “Ioan a scufundat in apa, dar voi va veti scufunda in Duhul Sfant”. Deci apostolii cand spuneau botez intelegeau o intalnire coplesitoare cu puterea Duhului Sfant, care invaluieste omul. Iar aceasta intalnire este insotita intotdeauna de semne exterioare. Chiar daca in celelalte parti intalnim alte formule, idea e aceeasi – scufundarea in Duhul Sfant.
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Dionysie
Mesaje:695
Membru din:20 Dec 2010, 20:57
Confesiune:ortodox
Preocupări:înţelegerea
Localitate:fost: "aletheia"

Re: Penticostalii si GLOSOLALIA

Mesaj necititde Dionysie » 17 Apr 2012, 08:19

În primul rând, nu scrie niciunde în Biblie şi nici în altă parte că botezul în Duhul Sfânt sau darul Duhului Sfânt este în mod necesar însoţit de vorbirea în limbi. Această vorbire în limbi s-a întâmplat ocazional, de câteva ori în perioada bisericii primare şi de multe ori primirea darului Duhului Sfânt nu a fost însoţită de nici o vorbire în limbi. Prin urmare a lega primirea darului Duhului Sfânt de vorbirea în limbi la modul necesar este greşit din punct de vedere biblic.

În al doilea rând, primirea darului Duhului Sfânt este întotdeauna legată de apostoli iar mai apoi în istoria bisericii de episcopi. Primirea darului Duhului Sfânt nu se poate face decât prin intermediul fie al apostolilor, fie al succesorilor în harul Duhului Sfânt al acestora adică al episcopilor Bisericii. În rest nu există primirea darului Duhului Sfânt sau al botezului în Duhul Sfânt. Iar cum sectele penticostale şi sectarii penticostali nu sunt nici apostoli şi nici succesori în ordinea harului Duhului Sfânt ai apostolilor, primirea darului Duhului Sfânt în cazul lor este o minciună. Sectanţii penticostali nu au darul Duhului Sfânt sau botezul în Duhul Sfânt, iar riturile religioase sectante pe care ei le practică sunt nule şi invalide din acest punct de vedere.

În al treilea rând, ţinând cont de lipsa prezenţei darului Duhului Sfânt (a ceea ce ei numesc botezul în Duh Sfânt) în sectele penticostale şi la sectanţii penticostali, însuşi fenomenul vorbirii în limbi care are loc la aceşti sectanţi nu poate veni de la Duhul Sfânt ci de la duhuri, spirite, puteri care nu sunt Duhul Sfânt şi nici de la Duhul Sfânt. Glosolalia sectanţilor eretici şi anatematizaţi penticostali este deci un fenomen extra şi paraeclezial, paraspiritual sau mai bine spus paranormal. Părintele Serafim Rose îl numeşte un fenomen mediumistic.

amator
Mesaje:115
Membru din:25 Mar 2012, 21:16
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:zidire sufleteasca

Re: Penticostalii si GLOSOLALIA

Mesaj necititde amator » 17 Apr 2012, 18:25

Care a fost intervalul de timp intre cincizecime si scrisoarea din Corint adica intre cele doua feluri de vorbire?
Baptist

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Penticostalii si GLOSOLALIA

Mesaj necititde Doriana » 18 Apr 2012, 20:47

În primul rând, nu scrie niciunde în Biblie şi nici în altă parte că botezul în Duhul Sfânt sau darul Duhului Sfânt este în mod necesar însoţit de vorbirea în limbi.
Scrie insa ca intotdeauna la primirea darului Duhului Sfant a fost prezenta vorbirea in limbi sau o manifestare vizibila, pe cand niciodata nu scrie ca ar fi ceva invizibil sau presupus. Si oriunde in Biblie s-a intamplat un botez cu Duhul Sfant a fost prezent si darul vorbirii in limbi. In plus, darul vorbirii in limbi este enumerat de Hristos printre semnele care ii vor insoti pe cei ce vor crede, este pus de Sf Ap Pavel in ierarhia darurilor in Biserica si este recomandat de acelasi apostol ca demn de ravnit cam in aceeasi perioada in care unii spun ca a Dumnezeu l-a retras (1 Cor 14:5,39). In schimb nu se spune niciodata ca ar avea macar vreo sansa sa fie retras inaintea altor daruri. Toate astea, vorba pr Petru, ar trebui sa va puna serios pe ganduri.
Si apoi, "darul Duhului Sfânt nu este în mod necesar însoţit de vorbirea în limbi" nu inseamna "niciodata darul Duhului Sfânt nu este însoţit de vorbirea în limbi".
sectele penticostale şi sectarii penticostali…sectanţii penticostali…sectele penticostale… sectanţii penticostali…
Las´sa implineasca ortodocsii cum trebuie si mai bine decat penticostalii. Doamne ajuta!
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Dionysie
Mesaje:695
Membru din:20 Dec 2010, 20:57
Confesiune:ortodox
Preocupări:înţelegerea
Localitate:fost: "aletheia"

Re: Penticostalii si GLOSOLALIA

Mesaj necititde Dionysie » 19 Apr 2012, 09:20

sectele penticostale şi sectarii penticostali…sectanţii penticostali…sectele penticostale… sectanţii penticostali…
Acesta este adevărul referitor la aceste secte eretice anatematizate. Toţi sunt nişte sectari şi nişte secte. Aşa încât ar trebui luate măsuri de urgenţă din partea Bisericii lui Hristos pentru supunerea acestor rătăciţi prin convertirea la adevăr, iar mai apoi toate acele "case de rugăciune", toate acele conventicule ale amăgirii, ale înşelării, ale rătăcirii să fie supuse riturilor de exorcizare pentru ca toţi diavolii din acele secte şi case sectare să fie alungaţi iar "capetele balaurilor să fie zdrobite" cu ajutorul şi harul lui Dumnezeu.

CrestinRoman
Mesaje:24
Membru din:04 Ian 2012, 10:08
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:muzica

Re: Penticostalii si GLOSOLALIA

Mesaj necititde CrestinRoman » 19 Apr 2012, 11:08

de multe ori primirea darului Duhului Sfânt nu a fost însoţită de nici o vorbire în limbi.
Daca sunt asa de multe ati putea da cinci pasaje din Biblie in care primirea botezului cu Duhul Sfant sa nu fi fost insotita de vorbire in alte limbi?
Primirea darului Duhului Sfânt nu se poate face decât prin intermediul fie al apostolilor, fie al succesorilor în harul Duhului Sfânt al acestora adică al episcopilor Bisericii. În rest nu există primirea darului Duhului Sfânt sau al botezului în Duhul Sfânt.
Siguranta de sine nu este un substitut pentru adevar.

Cunoasteti cum a primit apostolul Pavel umplerea cu Duhul Sfant?
Va recomand sa cititi!
Apostolul a primit Duhul prin intermediul unui ucenic. Il chema Anania.
Iar cum sectele penticostale şi sectarii penticostali nu sunt nici apostoli şi nici succesori în ordinea harului Duhului Sfânt ai apostolilor
Premisa dumneavoastra este falsa. Crestinii penticostali au apostoli in randurile lor. Si Prooroci. Si Evanghelisti. Si Pastori. Si Invatatori. Cu umilinta fac aceasta afirmatie.
Sectanţii penticostali nu au darul Duhului Sfânt sau botezul în Duhul Sfânt, iar riturile religioase sectante pe care ei le practică sunt nule şi invalide din acest punct de vedere.

În al treilea rând, ţinând cont de lipsa prezenţei darului Duhului Sfânt (a ceea ce ei numesc botezul în Duh Sfânt) în sectele penticostale şi la sectanţii penticostali, însuşi fenomenul vorbirii în limbi care are loc la aceşti sectanţi nu poate veni de la Duhul Sfânt ci de la duhuri, spirite, puteri care nu sunt Duhul Sfânt şi nici de la Duhul Sfânt. Glosolalia sectanţilor eretici şi anatematizaţi penticostali este deci un fenomen extra şi paraeclezial, paraspiritual sau mai bine spus paranormal. Părintele Serafim Rose îl numeşte un fenomen mediumistic.
Ati plecat de la o premisa falsa.
Este normal ca si concluzile sa fie false


Aşa încât ar trebui luate măsuri de urgenţă din partea Bisericii lui Hristos pentru supunerea acestor rătăciţi prin convertirea la adevăr, iar mai apoi toate acele "case de rugăciune", toate acele conventicule ale amăgirii, ale înşelării, ale rătăcirii să fie supuse riturilor de exorcizare pentru ca toţi diavolii din acele secte şi case sectare să fie alungaţi iar "capetele balaurilor să fie zdrobite" cu ajutorul şi harul lui Dumnezeu.
Ei, da, daca s-ar gasi cineva care sa aibe aceasta autoritate si chiar sa faca asa ceva, as crede si ca ce scrieti este adevarul.
Pana una alta, penticostalii sunt cei care convertesc pe altii la adevar.

Dionysie
Mesaje:695
Membru din:20 Dec 2010, 20:57
Confesiune:ortodox
Preocupări:înţelegerea
Localitate:fost: "aletheia"

Re: Penticostalii si GLOSOLALIA

Mesaj necititde Dionysie » 19 Apr 2012, 14:44

Daca sunt asa de multe ati putea da cinci pasaje din Biblie in care primirea botezului cu Duhul Sfant sa nu fi fost insotita de vorbire in alte limbi?
Există destule cazuri în istoria Bisericii de oameni care au fost botezaţi cu Duhul Sfânt, şi chiar sfinţi mari, şi care nu ne-au vorbit despre nici o vorbire în limbi, pentru că aceasta nu este un fenomen necesar exterior al botezului cu Duh Sfânt. Nici măcar nu trebuie să fac apel la Scriptură, este suficient să fac apel la Tradiţia Bisericii şi lucrurile se limpezesc. Dealtfel Scripturile nu fac decât să dea câteva exemple în care vorbirea în limbi a avut loc. Scripturile nu spun însă, nu enunţă nici un fel de dogmă care să specifice necesitatea semnului exterior al vorbirii în limbi pentru a atesta, confirma botezul cu Duh Sfânt.
Cunoasteti cum a primit apostolul Pavel umplerea cu Duhul Sfant? Va recomand sa cititi! Apostolul a primit Duhul prin intermediul unui ucenic. Il chema Anania.
Este o simplă interpretare faptul că Sfântul Pavel ar fi primit "umplerea cu Duhul Sfânt" prin intermediul unui ucenic. De fapt Pavel a primit vindecarea de orbirea pe care o primise pe drumul Damascului şi botezul spre iertarea păcatelor. Aceasta este interpretarea fragmentelor corespunzătoare de la Fapte 9 şi Fapte 22. Chiar din contextul acestor texte ne dăm seama că "umplerea cu Duhul Sfânt" de care este vorba în cuvintele lui Anania se referă la botezul în Hristos spre iertarea păcatelor. Chiar textul în sine nu pomeneşte de nici o vorbire în limbi care să îl fi apucat atunci pe loc pe Sfântul Pavel.
Premisa dumneavoastra este falsa. Crestinii penticostali au apostoli in randurile lor. Si Prooroci. Si Evanghelisti. Si Pastori. Si Invatatori. Cu umilinta fac aceasta afirmatie.
După cum ne învaţă Sfântul Apostol Pavel la 2 Corinteni 11, şi ereticii au apostolii lor, trimişii lor, păstorii lor, învăţătorii lor. Dealtfel lucrul a fost confirmat şi de istoria Bisericii pentru că mulţi eretici au mai răsărit pretinzându-se ca apostoli ai Mielului, ba mai mult ca fiind ei adevăraţii apostoli (că nu le ajungea şi ca să întărească minciuna) şi prin urmare nu este o surpriză acest fenomen al apostolilor falşi, mincinoşi, între care se înscriu şi "apostolii", "proorocii", "învăţătorii", etc penticostali, şi care culmea mai şi pleznesc de lipsă de umilinţă, unii dintre ei lucrând chiar cu Diavolul.

Pentru că unii ca aceştia sunt apostoli mincinoşi, lucrători vicleni, care iau chip de apostoli ai lui Hristos. Nu este de mirare, deoarece însuşi satana se preface în înger al luminii. Nu este deci lucru mare dacă şi slujitorii lui iau chip de slujitori ai dreptăţii, al căror sfârşit va fi după faptele lor. (2 Corinteni 11, 13-15)
Ei, da, daca s-ar gasi cineva care sa aibe aceasta autoritate si chiar sa faca asa ceva, as crede si ca ce scrieti este adevarul. Pana una alta, penticostalii sunt cei care convertesc pe altii la adevar.
Aşa zisele convertiri pe care le fac penticostalii pot fi cel mult privite ca nişte catehizări preliminare, deşi eretice, celor care vor avea să primească la un moment dat învăţătura şi împărtăşirea Adevărului din partea Sfintei Biserici. Erezia este erezie, iar ereticii sunt anatema.

CrestinRoman
Mesaje:24
Membru din:04 Ian 2012, 10:08
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:muzica

Re: Penticostalii si GLOSOLALIA

Mesaj necititde CrestinRoman » 19 Apr 2012, 18:30

Este o simplă interpretare faptul că Sfântul Pavel ar fi primit "umplerea cu Duhul Sfânt" prin intermediul unui ucenic. De fapt Pavel a primit vindecarea de orbirea pe care o primise pe drumul Damascului şi botezul spre iertarea păcatelor. Aceasta este interpretarea fragmentelor corespunzătoare de la Fapte 9 şi Fapte 22. Chiar din contextul acestor texte ne dăm seama că "umplerea cu Duhul Sfânt" de care este vorba în cuvintele lui Anania se referă la botezul în Hristos spre iertarea păcatelor. Chiar textul în sine nu pomeneşte de nici o vorbire în limbi care să îl fi apucat atunci pe loc pe Sfântul Pavel.
Textul nu vorbește despre vorbirea in limbi. (Mai tarziu apostolul Pavel marturiseste ca el vorbeste in limbi)
Textul vorbeste insa despre umplerea cu Duhul Sfant. Nu e nicio interpretare. Sunt cuvintele directe ale Scripturii: Şi a mers Anania şi a intrat în casă şi, punându-şi mâinile pe el, a zis: Frate Saul, Domnul Iisus, Cel ce ţi S-a arătat pe calea pe care tu veneai, m-a trimis ca să vezi iarăşi şi să te umpli de Duh Sfânt.
Erezia este erezie, iar ereticii sunt anatema.
Este adevarat.
Falsa este afirmatia ca penticostalii ar crede vreo erezie.

Dionysie
Mesaje:695
Membru din:20 Dec 2010, 20:57
Confesiune:ortodox
Preocupări:înţelegerea
Localitate:fost: "aletheia"

Re: Penticostalii si GLOSOLALIA

Mesaj necititde Dionysie » 20 Apr 2012, 06:24

Din ambele fragmente reiese foarte clar că nu a avut nici o efuziune de vorbiri în limbi la momentul respectiv. Că o fi avut după aceea asta este altceva. Spune foarte clar că a primit vederea şi botezându-se a primit iertarea păcatelor şi s-a "umplut" de Duh Sfânt, s-a sfinţit prin botez şi prin iertarea păcatelor în botez.

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Penticostalii si GLOSOLALIA

Mesaj necititde dimitrie » 20 Apr 2012, 23:20

Erezia este erezie, iar ereticii sunt anatema.
Este adevarat.
Falsa este afirmatia ca penticostalii ar crede vreo erezie.
Tot ceea ce este în dezacord cu doctrina ortodoxă este erezie, deoarce una este Scriptura, unul este şi adevărul propovăduit de ea.
Apostolii înţelegeau şi vorbeau în mod natural orice limbă în care le dădea Duhul Sfânt să grăiască, precum în mod natural, la Turnul Babel au început oamenii să raţioneze şi să grăiască în limbile hotărâte de Dumnezeu pentru fiecare.
Pentru a propovădui Evanghelia la alte neamuri, trebuiau ca vorbitorii să poată dialoga cu respectivii, învăţându-i şi rânduindu-le preoţi şi episcopi.
Se poate afirma acelaşi lucru şi despre "darul" penticostalilor de azi, d-le CrestinRoman? Argumentaţi eventualul răspuns afirmativ, vă rog!
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

CrestinRoman
Mesaje:24
Membru din:04 Ian 2012, 10:08
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:muzica

Re: Penticostalii si GLOSOLALIA

Mesaj necititde CrestinRoman » 21 Apr 2012, 18:28

Tot ceea ce este în dezacord cu doctrina ortodoxă este erezie, deoarce una este Scriptura, unul este şi adevărul propovăduit de ea.
Sunt de acord cu dumneavoastra daca definiti ortodoxia ca fiind dreapta credinta, credinta apostolilor.
Apostolii înţelegeau şi vorbeau în mod natural orice limbă în care le dădea Duhul Sfânt să grăiască, precum în mod natural, la Turnul Babel au început să raţioneze şi să grăiască în limbile hotărâte de Dumnezeu pentru fiecare. Pentru a propovădui Evanghelia la alte neamuri, trebuiau ca vorbitorii să poată dialoga cu respectivii, învăţându-i şi rânduindu-le preoţi şi episcopi.
Se poate afirma acelaşi lucru şi despre "darul" penticostalilor de azi, d-le CrestinRoman? Argumentaţi eventualul răspuns afirmativ, vă rog!
Va rog sa-mi permiteti sa va pun câteva intrebari inainte de a vorbi despre "darul" penticostalilor de azi.

Ați făcut câteva afirmatii legate de apostoli. Este o teologie frumoasa pe care eu as vrea sa o cred.
Problema mea este ca nu am nici o dovada pentru a o crede. Nu am nici argumente din Scriptură, nici din Istoria Bisericii.
Nu am cunostinta de nici un document al Bisericii Primare in care sa fie scris ca apostolii au dialogat cu vreo persoana prin darul vorbirii in limbi.
Am insa documente scrise din care reiese ca, prin vorbirea in limbi, apostolii s-au rugat lui Dumnezeu.

Avem documente scrise conform cărora Sfintii Apostoli au propovaduit Evanghelia neamurilor, i-au botezat, i-au invatat, au randuit presbiteri si episcopi.
Se pare ca dialogul si propovaduirea s-a facut in ebraica atunci cand Apostolul Pavel a vorbit in sinagogi, in greaca atunci cand s-a adresat elinilor si in limba popoarelor care au fost evanghelizate. Eu cred in probabilitatea ca apostolii sa fi folosit darul vorbirii in limbi in propovaduire dar se pare ca nu exista nici un document care sa ne prezinte un dialog al apostolilor prin vorbirea in alte limbi.

Dumneavoastră stiti sa fie scris undeva ca un apostol a dialogat cu un pagan prin intermediul darului vorbirii in limbi?

P.S. Va rog sa nu imi dati cazul Cincizecimii. Acolo nu a existat un dialog in alte limbi. Apostolii au rostit (catre oameni sau catre Dumnezeu) lucrurile minunate ale lui Dumnezeu si multimea a inteles, fiecare in limba lui. Nu a fost niciun dialog. Apostolul Petru a propovaduit putin mai tarziu in limba ebraica si a dialogat in limba ebraica cu cei care au fost impresionati de mesaj.

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje:652
Membru din:15 Ian 2010, 07:59
Confesiune:ortodox
Preocupări:Viata la tara
Localitate:Bacau

Re: Penticostalii si GLOSOLALIA

Mesaj necititde Floryan » 23 Apr 2012, 11:21

Dumneavoastră stiti sa fie scris undeva ca un apostol a dialogat cu un pagan prin intermediul darului vorbirii in limbi?
Sigur, ca putem sa va aratam, daca mai inainte ne aratati scris in Biblie cum apostolii cind au propavaduit in toata lumea si-au carat dupa ei translatori. Tot asa am fi extrem de bucurosi daca ne-ati arata scris in Biblie, cum apostolii folosind acea "limba ingereasca" pe care o gasim acum in cadrul cultul penticostal converteau pagani la credinta in Hristos, fara ca acestia sa inteleaga o boaba, doar pe baza credintei in ceva, despre care nu numai ca nu auzise vreodata in viata lor, propavaduind un Dumnezeu batjocorit si omorat pe Cruce. CInd si iudeii isi doreqau un Mantuitor care sa cucereasca si sa conduca lumea.
Oare cum a convertit Ap Pavel atita adepti pe baza unui Dumnezeu rastignit, stiut fiind faptul ca moartea pe cruce era cea mai rusinoasa. Umbla cu epistolele sub brat si apoi "vorebea putin ingereste", mai cadea putin pe jos fiind junghiat cu duhul, mai ridea putin in hohote asa cum vedem azi la penticostali si gata, se boteazau cu miile.
Asa sa fi fost oare dle crestinroman?

Sunt tare curios sa vad cum un penticostal vorbind "ingereste" converteste musulmani, sau alti pagani. Caci pt asta a fost dat darul vorbirii in limbi.
Aşa că vorbirea în limbi este semn nu pentru cei credincioşi ci pentru cei necredincioşi 1Cor 22
dar daca suntem credinciosi ce cauta penticostalii printre crestini???
E simplu de intuit. ;)
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Penticostalii si GLOSOLALIA

Mesaj necititde Doriana » 26 Apr 2012, 12:02

Sigur, ca putem sa va aratam, daca mai inainte ne aratati scris in Biblie cum apostolii cind au propavaduit in toata lumea si-au carat dupa ei translatori.
La aceasta pot raspunde cei care au afirmat ca apostolii aveau translatori (inclusiv pr Petru). Dar se pare ca nu scrie in Biblie, ci in alte surse pe care dvs le cunoasteti mai bine ca mine. Le veti gasi si pe celalalt topic cu glossolalia daca il veti citi cu atentie.
Sunt tare curios sa vad cum un penticostal vorbind "ingereste" converteste musulmani, sau alti pagani. Caci pt asta a fost dat darul vorbirii in limbi.
Se pare ca am fost invatati niste sabloane si le-am asimilat pur si simplu fara sa le verificam. Haideti sa urmarim putin filmul evenimentelor de la Cincizecime:

Ucenicii erau adunati in odaia de sus, vreo 120 la numar, apostoli, mireni, femei ( Fa 1:13-15, 2:1). Ei asteptau fagaduinta lui Hristos, puterea care trebuia sa vina.(Fa 1:8) De la moartea Domnului se tot ascundeau de iudei care ii cautau sa ii omoare (Ioan 20:19). Toti erau ucenici evrei, toti vorbeau intre ei ebraica.
Chiar daca ar fi vorbit alta limba s-ar fi inteles fara daruri supranaturale.

La un moment dat Duhul Sfant se coboara peste cei adunati in odaia de sus si ei incep sa vorbeasca in limbi. Dar CU CINE? Acolo erau doar ei, evreii.
Auzind acest vuiet de vant puternic, strainii s-au adunat si au constatat cu uimire ca ii aud vorbind in limbile lor. Acei oameni erau prozeliti convertiti la iudaism, care venisera sa se inchine la Ierusalim cu ocazia Cincizecimii. Ei cunosteau credinta mozaica si citeau Scripturile ebraice. Venind in fiecare an la Ierusalim se descurcau cat de cat cu limba ebraica, asa ca nu aveau neaparat nevoie sa auda predici in limbile lor. Insusi Sf Ap Petru ii numeste "frati" si aceasta o face ori pentru ca erau toti convertiti la iudaism, ori pentru ca el vorbea doar cu iudeii si nici nu-l interesau neamurile care ar fi trebuit sa fie evanghelizate prin vorbirea lui. De fapt, pana la Corneliu, apostolii nici nu au bagat in seama pe vreunul dintre neamuri si nici nu le-a trecut prin cap ca darul ar fi pentru altcineva decat pentru iudei. Asta inseamna ca o buna bucata de timp ucenicii au vorbit in limbi doar in adunarile lor, caci se fereau sa se insoteasca cu un necredincios. Iar cand Petru a intrat in casa lui Corneliu a fost aspru certat de ceilalti ucenici. Oare nu le trecea prin cap ucenicilor ca Petru s-a dus la Corneliu sa-l evanghelizeze prin vorbirea in alte limbi? Nu, caci, in primul rand, Corneliu vorbea destul de bine ebraica, iar in al doilea rand ei nu au crezut ca neamurile pot fi mantuite pana cand nu au vazut ca familia lui Corneliu a primit acelasi dar ca si ei. Dar in tot acest timp ei au vorbit in limbi cu Dumnezeu (1Cor 14:2).

Insa vorbirea in limbi a fost pentru neamurile prezente la Cincizecime doar un semn care i-a pus pe ganduri, dar nu i-a convertit. Convertirea a fost produsa de predica Sf Ap Petru, rostita intr-o singura limba inteleasa de toti cei care ascultau (si va las pe dvs sa-mi spuneti care e aceea), in Fa 2: 14-41.

Deci, exista vreun caz in Biblie sau in istorie unde vorbirea in limbi sa fi fost folosita pentru a dialoga cu neamurile in vederea convertirii ca substitut pentru o limba inteleasa de ambele parti?
Ultima oară modificat 28 Apr 2012, 08:19 de către Doriana, modificat 1 dată în total.
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje:652
Membru din:15 Ian 2010, 07:59
Confesiune:ortodox
Preocupări:Viata la tara
Localitate:Bacau

Re: Penticostalii si GLOSOLALIA

Mesaj necititde Floryan » 26 Apr 2012, 12:30

Deci, exista vreun caz in Biblie sau in istorie unde vorbirea in limbi sa fi fost folosita pentru a dialoga cu neamurile in vederea convertirii ca substitut pentru o limba inteleasa de ambele parti?
Sarut mina Doriana
Uitati aceste versete care clarifica problema.

Fapte 2 1-4 Şi s-au umplut toţi de Duhul Sfânt şi au început să vorbească în alte limbi, precum le dădea lor Duhul a grăi. (Alte limbi, nu o limba ingereasca)
Fapte 1-5 Şi erau în Ierusalim locuitori iudei, bărbaţi cucernici, din toate neamurile care sunt sub cer. (din toate neamurile)
Fapte 2 6-8
Şi iscându-se vuietul acela, s-a adunat mulţimea şi s-a tulburat, căci fiecare îi auzea pe ei vorbind în limba sa.
Şi erau uimiţi toţi şi se minunau zicând: Iată, nu sunt aceştia care vorbesc toţi galileieni?
Şi cum auzim noi fiecare limba noastră, în care ne-am născut?

si cititi pina la capat


iar altii ziceau

Iar alţii batjocorindu-i, ziceau că sunt plini de must. Fapte 2-13. Acestia erau cei care nu-i intelegeau. Pt ca vorbeau intr-o limba straina lor (probabil cei care vorbeau aramaica), dar stiuta de altii.
....

Si ce auzeau

Fapte 2-11 Cretani şi arabi, îi auzim pe ei vorbind în limbile noastre despre faptele minunate ale lui Dumnezeu!
E limpede.

Cu deosebit respect.
Ultima oară modificat 26 Apr 2012, 12:51 de către Floryan, modificat 1 dată în total.
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Penticostalii si GLOSOLALIA

Mesaj necititde Doriana » 26 Apr 2012, 12:49

Domnule Floryan, eu sunt de acord ca atunci s-au vorbit limbi intelese. Chiar asta am afirmat si eu.
Intrebarea mea era daca exista vreo relatare care arata ca vorbirea in limbi a fost folosita pentru a converti neamurile. Caci in Fa 2 e clar ca nu a fost vorba de vorbire in vederea convertirii, ci doar de vorbire cu Dumnezeu, care a avut ca efect colateral un semn pentru necredinciosi.
Dupa aceea, daca veti dori, vom trata si problema limbilor ingeresti.

Cu acelasi respect...
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Constantinos

Re: Penticostalii si GLOSOLALIA

Mesaj necititde Constantinos » 26 Apr 2012, 16:24

"Ei auzind acestea, au fost pătrunşi la inimă şi au zis către Petru şi ceilalţi apostoli: Bărbaţi fraţi, ce să facem?" Au fost intrebati si ceilalti apostoli despre ce era de facut cu toate ca doar Petru tinea cuvantul fiind mai in varsta, ceilalti probabil traduceau pentru iudei si prozeliti , 3000 fiind la numar , neputand auzi ingramaditi chiar daca Petru ar fi avut portavoce ( ;) puteau juca si " telefonul fara fir" in limbi ingeresti ) .

Dionysie
Mesaje:695
Membru din:20 Dec 2010, 20:57
Confesiune:ortodox
Preocupări:înţelegerea
Localitate:fost: "aletheia"

Re: Penticostalii si GLOSOLALIA

Mesaj necititde Dionysie » 26 Apr 2012, 20:22

Dupa aceea, daca veti dori, vom trata si problema limbilor ingeresti.
Abia aştept să ne vorbeşti despre problema limbilor drăceşti. Doar şi dracii sunt tot îngeri, nu-i aşa?

Pentru că unii ca aceştia sunt apostoli mincinoşi, lucrători vicleni, care iau chip de apostoli ai lui Hristos. Nu este de mirare, deoarece însuşi satana se preface în înger al luminii. Nu este deci lucru mare dacă şi slujitorii lui iau chip de slujitori ai dreptăţii, al căror sfârşit va fi după faptele lor. (2 Corinteni 11, 13-15)


Înapoi la “Penticostali şi harismatici”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron