Dupa mine Euharistia este permanenta, in sensul ca Hristos se ofera continuu. E "starea" (pun intre ghilimele ptr. ca nu e stare, ci activitate), de auto-sacrificiu continuu. (s-ar putea sa bat campii, dar asta cred). Acuma noi, cum suntem orbi, nu ne dam seama de asta. Birerica dumneavoastra (sau alta) intra uneori, la cutare sarbatoare, in rezonanta cu sacrificul Christului, si atunci ea reia si formalizeaza gestul Lui, "primeste", si intermediaza ofranda Lui catre credinciosi. E corect ?
celprost spune: e ciudat ce intuitie ortodoxa aveti, dle esenin! Jertfa Mantuitorului nu este un accident sau o actiune singulara. Ea este chiar principiul Vietii. Viata Sfintei Treimi este o viata jertfelnica, nu in sensul ca se "moare" pentru altul, pentru ca e imposibil, dumnezeirea fiind vesnica, ci in sensul ca
Persoanele Treimice isi daruiesc TOTUL una alteia si traiesc una prin alta: Tatal prin Fiul si Duhul, Fiul prin Tatal si Duhul, Duhul prin Tatal si Fiul. Jertfa este mantuitoare tocmai pentru ca este principiul Vietii. Jertfelnicia e semnul cel mai evident si inalt al Iubirii. Jertfa este mai mult decat plata pacatului, Jertfa este revenirea la Viata.
Bravo, felicitarile mele, dle esenin!

Pacat ca nu sunteti ortodox, dar nu e inca timpul pierdut!
Dar: painea si vinul, vita de vie...etc sunt "locuite" atunci de Duhul Sfant. (sunt MEREU "locuite" dar atunci bagam noi de seama). Ei bine, nu se numeste asta "panteism" ?
Nu e o acuzatie ! n-o luati asa.
Nu, nu este panteism. Panteismul confunda creatia cu Creatorul, e o identitate acolo, nu o "locuire".