Apasarea imi vine din urmatorul motiv. Faptul ca acest text se citeste cand sunt sarbatoriti sfintii Arhangheli ma face sa cred -- poate ma insel -- ca Parintele/Parintii care l-au asezat aici au socotit ca expresia "ingerul Domnului" face trimitere la unul din sfintii arhangheli. Dar oricat m-as zbate in jurul textului, nu pot sa nu fiu puternic inclinat sa cred ca si in acest text, la fel ca si in altele din Vechiul Testament, expresia "Ingerul Domnului" pare sa se refere nu la un Arhanghel, ci la insusi Logosul dumnezeiesc, denumit YHWH/Domnul ca si in alte locuri in Scriptura - de exemplu in textul din Iesire cap. 3, in episodul cu rugul aprins. Si asta pentru ca, intocmai ca si acolo, se folosesc alternativ cuvintele "ingerul Domnului" / "Domnul", dandu-mi o puternica incredintare ca in ambele situatii e vorba de Una si aceeasi Persoana cu care vorbeste Iosua, respectiv Moise, anume Una din Persoanele Sfintei Treimi, Cuvantul Cel fara de inceput al Tatalui.11. Atunci a venit îngerul Domnului şi a şezut în Ofra sub un stejar, care era al lui Ioaş, tatăl lui Abiezer; şi fiul său Ghedeon treiera atunci grâul în arie, ca să-l ascundă de Madianiţi.
12. Şi i s-a arătat îngerul Domnului şi i-a zis: "Domnul este cu tine, voinicule!"
13. Iar Ghedeon i-a zis: "Domnul meu, dacă Domnul e cu noi, pentru ce ne-au ajuns pe noi toate necazurile acestea? Şi unde sunt oare toate minunile Lui de care ne-au istorisit nouă părinţii noştri când ne spuneau: Din Egipt ne-a scos pe noi Domnul. Acum însă ne-a părăsit Domnul şi ne-a dat în mâinile Madianiţilor".
14. Şi căutând Domnul spre el, a zis: "Mergi cu această putere a ta şi izbăveşte pe Israel din mâinile Madianiţilor. Iată, Eu te trimit!"
15. Atunci Ghedeon a zis: "Doamne, cum să izbăvesc eu pe Israel? Iată neamul meu este cel mai sărac din seminţia lui Manase, iar eu sunt cel mai mic în casa tatălui meu". Domnul însă i-a zis:
16. "Eu voi fi cu tine şi tu vei bate pe Madianiţi, ca pe un singur om".
17. A zis Ghedeon către Dânsul: "De am aflat eu trecere în ochii Tăi, arată-mi un semn, ca să-mi dovedeşti cele ce-mi vorbeşti:
18. Să nu Te duci de aici, până nu mă voi întoarce la Tine şi-mi voi aduce darul meu şi ţi-l voi da". Şi Domnul a zis: "Voi sta până te vei întoarce".
19. Şi s-a dus Ghedeon şi a gătit un ied şi azime din o efă de făină; carnea a pus-o într-un coş, iar zeama a turnat-o într-o oală şi a dus-o la El sub stejar şi I-a pus-o înainte.
20. Şi a zis către dânsul îngerul Domnului: "Ia carnea şi azimile şi pune-le pe piatra aceasta şi toarnă zeama peste ele". Şi a făcut Ghedeon aşa.
21. Atunci îngerul Domnului, întinzându-şi vârful toiagului ce-l avea în mâna sa, s-a atins de carne şi de azime; şi a ieşit foc din piatră şi a mistuit carnea şi azimile; şi îngerul Domnului s-a făcut nevăzut de la ochii lui.
22. Şi a cunoscut Ghedeon că acesta este îngerul Domnului, şi a zis Ghedeon: "Vai de mine, Stăpâne Doamne, că am văzut pe îngerul Domnului faţă către faţă!"
23. Zis-a Domnul: "Pace ţie. Nu te teme, căci nu vei muri!"
24. Şi a făcut acolo Ghedeon un jertfelnic Domnului şi l-a numit "Iahve-Şalom". Şi se află acesta şi astăzi în Ofra lui Abiezer.
Puteti sa ma ajutati sa descifrez motivul pentru care apare acest text in aceasta slujba, si cum (cu privire la cine) ar trebui el inteles ?