Cu bani şi meşteri care să le realizeze.Cu ce ar mai putea fi îmbunătățite?
mixail, scuze pentru intarziere, nu am cu ce sa trimit. Eu am internet doar pe un telefon, de pe care mai scriu uneori, caci de cele mai multe nu am semnal nici macar sa deschid o pagina, cu atat mai putin sa apluodez imagini...Superbe....
Pr. Haralambie aveti ceva poze pe privat?
De unde aţi dedus asta? S-ar putea ca între Sf. Masa şi picioarele din spatele baldachinului să fie la fel de mult spaţiu ca şi în faţă. Dar oricum prin faţa Sf. Mese şi chiar prin colţurile ei din faţă se face mai multă mişcare şi aşa e mai comod.Două nelămuriri am:
1. Atât la biserica arhimandritului Zenon, cât și la paraclisul patriarhal de la mănăstirea Danilov ( arhitectura acesteia din urmă cred că e influentată de cea dintâi) , Sfânta Masă, este poziționată în dreptul picioarelor din spate a Baldachinului, nu chiar sub el. Există o explicație pentru aceasta?
În Biserica Rusă nu există o astfel de rânduială. Ea este una mai nouă, românii împrumutându-o de la greci. Cândva nici grecii nu făceau aşa...2.Sfânta Masă nu are giulgiu, nici un fel de acoperământ, nici chipurile evangheliștilor la colțuri, nimic. Nu-mi pot da seama cum s-ar putea face târnosirea, de vreme ce rânduiala existentă a arhieraticonului prevede uzanța acestora.
Se poate vedea la unele poze.De unde aţi dedus asta?
La o nota la sfârșit, se spune ca textul acestei editii, cu mici deosebiri, este in tocmai cu cel din Constantinopol, si a fost publicat in 1703 la Bucuresti.În Biserica Rusă nu există o astfel de rânduială. Ea este una mai nouă, românii împrumutându-o de la greci. Cândva nici grecii nu făceau aşa...
Nu cunosc detalii despre această inovaţie, ci doar ştiu că e o inovaţie. În trecut Sfintele Mese erau goale. Se aşternea doar ilitonul la Liturghie.
Înapoi la “Generalităţi legate de cultul liturgic ortodox”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori