Despre inconprehensibilitatea lui Dumnezeu
- Pe Dumnezeu nimeni nu L-a văzut vreodată; Fiul, Unul-Născut, care este în sânurile Tatălui, acela L-a făcut cunoscut. - Ioan I, 18
- căci nimeni nu cunoaşte pe Tatăl afară de Fiul si nici pe Fiul afară de Tatăl - Matei XI, 27
- Dumnezeu S-a făcut cunoscut, atât cât ne este cu putinţă să-l înţelegem, mai întâi prin lege şi prin profeţi, iar în urmă prin Fiul Lui, Unul-Născut, Domnul si Dumnezeul şi Mântuitorul nostru Iisus Hristos.
- Dumnezeu, cunoscând toate şi îngrijindu-se dinainte de folosul fiecăruia, ne-a descoperit să cunoaştem numai ceea ce este de folos şi a trecut sub tăcere ceea ce n-am putut să purtăm.
- nu sunt toate inexprimabile şi nici toate exprimabile, nici toate incognoscibile si nici toate cognoscibile. Altceva este cognoscibilul si altceva exprimabilul, după cum altceva este vorbirea şi altceva cunoaşterea. Pentru aceasta nu pot fi exprimate cu claritate multe din acelea care se înţeleg în chip obscur despre Dumnezeu, ci suntem siliţi să exprimăm lucrurile, care sunt mai presus de noi, în felul nostru omenesc de a vorbi, după cum spunem că Dumnezeu doarme, că se mânie, că nu ne poartă de grijă, că are mâini, picioare şi cele asemenea.
- Cunoaştem şi mărturisim că este un singur Dumnezeu, adică o singură fiinţă; că este cunoscut si este în trei ipostase, adică Tatăl şi Fiul şi Sfântul Duh; că Tatăl si Fiul şi Sfântul Duh sunt unul în toate, afară de ne-naştere, naştere si purcedere.
Sfantul Ioan Damaschin