Apocalipsa: Şi am văzut tronuri şi celor ce şedeau pe ele li s-a dat să facă judecată. Şi am văzut sufletele celor tăiaţi pentru mărturia lui Iisus şi pentru cuvântul lui Cum lea vazut sufletele daca nu mai sunt? sa nu-mi spuneti ca in imaginatie, ca atunci chiar sunteti de risul copiilor
In pasajul dvs. se vorbste despre "niste suflete" ale celor morti, care strigau la Dumnezeu. La fel, si sangele lui sangele lui Abel striga, din pamant, la Dumnezeu (Facerea 4:10). Daca dvs. luati literal pasajul din Apocalipsa va trebui sa faceti la fel si cu pasajul din Facerea 4:10. Astept sa-mi explicati cum striga sangele mortilor, la Dumnezeu. Apoi va explic si eu cum striga sufletele mortilor, la Dumnezeu.
Sa nu-mi spuneti ca atat sangele cat si sufletul sunt niste entitati constiente care pot striga la Dumnezeu, in mod real.
Sunt Eu, oare, om, spune Dumnezeu, ca sa aud numai glasul rostit cu limba? Nu ! sunt Dumnezeu si pot auzi pe cel care striga cu sangele si pe cel care zace la pamant! ( sf Ioan G de A ur, I omilii la facere, pg 224) Asa interpreteaza unul din cei mai mari invatatori ai crestinismului, cu alte cuvinte, vreti sa-L coborati pe Dumnezeu la modul Dumneavoastra de perceptie d-le vasinec? de unde stiti ca Dumnezeu nu poate auzii si acest glas al sangelui? daca Dumnezeu a spus asa, El Insusi, d-ta poti sa spui altfel? care este criteriu, prin care vreti sa-i dati acestui citat o interpretare alegorica?
D-le, in conceptia noastra, sufletul comunica, si nu numai ca pastreaza acele facultati mintale care le avem noi in trup, dar ele devin mult mai active dupa moartea trupului, potrivit acestei intelegeri, sufletele pot striga, asa cum sf ingeri de ex; arhanghelul Gavriil s-a Adresat sf Fecioarei Maria, desi este duh, asa si sufletele, care sunt tot duhuri, iar sangele striga si el intr-un fel anume, care Dumnezeu poate sa-L auda.
Dar d-ta, deviezi de la subiect d-le, eu v-am intrebat:
Cum lea vazut sufletele daca nu mai sunt? , iar d-ta imi raspunzi cu totul altceva, despre strigare, deci nu sunteti la obiect d-le, raspunsul nu este pertinent.
Matei :Cap. 10
28. Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul, iar sufletul nu pot să-l ucidă; temeţi-vă mai curând de acela care poate şi sufletul şi trupul să le piardă în gheena.
Cum nu ucide sufletul daca trupul nu mai este ?
1.Versetul din Matei 10 demonstreaza un lucru care nu va convine: sufletul este muritor (poate fi nimicit in gheena).
2. Cuvantul "suflet" (psuche - in greaca) are mai multe semnificatii.
Ex: Eu sunt Pastorul cel bun. Pastorul cel bun
isi da sufletul pentru oi. [...] asa cum Ma cunoaste pe Mine Tatal, si cum cunosc Eu pe Tatal; si Eu
imi dau sufletul pentru oile Mele. [...] Tatal Ma iubeste, pentru ca
imi dau sufletul, ca iaras sa-l primesc. Nimeni nu Mi-l ia cu sila, ci il dau Eu de la Mine.
Am putere sa-l dau, si am putere sa-l primesc din nou: aceasta porunca am primit-o de la Tatal Meu. - Ioan 10:11,15,17,18
Vedem ca una din semnificatiile cuvantului "suflet" este chiar viata.
In Matei 10 (pasajul dvs.) Domnul Iisus Hristos ne indeamna sa nu ne temem de cei care ne ucid, fara sa ne poata lua posibilitatea reprimirii vietii (a INVIERII), sa ne temem de CEL care ne poate ucide definitiv, fara sansa de a reprimi viata ("sufletul").
Este crestineste sa nu ma tem de un ucigas. Dintro astfel de moarte, Domnul ma va invia. Este crestineste sa ma tem de moartea definitiva, pe care mi-o poate da Domnul, in urma judecatii.
1. De ce nu ne convine faptul ca sufletul este muritor? noi nu contrazicem acest fapt, numai ca moartea sufletului nu o intelegem ca pe o distructibilitate/ disparitie, ci ruperea legaturii harice cu creatorul, fapt ce i s-a intamplat lui Adam in rai.
2. D-le, este adevarat ca :
una din semnificatiile cuvantului "suflet" este chiar viata. dar nu in acest context; dupa interpretarea d-tale, semnificatia de fata a cuvantului "suflet" este chiar viata, da? dar Mantuitorul spune :
Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul, iar sufletul( dupa d-ta ,viata) nu pot să-l ucidă , de unde rezulta ca viata de acum nu ne-o poate lua nimeni, fapt neadevarat !; cred ca va dati seama de absurditate si contrazicere...
Mantuitorul, in versetul 28, face diferenta intre trup si suflet, spune ca pe unul il pot ucide doar oamenii ( trupul) iar Dumnezeu poate ucide trupul si sufletul impreuna, de aceea trebuie sa ne temem de El; deci este o dovada biblica despre suflet, anume ca, poate sa aiba existenta separata de trup, clar! ; mai departe, interpretarea d-tale este fortata, ilogica, si falsa.
Luca:Cap. 23
43. Şi Iisus i-a zis: Adevărat grăiesc ţie, astăzi vei fi cu Mine în rai. Cum avea sa fie in rai, ca doar peste citeva ceasuri avea sa moara?
1. Stim ca Domnul Iisus Hristos nu s-a dus in rai, in aceeasi zi. "Nu ma tinea caci inca nu M-am suit la Tatal Meu" (Ioan 20:17) - spune Mantuitorul a treia zi dupa ce vorbise cu talharul de pe cruce.
2. Versetul dvs. este scris gresit (virgula nu este pusa bine). Cititi asa: "
Adevarat graiesc tie astazi, (virgula) vei fi cu Mine in rai". Acum, totul se potriveste.
1.Pt d-ta, Hristos e doar om, pt noi El este si Dumnezeu, iar unul din atributele fiintei dumnezeiesti este ,,infinitatea''' , asa dar raiul nu este inafara Lui Dumnezeu, prin urmare Mantuitorul a pronuntat un adevar, pe care voi il contraziceti, voi contraziceti biblia, categoric!:
Adevărat grăiesc ţie, astăzi vei fi cu Mine în rai. .
Acest fapt, demonstreaza neindoielnic ca, sufletul talharului care s-a pocait pe ultima suta de metrii, urma sa mearga in rai!
Iar ceea ce spui d-ta, este valabil doar pt trup. Nu S-a dus cu trupul in aceeasi zi, pt ca urma sa stea in pamant pana la inviere, dar asta nu-i o demonstratie logica si viabila a ceea ce a spus Hristos; Deci d-ta nu ai raspuns.
2.Cred ca este clara demonstratia lui Florian, din cealalta pagina.
Biblia greaca:
καὶ εἶπεν αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς· Ἀμήν λέγω σοι, σήμερον μετ’ ἐμοῦ ἔσῃ ἐν τῷ παραδείσῳ
σήμερον = astazi, observati virgula.
Cred ca acest fapt s-a mai discutat si in alt loc; nu de alta dar am vrut sa va reamintesc, pt ca se pare treceti cam prea repede cu vederea cele adevarate.
Şi a murit săracul şi a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam.
Interesant, cum a fost dus daca a murit? sa nu-mi spuneti ca este o parabola, pt ca chiar daca este, are menirea sa reflecte un adevar
A murit şi bogatul şi a fost înmormântat. Şi în iad, ridicându-şi ochii, fiind în chinuri, el a văzut de departe pe Avraam şi pe Lazăr în sânul lui.
Daca a murit si a fost inmormintat , cum si-a mai ridicat ochii , din iad? astept, dar va rog sa nu veniti cu rastalmaciri de 2 lei, pt ca altfel n-o sa mai aveti cu cine discuta.
In pilda bogatului nemilostiv, din Luca 16, nu se vorbeste despre suflet (nu se foloseste acest cuvant). In schimb, se vorbeste despre parti trupesti.
Nu puteti folosi aceasta pilda pentru a argumenta ceva despre care nu se pomeneste. Pilda a fost spusa de Mantuitorul, pentru a intelelge mai bine morala de la sfarsitul pildei (vers. 31), nu pentru a alimenta imaginatia unora.
N-are importanta ca nu se foloseste termenul de suflet, noi vorbim despre un anumit inteles, nu despre termen; faptul ca săracul a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam, dupa moartea trupeasca, este inca o dovada ca noi continuam existenta dincolo de moartea trupeasca.
La fel si bogatul din chinuri, demonstreaza acest fapt cu o claritate ce nu mai necesita explicatii, dar d-stra, bag seama, va straduiti din rasputeri sa stricati adevaratul inteles al evangheliei spre propria pierzare ! sa nu va fie.
Evrei:22. Ci v-aţi apropiat de muntele Sion şi de cetatea Dumnezeului celui viu, de Ierusalimul cel ceresc şi de zeci de mii de îngeri, în adunare sărbătorească,
23. Şi de Biserica celor întâi născuţi, care sunt scrişi în ceruri şi de Dumnezeu, Judecătorul tuturor, şi de duhurile drepţilor celor desăvârşiţi,Nu va spune nimic referitor la suflete, care in situatia de fata sunt numite duhuri?
Versetul din Evrei 12:22 nu are nici o legatura cu subiectul nostru. Are legatura doar cu "stradania" celor ca dvs. de a argumenta o nascocire pagana.
Ba, are legatura, inca foarte mare si cu subiectul nostru si cu ''stradania'' ,; cu subiectul nostru,
duhurile dreptilor, din Ierusalimul ceresc, nu va spune nimic?
Are legatura si cu "stradania" celor ca dvs. de a argumenta o nascocire eretica.
Concluzie:Raspunsurile d-stra sunt: ilogice, partinitoare, fara obiectivitate, false, noi suntem interesati de adevar nu de aparare a unor idei sectare, cu orice pret, chiar daca sunt false.
Cu mult respect.