Acesta este raspunsul pe care il asteptam de la inceput, desi nu il cunosteam.Iar prin blestemare de către cei veniţi sau reveniţi dintre protestanţi, se înţelege excomunicarea lor, sau îndepărtarea lor ,sau afurisire, cum arată unele ediţii de molitfelnice..
Şi acest blestem cu sensul de îndepăratare este doar la nivel declarativ
Părinte, acolo este precizată circumstanţa primirii Pr. Serafim Rose: dispoziţia Sinodului Bisericii Ruse de care ţinea. Hotărârea sinodalilor a fost "acoperirea" celui ce i-a făcut primirea. Ori această dispoziţie (ca excepţie) a durat un timp, revenindu-se mai apoi la normal......
Dar pt noi, ştiind cum este normal şi având şi posibilitatea, nu merită riscul ameninţării de sub pedeapsa canoanelor.
consider că dacă omul nu face diferenţa între sensul cuvântului blestem folosit în Sf.Scriptură (păstrat şi de Biserică) şi sensul denaturat folosit în societatea laică, după cum am încercat să arăt aici, dar totuşi mărturiseşte şi îi declară lipsiţi de mântuire, neavând şi închinarea "în adevăr" datorită eresului, preotul ori arhiereul ce-i are în grijă spre primirea/reprimirea la Ortodoxie poate fi liniştit că a ieşit de sub incidenţa blestemului Scripturii care zice:Acum, este cumva posibil sa folositi totusi notiunile de "excomunicare", "indepartare", "afurisire" , prezente, cum spuneati, in alte editii ale molitvelnicelor?
Pentru ca protestantul venit in Bo va intelege prin blestem ceea ce a inteles el in BP, si dati-mi voie sa ma indoiesc ca i se explica prea mult cu ce se mananca blestemele acelea. Observati numai cat timp v-a luat dvs sa va faceti inteles cu privire la sensul cuvantului. Numai in BO (probablil si BC) e posibil ca blestemul sa aiba sensul de excomunicare. Omul nou-venit, fara o cultura ortodoxa, va intelege prin blestem ce intelege toata lumea, anume invocarea maniei divine.
.
Nu înţeleg ce vreţi să întrebaţi, păi aceste noţiuni se folosesc, care ar mai fi nelămurirea?Acesta este raspunsul pe care il asteptam de la inceput, desi nu il cunosteam.Iar prin blestemare de către cei veniţi sau reveniţi dintre protestanţi, se înţelege excomunicarea lor, sau îndepărtarea lor ,sau afurisire, cum arată unele ediţii de molitfelnice..
Şi acest blestem cu sensul de îndepăratare este doar la nivel declarativ
Acum, este cumva posibil sa folositi totusi notiunile de "excomunicare", "indepartare", "afurisire" , prezente, cum spuneati, in alte editii ale molitvelnicelor?
Este bine să ştie şi de la ortodocşi nu numai de la NP, nu?Pentru ca protestantul venit in Bo va intelege prin blestem ceea ce a inteles el in BP, si dati-mi voie sa ma indoiesc ca i se explica prea mult cu ce se mananca blestemele acelea. Observati numai cat timp v-a luat dvs sa va faceti inteles cu privire la sensul cuvantului. Numai in BO (probablil si BC) e posibil ca blestemul sa aiba sensul de excomunicare. Omul nou-venit, fara o cultura ortodoxa, va intelege prin blestem ce intelege toata lumea, anume invocarea maniei divine.
Ideea imi aparţine şi termenul tot, pt că, chiar nu ştiam cum să o definesc.In plus, de unde ideea de "blestem doar la nivel declarativ"?
Depinde cine pronunţă cuvântul, din ce motiv, cu ce scop; nu oricine care scoate cuvinte sau blesteme, acele vorbe, au şi putere sau efect, ba dimpotrivă, aşa cum spune şi proorocul David la psalmul 108, 27. Ei vor blestema şi Tu vei binecuvânta. Cei ce se scoală împotriva mea să se ruşineze, iar robul Tău să se veseleascăOrice cuvant are putere si produce consecinte, mai ales daca este rostit inaintea lui Dumnezeu.
Uite că se mai întâmplă şi prin Biserică, afirmatii cu caracter declarativ, dar şi la NP am văzut declaraţii publice, chiar dacă cu alt conţinut..Afirmatii cu caracter declarativ fac doar politicienii, dar nici macar ale lor nu raman fara consecinte. Orice cuvant are putere, mai ales daca este rostit inaintea lui Dumnezeu, cum e la botez.
Nu acestea se folosesc, parinte, ci notiunea de "blestem"; in cele mai multe cazuri. Intrebarea mea era daca se poate folosi in locul ei notiunile "excomunicare", "indepartare", "afurisire". Ma refer strict la cuvinte.Nu înţeleg ce vreţi să întrebaţi, păi aceste noţiuni se folosesc, care ar mai fi nelămurirea?este cumva posibil sa folositi totusi notiunile de "excomunicare", "indepartare", "afurisire" , prezente, cum spuneati, in alte editii ale molitvelnicelor?
Păi în molitfelnicul nou editat, este cu afurisire; dar oricum acest termen le cuprinde pe toate celelalte, după cum arată şi sf Nicodim Aghioritul, aşa că mare diferenţă nu-i!Nu acestea se folosesc, parinte, ci notiunea de "blestem"; in cele mai multe cazuri. Intrebarea mea era daca se poate folosi in locul ei notiunile "excomunicare", "indepartare", "afurisire". Ma refer strict la cuvinte.
Doriana, dar în Biserică este şi noţiune de binecuvântare, de ce musai trebuie să te mulţumeşti şi s-o alegi pe cea de afurisire, care este asemănătoare cu anatema?este cumva posibil sa folositi totusi notiunile de "excomunicare", "indepartare", "afurisire" , prezente, cum spuneati, in alte editii ale molitvelnicelor?
Pt noţiunea de binecuvântare nu mai este nevoie de atitudinea sinodului şi altea ale...Parinte dimitrie, multumesc pentru raspuns. Da, e evident ca ramane la atitudinea sinodului sau a episcopului. Si sa speram ca este unul intelept.
Asta este chiar o veste buna. Poate pentru dvs nu-i mare diferenta, caci ati gandit mereu in astfel de termeni, dar pentru un np care ar vrea sa vina la ortodoxie suna mult mai crestineste.Păi în molitfelnicul nou editat, este cu afurisire, dar oricum acest termen le cuprinde pe toate celelalte, după cum arată şi sf Nicodim Aghioritul, aşa că mare diferenţă nu-i
Nu de mine mi-era grija, parinte, ci de cei pusi sa blesteme, plus de cei care ii pun sa blesteme. In ce ma priveste, lumea aceasta este construita in asa fel incat, daca nu te blestema ortodocsii te blestema altii. Iar daca nu esti blestemat pentru erezie esti blestemat pentru neascultare sau mandrie, s.a.m.d. La fel si cu binecuvantarea. Trebuie sa ne obisnuim sa le primim pe amandoua caci fac parte din viata.Doriana, dar în Biserică este şi noţiune de binecuvântare, de ce musai trebuie să te mulţumeşti şi s-o alegi pe cea de afurisire, care este asemănătoare cu anatema?
Atunci ce crede un np despre Dumnezeul asta ?Asta este chiar o veste buna. Poate pentru dvs nu-i mare diferenta, caci ati gandit mereu in astfel de termeni, dar pentru un np care ar vrea sa vina la ortodoxie suna mult mai crestineste.Păi în molitfelnicul nou editat, este cu afurisire, dar oricum acest termen le cuprinde pe toate celelalte, după cum arată şi sf Nicodim Aghioritul, aşa că mare diferenţă nu-iNu de mine mi-era grija, parinte, ci de cei pusi sa blesteme, plus de cei care ii pun sa blesteme. In ce ma priveste, lumea aceasta este construita in asa fel incat, daca nu te blestema ortodocsii te blestema altii. Iar daca nu esti blestemat pentru erezie esti blestemat pentru neascultare sau mandrie, s.a.m.d. La fel si cu binecuvantarea. Trebuie sa ne obisnuim sa le primim pe amandoua caci fac parte din viata.Doriana, dar în Biserică este şi noţiune de binecuvântare, de ce musai trebuie să te mulţumeşti şi s-o alegi pe cea de afurisire, care este asemănătoare cu anatema?
Dar, cum am spus, eu m-am pus in locul celui ce blestema, nu in locul celui blestemat. Si stiu ca pentru un fost np cuvantul "blestem" are conotatii babesti/vrajitoresti/malefice, constiinta lui poate fi astfel lezata, iar asta dauneaza in primul rand BO. Ereticul va fi mai impacat gandindu-se ca nu trebuie sa foloseasca astfel de termeni, in eventualitatea in care ar dori sa vina in BO, si inca o pricina de poticnire va fi data la o parte.
Deci, cine crede ca e chemat sa blesteme, sa blesteme, cine are inima sa binecuvinteze, nu-l opreste nimic. In ce ma priveste, stiu ca nu am fost chemata sa blestem, ci sa binecuvintez. Dar fiecare alege pentru el.
Un np crede in acelasi Dumnezeu ca si un ortodox numai ca se raporteaza putin altfel.Atunci ce crede un np despre Dumnezeul asta ?
Crede ca Dumnezeu blestema, dar nu se crede Dumnezeu ca sa blesteme.Atunci ce crede un np despre Dumnezeul asta ?
Uite cum le zice in Biblie , Dumnezeu oamenilor sa blesteme:Crede ca Dumnezeu blestema, dar nu se crede Dumnezeu ca sa blesteme.Atunci ce crede un np despre Dumnezeul asta ?
Dumnezeu a blestemat, dar tot El a si purtat blestemele noastre in Hristos, deci si-a asumat responsabilitatea pentru aceste blesteme, venind cu o rezolvare. Daca cineva crede ca e in stare sa-si asume responsabilitatea unei solutii de scoatere a oamenilor de sub blestem si sa poarte blestemele care se vor intoarce intr-o zi impotriva lui, e liber sa blesteme. Eu una nu ma simt in stare.
Si ma rog de ce sa trec cu vederea?Un np crede in acelasi Dumnezeu ca si un ortodox numai ca se raporteaza putin altfel.Atunci ce crede un np despre Dumnezeul asta ?
Cred ca ar trebuie sa mai treci cu vederea cine sunt Np si BO.
Ca sa stii cine si ce crede(in detaliu).Si ma rog de ce sa trec cu vederea?Un np crede in acelasi Dumnezeu ca si un ortodox numai ca se raporteaza putin altfel.Atunci ce crede un np despre Dumnezeul asta ?
Cred ca ar trebuie sa mai treci cu vederea cine sunt Np si BO.
Asa e asta cu faptele, as zice si cu comportamentul sau atitudinea pe care crestinii ar trebuii sa o exercite in spatiul virtual.. Cat despre argumentele cu privire la dumnezeirea lui Hristos, ele pot fi demontate... Chiar si partea din Ioan 1.ddc, eresul este o boală a părţii raţionale a sufletului. Omul zice răului bine şi binelui rău. Îi arăţi omului negru pe alb şi el tot nu pricepe. Uite, o dată am stat de vorbă cu un martor al lui Iehova (Radu Ursa), şi i-am arătat negru pe alb că Iisus este Dumnezeu, numai din cartea Apocalipsei. Ştii ce mi-a zis în final? Mi-a zis: "Şi tu ai dreptate şi eu am dreptate!" Adică Scriptura afirma şi că este şi că nu este Dumnezeu adevărt Iisus Hristos. Mai poţi pricepe ceva? Te descurajezi de a mai deshide gura.
De aceea Păr. Paisie Aghioritul spunea: "Eterodocşii nu vor să vadă la noi Ortodoxia Sfinţilor Părinţi, ci faptele acelora vor să vadă la noi."
PS
Dar pe forum ce fapte să vezi? Puţin, puţin de tot.
Cred ca in urma la astfel de declaratii se poate "demonta" o persoana din biserica.Cat despre argumentele cu privire la dumnezeirea lui Hristos, ele pot fi demontate... Chiar si partea din Ioan 1.
"in urma la astfel de declaratii" e incorect gramatical.Cred ca in urma la astfel de declaratii se poate "demonta" o persoana din biserica.Cat despre argumentele cu privire la dumnezeirea lui Hristos, ele pot fi demontate... Chiar si partea din Ioan 1.
Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori