Mesaj necititde abcd » 17 Noi 2014, 23:03 
			Doamne ajută.
Frate catehumen Ion Popescu (catehumen, în biserica primară, adică a primelor secole, era cel necreștin încă, ce studiază creștinismul și este învățat ce este creștinismul de către preoți și creștini și așteaptă Sfântul Botez), cu mila lui Dumnezeu, am studiat mult despre ereziile romano-catolice și ereziile protestante, despre cum ne raportăm noi care suntem creștini, la ei, care sunt eretici. Sfânta Taină a Botezului este cea care te face creștin, nu Sfânta Taină a Mirungerii. Iar atunci când botezul îți este administrat, sau dăruit de către eretici, fie ei cu orice erezii, nu este valabil, chiar dacă are formula trinitară.
Căci este: „un Domn, o credință, un botez”, nu? (Efeseni 4, 5) Nu sunt doi domni, e doar Unul, Hristos. Restul, sunt „hristoși mincinoși”, nu? (Matei 24, 24 și Marcu 13, 22) Te las pe tine să descoperi unde este Hristos și unde sunt hristoșii mincinoși. Că eu unul, m-am convins că Hristos este doar în practica ortodoxă, singurul creștinism ce mai există pe pământ.
Acestea fiind spuse, iată, vorbesc cu putere spre slava lui Dumnezeu, și nu vorbesc de la mine, ci iată canoanele Bisericii Creștine, aplicate atât în Apus, cât și în Răsărit, înainte de Marea Schismă din 1054. Canoane, care azi, oamenii înșelați din ereziile romano-catolice, nu le mai respectă, spre a lor pierzare:
a) Clericul care admite și recunoaște botezul ereticilor, să se caterisească - Canoanele Apostolice 46 și 68.
b) Clericul care nu săvârșește la Taina Botezului, trei afundări, să se caterisească - Canonul Apostolic 50.
c) Învățătură despre afundarea de 3 ori în apă și învățătura despre lepădările de Satana - Canonul 91 al Sfântului Vasile cel Mare.
d) Clericul care nu săvârșește Botezul în numele Sfintei Treimi, cu 3 afundări, să se caterisească  - Canonul 49 Apostolic.
e) Botezul unor eretici, e valid, iar al altor eretici, nu e valid, anume:
- Canonul 7 al Sinodului al II-lea Ecumenic spune că pe ereticii: arieni, macedoneni, sabatieni, novațieni, catari, stângaci, patrusprezeceni sau quartodecimani, mercurași sau tetradiți, apolinariști, se primesc în Biserică fără să fie rebotezați, doar dacă dau zapis, scrisoare de mărturisire de credință, că au dat anatemei erezia care nu cugetă precum Biserica. De ce? Pentru că au făcut Sfântul Botez prin întreită cufundare, în numele Sfintei Treimi, iar credința lor e apropiată de credința dreaptă a Bisericii. Iar ceilalți, și ereticii: eunomieni, montaniști, frigieni, sabelieni, galatieni, elini, păgâni, se primesc în Biserică, după ce au fost catehizați, exorcizați, petrecuți în Biserică timp îndelungat, pentru a studia credința creștină și apoi botezați. De ce? Fiindcă botezul lor nu a fost cu 3 cufundari, ci cu o singură cufundare, iar credința lor, este foarte depărtată de învățătura Bisericii, deci de mântuire.
- Canonul 95 al Sinodului al V și Vi-lea Ecumenic, învață la fel.
- Canonul 7 Laodiceea, spune că novațienii, fotinienii, quartodecimanii, catehumenii ce se întorc din eresuri, se primesc în Biserică, fără a primi Sfântul Botez din nou, după ce au anatematizat eresul din care eu ieșit. De ce? Pentru că ereziile amintite, săvârșeau Sfântul Botez cu 3 afundări, cu formula trinitară, treimică.
- Canonul 8 Laodiceea, spune că frigienii, să se caterisească de erezia lor și apoi să fie botezați de clerul Bisericii (episcop sau preot).
- Canonul 1 al Sfântului Vasile cel Mare, spune că botezul ereticilor se anulează, iar botezul schismaticilor, fiindcă sunt încă în Biserică, nu se anulează, e valid, iar al adunărilor ilegale, îndreptându-se prin pocăință și convertire, e valid (termenul de convertire era înțeles diferit, anume de schimbarea atitudinii, din neascultare, în ascultare de Biserică). Îi numește eretici pe montaniști, manihei, valentinieni și marcioniți, catari, encratiți, idroparastați și apotactiți Pentru că, de exemplu, spune Sfântul Vasile, că montaniștii, botează în numele Tatălui, al Fiului și al lui Montan și Priscila, care cei doi soți, sunt Mângâietori, în locul Duhului Sfânt. Nu e valid, ci spre veșnică pieire. Cei din erezii, să se boteze cu botezul Bisericii, să renunțe la botezul ereticilor.
- Canonul 47 și canonul 57 Cartagina, spune că botezul copiilor donatiștilor, și nu adulților donatiștilor, este valid, ei fiind schismatici și nu eretici, și mici fiind, nu își pot da seama de eresul părinților lor. Dar Sfântul Ioan Gură de Aur, spune să fim cu luare aminte că toate schismele au dus la erezie.
f) Catehumenul care e bolnav poate fi botezat, deși nu a împlinit perioada de catehumen - Canonul 26 al lui Nichifor Mărturisitorul, Canonul 4 al lui Timotei, Episcopul Alexandriei, Canonul 47 Laodiceea, Canonul 5 al Sfântului Chiril al Alexandriei.
g) Botezul se cuvine a fi săvârșit de episcop sau de presbiter (preot) - Canonul 50 Apostolic.
h) Botezul, în caz de urgentă nevoie, poate fi săvârșit și de un diacon sau monah simplu - Canonul 44 al lui Nichifor Mărturisitorul.
i) Botezul, în caz de urgentă nevoie, poate fi săvârșit și de orice creștin al Bisericii - Canonul 45 al lui Nichifor Mărturisitoul, Canonul lui Teodor Studitul, răspuns la întrebarea 11.
Mai sunt Sfinte Canoane cu referire la Sfânta Taină a Botezului, dar acestea sunt principale, iar de aici, cu discernământ, se formulează, întreaga învățătură, dogmatică sau teologumenică (o teleogumenă este gândirea teologică concepută în jurul dogmei).
Biserica Creștină, prin autocefalia fiecărei zone a creștinismului, adică zonele rusești, grecești, românești, bulgărești, etc., consideră romano-catolicismul, ca fiind erezie, deci botezul e invalid, nu e mântuitor. În erezie, nu există Sfinte Taine, cum spune Sfântul Vasile cel Mare, cum nu există har și Duh Sfânt. 
Deci preoții care spun altceva, față de ce am scris până acum, sunt... necunoscători sau indiferenți față de învățătura creștină, asta ca să nu-i numesc eretici ecumeniști, pentru că nu îi judec eu, îi judecă Hristos.
Te invit, frate catehumen Ion Popescu, să cauți un preot, care cunoaște și îi pasă de învățătura creștină, și prin Sfinți Părinți, te va boteza creștinește. Și să eviți preoții care spun că botezul ereziilor romano-catolice, este valid. Acei preoți își vor lua plata lor, la timpul rânduit lor de Domnul. Deci „caută și vei afla” (Matei 7, 7) acel preot minunat, prin Dumnezeu te va primi și vei deveni creștin.
Hristos a înviat !