LilithCu toată înţelegerea şi părerea de rău pentru cele care au primit un asemenea nume, trebuie să spunem că acesta nu este creştinesc, ci dimpotrivă.
În Dicţionarul enciclopedic al numelor de botez... de Tatiana Petrache, o lucrare de altfel excepţională, se face afirmaţia că ar veni de la Elisabeta. Afirmaţia este falsă, fiind o justificare occidentală pentru un nume altfel ruşinos. De ce este o afirmaţie falsă? Pentru că în Sfintele Scripturi în greaca veche se face o deosebire evidentă între cele două nume. Elisabet (ca în, de pildă, Luca 1.57), este limpede alt nume decât Iezabel (ca în III Regi 20.5 sau 21.5, după versiunea românească). Numele de Izabel(a) era un nume de slăvire a lui Bel sau Baal, domnul demonilor. În Vechiul Testament se arată cum Izabela, fiica lui Etbaal, regele Sidonului (de asemenea închinător la Baal), a atras pe Ahab în rătăcire, făcându-l să se ânchine lui Baal şi ucigând pe toţi proorocii lui Dumnezeu, în afară de Ilie. A luptat împotriva lui Dumnezeu până la sfârşitul vieţii ei.
Românii nu au folosit niciodată un asemenea nume până când unii s-au îndepărtat de Dumnezeu şi l-au preluat din Apus, unde sunt tot felul de nume cu totul anti-creştineşti, printre care şi acesta.
Cu sau fără "h" final (care oricum nu se pronunţă), numele, occidental, este conform tradiţiei apusene numele unui demon-"femeie" care l-ar fi sedus pe Adam. Fără a insista mai mult asupra ideii, este de reţinut că Lilith este nume de demon, de drac.
Din nefericire, am cunoscut un caz în care părinţii, snobi, voiau să dea fetiţei lor acest nume, crezând că este o formă apuseană (deci "cool") pentru românescul Lili.
Cu toate că la noi încă nu a pătruns, numele este tot mai răspândit în Apus, alături de alte nume de aceeaşi factură.
Multumesc de invatatura. Pe parintele Aldea il apreciez in mod deosebit in ce priveste ortodoxia sfintiei-sale.Pentru ca fratele Catalin crede (gresit) ca Isabela vine de la Elisabeta, pun aici cuvintele Parintelui Mihai Andrei Aldea, care arata ca in Sfanta Scriptura, aceste nume sunt cu totul deosebite. (Deci si dupa aceea)
Robert este o varianta a vechiului nume german Rupert...aş pune sub amendament numele: Robert sau Ovidiu...
Şi vrei să spui că cei care pun acest nume ştiu de acest sfânt, îi ştiu ziua de prăznuire, numai zic de icoană şi acatist?Robert este o varianta a vechiului nume german Rupert
In Sinaxarul ortodox exista Sf. Rupert de Salzburg (+ 27.03.718 ) episcop de Worms (Rin)
Şi care-i ăsta?Al doilea nume al meu nu prea are nicio legatura cu crestinismul. E un nume cat se poate de apusean, si a fost rostit la botez si apare si in certificatul de botez.
Deci n-am spus că sunt împotriva vreunui nume! Vechii creştini când deveneau membri ai Bisericii, îşi păstrau vechile nume păgâne, pe care le sfinţeau prin viaţa lor şi aşa au ajuns ele în calendar. Deci nu-i nici o problemă cu punerea altor nume decât cele de sfinţi. Doar că ele trebuie totuşi să fie bine chibzuite şi să nu fie puse după telenovele, ci după nişte principii sănătoase. În plus, părinţii trebuie să se gândească şi la viitorul acelui copil; să nu-i fie ruşine toată viaţa de acel nume.Eu persoanal aş pune sub amendament şi diferitele nume...
Iartă-mă, dar în prostia mea nu văd o legătură prea mare între Florina şi Florii, mai ales dacă mă gândesc că Florina rămâne la fel în toate limbile, iar Floriile, în alte limbi se numesc altfel. (Aici îmi aminteşti de paralela pe care o fac moldovenii între Sf. Mc. Foca şi foc )Eu personal, imi serbez onomastica de Florii...
Lasati ca sunt si prin Romania preoti care boteaza prunci cu numele Mercedes, Rexona, Palmoliviu, Barcelona, Lisabona, Napoleon, Mercedesa, Stralucirea... Repet: botezati in biserica!
Înapoi la “CANOANE şi REGULI BISERICEŞTI”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori