M-am ciocnit de o problema şi sper sã mã ajute cineva de pe acest forum! Verişoara mea vrea să se boteze, însă e cam mare şi nu încape în cristelniţă
Cum s-ar cuveni să se administreze Botezul unui matur? Am auzit că botezul prin stropire (care e mai puţin problematic) nu e prea canonic şi chiar dacă se practica (nu ştiu dacă se mai practică) în Ardeal şi Bucovina se încearcă extirparea lui.
E valid botezul prin stropire? Eu nu-s sigur. Mai ales că am văzut o pozã în care ÎPS Vladimir boteazã un copil prin stropire? Deci ori practica e ortodoxă ori ierarhul nostru face un botez necanonic?!
pt adulti se poate face botez si prin stropire.
In situatii normale, in Biserica NU este acceptat botezul prin stropire nici pentru adulti.
Doar in caz de necesitate, daca e omul pe moarte, ca si la botezul de urgenta, cand poate rosti formula si un mirean, se poate face botezul prin stropire. Si doar Dumnezeu, prin iconomie, stie daca il poate primi ca botez valid.
Sfintii Parinti au spus ca nu este gresit daca preotul repeta botezul de necesitate, facut de mireni, de eretici sau prin stropire.
Cel mai aproape de adevar mi se pare Biserica Rusa care boteaza in cazurile nesigure din nou, spunand formula:
"Se boteaza robul lui Dumnezeu ... daca nu a fost botezat, in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh..."
Deci, imi pare rau sa-l contrazic pe singhel, dar ceea ce a spus nu face parte din invatatura Sfintilor Parinti.
...din ce-am citit eu botezul canonic e prin scufundare. Chiar si pentru adulti.
Iata cateva foto de la botezul baiatului meu. 1, 2, 3, 4, 5.
Odata cu el au fost botezati doi adolescenti.
În biserică este facut un loc special pentru botez, inclusiv al adultilor (de fapt mai ales al adulţilor).
Dacă în lumea a treia (Indonezia - admin, stabilit după IP) au reuşit să amenajeze loc special de botez, nu văd de ce nu s-ar putea face şi la noi aşa ceva măcar intr-o singura biserică in fiecare judeţ, pentru cazul special al botezarii adulţilor.
Când eram mic, un preot din Judetul Iasi a botezat un copil de 7 ani intr-un butoi (nou), am auzit tot atunci de o fata de 16 ani botezata în acelaşi fel. Dacă se vrea se gasesc soluţii, dacă nu se invocă atotrăspânditul romanesc “merge şi-aşa”.
- În trecut Botezul se făcea doar în cadrul Liturghiei, adică înainte de Intrarea Mică. Anume atunci se cânta "Câţi în Hristos v-aţi botezat..." (de unde a rămas şi în Liturghiile noastre la marele sărbători), iar la sfârşit nou-botezaţii se împărtăşeau primii, apoi ceilalţi. Tot din acest motiv în ajunul Naşterii Domnului, a Botezului şi mai ales a Paştilor avem un număr mai mare de Paremii. În mod normal, doar 3 Paremii erau obligatorii (cum este şi de obicei), iar ceilalţi erau adăugaţi după necesitate, dacă episcopul nu reuşea să-i boteze pe toţi, în timpul celor 3 regulamentare. În 2002 ruşii, cu binecuvântarea patriarhului Alexie al II-lea, au editat Rânduiala Boterului în cadrul Liturghiei (PDF - lb. slavonă) - şi eu consider asta un lucru bun. Chiar sunt curios ce părere au ierarhii români despre aşa ceva? Eu personal sunt pentru editarea şi practicarea unei rânduieli unite a Botezului cu Liturghia.Am văzut că unii fac Botezul unit cu Liturghia. La fel şi Cununia. În Occident se practică destul de des. Ce părere aveţi?
În sfârşit cineva pune o întrebare mai serioasă din domeniul Liturgicii...De ce dupa fiecare afundare in apa, trebuie sa se spuna "Amin" dupa rostirea numelui unei Persoane a Sfintei Treimi: Se boteaza ...in numele Tatalui, Amin, al Fiului, Amin,si al Sfantului Duh, Amin.
Ce se intampla daca nu se rosteste Aminul...cum de altfel am văzut in multe Biserici ?
Dar cine o împiedică să iasă până la 40 de zile? Scrie aşa ceva în Molitfelnic sau Canoane, sau e "de la babe citire..."?Cele mai multe femei cer sa le citim aceasta rugaciune inainte de 40 de zile, pt. a iesi din casa.
Nu, pt că rugăciunea pt mamă se referea la permisiunea de a intra în biserică şi de a primi Sf. Taine (vedeţi textul din Molitfelnic). După Tradiţia Bisericii (bazată în parte pe tradiţia iudaică, iar în parte de datele ştiinţei), nu este permis femeii care a născut să primească Sf. Taine înainte de 40 de zile, decât în caz de boală f. gravă, care i-ar putea aduce şi moartea. Este vorba de recuperarea ei fizică şi de toate celelalte...Rugaciunea poate fi citita totusi inainte de cele 40 de zile?
In strainatate merg si jumatatile de masura am vazut... Mai ales cand sunt straini...Numai nu aşa, că ăsta nu e botez:
Speram sa ne primeasca Dumnezeu si cu mai multe Aminuri...Cum credeţi că ar putea fi percepută la noi revenirea la formula originală a botezului, fără "Amin" după numele fiecărei Persoane Trinitare, aşa cum era în vechime şi cum e şi acum la greci?
Nu există nici un impediment teologic sau logic pt participarea părinţilor la botezul copiilor lor. Ce se face pe la alţii - nu comentez. Fiecare înţelege ce şi cum vrea...Mama are voie sa participe la Botezul fiului/ficei sale?
În legea veche... la 40 de zile. L-a împlinit şi Mântuitorul Hristos. Şi despre asta am câte ceva în carte la capitolul despre "Ectenia pt catehumeni".ritualul imbisericirii ce temei din SFanta Traditie avem pentru el?
Botezul în munele Sf. Treimi este doar una din condiţii. Şi această condiţie este încălcată din cauza Filioque - erezie care desfiinţează Treimea.de ce papistasii trebuiesc rebotezati? Nu este botezul in numele Sfintei Treimi valid?
Înapoi la “SFINTELE TAINE şi IERURGIILE: istorie, rânduială şi explicaţii”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori