Daţi-ne, vă rog un exemplu de o contradicţie tradiţie - evanghelie.Daca traditia inseamna viata Duhului Sfant in biserica, cum se face ca traditia vine in contradictie uneori cu ceea ce evidentiaza evanghelia ?
Este ultimul lucru care mi-l doresc...Dumnezeu Rascumparatorul a facut totul ,in modul cel mai desavarsit cu putinta, de a salva umanitatea in goana ei dupa desertaciune.
Mantuitorul nostru, a cuprind in Jertfa Sa tot ceea ce inseamna iubire neconditionata pentru creaturile Sale. Ne-a dat hrana care satura si ne spala de orice pacat prin Sangele Sfant care a curs pentru noi.
De ce incercam sa dam la o parte Jertfa Domnului, pentru a ne rascumpara cu o o jertfa care nu aduce mantuire?
Poate pentru ca nu mai suntem "ai nostri"? Doar am fost rascumparati. Si apoi, invitati de Noul Stapan sa-I urmam exemplul, sa-I luam Crucea, Sulita, Piroanele, Cununa cu spini, sa dam de baut insetatului si de hrana infometatului, sa ne tinem de traditie fara insa a calca partile mai grele din Lege. "Sa nu stie stanga ta ce face dreapta": doar Cel ce ne-a invitat sa facem aceasta nu s-a gandit sa ne lase intai fara maini si fara picioare si apoi sa ne dea porunca milosteniei. Clarificati PENTRU DVS la ce "fapte" va referiti, caci altfel pare sa afirmati ca Hristos a implinit pe Cruce nu numai iubirea Lui pentru noi, ci si iubirea noastra pentru El (va dati seama ce prostie!).De ce punem pret pe faptele noastre
Si cum va inchipuiti Dvs lucrarea Duhului Sfant in lume?si de ce umblam dupa destertaciune si oase goale, cand Dumnezeul vesniciilor a lasat pe pamant Cel Mai de pret dar in aceste zile ale sfarsitului, si anume Duhul Sfant?
Bine, dar intre Domnul Iisus si om cati sunt? Sau le cititi pe toate la singular: un Dumnezeu, un Domn, un om? Iata ca Evanghelia va contrazice: oamenii s-au mijlocit unii pe altii in rugaciunea catre Hristos! Apostolii ne-au indemnat sa facem mijlociri unii pentru altii (1 Timotei 2:1; Iacov 5:6).De ce umplam dupa mijlocirea unor oameni, daca singurul mijlocitor intre Dumnezeu si om este Domnul Isus?
Nu inteleg daca faceti aici presiune asupra notiunii noastre de indumnezeire ca scop al vietii crestine sau doar relevati idolatrizarea bunurilor seculare (care exista si in lumea protestanta, de altfel).De ce ne cream o legenda a mantuirii, cand avem o istorie adevarata,de ce ne legam cu lanturile unor datini inutile, cand Sangele Domnului a curs pentru mantuirea noastra?
De ce punem lacat lucrurilor cu adevarat sfinte, si sfintim ceea ce ne satisface placerea?
De ce dorim sa devenim dumnezei ,crezand ca lumea spirituala se cumpara cu bani asemenea societatii in care traim, si nu tinem cont de averea data de Dumnezeu si anume: Jertfa suprema?
Asa si nu am inteles care a fost rostul trimiterii Duhului Sfant in lume, in viziunea Dvs. Sa sfinteasca o singura Carte? Sau sa sfinteasca un nou Israel, o noua preotie aleasa? Ce a fost la inceput Biblia sau Israelul?Singura carte in care exista expresia:"Dumnezeu zice" e biblia. Dumnezeu a dorit ca spusele Sale sa fie auzite de toata lumea, prin profeti. Daca exista o alta evanghelie, a cui este ea?
Exemplificati.De ce asa-zisa evanghelie orala (traditia), nu corespunde in fapte cu cele date de Dumnezeu profetilor?
Dumnezeu a rascumparat lumea daruindu-Se ,de ce minimalizam ceea ce s-a intamplat la cruce, punand pe umerii oamenilor poveri nescrise si in care omul isi poate rascumpara moartea prin propriile fapte, prin bani, sau prin diferite ritualuri?
De ce luam din vechiul testament, ritualuri strict stabilite de Dumnezeu, care duceau la Jertfa Mantuitorului, si le adaptam chiar si dupa ce S-a savarsit sacrificiul?
Cum o veti chema pe acea mama care nu-si mai iubeste fiul ei mort? "E mort, de ce sa-l mai iubeasca". Dumnezeu nu ne-a interzis sa continuam sa-i iubim pe cei raposati. Chiar daca este zadarnica (stie oare cineva asta?). Habar nu avem dupa ce criterii va judeca Judecatorul. Spunea cineva (am auzit vorba si la protestanti), ca la Judecata se va mira lumea de cei ce sunt ca sunt si de cei ce nu-s ca nu-s. Va incumetati sa aruncati Dvs primul piatra in desfranata?De ce credem ca noi putem influenta starea omului dupa moartea, cand omul are liberul arbitru de a alege ? De ce credem, ca putem influenta starea omului dupa moarte , cand Domnul Isus a facut totul in acest sens?
Iarasi, astept cu nerabdarea invatatura confesiunii Dvs despre lucrarea Duhului Sfant in lume, in istorie, in viata de zi cu zi.Daca Dumnezeu exista , e Viu, e real ,nu trebuie cautat in traditie, ci in Duh si in adevar.Iar Isus e Calea,Adevarul si Viata, nu omul si traditia .
Stimata doamna. Mai bine "paganism botezat" decat "botez desbisericit". Nu neg ca apostazia a existat si exista mereu in Biserica: dar nu ii este proprie! De ce faceti sa para invers? Dvs luati ca model un popor pe care aceiasi profeti ai lui Dumnezeu l-au criticat dur si pe drept cuvant. Noi avem profetii nostri, sfintii - de ce nu-i citati si pe ei? Deschideti omiliile Sf. Ioan Gura de Aur, acest mare Ierarh bisericesc, si aratati-mi unde face propaganda paganismului, in ce loc denigreaza Poruncile (apropos, care?), unde cheama la destituirea lui Dumnezeu cel Adevarat si inlocuirea lui cu idoli muti si surzi? Acelasi parinte insista asupra cititului de carti sfinte si asupra partilor "mai grele ale Legii". Daca vreti chipul Ortodoxiei sanatoase, cititi Vietile de sfinti, nu articolele de apologetica anti-institutionala din biblioteca confesiunii Dvs.Cuvantul Domnului ,Cuvantului Mielului injunghiat asteapta Judecata tuturor celor care L-au dat la o parte pentru datina lor in care au prins miliarde de suflete.Nu este o datina a Duhului Sfant, pentru ca duhul Sfant e Mangaietorul,e Cel care deschide sufletul pentru a intelege Cuvantul,Cuvantul vietii,Cuvantul care a vorbit profetilor despre mantuire,judecata si inviere.
Dacă vă limitaţi cercetarea la vreo 2-3 biserici din cartierul dvstră aşa e, dacă însă vă lărgiţi aria de studiu (inclusiv Mănăstiri cu duhovnici "renumiţi") pt ca acesta să devină relevant veţi descoperii că aceste obiceiuri enumerate sunt aspru criticate.Atat timp cat, omul practica ritualuri, necombatute aspru de biserica, despre ce fel de morala se poate vorbi?
Ati uitat despre faza cu sutasul. S-a discutat destul despre pedobaptism aici.Dar botezul copiilor mici?
Cum isi pot marturisii credinta pruncii,care sunt curati in fata Domnului,prin intermediul nasilor? Si turcii fac acelasi lucru.
Este durerea noastra comuna, doamna. Sper sa gasiti totusi si exemple pozitive. Viata duhovniceasca ortodoxa autentica este foarte frumoasa.Si apoi, acasa, ce chef se lasa, ce betii, si mancaruri la mese ale desfatarii!
Si apoi scaldatoarea,obicei complet pagan, unde se cheama ursitoarele, se fac incantatii si alte minuni paganesti?
Umblarea in Duhul Sfant? Care sarbatoare nu se termina cu bautura, cu vorbe usoare, cu dans,care incita la placeri si tot felul de lucruri nefiresti?
Unde este puritatea si dragostea fata de Dumnezeu, caruia ar trebui sa i se aduca imnuri de lauda, nu sa se puna populare sau manele?
Pentru ca omul de rand, crede ca face bine, si oricum si-a cumparat mantuirea prin acatiste si prin mijlocirea preotilor.
Atat timp cat, omul practica ritualuri, necombatute aspru de biserica, despre ce fel de morala se poate vorbi?
Care sunt faptele in lumina Duhului Sfant, daca ele demonstreaza o usuratate si o alunecare spre hedonism.
in dorinta de a capata mantuirea si stergerea pacatelor, oamenii se imbulzesc pentru a atinge moaste, pentru a lua apa sfintita, pentru a saruta poala unui oarecare sfant,terminandu-se de multe ori cu agresiune verbala chiar fizica.
Sarmana gloata ,purtata de valurile unei vieti pierdute in nestiinta,oare nu a auzit ca Domnul Isus S-a dat pentru ca ei sa aiba viata din plin? Oare nu a auzit ca Domnul este cu cel credincios, si ca Duhul Sfant lumineaza pe omul in cautare de adevar? Domnul e mare, iar rasplata Lui e pe masura,si pentru toti cei care cred .
Nu inteleg de ce ma contraziceti. Ce are bautura cu viata in Hristos? Cine este un crestin adevarat: un beat betiv care isi da si haina de pe sine pentru vecinul sau, sau un tanar la cravata si sacou, cu Biblia in san, si care se tine departe de duhoarea boschetarului? Nu fac elogiul bauturii, dar nici nu arunc piatra in desfranata. Fiecare isi are drumul sau, chemarea sa. "Cui i se pare ca sta bine, sa ia seama sa nu cada". Satan a fost cel mai mare Inger. Iuda a fost Apostol. Si apoi, "lumina" si "sarea lumii" nu este oricine isi zice crestin, ci doar cei care Il marturisesc pe Hristos, si atat timp cat umbla in Duhul. Apostolul Petru a fost poate cel mai mare crestin, dar in momentul cand s-a lepadat de Hristos, nu a mai fost "lumina lumii"! Talharul a fost poate cel mai pacatos dintre oameni, dar cand L-a marturisit pe Hristos pe cruce, a stralucit mai tare decat Apostolul, tupilat atunci. Biserica este pentru cei bolnavi. Dvs pretindeti vindecare "din start". Iata, buna contrazicere.Nu poate fi durerea noastra comuna,atat timp cat se exclud din start bautura, si placerile lumii acesteia.
Domnul Isus a spus nu sa ne izolam, ci sa traim in mijlocul oamenilor, ca lumini, ca simboluri ale prezentei Duhului Sfant.
Sigur, ca ispitele pot fi nenumarate, si de alta natura.Aici sunt de acord, iar ispita cea mai mare este banul, dorinta de a acumula fara sa oferi,si aici e problema intregului crestinism.
Esenta crestinului, o constituie viata in Hristos,sau ar trebui sa fie o viata in Hristos.
Domnul Iisus nu a last nici Biblia, nici nu a dat porunca cuiva sa o scrie. Aceasta nostalgie a Dvs este inselatoare, doamna. De altfel, ca si orice alta dovada nesustinuta istoric. Durerea noastra este ieftinirea credintei, nu lipsa radacinilor. Dar se pare ca "arborele" putin va intereseaza...Nimic din crestinismul lasat de Domnul Isus nu se regaseste, iar El , Domnul asteapta totusi cu Mana intinsa pe cel care doreste cu adevarat mantuirea, o mantuire prin El, nu prin om.
Nu este acelasi lucru.Domnul Isus nu a lasat nimic scris, insa au scris cei care L-au cunoscut.
De ce ii spuneti "Apostol"? Stiti istoria acestei carti?Apostolul Ioan de la Cine a primit Apocalipsa?
Doamna, cred ca sunteti visatoare, si nu o zic cu rau. Apostolii au fost mari lucratori ai Domnului si vase alese, dar nu infailibili. Hotarati prea lejer incotro sufla Vantul, adica Duhul, asta e parerea mea. Apostolii s-au banuit nu o data unii pe altii de neadevar si au fost Apostoli. Va urez, la randul meu, sa patrundeti adevaratul inteles al teozei, al conceptului ortodox de indumnezeire, pentru a va deslusi inselarea.Lucratorul Lui Dumnezeu trebuie sa se hraneasca cu hrana tare, nu cu lapte, trebuie sa fie ferm, si ascultator intru totul, pentru ca el e un vas ales de Domnul prin care vorbeste Duhul Sfant.
Am fost o vreme cu protestantii, si tocmai din cauza setei de adevar. Imi sunt cunoscute indemnurile pe care le faceti si marturisesc ca unele sunt foarte bune. Dar cele mai putin bune, si ele conteaza, le faceti din nestiinta, pentru ca nu se poate sa nu vedeti frumusetea Ortodoxiei, daca o gasiti. Si o gasiti, daca va doriti asta cu adevarat.Aveti atat de multe lucruri de aflat,apostolul Pavel ne indeamna sa cercetam,sa cunoastem,sa-L cautam pe Dumnezeu noi insine, personal.
Fără să vă daţi seama mai sus aţi răspuns şi la întrebarea de ce fac oamenii pomeni, mătănii etc. . Prea uşor judecaţi cele pe care nu le ştiţi.Lucratorul lui Dumnezeu, nu trebuie sa se hraneasca din pomeni, ci sa fie gata oricand pentru a pleca unde il trimite Domnul.Si atunci si betivul si desfranata vor intelege ca Domnul Isus S-a jertfit pentru ei, si ca nu trebuie sa plateasca pentru acest lucru, sa faca penitente, matanii,sa faca sfestanii,ci pur si simplu sa-L accepta ca Mantuitor, sa se intoarca de la viata pe care au dus-o si sa inceapa lupta impotriva firii pamantesti, impotriva eului lor , impotriva mandriei si sa se intoarca la Creator cu toata fiinta lor.
Si ma intreb cum poate un ortodox sa numeasca totusi pe cel care crede in Isus, chiar intr-un mod diferit ,caine, pagan,ciuma si tot asa.
... cu tot respectul pentru suferinta care v-a adus la a scrie aceste randuri , nu stiti ce inseamna sa fii ortodox, de fapt ati vazut numai manifestarea patimilor...betia, mandria si prostia unui om atat si nimic mai mult, ce inseamna sa fii ortodox ati fii cunoscut daca il cunosteati pe ex: un Valeriu Gafencu, un Costache Oprisan, un p. Iustin de la Petru Voda, sau un p Arsenie Papacioc sau sute si mii de alti ortodocsi induhovniciti ...sau daca citeati "Imn pentru crucea purtata" V. Maxim sau "Intoarcerea la Hristos" I. Ianolide sau "Marturisiri din mlastina disperarii" D. Bordeianu, daca ii citeati cu smerenie pe Sfintii ParintiAsa ca stiu ce inseamna sa fii ortodox, sa iubesti paharul ,mandria si sa consideri femeia inferioara.----
Este foarte adevărat. Ei au rămas doar cu numele, iar pe Hristos Însuşi nu L-au avut niciodată.Dacă ar fi să excludem numele Isus Hristos din bisericile protestante şi neoprotestante, atunci ele nu ar mai exista.
Bineînţeles. Nici porţile iadului nu pot birui adevărata Biserică a lui Hristos. Mai mult decât atât, aceasta este Una singură, iar "bisericile protestante şi neoprotestante" sunt multe şi toate eretice.Însă nu tot acelaşi lucru s-ar întâmpla cu ortodoxia...
Reparaţi-vă vă rog tastatura.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator