Natura BISERICII

Discuţii despre diferenţele de doctrină dintre ortodocşi şi (neo-)protestanţi
daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:
Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde daniel tuduran » 18 Oct 2010, 21:26

Mda...deci intrebarea mea era:
Dincolo de exprimarile teologice , care recunosc ca suna bine, hai sa coboram putin pe pamant. Si ce daca e divino-umana? Asta inseamna...ce? Ca Dumnezeu ii spune patriarhului/sinodului X ce hotarare sa ia la sinodul al Y-lea si el asculta? Sau, cum anume hotaraste Hristos, mai precis?
Sper sa fie sincera intrebarea,eu o consider cat se poate de normala,sper sa gasesti si raspuns la acesta intrebare. :)
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde IOACHIM » 18 Oct 2010, 21:26

de fapt tu acum ce vrei_? sa-ti dau eu o definitie a ce inseamna divino-uman? Chiar nu stii? Ca daca afli raspunsuil asta... afli si cheia la intrebarea ta! De fapt ti-ai raspuns singura doar ca ... nefiindu-ti clar ce e divino-uman... ai inca nelamuriri.

Si ca sa te ajut, repet ce ti-am mai spus o data - comparatia cu Scriptura! E de inspiratie divina dar are si elemente omenesti, e o con-lucrare , impreuna-lucrare divino-umana !!! Si acum sa te intreb... citandu-te :D :
Asta inseamna...ce? Ca Dumnezeu ii spune autorului biblic X (proroc, apostol,evanghelist) ce hotarare sa ia lsi ce sa scrie in evanghelie si el asculta? Sau, cum anume hotaraste Hristos, mai precis?

Deci... ce inseamna divino-uman? Ca ai acceptat definitia ca fiind valida! Asta e!

Obs.: - elementul divin e pus in capul expresiei... nu la coada!

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde Doriana » 18 Oct 2010, 21:35

Sper sa fie sincera intrebarea,eu o consider cat se poate de normala,sper sa gasesti si raspuns la acesta intrebare. :)
E una din intrebarile care apar de cate ori vorbesc cu un ortodox despre Biserica. In general mi se vorbeste frumos din carti de teologie dar se aplica foarte greu teologia in viata simpla si concreta a omului...uita-te la Ioachim... eu il intreb pe el, el imi intoarce intrebarea sau continua sa teoretizeze...si stau si ma intreb daca ma exprim eu aiurea sau el pur si simplu nu intelege :roll:

Nu, Ioachim, nu mai vreau definitii. Vreau doar raspuns la intrebarea mea. Da sau nu? Sau cum?
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde IOACHIM » 18 Oct 2010, 21:40

recomand tuturor lectura/citirea/studierea cartii ABECEDAR AL CREDINTEI, de Christos Yannaras. Multe nelamuriri se vor limpezi... mai ales ca face o paralelea f.f.f.f. interesanta intre cele 3 ramuri Ortod, catol., prot. > Gasiti acolo si probl. cu Biserica! Daca gasesc / gaseste cineva cartea online sau in format electronic rog puneti link!

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde IOACHIM » 18 Oct 2010, 21:58

Sper sa fie sincera intrebarea,eu o consider cat se poate de normala,sper sa gasesti si raspuns la acesta intrebare. :)
E una din intrebarile care apar de cate ori vorbesc cu un ortodox despre Biserica. In general mi se vorbeste frumos din carti de teologie dar se aplica foarte greu teologia in viata simpla si concreta a omului...uita-te la Ioachim... eu il intreb pe el, el imi intoarce intrebarea sau continua sa teoretizeze...si stau si ma intreb daca ma exprim eu aiurea sau el pur si simplu nu intelege :roll:
Nu, Ioachim, nu mai vreau definitii. Vreau doar raspuns la intrebarea mea. Da sau nu? Sau cum?
- FEMEIE... ti s-a raspuns de 1.000.000 de ori pana acum !!! Mai m. detalii ..... AICI :D
- Tu ce faci pana la urma? pui aceeasi intrebare la nesfarsit sperand sa afli un raspuns care sa fie pe masura credintei/invataturii tale? NICIODATA de la noi, de la ortodocsi!
- PAi eu iti dau definitii ca sa te ajut sa pricepi bre`... ca BISERICA ORTODOXA, maica noastra a ortodocsilor nu ne hraneste cu definitii... ne hraneste cu TRUPUL si SANGELE MANTUITORULUI.... pricepi?
- VINO si tu... daca te-ai saturat de formalisme si simboluri lipsite de continut de tip protestant sau de orice alt tip... dar POTI, fara sa te intorci de-adevaratelea? Crezi ca te primeste Biserica? NU! DE aia trebuie mai intai sa INVETI si dupa aia sa marturisesti CORECT adevarul si dupa aia poti sa vii... si ai sa vezi cum e concret cuvantul GUSTATI si VEDETI ca BUN este Domnul!!!!


Am un laitmotiv mai vechi acum. Mai m. detalii ..... AICI :D

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde IOACHIM » 18 Oct 2010, 22:18

Sper sa fie sincera intrebarea,eu o consider cat se poate de normala,sper sa gasesti si raspuns la acesta intrebare. :)
E una din intrebarile care apar de cate ori vorbesc cu un ortodox despre Biserica.
- pai daca stiu saraciii ca umblati cu viclesug!!! Cum sa nu spere saracii ca poate macar acum sunteti sincer in cautarea adevarului. Ca noi si pe eretici ii iubim... dar nu suntem frati cu ei decat daca se caiesc de erezia lor si se intorc la HRISTOS!
In general mi se vorbeste frumos din carti de teologie dar se aplica foarte greu teologia in viata simpla si concreta a omului...
Daca ai sti ce e si cu frumosul asta... dar nu stii. Ia vezi matale pana una alta ce e cu FILO-CALIA si etimologic si nu numai..... mai uita-te putin si vezi cam ce inseamana Kalos kagathos (καλὸς κἀγαθός, sau kalos kai agathos aicisalea si dupa aia... daca tot vrei sa arunci la gunoi Ortodoxia... macar fa-o in cunostinta de cauza!!!
- despre FRUMOS mai ai de invatat. MA ofer eu.... ca tot am vazut ca ai renuntat la SOLA SOLA si accepti acum sa urmezi si oamenilor, nu numai lui Hristos :D (asta e o alta intrebare la care nu a raspuns Doriana)
...uita-te la Ioachim... eu il intreb pe el, el imi intoarce intrebarea sau continua sa teoretizeze...si stau si ma intreb daca ma exprim eu aiurea sau el pur si simplu nu intelege :roll: Nu, Ioachim, nu mai vreau definitii. Vreau doar raspuns la intrebarea mea. Da sau nu? Sau cum?
- tu chiar nu sesizezi ce scrii acolo?
- TI-AM spus nu o data .... ca eu lucrez doar cu materialul clientului. De aia te tot poftesc sa spui... sa vorbesti/scrii cat mai mult (oameni buni, ati observat cat de laconic se exprima p/np-ii de obicei? dupa principiul loveste si fugi... ca sa nu te prinda descoperit si cu mâţa+n sac :lol: )
+ adica eu ti+am raspuns o data , de 2 ori... da` mereu o dai cotita. BUN! LAS` pe mine ca te ajut eu sa-ti raspunzi tu singurica.... cu propriile tael cuvinte (acolo unde se poate) - si tocmai ai facut-o cand ai zis ca BIS. e institutie divino-umana!!!

Ce nu stii tu... e ca tocmai urma acum sa te contrazic si sa-ti demonstrez ca nu e asa!!!!! :D Adica e.... dar nu e! Ne-om lamuri noi!

P.S. O alta intrebare fara raspuns: AICI

Si ca sa te ajut, repet ce ti-am mai spus o data - comparatia cu Scriptura! BIBLIA, SCRIPTURA cea sfanta de car ziceti voi mereu SOLA-SOLA-SOLA... E de inspiratie divina dar are si elemente omenesti, e o con-lucrare , impreuna-lucrare divino-umana !!! Si acum sa te intreb... citandu-te :
Asta inseamna...ce? Ca Dumnezeu ii spune autorului biblic X (proroc, apostol,evanghelist) ce hotarare sa ia lsi ce sa scrie in evanghelie si el asculta? Sau, cum anume hotaraste Hristos, mai precis?

Ai vazut ca DEJA ai raspunsul? Ce sa mai consum si eu cerneala... cand tu , cu SOLA-SOLA langa tine poti atat de frumos sa raspunzi!
Raspunde!

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde Doriana » 18 Oct 2010, 22:47

Poate ca totusi nu ma exprim eu clar. O sa ma straduiesc mai mult data viitoare.
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

dumio
Mesaje:471
Membru din:03 Aug 2010, 14:58
Confesiune:ortodox

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde dumio » 19 Oct 2010, 10:29

Eu am pus doar o intrebare. Si asta pentru ca imi dai multe explicatii bombastice dar nu sunt sigura ca intelegi aplicarea lor in practica.
Eu sunt de acord ca este o institutie divino-umana, dar nu asta era intrebarea mea. Voiam doar sa stiu cum ia Hristos hotararile in Biserica si cum putem sti sigur ca in hotarile luate de sinoade nu a fost mai puternic factorul uman decat cel divin.
In cadrul sinodului, si in Biserica , in general, este o sinergie (teandrie sau impreuna lucrare-I. Cor.3,9). Asadar, Dumnezeu (SF. Teime) lucreaza prin oameni la mantuirea acestora. Biserica, in sine, care este trupul lui Hristos, adica institutie sau organ divino-uman, nu este afectata de pacatosenia oamenilor, ci ea ramane sfanta si fara prihana, asa cum Hristos ramane in veci. Numai ramanand asa, ea poate curati pe tot omul ce intra in ea si se impartaseste de harul sfintitor ce izvoraste din trupul Biserici (al lui Hristos). De aceea, Biserica este una, chiar daca oamenii sunt multi si feluriti. Unii se impartasesc mai mult, altii mai putin de har, iar altii refuza total. Nimeni nu pretinde ca este sfant, ci trebuie sa tinda spre varsta deplinatatii lui Hristos, spre starea omului desavarsit (Ef. 4,13), spre tinta Hristos (Fil. 3,14), care este si Cale si tinta, si chiar sa urce in vesnicie din slava in slava (II Cor. 3,18), pt. ca sfintirea si desavarsirea este un proces continuu, vesnic, asimptotic, asa cum ne arata Sf. Ap. Ioan la Apoc. 22,11: Cine e sfant sa se sfinteasca inca... Asadar, Biserica este asemenea unui spital, care desi are in el o multime de bolnavi de tot felul, el ramane aseptic (si nu ma refer la cele din Romania :)) sau la un laborator de analize. Deci, Biserica este spitalul nostru duhovnicesc si laboratorul invieri noastre! In Biserica, Hristos lucreaza azi, prin intermediul ierarhiei, sinodului, oamenilor duhovnicesti (care sunt supusi greselilor ca oameni), asa cum a lucrat prin Sf. Apostoli. Deci lucrarea este constanta si nu multimea oamenilor sfinti sau numarul de aderenti da consistenta Bisericii, ci plenitudinea Adevarului si a sfintiri (caci asa se traduce cuvantul catholic- plenitudine si nu expansiune pe orizontala).

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Biserica

Mesaj necititde Doriana » 19 Oct 2010, 15:09

In Biserica, Hristos lucreaza azi, prin intermediul ierarhiei, sinodului, oamenilor duhovnicesti (care sunt supusi greselilor ca oameni), asa cum a lucrat prin Sf. Apostoli..
Sunt de acord , cu specificarea ca in Biserica nimeni nu e somer si Dumnezeu lucreaza prin si cu fiecare cate ceva. Asta ar fi unul dintre semnele ca faci parte din Biserica - faptul ca esti madular altora. [1 Cor 12]

Ceea ce ma pune insa in dificultate este abstractizarea ideii de Biserica. Biserica este organ divino-uman, spital, Biserica curateste omul care intra in ea [ ? Nu cumva e invers? Daca nu esti curat nu poti face parte din Biserica?]. Sa mai vedem o data definitia Bisericii:
"Termenul si notiunea de Biserica indica, fireste, doua lucruri sau realitati: Biserica-locas de comuniune si inchinare si Biserica-comunitate de credinciosi ai lui Hristos si impreuna cu Hristos, in biserica lacas. intre aceste doua intelesuri fundamentale exista o legatura foarte stransa, in sensul ca Biserica-comunitate determina si explica biserica-lacas de inchinare."
Well, in ceea ce priveste hotararile si dogmele, nu putem spune ca le ia cladirea Bisericii, ci oamenii, deci ramanem la definitia Bisericii ca "comunitate de credinciosi ai lui Hristos si impreuna cu Hristos, in biserica lacas."

Ce ar insemna "comunitatea de credinciosi ai lui Hristos"? Asta ar insemna ca dvs, domnule dumio, si cu pr Petru si cu pr Silvestru, cu pr Nicolae cel care l-a palmuit pe Arie si cu Sf Maxim Marturisitorul si cu ortodocsii traitori din toate timpurile sunteti Biserica. Deci Biserica Ortodoxa sunteti dvs [toti], domnule dumio. Deci ar trebui sa va exprimati cam asa: "Noi, ortodocsii traitori din toate timpurile, care ne inchinam in Biserica locas suntem Biserica". Apoi sa constientizati ca atunci cand spuneti : "Biserica este infailibila" spuneti ca de fapt dvs si pr Petru si pr Silvestru si.....toti ortodocsii traitori din toate timpurile sunteti infailibili. Si cand spuneti ca Biserica curateste pe cel ce vine in ea, noi intelegem ca dvs si pr Petru si pr Silvestru si.....toti ortodocsii traitori din toate timpurile curatiti pe cei care intra in mijlocul dvs.

Imi cer scuze ca m-am exprimat atat de specific, dar poate totusi se va intelege ce vreau sa spun. E vorba de neconcordanta dintre cuvintele mari rostite despre Biserica si ideea ca Biserica sunteti chiar dvs, domnilor...Incercati si dvs sa inlocuiti in exprimarile dvs Biserica cu "comunitatea credinciosilor" si veti vedea ce va iese.
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

dumio
Mesaje:471
Membru din:03 Aug 2010, 14:58
Confesiune:ortodox

Re: Biserica

Mesaj necititde dumio » 19 Oct 2010, 16:01

[quote="Doriana"]
Ceea ce ma pune insa in dificultate este abstractizarea ideii de Biserica. Biserica este organ divino-uman, spital, Biserica curateste omul care intra in ea [ ? Nu cumva e invers? Daca nu esti curat nu poti face parte din Biserica?].
[quote]

Ca sa completez definitia Bisericii, care s-a dat in mod oficial din partea confesiunii ortodoxe, Biserica are 3 sensuri: cel de totalitatea credinciosilor ce marturisesc aceeasi credinta si se impartasesc de aceleasi sfinte taine (cu care sunteti de acord si o marturisiti si voi- de aici multitudinea de biserici si imposibilitatea, cel putin din partea noastra, la impartasirea unuia dintr-un cult sau confesiune la alta, pentru ca s-ar dezice de marturisirea lui); cel de sinaxa a credinciosilor (adunare) in cadrul Sfintei Liturghii (Euharistii) si cel de lacas de cult. Fiecare se cuprinde in celalalt sau mai exact. primul le include pe toate. Este normal ca oamenii sa se adune undeva pt. celebrarea liturghiei (asa cum a facut-o si Mantuitorul si, mai apoi, Sf. Apostoli si toti credinciosii pana astazi). Biserica (ce-i cuprinde pe toti membrii ei intrati in ea prin botez) se concretizeaza in sinaxa liturgica, prin Sf. Liturghie, cand toti credinciosii (sau cei ce se pregatesc) se impartasesc cu Trupul si Sangele lui Hristos (care sunt Biserica). Biserica se refera. sigur, in mod direct, la Trupul lui Hristos. Dar cum Hristos ne-a cuprins pe noi in chip virtual, in fiinta sa umana asumata in Ipostasul Sau divin, tot asa, Biserica ne cuprinde pe toti cei care aderam la ea prin credinta si ne impartasim de harul divin trasmis sau comunicat prin sfintele taine. Pacatosenia noastra, a membrilor, nu adumbreste sfintenia, imaculanta, infailibilitatea Bisericii (a lui Hristos), ci dimpotriva ne impartasim de ele in masura participarii noastre la ele. Ierarhia este slujitoarea Bisercii, ca si lui Hristos, pentru ca a fost vointa lui Hristos si Biserica a luat fiinta in chip subiectiv, istoric, prin ierarhia ei si prin Cincizecime. Toate tainele au in centrul lor Cincizecimea (chiar si preotia). Chiar daca omul este pacatos, harul lucreaza ex opere operato (ca sa folosesc un termen scolastic), adica indiferent de vrednicia sau nevrednicia oamenilor (asa cum printr-un fir ruginit circula acelasi curent electric ca si printr-un fir bun sau, ca sa folosesc metafora parintelui Cleopa, aurul, chiar daca se afla acoperit de noroi, tot aur ramane). Dar, dupa toata aceasta expunere, ideea centrala este aceea, ca desi voi (eterodocsii) va laudati cu prima definitie data Bisericii, fiecare va vedeti Biserica adevarata, ori cea adevarata este ancorata in Hristos, care este Adevarul si care se exprima in mod concret in marturisirea de credinta (ortodoxa sau corecta) si in Euharistia reala, pentru ca (dupa spusele Sf. Irineu de Lyon, vietuitor in sec, al II-lea, ucenic al Apostolilor), credinta noastra este conforma cu Euharistia si invers. Ori Euharistia sta in centrul Bisericii si o extinde pe baza marturisirii. Amin.

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: Biserica

Mesaj necititde IOACHIM » 19 Oct 2010, 16:36

Femeie... cine esti? pe cine cauti?
- Matale , se vede treaba, nu ai o problema in sensul ca nu vrei sau nu poti sa pricepi... da` tii cu tot dinadinsul sa demonstrezi ceva!! Stai linistita - noi cunoastem f. bine teza protestanta vizavi de Biserica... nu e nevoie sa incerci a o explica (de fapt nici nu e prea mult de discutat.. ca e subtire). Deci... ca sa te scutim de un efort inutil... nu te mai obosi sa faci educatie p-acilea cu noi ... ca nu merge.
- daca tii cu tot dinadinsul... putem vorbi apologetic si atunci luam la puricat, interconfesional, orice doresti a pune in discutie. DAR... daca discutam despre natura Bisericii... noi o facem din perspectiva ortodoxa, fara insa a te obliga pe tine ori altcineva sa crezi altfel decat VREi tu, iar tu/ceilalti din perspectiva proprie, ca electric... sau confesionala.

- ma tot bati la cap cu o intrebare la care ai primit, obsedant, un raspuns deplin/desavarsit
Cand vezi ca nu merge incerci sa pui altfel intrebarea - Bre`... raspunsul e invariabil acelasi. Uite-l ..... AICI :D

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde IOACHIM » 19 Oct 2010, 16:41

Poate ca totusi nu ma exprim eu clar. O sa ma straduiesc mai mult data viitoare.
:D Oricat te-ai stradui sa rasucesti intrebarea... vei primi , invariabil, acelasi raspuns. Desi unii p/np mizeaza pe abilitatea de a pendula intre dif. subiecte si sensuri (metoda veveritei - :lol: ) in incercarea de a ameti cu totul sensul discutiei si a dilua esenta ei... cu DOGMA nu merge. De-aia a pus Biserica hoatare (dogma) - pe aici nu se trece. :D

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: Biserica

Mesaj necititde IOACHIM » 19 Oct 2010, 17:10

Sunt de acord , cu specificarea ca in Biserica nimeni nu e somer si Dumnezeu lucreaza prin si cu fiecare cate ceva. Asta ar fi unul dintre semnele ca faci parte din Biserica - faptul ca esti madular altora. [1 Cor 12]
- DA` iar ai inteles GRESIT! Unde scrie bre` in SOLA SOLA ca esti madular altora? Ia sa-mi arati? Sau asta e din carticele? :lol:
- Esti madular al BISERICII. In rest e bine.
Ceea ce ma pune insa in dificultate este abstractizarea ideii de Biserica. Biserica este organ divino-uman, spital, Biserica curateste omul care intra in ea [ ? Nu cumva e invers? Daca nu esti curat nu poti face parte din Biserica?]. Sa mai vedem o data definitia Bisericii:
- te pune in dificultate inaltimea spiritulala greu de cuprins cu mintea a invataturii ortodoxe; e drept ca te descumpaneste... adica, nu te asteptai la asa ceva, nu? E altceva decat credeai tu. DA` fii pe pace.... ca abia am inceput. Stai sa vezo ce urmeaza de-acu` incolo.
- abstractizarea ideii de Biserica. :lol: BAi omule.... ma faci sa rad. Cum poti spune asemenea ineptii? ADIca tocmai aia care spun ca Biserica e invizibila... acuza Ortodoxia ca transforma Biserica intr-o idee... si inca una abstracta :lol:
1. te exprimi eronat. Biserica nu e o ....idee
2. Nu e nici ceva abstract - ci e o realitate vie, prezenta si lucratoare in viata omului. Ca tu intelegi altceva... e libertatea ta (dupa puterea mintii tale si a credintei tale).
3. daca totusi vezi ceva abstract... e vb. de realitatea supra-mundana a Bisericii... da` iar te exprimi gresit.. ca nu e ceva abstract, e cat se poate de real, dar o realitate duhovniceasca supra-temporala si supra-fireasca.

= [ ? Nu cumva e invers? Daca nu esti curat nu poti face parte din Biserica?] Pai cum sa fie invers, mai ? Asa cred p/np! Realitatea prezentata de Sf.Scriptura e alta! Ceteste si-ai sa vezi ca Hristos lor... pacatosilor li se adreseaza...pt ei a venit in lume. Lor le zice: de cate ori vei cadea... scoala-te si te vei mantui. Pai daca pot fi curati si in afara, in lipsa, fara ajutorul Bisericii... la ce le mai trebuie Biserica bre`? Nu mai e nevoie de Biserica. Nici de Hristos nu mai e nevoie daca omul se poate curati singur, nu? DA` curatirea asta unde se face daca nu IN bIserica?
"Termenul si notiunea de Biserica indica, fireste, doua lucruri sau realitati: Biserica-locas de comuniune si inchinare si Biserica-comunitate de credinciosi ai lui Hristos si impreuna cu Hristos, in biserica lacas. intre aceste doua intelesuri fundamentale exista o legatura foarte stransa, in sensul ca Biserica-comunitate determina si explica biserica-lacas de inchinare."
- da e corect. Da nu e suficient. Si nu doar cele 2. Mai sunt. Ortodoxia e impotriva formulelor scolastice si se exprima muuult mai complex.
Well, in ceea ce priveste hotararile si dogmele, nu putem spune ca le ia cladirea Bisericii, ci oamenii, deci ramanem la definitia Bisericii ca "comunitate de credinciosi ai lui Hristos si impreuna cu Hristos, in biserica lacas."
Ce ar insemna "comunitatea de credinciosi ai lui Hristos"? Asta ar insemna ca dvs, domnule dumio, si cu pr Petru si cu pr Silvestru, cu pr Nicolae cel care l-a palmuit pe Arie si cu Sf Maxim Marturisitorul si cu ortodocsii traitori din toate timpurile sunteti Biserica. Deci Biserica Ortodoxa sunteti dvs [toti], domnule dumio. Deci ar trebui sa va exprimati cam asa: "Noi, ortodocsii traitori din toate timpurile, care ne inchinam in Biserica locas suntem Biserica". Apoi sa constientizati ca atunci cand spuneti : "Biserica este infailibila" spuneti ca de fapt dvs si pr Petru si pr Silvestru si.....toti ortodocsii traitori din toate timpurile sunteti infailibili. Si cand spuneti ca Biserica curateste pe cel ce vine in ea, noi intelegem ca dvs si pr Petru si pr Silvestru si.....toti ortodocsii traitori din toate timpurile curatiti pe cei care intra in mijlocul dvs.
Si uite-asa ajungem IAR la silogisme. Pe scurt: faci iar (intentionat - vezi ca iti dau si credit...totusi, nu?) erori de logica. Ai scos din ecuatie un element ESENTIAL... ai uitat ca ai zis DIVINO-umana; unde e elementul dumnezeiesc daca omul decide singur si de capu lui? :lol:
Imi cer scuze ca m-am exprimat atat de specific, dar poate totusi se va intelege ce vreau sa spun. E vorba de neconcordanta dintre cuvintele mari rostite despre Biserica si ideea ca Biserica sunteti chiar dvs, domnilor...Incercati si dvs sa inlocuiti in exprimarile dvs Biserica cu "comunitatea credinciosilor" si veti vedea ce va iese.
- Nu tre` sa-ti ceri scuze... te-ai exprimat specific protestant. Da... se intelege ca se intelege ce vrei sa spui. Unii dintre noi fac asta inca inainte sa postezi tu (pt. ca deja stiu teza protestanta - adica au cetit si ei carticelele alea ale voastre)
- ideea ca Biserica suntem noi, doamna, va apartine intru totul; este crezul dvs. si nu va impiedica nimeni sa-l marturisiti sau profesati; e chiar IMPERIOS necesar sa o faceti pt. ca altfel nu ati putea functiona - adica ar cadea cu totul teza pe care o formulati si v-ati trezi dintr-o data... suspendati, debusolati, desfiintati. Aveti 2 variante si doar 2:
1. fie realizati acum acest dureros exercitiu si lepadati iluzia marturisind dreapta credinta
2. fie veti realiza, si mai dureros, aceasta realitate, la vreme judecatii; e simplu.

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde electric77 » 19 Oct 2010, 17:13

Biserica nu este o institutie umana ci are un inteles duhovnicesc.

dumio
Mesaje:471
Membru din:03 Aug 2010, 14:58
Confesiune:ortodox

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde dumio » 19 Oct 2010, 17:58

Biserica nu este o institutie umana ci are un inteles duhovnicesc.
E divino-umana, pentru ca e trupul lui Hristos, care ne cuprinde pe toti si ne recapituleaza in toate actele mantuirii.

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde electric77 » 19 Oct 2010, 18:00

E divino-umana, pentru ca e trupul lui Hristos, care ne cuprinde pe toti si ne recapituleaza in toate actele mantuirii.
ea e cum ziceti, dar nu e o institutie facuta si gestionata de oameni

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Biserica

Mesaj necititde Doriana » 19 Oct 2010, 18:02

- DA` iar ai inteles GRESIT! Unde scrie bre` in SOLA SOLA ca esti madular altora? Ia sa-mi arati? Sau asta e din carticele? :lol:
- Esti madular al BISERICII. In rest e bine..
In Romani 12:5
"Aşa şi noi, cei mulţi, un trup suntem în Hristos şi fiecare suntem mădulare unii altora;"
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

dumio
Mesaje:471
Membru din:03 Aug 2010, 14:58
Confesiune:ortodox

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde dumio » 19 Oct 2010, 18:11

E divino-umana, pentru ca e trupul lui Hristos, care ne cuprinde pe toti si ne recapituleaza in toate actele mantuirii.
ea e cum ziceti, dar nu e o institutie facuta si gestionata de oameni
Dumnezeu impreuna lucreaza cu oamenii. Asadar Dumnezeu gestioneaza si conduce si lucreaza prin oameni.

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde electric77 » 19 Oct 2010, 18:16

Dumnezeu impreuna lucreaza cu oamenii. Asadar Dumnezeu gestioneaza si conduce si lucreaza prin oameni.
Dar nu le vorbeste (cel putin asta e perspectiva BO)

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: Natura BISERICII

Mesaj necititde IOACHIM » 19 Oct 2010, 18:20

Acum sa vedem ce si cum e cu Biserica!
- Cate ceva gasiti si AICI

εκκλησία vine de la verbul ek-kalo= achema si inseamna intrunire ca rezultat al unei chemari-invitatie; = intrunire a celor chemati.
- apostolii si primii ucenici ai Mantuitorului au constiinta ca sunt chemati de Acesta la o intrunire in unitate, la o ecclesia. Nu-i aduna la un loc, nu-i unesc ideologii sau doctrine... ci acceptarea chemarii care le schimba radical viata: transforma indivizii intr-un trup unitar, in Ecclesia, Biserică.
- Ceva oarecum asemanator s-a intamplat in istorie si cu poporul Israel - un popor de chemati, aleşi; popor chemat de Dumnezeu sa realizeze o misiune concreta. Constiinţa acestei chemări este exprimata prin cuvantul SINAGOGA, care, la fel ca ECCLESIA traduc termenul ebraic QAHAL
+ Deci ecclesia este si ea un popor ales, un nou Israel, cu o noua misiune istoricaŞ sa arate lumii noul legamant (testament) al lui Dumnezeu cu oamenii, in Hristos Iisus. DAR acum unitatea nu mai depinde de elemente etnice + ci e deschisa tutror neamurilor. DAR pe ce se bazeaza ea? aceasta unitate?

++ pe noul testament cu Dumnezeu, pecetluit cu Sangele Jertfei lui Hristos pe cruce. DECI.... sa participi la acest popor, la ECCLESIA, sa fii madular al Trupului Bisericii este un act de acceptare a NOULUI TEstament: ACTUL FRANGERII PAINII şi BINECUVÂNTAREA POTIRULUI, adica CINA DOMNULUI, EUHARISTIA.

+ ASTA uita oamenii (mai ales p-np) astazi. ASTA e ADEVARUL fundamental care defineste si exprima Biserica: BISERICA este intrunire la CINA EUHARISTIEI. Biserica este o CINĂ, un act ce înseamnă a mânca şi a bea; mancarea si bautura sunt premisă a vieţii omului - distrugerea vieţii şi intrarea morţii in lume s-a facut tot printr-un act de mâncare... in rai. Acolo ADAM a separat luarea hranei (ca posibilitate de viaţă) de comuniunea si relatia cu Dumnezeu. A luat hrana numai pt. sine, pt. intretinerea individualitatii sale... a vrut sa realizeze viaţa nu ca pe o comuniune si relaţie, ci ca pe o supravietuire individuala si existenta autonomă;
- la Cina Euharistica Biserica face o abordare a vietii total opusa-contrara lui Adam: Biserica ia hrana nu in sensul individual al vietii ci pt. a realiza viaţa ca raportare la Dumnezeu si comuniune cu El. Biserica ne invata ca nu libertatea si vointa sunt importante (esentiale ).... ci COMUNIUNEA.

Si de+aici putem continua. CUM se raporteaza acum cele 2 extreme (catolicii si protestantii) la aceasta realitate? A Bisericii-Euharistie.
Vedem imediat.

Cum sa mai spuna acum ereticii ca in Biserica Omul e cel care hotaraste, care taie si spanzura? Ia zi... Doriana!


Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 26 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX