Iisus a fost vizibil, asa cum si sunt de facto membrii Bisericii. Insa calitatea sa de Hristos i-au recunoscut-o numnai cei ce aveau ochi sa vada, asa cum astazi putini pot recunoaste pe cei ce sunt Biserica. Vederea duhovniceasca necesita ochi duhovnicesti. Nu toti Il pot vedea pe Dumnezeu si nu toti ii pot vedea pe cei nascuti din Dumnezeu. Pot vedea un trup de carne cu ochii de carne, dar nu-i pot recunoaste ca Biserica.Asa cum a fost si Hristos pe pamant? Inizibil? Poate e extraterestra!Cum spuneam, pentru cei ce se impiedica in forme [detalii si culte], Biserica este invizibila.
"Şi El a zis: „Du-te şi spune poporului acestuia: Cu auzul veţi auzi şi nu veţi înţelege şi, uitându-vă, vă veţi uita, dar nu veţi vedea." Isaia 6:9ASA.. SI N-A FI RAU SI UN TEMEI BIBLIC MACAR PT. termenul de biserică invizibilă.
Biserica este formata din mai multe comunitati [Biserici ] locale. Ok?ATUNCI:
1. Cum explicam definiţia greacă a notiunii de biserică (ecclesia).. ca adunare de persoane? Cum poate exista o adunare (ecclesia) care ... nu se aduna???
2. Sa nu uitam sensul original al ecclesia, asa cum l-au folosit si Hristos si apostolii.. adica adunare in sensul de chemare si renuntare la treburile zilnice.
DECI unde mai e comunitatea?
"Şi El a zis: „Du-te şi spune poporului acestuia: Cu auzul veţi auzi şi nu veţi înţelege şi, uitându-vă, vă veţi uita, dar nu veţi vedea." Isaia 6:9ASA.. SI N-A FI RAU SI UN TEMEI BIBLIC MACAR PT. termenul de biserică invizibilă.Biserica este formata din mai multe comunitati [Biserici ] locale. Ok?ATUNCI:
1. Cum explicam definiţia greacă a notiunii de biserică (ecclesia).. ca adunare de persoane? Cum poate exista o adunare (ecclesia) care ... nu se aduna???
2. Sa nu uitam sensul original al ecclesia, asa cum l-au folosit si Hristos si apostolii.. adica adunare in sensul de chemare si renuntare la treburile zilnice.
DECI unde mai e comunitatea?
Sau, tu crezi ca BO e o singura comunitate, sau cum? E o totalitate a ortodocsilor din toata lumea din toate timpurile. Cam asa e si cu Biserica. E totalitatea credinciosilor in Hristos din toata lumea din toate timpurile. Desigur ca sunt adunati impreuna, dar nu toti odata, ci in comunitati separate, diferite uneori prin forme, dar unite prin credinta in Hristos.
Deci...membrii Bisericii se recunosc intre ei, caci , asa cum Domnul cunoaste pe cei ce sunt ai Lui, la fel si Duhul Sfant care este in fiecare crestin ii arata care este fratele sau. Se pot recunoaste ori de cate ori se intalnesc si pot avea partasie unii cu altii. Cei lumesti, insa, nu-L vor recunoaste intotdeauna pe Hristos care locuieste in membrii Bisericii. Nici pe Hristos nu L-au recunoscut; i-au spus ca are drac si L-au rastignit. El era cat se poate de vizibil, dar ei nu L-au vazut ca ceea ce era, anume Hristosul, ci L-au vazut ca eretic pentru ca ochii lor erau inchisi.Si nici la aspectul comunitate - comuniune n-ai dat un raspuns! Daca vorbim de comunitati.... inseamna ca nu mai e invizibila? Biserica?
Eu la asta ma refeream. Cum se manifesta comuniunea acestor alesi vizibili ai Bis. invizibile si ce fel de comunitate ecclesia mai formeaza ei? Ca nici ei intre nu se cunosc! Ok...se pot recunoaste...zici...da` unde si cum si cand se intalnesc? Sunt in comuniune numai in duh?
Biserica are si un aspect vizibil si unul invizibil. Aceste doua aspecte, detin fiecare in parte, elemente vizibile,si, respectiv, invizibile, toate formand ceea ce pe un alt topic poarta numele de natura Bisericii. Asadar, comunitatile si credinciosii, ierarhia, lacasul de cult, obiectele de cult, materia tainelor etc formeaza aspectul vazut, iar harul care lucreaza de la Tatal prin Fiul in Duhul Sfant, prin taine in Biserica, dimpreuna cu credinta, nadejdea si dragostea (+ toate virtutile crestine, teologice, cardinale, morale etc), formeaza aspectul invizibil. Ortodoxia nu accentueaza doar partea vizibila ca in cazul romano-catolicismului si nici doar partea invizibila ca in cazul protestantismului si aceasta, in primul caz, ca sa nu accentueze doar autoritatea si rationalitatea, si in al doilea caz, sa nu puna accentul doar pe libertatea constiintei si pe pietism. Ortodoxia leaga osmotic si imbina sinergic autoritatea cu libertatea, pentru ca este Biserica adevarata si nu o parte sau o latura sau un aspect al ei. Sper ca am fost inteles, iar cine are urechi de auzit sa auda!Nu stiu ce verset sa-ti dau despre Biserica invizibila, atat timp cat, de fapt, Biserica este vizibila. Problema nu este cu vizibilitatea Bisericii, ci cu faptul ca unii [din exteriorul Bisericii, de obicei] nu au ochi sa o vada. Si in acest caz este perfect valabil versetul din Isaia. Cat le vei arata unora ca Biserica e Biserica, ei tot vor striga "Rastigniti-i pe eretici!'
++ BUN. Deci Biserica este vizibila. Asta ar fi a 2-a oara cand spui asta - sa inteleg ca nu mai retractezi !????!!?!Nu stiu ce verset sa-ti dau despre Biserica invizibila, atat timp cat, de fapt, Biserica este vizibila. Problema nu este cu vizibilitatea Bisericii, ci cu faptul ca unii [din exteriorul Bisericii, de obicei] nu au ochi sa o vada. Si in acest caz este perfect valabil versetul din Isaia. Cat le vei arata unora ca Biserica e Biserica, ei tot vor striga "Rastigniti-i pe eretici!'
Mai, deci hai sa nu ne mai invartim in poezie. Acum iar modifici definitia Bisericii. Pana acum cazusem de acord ca Biserica este comunitatea celor ce cred drept . Acum ai introdus in definitie si cladirea, mobilierul , calitatile si obiceiurile. Daca nu ai fost de acord cu definitia Bisericii de ce nu ai intervenit atunci sa o modifici? Vii dupa ce s-au scris n pagini si spui ca tot noul testament + Sfintii Parinti formeaza Biserica? Nici macar nu mai suntem pe topicul cu Biserica si ar trebui sa o luam de la capat.Biserica are si un aspect vizibil si unul invizibil. Aceste doua aspecte, detin fiecare in parte, elemente vizibile,si, respectiv, invizibile, toate formand ceea ce pe un alt topic poarta numele de natura Bisericii. Asadar, comunitatile si credinciosii, ierarhia, lacasul de cult, obiectele de cult, materia tainelor etc formeaza aspectul vazut, iar harul care lucreaza de la Tatal prin Fiul in Duhul Sfant, prin taine in Biserica, dimpreuna cu credinta, nadejdea si dragostea (+ toate virtutile crestine, teologice, cardinale, morale etc), formeaza aspectul invizibil.
Nu ma invart in poezie, macar de as fi scris in rima! Doar detaliez cele doua aspecte ale Bisericii! Mireasa e vizibila sau invizibila? Are rochie de mireasa sau nu are? Mireasa este recunoscuta si prin haina nu numai prin stare. Deci, Biserica are nevoie si de o cladire si de vesminte si de obiecte de cult, care prin sfintire devin sfinte si incorporate in cultul Bisericii, prin care se exprima credinta corecta,dar invizibila ochilor trupesti. E mai greu cu logica apuseana ca sa surprinzi tainele ortodoxiei, care sunt muuuuuuuuult mai logice.Mai, deci hai sa nu ne mai invartim in poezie. Acum iar modifici definitia Bisericii. Pana acum cazusem de acord ca Biserica este comunitatea celor ce cred drept . Acum ai introdus in definitie si cladirea, mobilierul , calitatile si obiceiurile. Daca nu ai fost de acord cu definitia Bisericii de ce nu ai intervenit atunci sa o modifici? Vii dupa ce s-au scris n pagini si spui ca tot noul testament + Sfintii Parinti formeaza Biserica? Nici macar nu mai suntem pe topicul cu Biserica si ar trebui sa o luam de la capat.Biserica are si un aspect vizibil si unul invizibil. Aceste doua aspecte, detin fiecare in parte, elemente vizibile,si, respectiv, invizibile, toate formand ceea ce pe un alt topic poarta numele de natura Bisericii. Asadar, comunitatile si credinciosii, ierarhia, lacasul de cult, obiectele de cult, materia tainelor etc formeaza aspectul vazut, iar harul care lucreaza de la Tatal prin Fiul in Duhul Sfant, prin taine in Biserica, dimpreuna cu credinta, nadejdea si dragostea (+ toate virtutile crestine, teologice, cardinale, morale etc), formeaza aspectul invizibil.
Comunitatea celor ce cred drept. Sa plecam de aici.Mai, deci hai sa nu ne mai invartim in poezie. Acum iar modifici definitia Bisericii. Pana acum cazusem de acord ca Biserica este comunitatea celor ce cred drept . Acum ai introdus in definitie si cladirea, mobilierul , calitatile si obiceiurile. Daca nu ai fost de acord cu definitia Bisericii de ce nu ai intervenit atunci sa o modifici? Vii dupa ce s-au scris n pagini si spui ca tot noul testament + Sfintii Parinti formeaza Biserica? Nici macar nu mai suntem pe topicul cu Biserica si ar trebui sa o luam de la capat.
exact asta a fost prima intrebare care s-a ivit in gandul meu cand am citit "fac pacatosii parte din Biserica ?" , de parca ar exista oameni fara de pacat... , dar cred ca raspunsul np ar fi de genul, pacatele pacatosilor din Biserica, le poarta / le-a luat asupra Lui Hristos...pe celelalte ba, pentru ca ei nu au trecut la np ( citeste: s-au nascut din nou !)Ca sa vedem daca pacatosii fac sau nu parte din Biserica... va trebui ca Doriana sa raspunda la intrebarea:
- CINE SUNT CEI FARA DE PACAT? EXISTA oameni lipsiti de pacate? ....
Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori