- Problema nu e ce inteleg eu din cele ce spui tu! S-ar parea ca mai degraba tu nu intelegi ceea ce spui! Despre mine... sa fii sigura ca inteleg chiar si dincolo de cele ce spui tu (si asta fara sa te interpretez sau sa fac supozitii - ci asa... silogistic).Tu nu prea intelegi ce spun eu, asa-i? Hai sa spun altfel: pe vremea Sf Ap Pavel incepusera deja sa apara cultele crestine: "Eu sunt al lui Pavel; eu al lui Chifa; Eu al lui Apolo" Crezi ca luau impartasania impreuna sau se rugau impreuna? Sau ca aveau acelasi specific? Nu; ci fiecare se considera mai bun ca celalalt, mai "apostolic" Numai ca atunci a existat Pavel sa-i scuture putin si sa le aminteasca ca sunt frati si toti sunt ai lui Hristos. Astazi, cei ce sunt chemati apostoli isi favorizeaza propria grupare si incurajeaza saparea gropii fratilor lor. Iar cei ce ii urmeaza le sorb cuvintele si le iau de bune; doar sunt apostoli. Si ura lor fratricida se transmite mai departe. De aceea vor da o mai mare socoteala inaintea lui Dumnezeu.- Ce spui tu aici e o aberatie in toata regula!
- Mai intai ca nu exista comuniune nici intre denominatiunile protestante... ele intre ele... daramite cu bisericile traditionale. ..........Tocmai ai spus ca acea comuniune nu este intre biserici locale sau secte sau denominatii... Ci intre membrii valizi (vrednici, adevarati) ai acestora. CUM AU ACESTIA COMUNIUNE? Si asta in sensul NT?Imi pare rau, nu sunt foarte documentata in ceea BO ce considera scrierile sfintilor si nu vreau sa vorbesc din auzite. Daca nu au contrazis Scriptura, cu atat mai bine. Ce imi vine acum in minte este afirmatia pr Cleopa cum ca sectantii nu sunt nici macar oameni. Pacat de el, eu il consider totusi un sfant.Doriana, poti sa imi dai cateva exemple in care Sfintii au adus invataturi care au contrazis principiile biblice ?
CULMEA insa e urmatoarea afirmatie: pe vremea Sf Ap Pavel incepusera deja sa apara cultele crestine: . Desi intr-un anume sens asa si este - e adevarat, primele erezii au inceput a se manifesta f. devreme.
- pai hai sa vedem! Mai intai... afirmatia asta (si a ta si a Sf. Aop. Pavel) contrazice, printre altele si ideea ta de Biserica..... invizibila! NU???
(cu materialul clientului). ADICA o biserica.... nu? CLAR! LIMPEDE! Ce mai vrei?
- introduci comparatia asta cu certurile din Biserica din Corint ca sa arati ce? Ca aia erau IN aceeasi biserica, in aceeasi comuniune, ca ascultau toti de cuvantul Sf. Ap . PAvel? Tocmai ti-ai facut un deserviciu.
# exact asta nu poti spune despre Ortodoxie pe de o parte si secte/erezii pe de alata parte (sau chiar despre denominatiile p/np ele intre ele; pana nu demult pentic. nu-i considerau pe adv. nici macar crestini) -NU AU COMUNIUNE DE NICI UN FEL (pana intr-acolo ca unele secte nici nu le socotim crestine)
- ba inca aduci si MARTURIE ca ... desi IN BISERICA, unii erau totusi .....pacatosi (adica iti dai iar in cap, singura) - nu le zice Apostolul si-i cearta, ii mustra? Deci si pacatosii fac parte din Biserica!
- PRINurmare ramane sa raspunzi la ACEEASi intrebare: cum se r4ealizeaza in fapt, practic, concret... comuniunea dintre virtualii credinciosi membri ai unei Biserici ideale... dar totusi membri ai unor comunitati lipsite de comuniune si sectare, eretice, chiar dusmanoase ele intre ele?
- DAr sa nu faci iar confuzia de pana acum - ca te contrazici singurica: sectele, ereziile, cultele de care spuneai.... ele nu fac parte din Biserica aceasta ideala, nu? Doar unii mmbri mai vrednici ai acestora! Deci daca intre toate aceste denominatii nu exista comuniune..... cum se realizeaza comuniunea dintre membrii virtuali ai Bisericii virtuale si ideale de care teoretizezi? Cum exista practic aceasta comunitate?
- Daca poti raspunde asteptam bucurosi un raspuns... dar fara divagatii!