De unde asta? Din cate stiu eu, copiii morti nebotezati, neavand pacate personale, ci numai starea de stricaciune din urma pacatului stramosesc - se afla TOTAL la discretia milei lui Dumnezeu. Ne putem ruga pentru ei si spera ca vor trai si ei bucuria cresterii in dragoste si cunoastere de Dumnezeu - sporire la care vor lua parte toti cei indreptatiti spre viata vesnica.in cazul avortului, copilul in cauza din pacate nu se va bucura de un drept la moarte (Rai) ci mai degraba de o obligatie la moarte de a suferii in chinuri groaznice
Asta dorea si Sf. Ap. Pavel, dar ravnea EL, nu altul pentru el, si chiar si asa, Dumnezeu i-a implinit doleanta nu imediat, ci atunci cand a fost sa fie...sau poate acea pesoana este deja un om drept si atunci privand-o de la dreptul de a trai ii ofera un mare dar, dreptul la moarte, ii ofera bucuria de a se alatura celor drepti, iar in acest caz este clar ca nu poate fi pus semnul egal caci moarte este net superioara vietii...
Daca ati sti ce mult ma bucur ca este asa (eu personal, saraca in cunostinte credeam ca daca nu au primit botezul nu se pot mantui).copiii morti nebotezati, neavand pacate personale, ci numai starea de stricaciune din urma pacatului stramosesc - se afla TOTAL la discretia milei lui Dumnezeu.
Total de acord!Nu poti instraina ceea ce nu-ti apartine. Consimtamantul la moarte este un act de furt, in care victima este chiar Dumnezeu. Si mare e nesocotinta sa furi de la Cel de Care nu poti scapa!
Exista, insa noi nu avem nimic (nu avem acest drept) daca nu S-ar milostivi Bunul Dumnezeu cu noi.(cred ca de fapt c-am asa ceva a spus si Ioan Cr).Exista acest drept?
[Paragraf sters - fara legatura cu subiectul]Personal nu cred ca un om (in orice fel de chinuri ar fi) si-ar dori moartea de buna voie.
Asta daca e un om "normal la cap". Sinucigasii (dupa mine) sufera de ce a suferit si Iuda: a intrat demonul in ei.
Apoi "dreptul de a muri" mi se pare si mai "ne la locul lui". Crestineste nu exista asa ceva.
Pentru ca nu exista nici o proba stiintifica (si rationala) ca moartea ar fi mai buna decat viata. Ganditi-va ca medicina opereaza dupa principiul evidentei (ca si toata stiinta galileana): cine poate dovedi ca moartea i-a curmat intr-adevar suferintele (a demonstrat efectul "terapeutic" asteptat) cu un nivel minim acceptabil de efecte "adverse" (suferinte mai mari dupa moarte)?Daca omul nu-si mai doreste sa traiasca, de ce sa nu i se indeplineasca dorinta?
Intr-adevar, sunt de-acord cu tot ce ati zis. Chiar daca pozitia mea aparent e una clar definita ca fiind opusa, m-am gandit si eu la aceste aspecte dar nu le-am zis, fiindca nu era nevoie: aici toata lumea are aceeasi parere.De aici si subiectivismul absolut al deciziei de a muri, care nu este doar (si exclusiv) individuala, ci si schimbatoare (de la perioada la perioada, si cu totul imprevizibil).
Ce bine că Biserica Ortodoxă şi creştinismul în general nu învaţă asta!cum scrie in cartile voastre, asa faceti, nu mai trebuie sa ganditi, nu intoarceti problema pe toate partile.
Daca sincer, nu sunt sigur ce ar fi fost mai bine, sa ramana mama celor trei copii pe care ii avea, sau sa-i lase orfani de mama pe toti patru... Nu este o alegere usoara, evident. Dar cred ca a da viata unui copil nu e mai mare lucru decat a-l creste si a-l educa. Ce trist destin.Un sacrificiu care s-a petrecut acum 50 de ani.
În 2004 această mamă a fost canonizată de papa Ioan Paul al II-lea, în prezența soțului său, în vîrstă de 97 de ani.
Gianna Beretta Molla
Și la noi se spune că femeia care moare în timpul nașterii este sfîntă,
dar n-am găsit încă una care să fie chiar vrednică de canonizare.
Parole, parole, parole...
Normal ca NU EXISTA ACESTE "DREPT" DE A-TI CERE PRACTIC ~SUICIDUL, dpdv al moralei CRESTINE, si presupun ca nu doar crestine ci si iudaice!Exista acest drept? E dreptul meu sa mor si vreau sa mor acum!
EXACT pentru a avea ocazia POCAINTEI NOASTRE, a deschiderii inimii noastre, in rugaciune, CATRE DUMNEZEU! Iata ROSTUL (!) tuturor acestora!Am avut un bunic care s-a chinuit si i-a chinuit pe ai mei ani de zile cu boala lui. Si in general, unde e un muribund care nu moare odata scoate tot ce-i mai rau din oameni. Sunt de acord cu "dreptul de a fi ajutat sa mori". Dreptul de a muri e o aberatie din start. Singurul lucru aiurea e sa se asigure ca lumea nu abuzeaza. Ca omul isi da acordul, nu rudele si ca omul este perfect constient ce a semnat. Unii nu au taria de a face acest pas, chiar daca stiu ca nu au prea mult, sau sunt imobilizati. Daca omul nu-si mai doreste sa traiasca, de ce sa nu i se indeplineasca dorinta?
viziunea crestina asupra acestui aspect mi se pare deosebit de egoista.
Înapoi la “APOLOGETICĂ şi BIOETICĂ”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori