Iertaţi-mă, dar aceştia sunt preoţi cretini. Hristos nu şi-a aruncat hainele de pe El să le dea la foc după ce s-a atins de el femeia cu scurgerea de sânge, iar imbecilul ăsta vrea să dea epitrahilul pe foc chiar dacă femeii i s-a terminat ciclul?Îmi cer iertare că din nou deschid un topic pt acest subiect, dar sunt total bulversată în legătură cu acest aspect. Ştiam că în perioada menstruaţiei femeia nu trebuie să se apropie de cele sfinte (Împărtăşanie, Icoane, Anafură, Aghiazmă, Sf. Veşminte), dar nu pentru că ar fi necurată şi le-ar putea întina pe cele sfinte ci pentru că din ea curge un anumit fel de sânge. După încetarea ciclului o femeie s-a dus la spovedit, după ce s-a mărturisit femeia a spus preotului că deşi i-a dat dezlegare pt Euharistie, ea nu se va apropia pt că doreşte să aştepte 7 zile pt a şti sigur că s-a curăţit total de necurăţia ei. Părintele a spus că va trebui să-şi ardă epitrahilul din această cauză (femeia s-a apropiat de Veşmintele Sfinte, înainte de curăţia ei 100%, adică aşteptarea 7 zile după încetarea ciclului). Chiar este necurată femeia, în această perioadă !? Necurăţia ei întinează cele sfinte !?
Ei, nu trebuie luată chiar aşa literal orice afirmaţie care din gură în gură îşi denaturează sensul şi înţelesul.Îmi cer iertare că din nou deschid un topic pt acest subiect, dar sunt total bulversată în legătură cu acest aspect. Ştiam că în perioada menstruaţiei femeia nu trebuie să se apropie de cele sfinte (Împărtăşanie, Icoane, Anafură, Aghiazmă, Sf. Veşminte), dar nu pentru că ar fi necurată şi le-ar putea întina pe cele sfinte ci pentru că din ea curge un anumit fel de sânge. După încetarea ciclului o femeie s-a dus la spovedit, după ce s-a mărturisit femeia a spus preotului că deşi i-a dat dezlegare pt Euharistie, ea nu se va apropia pt că doreşte să aştepte 7 zile pt a şti sigur că s-a curăţit total de necurăţia ei. Părintele a spus că va trebui să-şi ardă epitrahilul din această cauză (femeia s-a apropiat de Veşmintele Sfinte, înainte de curăţia ei 100%, adică aşteptarea 7 zile după încetarea ciclului).
Chiar este necurată femeia, în această perioadă !? Necurăţia ei întinează cele sfinte !?
Deja am mai spus-o. Este nevoie de una, maxim două zile după ciclu, pentru a fi sigură că totul s-a terminat. "Vă vorbesc asta" după ce am întrebat pe unele maici cu dreaptă socoteală. Nu este nicio regulă cu 7-8 zile, iar dacă ar fi, oricum ar trebui anulată pt că e absurdă.Părinte Petru, femeia trebuie să respecte un număr de câteva zile după încetarea ciclului, 7-8 departe de Cele Sfinte pt siguranţă absolută, vă vorbesc ca femeie care ştiu că în această perioadă mai pot avea loc mici curgeri de sânge...
Sper să vă dea un răspuns bun un preot.As dori sa stiu (ca sa imi fie clar) daca femeia are voie sau nu sa intre in Biserica in aceasta perioada. Parintele Arsenie Boca spunea ca daca o femeie care se afla la menstruatie intra in Biserica, aceasta ar trebui resfintita...unii preoti spun ca poti intra in Biserica, dar sa nu te apropii de icoane si preot.
nu cred, preotul respectiv cred ca asa gandeste, asa crede ca este bine, si face o prostie din nestiinta... dar cu dorinta de a placea Domnului.Iertaţi-mă, dar aceştia sunt preoţi cretini. Hristos nu şi-a aruncat hainele de pe El să le dea la foc după ce s-a atins de el femeia cu scurgerea de sânge, iar imbecilul ăsta vrea să dea epitrahilul pe foc chiar dacă femeii i s-a terminat ciclul?
Femeia se poate împărtăşi a doua zi după terminarea ciclului, iar preoţii proşti trebuie opriţi de la împărtăşanie până le vin minţile la cap.
Ei, nu trebuie luată chiar aşa literal orice afirmaţie care din gură în gură îşi denaturează sensul şi înţelesul.
Cu atât mai mult că adevăratul scop îl ştie doar cel care a afirmat şi apoi motivul care a determinat afirmaţia.
Eu, sincer, înţeleg şi altceva, văd că părintele i-a dat dezlegare pt împărtăşire, deoarece a considerat că sîngerarea a încetat, ori dacă era un extremist riguros, fanatic ( cum lasă să se înţeleagă afirmaţia sf sale cu epitarahilul)nu ar fi făcut acest fapt, deci altul este motivul, chiar dacă nu-l cunoaştem.
Dar, s-ar putea aşa cum se întâmplă cu unele femei care sunt mai "deştepte" decât duhovnicul la spovedit, care dau ele tonul şi hotărârea, adică, dacă le spui da, ele spun nu, şi invers, ele ştiu, ele dreg, ele fac... etc.
Acest fapt care, subtil, deranjează, cred că l-a determinat pe părintele să se pronunţe ironic, în felul care a făcut-o, nu că gata de acum chiar aşa o să şi facă.
Cu alte cuvinte, s-ar putea să-i fi spus cu subînţeles cam aşa: dacă eşti mai cuminte ca mine şi te consideri necurată şi hotărăşti tu in locul meu ce să faci, de ce ai venit măi sub epitrahilul meu, nu tot harul lucrează şi în această taină?
Sau aici se poate atinge de "necurăţia" ta şi numai acolo la sfinte nu?
Dacă eşti "necurată" înseamnă că trebuie să dau foc la epitrahil pt că este sfinţit, este curat.
Iar femeia, gata!!! părintele mă consideră aşa şi aşa, a spus că trebuie să dea foc, bla, bla, bla, etc. Si aşa ies bârfele şi zâzaniile...
Deci aşa situaţie, aşa răspuns, nu este deloc imposibil...
Aveţi dreptate părinte. Nu sunteţi dur pt că acest gest nefiind înţeles săraca femeie câtva timp nu a mai ştiut ce să creadă despre ea, despre Biserică şi de aceea am cerut şi eu înţeles în altă parte. Dacă sunt lucruri neştiute sau ştiute numai de unii trebuie explicate şi apoi dacă sunt încălcate pedepsite pt aceste gesturi pot face victime sigure.Eu chiar m-aş bucura dacă acel părinte a spus treaba cu epitrahilul ÎN GLUMĂ. Şi dacă a fost aşa, atunci să se înveţe să facă glumele în aşa fel încât toată lumea să le înţeleagă.
Întradevăr, şi eu am primit acelaşi sfat de la un duhovnic care pt mine este mare.După terminarea ciclului, aşa cum am scris deja de nenumărate ori, nu e nevoie să se aştepte 7-8 zile sau mai ştiu eu câte, ci imediat după ce femeia ştie sigur că totul s-a încheiat, intră în regim normal.
Asta e părerea pe care am auzit-o la mai mulţi mari duhovnici, cu mult simţ al discernământului.
B.Femeia în perioada ciclului, poate intra în biserică, dar fără se sărute icoanele, să ia anafură şi să fie unsă cu ulei sfinţit
Sigur că poate să meargă. E mai bine să stea acasă?
C.Femeia nu este necurată după naştere sau în timpul ciclului decât din perspectiva hemoragiei care o împiedică să se împărtăşească (!),
Între primele 2 afirmații și a treia există o contradicție.Toate prescripțiile legate de "femeia lehuză" şi pretinsa ei "necurăţie" sunt de prin sec. XII-XIII şi nu au fost reflectate în Sfintele Canoane, dar au devenit totuşi parte a Regulilor noastre bisericeşti. Deci trebuie respectate, chiar dacă sunt puţin trase de păr.
1. În trecut, chiar până acum 50-70 de ani, lumea nu purta chiloţi, iar femeile purtau doar fuste/rochii, nicidecum pantaloni. Singura soluţie practică şi de igienă era ca femeia să stea culcată sau, cel puţin, să nu iasă din casă.Perioadele acestea (40 zle după naştere, durata ciclului) trebuie respectate, adică nu ne apropiem de nimic din ce este curat şi sfânt. Avem şi exemplul Maicii Domnului, care doar după 40 zile a intrat în Templu, nu !? Eu aş fi dorit să fiu lămurită de ce, care este raţiunea acestei interdicţii.
Înapoi la “CANOANE şi REGULI BISERICEŞTI”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori