Parinte omul e filosof, astfel cred ca ar trebui sa-i dam un subiect de gandire.E mult mai "hazliu" (nebuneşte vorbind) să fii ateu, decât să crezi cele spuse de mine.
Păi totul e simplu: Dumnezeu este întreit în Persoane: Tatăl, Fiul şi Sfântul Duh. Nu sunt 3 dumnezei, ci Unul Singur întreit în Persoane.
Fiul S-a întrupat, a fost răstignit a murit şi a înviat. Tot El S-a rugat Tatălui, dar fiind Fiu al Tatălui, este "născut, nu făcut" şi "de o fiinţă cu El".
Biserica ortodoxa marturiseste asa: Cred Într-Unul Dumnezeu, Tatăl Atoţiitorul, .....
Şi întru Unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu,
Şi întru Duhul Sfânt, Domnul de viaţă Făcătorul,
sintetizand dezvoltam aceasta relatie TATAL (nastere) FIUL (trimitere) SFANTUL DUH
TATAL (purcedere) SFANTUL DUH
TATĂL: - nu are origine – nenăscut
FIUL- origine în Tatăl – născut
Sf Duh –origine în Tatăl – purces
Cele 3 Persoane ale Sf. Treimi, nu sunt diferite ca esenţă sau rang, ci ca mod de existenţă (ipostas). Ipostasurile sunt la fel: nenăscut, născut şi purces: sunt complet necunoscute de om – taine ale lui Dumnezeu
Prin asceză omul activează principiul ipostatic (Dumnezeu dăruiește energii creaturilor sale în măsura puterilor lor de receptivitate).
De aceea pe Maica Domnului, Arhanghelul Gavriil o numeste cea plina de har.... „Bucură-te, ceea ce eşti plină de har, Luca 1,28
DUMNEZEU – TATĂL – este necreat
- FIUL (LOGOSUL) – este necreat (născut)
- SF Duh – este necreat (purces)
DUMNEZEU ESTE UNUL ŞI ÎNTREIT – o Esenţă în Trei Persoane – Cele Trei Persoane ale Sfintei Treimi se întrepătrund, adică nu există distanţe spaţiale între ele, întrepătrunderea celor Trei Persoane nu se face în sens omenesc – aceasta întrepătrundere se numeşte PERIHOREZĂ.
Astfel Persoanele Sfintei Treimi trăiesc într-o întrepătrundere permanentă – dar nu în sens logic, omenesc.
Yahvé - Eu sunt cel ce Sunt
In Cartea Apocalipsei gasim Întreită dezvoltare a numelui Yahvé:
Cel-ce-Este şi Cel-ce-Era şi Cel-ce-Vine Apoc1.4
Cu respect, parinte daca am gresit ceva, rog sa fiu corectat
Doamne ajuta