Insemnatatea credintei in economia mantuirii

Tot felul de probleme de Morală şi Spiritualitate Ortodoxă.
Discuţii pe marginea Operelor patristice, Filocalie, Pateric etc
ddc
Mesaje: 217
Membru din: 10 Oct 2009, 16:35
Confesiune: ortodox
Preocupări: Adevarul

Insemnatatea credintei in economia mantuirii

Mesaj necititde ddc » 15 Dec 2011, 18:09

De ce e asa de importanta credinta?De ce vor fi judecati cei care nu cred?De ce vrea Dumnezeu sa credem?De ce nu e de ajuns sa fim morali?

Avatar utilizator
nora
Mesaje: 176
Membru din: 21 Dec 2010, 16:03
Confesiune: ortodox
Localitate: Grecia

Re: Insemnatatea credintei in economia mantuirii

Mesaj necititde nora » 02 Feb 2012, 12:54

De ce e asa de importanta credinta?De ce vor fi judecati cei care nu cred?De ce vrea Dumnezeu sa credem?De ce nu e de ajuns sa fim morali?
Necredinta unui om nu scoate pe acel om in afara judecatii lui Dumnezeu. Pentru ca si cei ce cred si cei ce nu cred tot de Dumnezeu sunt facuti. De aceea toti sunt judecati si cei ce cred si cei ce nu cred. Deci chiar daca omul gandeste cu mintea lui - eu nu cred, deci nu ma supun acestei legi - asta nu inseamna ca nu este de fapt sub lege, sau ca ii schimba originea.
Fara credinta nu poti fi cu adevarat moral. Poti fi cel mult o inchipuire de moralitate. Pentru ca fara credinta omul face fapte influentate de firea sa, adica fapte purtatoare de egoism de pilda, sau de mandrie, sau de slava desarta si atunci nu stiu daca mai putem vorbi cu adevarat de moralitate.
Un om neavand credinta ajuta de pilda oamenii selectiv sau cu oarecare interes, atentie nu ma refer la interes neaparat material ci si sufletesc (de pilda sa ma laud singur cu moralitatea mea ca sa ma simt fericit si satisfacut). Insa mai este aceasta moralitate? Adevarul este ca fara credinta nu putem fi morali ci doar fals morali, ceva exterior, moralitate exterioara, insa in interior nu mai este moralitate. iata de ce nu este de ajuns sa fim doar morali. Iata de ce fapte fara credinta, moarte este.
Bucuraţi-vă pururea.
Rugaţi-vă neîncetat.
Daţi mulţumire pentru toate, căci aceasta este voia lui Dumnezeu, întru Hristos Iisus, pentru voi.

esenin
Mesaje: 1252
Membru din: 02 Iul 2008, 20:52
Confesiune: eterodox
Preocupări: artele vizuale, electronica

Re: Insemnatatea credintei in economia mantuirii

Mesaj necititde esenin » 02 Feb 2012, 15:11

Ce mai bigotism, Nora....
Dumneavoastra, daca inteleg bine, va trebuie Legea, credinta in ea, ca sa nu ucideti, de pilda. Nu? Fara Lege, dumneavoastra ati fura, depune marturie mincinoasa......etc. Nu va trece prin cap ca exista si omaeni care fac asta FARA sa fi auzit despre „Legea lui Dumnezeu”?

Dionysie
Mesaje: 695
Membru din: 20 Dec 2010, 20:57
Confesiune: ortodox
Preocupări: înţelegerea
Localitate: fost: "aletheia"

Re: Insemnatatea credintei in economia mantuirii

Mesaj necititde Dionysie » 02 Feb 2012, 16:45

Cred că Nora vroia să spună, să sugereze mai mult, şi putem lua în considerare că este loc de mai mult dacă sfântul apostol Paul a spus că "Omul firesc însă nu primeşte pe cele ce sunt ale Duhului lui Dumnezeu, căci pentru el sunt nebunie şi el nu le poate înţelege, fiindcă ele se judecă duhovniceşte" (I Cor 2, 14) în condiţiile în care tot apostolul Paul a spus că omul firesc poate face din fire pe cele ale legii, undeva în epistola către Romani (nu e vorba despre Legea descoperită în Tora, care este mult mai elaborată). Cele două poziţii nu se contrazic pentru că este vorba despre două nivele distincte ale vieţii spirituale, deşi cu privire la omul firesc, acesta nici măcar nu poate fi considerat cu adevărat părtaş la viaţa spirituală, pentru că el de fapt, neavând Duhul Sfânt, nu primeşte pe cele ale Duhului lui Dumnezeu şi nu le înţelege şi nici nu le poate înţelege. Pentru înţelegerea celor spirituale este nevoie de naştere spirituală, prin urmare de ieşirea din condiţia de om firesc, ştiind că şi omul firesc poate săvârşi din fire cele ale legii. Iar alături de acestea trebuie luat în considerare şi dialogul lui Isus Christos cu tânărul bogat unde Isus subliniază că omul poate intra în viaţă prin respectarea poruncilor lui Dumnezeu, însă nu poate moşteni împărăţia spiritului dacă nu îşi ia crucea şi nu Îl urmează pe Christos.

ddc
Mesaje: 217
Membru din: 10 Oct 2009, 16:35
Confesiune: ortodox
Preocupări: Adevarul

Re: Insemnatatea credintei in economia mantuirii

Mesaj necititde ddc » 02 Feb 2012, 17:57

De ce e asa de importanta credinta?De ce vor fi judecati cei care nu cred?De ce vrea Dumnezeu sa credem?De ce nu e de ajuns sa fim morali?
Necredinta unui om nu scoate pe acel om in afara judecatii lui Dumnezeu. Pentru ca si cei ce cred si cei ce nu cred tot de Dumnezeu sunt facuti. De aceea toti sunt judecati si cei ce cred si cei ce nu cred. Deci chiar daca omul gandeste cu mintea lui - eu nu cred, deci nu ma supun acestei legi - asta nu inseamna ca nu este de fapt sub lege, sau ca ii schimba originea.
Fara credinta nu poti fi cu adevarat moral. Poti fi cel mult o inchipuire de moralitate. Pentru ca fara credinta omul face fapte influentate de firea sa, adica fapte purtatoare de egoism de pilda, sau de mandrie, sau de slava desarta si atunci nu stiu daca mai putem vorbi cu adevarat de moralitate.
Un om neavand credinta ajuta de pilda oamenii selectiv sau cu oarecare interes, atentie nu ma refer la interes neaparat material ci si sufletesc (de pilda sa ma laud singur cu moralitatea mea ca sa ma simt fericit si satisfacut). Insa mai este aceasta moralitate? Adevarul este ca fara credinta nu putem fi morali ci doar fals morali, ceva exterior, moralitate exterioara, insa in interior nu mai este moralitate. iata de ce nu este de ajuns sa fim doar morali. Iata de ce fapte fara credinta, moarte este.
E 'credinta fara fapte e moarta' nu 'faptele fara credinta moarte este' . Ceea ce vreau sa mai intreb e : Ce e credinta?

Omul care face bine, e cinstit, da celui ce are lipsuri se numeste om moral.Un om care face aceste lucruri pentru fie ce motive e un om moral.

esenin
Mesaje: 1252
Membru din: 02 Iul 2008, 20:52
Confesiune: eterodox
Preocupări: artele vizuale, electronica

Re: Insemnatatea credintei in economia mantuirii

Mesaj necititde esenin » 02 Feb 2012, 18:06

De acord Aletheia (pentru o data) dar Nora zicea doar ca „fara credinta (crestina, presupun) nu poti fi moral”. Eu la asta i-am raspuns. POTI fi!.
In pasajul acela din 1.Cor este vorba, daca nu ma lasa memoria, nmai degraba despre CUNOSTEREA lucrurilor lui Dumnezeu, despre stiinta celor duhovnicesti (nu sunt sigur) . Nu despre continerea -sau nu- a Legii morale de catre om. In sensul ca Cuvantul, (sau spiritul. nu mai stiu), Christului SE AFLA IN NOI (in ei. corinteni). Ori, moral poti sa fii si in baza ascultarii, pur si simplu a legii exterioare- tot a lui Dumnezeu, fireste. (cazul vechitestamentar) Nu este nevoie de crestinism ptr asta. Nora, TOCMAI, nu se afla in crestinism cand ABSOLUTIZEAZA „porunca” morala.

ddc
Mesaje: 217
Membru din: 10 Oct 2009, 16:35
Confesiune: ortodox
Preocupări: Adevarul

Re: Insemnatatea credintei in economia mantuirii

Mesaj necititde ddc » 02 Feb 2012, 18:09

Cred că Nora vroia să spună, să sugereze mai mult, şi putem lua în considerare că este loc de mai mult dacă sfântul apostol Paul a spus că "Omul firesc însă nu primeşte pe cele ce sunt ale Duhului lui Dumnezeu, căci pentru el sunt nebunie şi el nu le poate înţelege, fiindcă ele se judecă duhovniceşte" (I Cor 2, 14) în condiţiile în care tot apostolul Paul a spus că omul firesc poate face din fire pe cele ale legii, undeva în epistola către Romani (nu e vorba despre Legea descoperită în Tora, care este mult mai elaborată). Cele două poziţii nu se contrazic pentru că este vorba despre două nivele distincte ale vieţii spirituale, deşi cu privire la omul firesc, acesta nici măcar nu poate fi considerat cu adevărat părtaş la viaţa spirituală, pentru că el de fapt, neavând Duhul Sfânt, nu primeşte pe cele ale Duhului lui Dumnezeu şi nu le înţelege şi nici nu le poate înţelege. Pentru înţelegerea celor spirituale este nevoie de naştere spirituală, prin urmare de ieşirea din condiţia de om firesc, ştiind că şi omul firesc poate săvârşi din fire cele ale legii. Iar alături de acestea trebuie luat în considerare şi dialogul lui Isus Christos cu tânărul bogat unde Isus subliniază că omul poate intra în viaţă prin respectarea poruncilor lui Dumnezeu, însă nu poate moşteni împărăţia spiritului dacă nu îşi ia crucea şi nu Îl urmează pe Christos.
Apostolul Pavel spune ca neamurile fac din fire cele ale Legii.. Moralitatea e ceva ce s-a impregnat in intreaga rasa umana nu doar la evrei.

Defineste : cele ale Duhului si intelegere spirituala.

Unde i-a zis Iisus tanarului bogat ca poate intra in viata prin respectarea poruncilor lui Dumnezeu?

ddc
Mesaje: 217
Membru din: 10 Oct 2009, 16:35
Confesiune: ortodox
Preocupări: Adevarul

Re: Insemnatatea credintei in economia mantuirii

Mesaj necititde ddc » 02 Feb 2012, 18:11

De acord Aletheia (pentru o data) dar Nora zicea doar ca „fara credinta (crestina, presupun) nu poti fi moral”. Eu la asta i-am raspuns. POTI fi!.
In pasajul acela din 1.Cor este vorba, daca nu ma lasa memoria, nmai degraba despre CUNOSTEREA lucrurilor lui Dumnezeu, despre stiinta celor duhovnicesti (nu sunt sigur) . Nu despre continerea -sau nu- a Legii morale de catre om. In sensul ca Cuvantul, (sau spiritul. nu mai stiu), Christului SE AFLA IN NOI (in ei. corinteni). Ori, moral poti sa fii si in baza ascultarii, pur si simplu a legii exterioare- tot a lui Dumnezeu, fireste. (cazul vechitestamentar) Nu este nevoie de crestinism ptr asta. Nora, TOCMAI, nu se afla in crestinism cand ABSOLUTIZEAZA „porunca” morala.
'omul face din fire cele ale legii' sintagma care apartine lui aletheia nu face nimic altceva decat sa spuna ca moralitatea face parte din firea omului.

ddc
Mesaje: 217
Membru din: 10 Oct 2009, 16:35
Confesiune: ortodox
Preocupări: Adevarul

Re: Insemnatatea credintei in economia mantuirii

Mesaj necititde ddc » 02 Feb 2012, 18:13

Ce mai bigotism, Nora....
Dumneavoastra, daca inteleg bine, va trebuie Legea, credinta in ea, ca sa nu ucideti, de pilda. Nu? Fara Lege, dumneavoastra ati fura, depune marturie mincinoasa......etc. Nu va trece prin cap ca exista si omaeni care fac asta FARA sa fi auzit despre „Legea lui Dumnezeu”?
Pavel spune in introducere Scrisorii catre Romani ca neamurile care nu au primit Legea si nu stiu despre ea fac din fire cele ale Legii.

Avatar utilizator
nora
Mesaje: 176
Membru din: 21 Dec 2010, 16:03
Confesiune: ortodox
Localitate: Grecia

Re: Insemnatatea credintei in economia mantuirii

Mesaj necititde nora » 02 Feb 2012, 19:00

Cred că Nora vroia să spună, să sugereze mai mult, şi putem lua în considerare că este loc de mai mult dacă sfântul apostol Paul a spus că "Omul firesc însă nu primeşte pe cele ce sunt ale Duhului lui Dumnezeu, căci pentru el sunt nebunie şi el nu le poate înţelege, fiindcă ele se judecă duhovniceşte" (I Cor 2, 14) în condiţiile în care tot apostolul Paul a spus că omul firesc poate face din fire pe cele ale legii, undeva în epistola către Romani (nu e vorba despre Legea descoperită în Tora, care este mult mai elaborată). Cele două poziţii nu se contrazic pentru că este vorba despre două nivele distincte ale vieţii spirituale, deşi cu privire la omul firesc, acesta nici măcar nu poate fi considerat cu adevărat părtaş la viaţa spirituală, pentru că el de fapt, neavând Duhul Sfânt, nu primeşte pe cele ale Duhului lui Dumnezeu şi nu le înţelege şi nici nu le poate înţelege. Pentru înţelegerea celor spirituale este nevoie de naştere spirituală, prin urmare de ieşirea din condiţia de om firesc, ştiind că şi omul firesc poate săvârşi din fire cele ale legii. Iar alături de acestea trebuie luat în considerare şi dialogul lui Isus Christos cu tânărul bogat unde Isus subliniază că omul poate intra în viaţă prin respectarea poruncilor lui Dumnezeu, însă nu poate moşteni împărăţia spiritului dacă nu îşi ia crucea şi nu Îl urmează pe Christos.

Asa este. Exact asta am vrut sa exprim. Multumesc. de fapt omul firesc chiar daca i se pare nebunie si nu le intelege, lipsindu-i judecata duhovniceasca, chiar daca nu a trecut printr-o nastere spirituala, fiind al Tatalui , (pentru ca este si el rob al lui Dumnezeu chiar daca nu se considera so nu recunoaste), tot la judecata Lui va ajunge. Pentru ca metaforic vorbind, chiar daca olarul a facut mai multe ulcioare, si chiar daca unul din ulcioare va spune, nu sunt al olarului, si nu il recunosc pe olar drept creatorul meu si nu cred ca m-a facut pe mine olarul, de fapt asta nu schimba adevarul ca tot olarul l-a facut si va veni un timp in care olarul va zice, ulcior rau si netrebnic, te sparg si te dau pieirii ca mie nu mi-ai slujit cu nimic desi eu te-am facut.
Bucuraţi-vă pururea.
Rugaţi-vă neîncetat.
Daţi mulţumire pentru toate, căci aceasta este voia lui Dumnezeu, întru Hristos Iisus, pentru voi.

esenin
Mesaje: 1252
Membru din: 02 Iul 2008, 20:52
Confesiune: eterodox
Preocupări: artele vizuale, electronica

Re: Insemnatatea credintei in economia mantuirii

Mesaj necititde esenin » 02 Feb 2012, 19:15

Da, nora, atata ca in ultima ta fraza cuvantul morala nu mai apare deloc!
Pasajul citata de Aletheia (acuma sunt acasa si POT sa mai uit in text) este despre intelegere, cunoastere, propovaduire. Cititi-l va rog. mai bine vi-l pun eu:

1. Şi eu, fraţilor, când am venit la voi şi v-am vestit taina lui Dumnezeu, n-am venit ca iscusit cuvântător sau ca înţelept.
2. Căci am judecat să nu ştiu între voi altceva, decât pe Iisus Hristos, şi pe Acesta răstignit.
3. Şi eu întru slăbiciune şi cu frică şi cu cutremur mare am fost la voi.
4. Iar cuvântul meu şi propovăduirea mea nu stăteau în cuvinte de înduplecare ale înţelepciunii omeneşti, ci în adeverirea Duhului şi a puterii,
5. Pentru ca credinţa voastră să nu fie în înţelepciunea oamenilor, ci în puterea lui Dumnezeu.
6. Şi înţelepciunea o propovăduim la cei desăvârşiţi, dar nu înţelepciunea acestui veac, nici a stăpânitorilor acestui veac, care sunt pieritori,
7. Ci propovăduim înţelepciunea de taină a lui Dumnezeu, ascunsă, pe care Dumnezeu a rânduit-o mai înainte de veci, spre slava noastră,
8. Pe care nici unul dintre stăpânitorii acestui veac n-a cunoscut-o, căci, dacă ar fi cunoscut-o, n-ar fi răstignit pe Domnul slavei;
9. Ci precum este scris: "Cele ce ochiul n-a văzut şi urechea n-a auzit, şi la inima omului nu s-au suit, pe acestea le-a gătit Dumnezeu celor ce-L iubesc pe El".
10. Iar nouă ni le-a descoperit Dumnezeu prin Duhul Său, fiindcă Duhul toate le cercetează, chiar şi adâncurile lui Dumnezeu.
11. Căci cine dintre oameni ştie ale omului, decât duhul omului, care este în el? Aşa şi cele ale lui Dumnezeu, nimeni nu le-a cunoscut, decât Duhul lui Dumnezeu.
12. Iar noi n-am primit duhul lumii, ci Duhul cel de la Dumnezeu, ca să cunoaştem cele dăruite nouă de Dumnezeu;
13. Pe care le şi grăim, dar nu în cuvinte învăţate din înţelepciunea omenească, ci în cuvinte învăţate de la Duhul Sfânt, lămurind lucruri duhovniceşti oamenilor duhovniceşti.
14. Omul firesc nu primeşte cele ale Duhului lui Dumnezeu, căci pentru el sunt nebunie şi nu poate să le înţeleagă, fiindcă ele se judecă duhovniceşte.
15. Dar omul duhovnicesc toate le judecă, pe el însă nu-l judecă nimeni;
16. Căci "Cine a cunoscut gândul Domnului, ca să-L înveţe pe El?" Noi însă avem gândul lui Hristo
s.

Ba chiar, mai mult, chiar si Aletheia, va spune: ”ştiind că şi omul firesc poate săvârşi din fire cele ale legii”. Adica si omul „firesc” poate fi moral. Ori aiuriti pisica, ori nu intelegeti, ori mintiti. Daca este EXACT ce ati vrut sa spuneti atunci stergeti va rog propozitia ”fara credinta nu putem fi morali”. Sau nuantati (dar ma indoiesc ca o sa izbutiti) despre ce FEL de credinta vorbiti.

Cat va e de greu sa invatati smerenia, sa spuneti „am GRESIT” „m-am FUDULIT cu credinta mea”......etc!

Avatar utilizator
nora
Mesaje: 176
Membru din: 21 Dec 2010, 16:03
Confesiune: ortodox
Localitate: Grecia

Re: Insemnatatea credintei in economia mantuirii

Mesaj necititde nora » 02 Feb 2012, 19:17

Ce mai bigotism, Nora....
Dumneavoastra, daca inteleg bine, va trebuie Legea, credinta in ea, ca sa nu ucideti, de pilda. Nu? Fara Lege, dumneavoastra ati fura, depune marturie mincinoasa......etc. Nu va trece prin cap ca exista si omaeni care fac asta FARA sa fi auzit despre „Legea lui Dumnezeu”?
Am vrut sa exprim, dle Esenin, faptul ca legea lui Dumnezeu (aici nu ma refer strict la lege ci in sens larg la legea dupa care tine Dumnezeu toata creatia) si in consecinta judecata lui Dumnezeu, are loc neconditionat de nimic (fiind Atotputernic), cu atat mai putin de judecata emisa de ratiunea unui om. Faptul ca un om nu vrea sa creada nu il scoate in afara legii acesteia dupa care Dumnezeu tine creatia sa. Chiar daca sunt oameni care fac un bine fara sa fi auzit de "legea lui Dumnezeu" nu ii scoate in afara acestei legi si nici nu ii scuteste de judecata lui Dumnezeu.
In legatura cu binele facut de cei care nu cred in Dumnezeu (ca nu au auzit sau care au auzit aici e de discutat pe fiecare caz in parte), acel bine exterior este reflectat si in interior. Iar acolo nefiind credinta, acel bine nu mai arata a bine fiind intinat de patimile firii sale. De ex: bine facut pentru a ma lauda singur, pentru a ma mari in fata altor oameni, pentru a primi lauda celui ajutat, deci acel bine exterior in interior capata scop propriu cerut de patimile firii sale.
Bucuraţi-vă pururea.
Rugaţi-vă neîncetat.
Daţi mulţumire pentru toate, căci aceasta este voia lui Dumnezeu, întru Hristos Iisus, pentru voi.

Avatar utilizator
nora
Mesaje: 176
Membru din: 21 Dec 2010, 16:03
Confesiune: ortodox
Localitate: Grecia

Re: Insemnatatea credintei in economia mantuirii

Mesaj necititde nora » 02 Feb 2012, 19:21

De ce e asa de importanta credinta?De ce vor fi judecati cei care nu cred?De ce vrea Dumnezeu sa credem?De ce nu e de ajuns sa fim morali?
Necredinta unui om nu scoate pe acel om in afara judecatii lui Dumnezeu. Pentru ca si cei ce cred si cei ce nu cred tot de Dumnezeu sunt facuti. De aceea toti sunt judecati si cei ce cred si cei ce nu cred. Deci chiar daca omul gandeste cu mintea lui - eu nu cred, deci nu ma supun acestei legi - asta nu inseamna ca nu este de fapt sub lege, sau ca ii schimba originea.
Fara credinta nu poti fi cu adevarat moral. Poti fi cel mult o inchipuire de moralitate. Pentru ca fara credinta omul face fapte influentate de firea sa, adica fapte purtatoare de egoism de pilda, sau de mandrie, sau de slava desarta si atunci nu stiu daca mai putem vorbi cu adevarat de moralitate.
Un om neavand credinta ajuta de pilda oamenii selectiv sau cu oarecare interes, atentie nu ma refer la interes neaparat material ci si sufletesc (de pilda sa ma laud singur cu moralitatea mea ca sa ma simt fericit si satisfacut). Insa mai este aceasta moralitate? Adevarul este ca fara credinta nu putem fi morali ci doar fals morali, ceva exterior, moralitate exterioara, insa in interior nu mai este moralitate. iata de ce nu este de ajuns sa fim doar morali. Iata de ce fapte fara credinta, moarte este.
E 'credinta fara fapte e moarta' nu 'faptele fara credinta moarte este' . Ceea ce vreau sa mai intreb e : Ce e credinta?

Omul care face bine, e cinstit, da celui ce are lipsuri se numeste om moral.Un om care face aceste lucruri pentru fie ce motive e un om moral.
Nu stim daca este cu adevarat cinstit un om care face un bine. Pentru ca nu binele vazut stabileste cinstea sufletului sau, ci simtamintele din interiorul sau cand infaptuie acel bine. Nu stiu daca mai poate fi numit moral un om care face un oarecare bine pentru a fi slavit de oameni. ce ne facem cu oamenii care ar vrea sa faca acel bine dar nu au putinta sa o faca? Nu mai sunt ei morali?
Bucuraţi-vă pururea.
Rugaţi-vă neîncetat.
Daţi mulţumire pentru toate, căci aceasta este voia lui Dumnezeu, întru Hristos Iisus, pentru voi.

ddc
Mesaje: 217
Membru din: 10 Oct 2009, 16:35
Confesiune: ortodox
Preocupări: Adevarul

Re: Insemnatatea credintei in economia mantuirii

Mesaj necititde ddc » 02 Feb 2012, 19:35


Nu stim daca este cu adevarat cinstit un om care face un bine. Pentru ca nu binele vazut stabileste cinstea sufletului sau, ci simtamintele din interiorul sau cand infaptuie acel bine. Nu stiu daca mai poate fi numit moral un om care face un oarecare bine pentru a fi slavit de oameni. ce ne facem cu oamenii care ar vrea sa faca acel bine dar nu au putinta sa o faca? Nu mai sunt ei morali?
un om cinstit este un om cinstit.. un om care face bine e un om care face bine... oricine poate fi moral , nu fiecare la fel, dar fiecare dupa putinta lui.. nu e nimic gresit in a cinstii, cinstea.

ddc
Mesaje: 217
Membru din: 10 Oct 2009, 16:35
Confesiune: ortodox
Preocupări: Adevarul

Re: Insemnatatea credintei in economia mantuirii

Mesaj necititde ddc » 02 Feb 2012, 19:37

cred ca cele ale Duhului in contextul 1Corinteni se refera la "nebunia lui Dumnezeu" ..

ddc
Mesaje: 217
Membru din: 10 Oct 2009, 16:35
Confesiune: ortodox
Preocupări: Adevarul

Re: Insemnatatea credintei in economia mantuirii

Mesaj necititde ddc » 02 Feb 2012, 19:39

Ce inseamna in fond a crede?Ce este credinta?

Avatar utilizator
nora
Mesaje: 176
Membru din: 21 Dec 2010, 16:03
Confesiune: ortodox
Localitate: Grecia

Re: Insemnatatea credintei in economia mantuirii

Mesaj necititde nora » 02 Feb 2012, 19:45

Da, nora, atata ca in ultima ta fraza cuvantul morala nu mai apare deloc!
Pasajul citata de Aletheia (acuma sunt acasa si POT sa mai uit in text) este despre intelegere, cunoastere, propovaduire. Cititi-l va rog. mai bine vi-l pun eu:

1. Şi eu, fraţilor, când am venit la voi şi v-am vestit taina lui Dumnezeu, n-am venit ca iscusit cuvântător sau ca înţelept.
2. Căci am judecat să nu ştiu între voi altceva, decât pe Iisus Hristos, şi pe Acesta răstignit.
3. Şi eu întru slăbiciune şi cu frică şi cu cutremur mare am fost la voi.
4. Iar cuvântul meu şi propovăduirea mea nu stăteau în cuvinte de înduplecare ale înţelepciunii omeneşti, ci în adeverirea Duhului şi a puterii,
5. Pentru ca credinţa voastră să nu fie în înţelepciunea oamenilor, ci în puterea lui Dumnezeu.
6. Şi înţelepciunea o propovăduim la cei desăvârşiţi, dar nu înţelepciunea acestui veac, nici a stăpânitorilor acestui veac, care sunt pieritori,
7. Ci propovăduim înţelepciunea de taină a lui Dumnezeu, ascunsă, pe care Dumnezeu a rânduit-o mai înainte de veci, spre slava noastră,
8. Pe care nici unul dintre stăpânitorii acestui veac n-a cunoscut-o, căci, dacă ar fi cunoscut-o, n-ar fi răstignit pe Domnul slavei;
9. Ci precum este scris: "Cele ce ochiul n-a văzut şi urechea n-a auzit, şi la inima omului nu s-au suit, pe acestea le-a gătit Dumnezeu celor ce-L iubesc pe El".
10. Iar nouă ni le-a descoperit Dumnezeu prin Duhul Său, fiindcă Duhul toate le cercetează, chiar şi adâncurile lui Dumnezeu.
11. Căci cine dintre oameni ştie ale omului, decât duhul omului, care este în el? Aşa şi cele ale lui Dumnezeu, nimeni nu le-a cunoscut, decât Duhul lui Dumnezeu.
12. Iar noi n-am primit duhul lumii, ci Duhul cel de la Dumnezeu, ca să cunoaştem cele dăruite nouă de Dumnezeu;
13. Pe care le şi grăim, dar nu în cuvinte învăţate din înţelepciunea omenească, ci în cuvinte învăţate de la Duhul Sfânt, lămurind lucruri duhovniceşti oamenilor duhovniceşti.
14. Omul firesc nu primeşte cele ale Duhului lui Dumnezeu, căci pentru el sunt nebunie şi nu poate să le înţeleagă, fiindcă ele se judecă duhovniceşte.
15. Dar omul duhovnicesc toate le judecă, pe el însă nu-l judecă nimeni;
16. Căci "Cine a cunoscut gândul Domnului, ca să-L înveţe pe El?" Noi însă avem gândul lui Hristo
s.

Ba chiar, mai mult, chiar si Aletheia, va spune: ”ştiind că şi omul firesc poate săvârşi din fire cele ale legii”. Adica si omul „firesc” poate fi moral. Ori aiuriti pisica, ori nu intelegeti, ori mintiti. Daca este EXACT ce ati vrut sa spuneti atunci stergeti va rog propozitia ”fara credinta nu putem fi morali”. Sau nuantati (dar ma indoiesc ca o sa izbutiti) despre ce FEL de credinta vorbiti.

Cat va e de greu sa invatati smerenia, sa spuneti „am GRESIT” „m-am FUDULIT cu credinta mea”......etc!
Noi oamenii spunem despre alti oameni ca sunt morali pentru ca ii vedem ca fac fapte bune exterioare, ca sunt vazute, independent de credinta. Insa niciodata nu spunem ca sunt morali cei care nu fac faptele bune doar pentru ca nu vedem acele fapte in mod exterior. Insa acestia chiar daca nu fac fapte la vedere a carei cauza poate fi din neputinta (saracie de pilda), asta nu inseamna ca nu infaptuie si ei binele.
Faptele facute fara credinta poarta in interior simtaminte intinate de viciile firii omului. Pentru ca nu puteti sustine ca omul este perfect, fara vicii. Nu faptele exterioare stabileste moralitatea ci simtamintele interioare.
Pentru ca am vazut oameni care faceau un bine cuiva, pozand moralitatea, si in gand erau absolut imorali tocmai din cauza lipsei de credinta. Cel care nu crede in nimic, e absolut convins ca simtamintele lui interioare nu sunt vazute si stiute de nimeni. Acolo, inauntru da frau liber tuturor simtamintelor daca nu are credinta.
De aceea sustin ca fara credinta, moralitatea exterioara este total diferita de cea interioara, care de multe ori aduce a imoralitate. Daca nu ii sunt aratate simtamintele asta nu inseamna ca ele nu exista.

Daca v-am dat impresia ca ma fudulesc cu credinta mea, inseamna ca pe undeva am gresit in asta privinta. Asadar ma iertati ca nu am vrut sa ma fudulesc ci doar sa discutam. Insa daca nu va face placere ca am intervenit si eu aici, nu vreau sa va supar, ma retrag daca asta doriti.
Bucuraţi-vă pururea.
Rugaţi-vă neîncetat.
Daţi mulţumire pentru toate, căci aceasta este voia lui Dumnezeu, întru Hristos Iisus, pentru voi.

Avatar utilizator
nora
Mesaje: 176
Membru din: 21 Dec 2010, 16:03
Confesiune: ortodox
Localitate: Grecia

Re: Insemnatatea credintei in economia mantuirii

Mesaj necititde nora » 02 Feb 2012, 19:49


Nu stim daca este cu adevarat cinstit un om care face un bine. Pentru ca nu binele vazut stabileste cinstea sufletului sau, ci simtamintele din interiorul sau cand infaptuie acel bine. Nu stiu daca mai poate fi numit moral un om care face un oarecare bine pentru a fi slavit de oameni. ce ne facem cu oamenii care ar vrea sa faca acel bine dar nu au putinta sa o faca? Nu mai sunt ei morali?
un om cinstit este un om cinstit.. un om care face bine e un om care face bine... oricine poate fi moral , nu fiecare la fel, dar fiecare dupa putinta lui.. nu e nimic gresit in a cinstii, cinstea.
Daca un om face un bine iar cei ce vad spun uite e cinstit, ca infaptuie acest bine, insa in sinea lui acel om il injura pe cel ajutat si a facut binele respectiv cu un anume scop de el stiut, mai este acel om cinstit in acest context?

Eu discut strict in privinta celui asa zis cinstit dar fara credinta.
Bucuraţi-vă pururea.
Rugaţi-vă neîncetat.
Daţi mulţumire pentru toate, căci aceasta este voia lui Dumnezeu, întru Hristos Iisus, pentru voi.

ddc
Mesaje: 217
Membru din: 10 Oct 2009, 16:35
Confesiune: ortodox
Preocupări: Adevarul

Re: Insemnatatea credintei in economia mantuirii

Mesaj necititde ddc » 02 Feb 2012, 20:05

Noi oamenii spunem despre alti oameni ca sunt morali pentru ca ii vedem ca fac fapte bune exterioare, ca sunt vazute, independent de credinta. Insa niciodata nu spunem ca sunt morali cei care nu fac faptele bune doar pentru ca nu vedem acele fapte in mod exterior. Insa acestia chiar daca nu fac fapte la vedere a carei cauza poate fi din neputinta (saracie de pilda), asta nu inseamna ca nu infaptuie si ei binele.
Saracia nu e o scuza.Si saracii lucreaza pe bani.Si ei pot da un ban.. Si ei pot ajuta la munca, la necaz s.a.m.d.. Nici un handicap nu scuza lipsa faptelor bune oricine poate face o fapta buna in masura lui... Absolut nimic nu scuza lipsa infaptuirii binelui... Moralitatea e ceva ce se vadeste...

Faptele facute fara credinta poarta in interior simtaminte intinate de viciile firii omului. Pentru ca nu puteti sustine ca omul este perfect, fara vicii. Nu faptele exterioare stabileste moralitatea ci simtamintele interioare.
Pentru ca am vazut oameni care faceau un bine cuiva, pozand moralitatea, si in gand erau absolut imorali tocmai din cauza lipsei de credinta. Cel care nu crede in nimic, e absolut convins ca simtamintele lui interioare nu sunt vazute si stiute de nimeni. Acolo, inauntru da frau liber tuturor simtamintelor daca nu are credinta.
De aceea sustin ca fara credinta, moralitatea exterioara este total diferita de cea interioara, care de multe ori aduce a imoralitate. Daca nu ii sunt aratate simtamintele asta nu inseamna ca ele nu exista.

Daca v-am dat impresia ca ma fudulesc cu credinta mea, inseamna ca pe undeva am gresit in asta privinta. Asadar ma iertati ca nu am vrut sa ma fudulesc ci doar sa discutam. Insa daca nu va face placere ca am intervenit si eu aici, nu vreau sa va supar, ma retrag daca asta doriti.
Credinta fara fapte moarta este. - Sf. Apostol Iacov
Ultima oară modificat 02 Feb 2012, 20:11 de către ddc, modificat 1 dată în total.

ddc
Mesaje: 217
Membru din: 10 Oct 2009, 16:35
Confesiune: ortodox
Preocupări: Adevarul

Re: Insemnatatea credintei in economia mantuirii

Mesaj necititde ddc » 02 Feb 2012, 20:09


Nu stim daca este cu adevarat cinstit un om care face un bine. Pentru ca nu binele vazut stabileste cinstea sufletului sau, ci simtamintele din interiorul sau cand infaptuie acel bine. Nu stiu daca mai poate fi numit moral un om care face un oarecare bine pentru a fi slavit de oameni. ce ne facem cu oamenii care ar vrea sa faca acel bine dar nu au putinta sa o faca? Nu mai sunt ei morali?
un om cinstit este un om cinstit.. un om care face bine e un om care face bine... oricine poate fi moral , nu fiecare la fel, dar fiecare dupa putinta lui.. nu e nimic gresit in a cinstii, cinstea.
Daca un om face un bine iar cei ce vad spun uite e cinstit, ca infaptuie acest bine, insa in sinea lui acel om il injura pe cel ajutat si a facut binele respectiv cu un anume scop de el stiut, mai este acel om cinstit in acest context?

Eu discut strict in privinta celui asa zis cinstit dar fara credinta.
un bine facut cuiva tot un bine ramane.daca eu te-am salvat de la moarte si te injur tot bine ti-am facut in aceea ca te-am salvat de moarte... daca ti-am dat hrana si te-am injurat tot bine ti-am facut ca ti-am dat sa mananci, s.a.m.d.

un om care este cinstit este cinstit, indispensabil de credinta.sunt oameni care se declara credinciosi dar care nu sunt cinstiti si oameni necrestini , atei care sunt cinstiti.


Înapoi la “MORALĂ şi SPIRITUALITATE: aspecte practice ale vieţuirii ortodoxe”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX