Dacă sincer, eu nu văd legătura dintre formalism şi drapel, dar ideea am luat-o la condei...Părinte, dacă s-ar rezolva problema formalismului în Biserică, s-ar rezolva şi problema drapelului, adică el ar dispărea de la biserici. Acest aspect nu e decât o palidă consecinţă a formalismului pe lângă altele mai stridente, din păcate.
Dacă cei care au biserica în grijă trăiesc profund ortodoxia, cred şi trăiesc în şi prin Tainele Bisericii care nu admite să fie profanate sau el să fie osândit căci le-a administrat unor oameni indiferenţi Cele Sfinte atunci va înţelege că biserica lui nu poartă "marca" Greciei, Rusiei, României ci este biserica deschisă tuturor (indiferent de naţiune) celor care cu inimă smerită şi conştientă ridică într-un cuget laude şi mulţumiri Dumnezeului lor.eu nu văd legătura dintre formalism şi drapel
Nu putem nega anumite implicaţii din afară în viaţa Bisericii, chiar dacă pe urmă ele au fost "lustruite" încât totul pare ok.Secole de-a rîndul, Ortodoxia a fost asociată doar cu statul bizantin, și multe încercări de încreștinare ale neamurilor vecine a fost făcută (și) cu scopul ”revenirii” lor sub ascultarea imperială.
Acestea nu prea sunt cunoscute în istoria BU, din B.O.R. Puteţi să daţi şi ceva note de referinţă?Nu putem nega anumite implicaţii din afară în viaţa Bisericii, chiar dacă pe urmă ele au fost "lustruite" încât totul pare ok.
Se ştie că Sinodul 3 Ecumenic a fost convocat mai mult din cauza că patriarhul Nestorie a pus-o la punct pe Pulheria, care-şi închipuia că este reîncarnarea Maicii Domnului. Ea cera să se împărtăşească în altar şi s-a autointitulat "mireasa lui Hristos".
Sinodul 5 Ecumenic a fost convocat din cauza că "akefalii", adică creştinii de la periferie nesupuşi împăratului, preferau să fie excomunicaţi şi catalogaţi ca eretici, decât să se supună acestuia. Subtilităţile teologice au fost precizate mai târziu. Iniţial ele erau secundare şi acest lucru e confirmat de apartenenţa soţiei lui Iustininan, Theodora, la monofiziţi.
O intrebare in plus nu strica. Mai pun si eu una: oare Biserica ar trebui sa imbrace haina nationalista sau Natiunea ar trebui sa imbrace haina bisericeasca?Oare mai înțelegem noi cântarea: Cu noi este Dumnezeu, înțelegeți neamuri și vă plecați ?
În acest sens vrea să semnalez și versetele:
Drept aceea, mergând, învăţaţi toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh, Învăţându-le să păzească toate câte v-am poruncit vouă, şi iată Eu cu voi sunt în toate zilele, până la sfârşitul veacului. Amin. (Matei XXVIII;19-20)
pe care se reazemă naționalismul bisericesc, și care mai degrabă se traduc corect așa:
Mergînd, faceți ucenici dintre toate neamurile, botezîndu-i în numele...
Sună altfel, nu ?
"Câţi în Hristos v-aţi botezat în Hristos v-aţi şi îmbrăcat! Aliluia!" deci haina Lui Hristos şi nu naţionalistă sau a unei alte instituţii care are haină din piele de lup.oare Biserica ar trebui sa imbrace haina nationalista sau Natiunea ar trebui sa imbrace haina bisericeasca?
Înapoi la “CANOANE şi REGULI BISERICEŞTI”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 14 vizitatori