1. Eu cred că astfel de situaţii trebuie analizate în particular. Chiar dacă Biserica a dat nişte Canoane generale cu privire la aşa ceva, interzicând hirotonia într-o astfel de situaţie, cred că pot exista şi excepţii pt simplul motiv că păcatul este legat nu de candidatul la hirotonie, ci de soţia acestuia. Trebuie bine cercetatea starea duhovnicească a acestui candidat...Când un mirean în urma desfrânării soţiei sale a lăsat-o, poate el să fie înaintat la preoţie, în timp ce nu este scos din preoţie clericul care-şi lasă soţia preadesfrânată?
Nu! În cazul perspectivei de hirotonie, Canoanele cer ca ambii soţi să fie feciorelnici la căsătorie.in cazul in care sotia a mai fost casatorita, sotul mai poate primi taina hirotoniei?
Nimeni nu-şi propune să verifice ceva sau pe cineva. Orice candidat la hirotonie trebuie să facă o Spovedanie pt toată viaţa şi dacă are conştiinţa curată şi nu are de gând să-şi bată joc de preoţie, va recunoaşte, va înţelege şi se va resemna. Dacă însă vrea să devină popă cu orice preţ, călcând în picioare principiul "fără prihană" (Cf. 1 Timothei, cap. 3), atunci îşi ia mare osândă. E una când candidatul recunoaşte, iar duhovnicul şi episcopul consideră că poate fi făcută o excepţie în acel caz, şi e cu totul altceva când se merge pe viclenie şi minciună.Dar de unde ştiţi voi dacă lucrurile stau aşa? Nu mă refer la un caz ca acel de mai sus unde lucrurile sunt verificabile, ci la alte cazuri unde se poate verifica mai greu. Dacă unul este hirotonit la 40 de ani, însă la 20 a „călcat strâmb” înainte de a se căsători la aceeaşi vârstă şi nu neapărat cu aceeaşi fată? Astea cum le mai verificaţi? Cine ştie după 20 de ani ce a făcut ăla în tinereţe? Şi pe cine mai interesează spre exemplu după 20 de ani?
Pe un fraier ca dumneata nimeni nu vrea să te frăierească. Şi mă mir că chiar dumneata, care de cele mai multe ori te-ai manifestat ca un "ortodox fundamentalist", consideri că Canoanele se dau în funcţie de prostia timpului.Şi în definitiv care este raţiunea unui asemenea canon, şi mai ales în ziua de astăzi când se ştie cât de „mult se respectă”? Poate este cumva vreo sperietoare pentru adolescenţii cu coşuri pe faţă sau pentru vreun masturbator în clandestin? Sau în definitiv pe cine încercaţi să fraieriţi?
Curvia este ţânţar? Atunci ce mai este cămila?Vai vouă, cărturari şi farisei făţarnici! călăuze oarbe, care strecuraţi ţânţarul şi înghiţiţi cămila!
Cazuri sunt multe, dar nu toate fericite. În primul rând, ca răspund şi la una din întrebările (3) de aici, vreau să dau un răspuns puţin mai extins şi privit dintr-un alt punct de vedere. Cred că e greşit şi periculos să spunem doar DA sau NU. Deci,Hristos a inviat! prin urmare, inteleg ca se pot da dispense? cuoasteti cazuri? nu vreau sa smintesc, sa nu ma intelegeti gresit.
cunoasteti?
Da, dar este cu mult mai important ca el însuşi să fie feciorelnic. Despre acest canon se cam uită...Viitorul preotul trebuie să se casatoreasca numai cu o fecioara.
Ai grija ca este un canon verificat in sute de generatii.
CANONUL 18 apostolic (CLERICII SĂ SE CĂSĂTOREASCĂ CU FECIOARE)Dacă soția nu a mai fost căsătorită dar nici nu a fost fecioară la căsătoria cu un teolog, pierzându-și fecioria cu un alt băiat înainte de a-l cunoaște pe el, acest lucru îl împiedică să fie hirotonit? Dacă cei doi au trăit în curăție până la căsătorie, iar păcatul vechi al fetei a fost mărturisit și nu s-a mai repetat, s-a ținut canonul dat de duhovnic și a primit binecuvântarea de a se împărtăși, poate totuși să fie o piedică pentru el?
Înapoi la “CANOANE şi REGULI BISERICEŞTI”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori