credinta oarba pe langa ca nu e autentica, nu e buna de nimic.Toma, vrei să ne tâmpești cu inepțiile stricaților la minte? Acele citate biblice sunt argumente contra a ceea ce Biserica învață?
Știi ce? Cred că te-ai apucat să compari calitatea apei tulburi cu a apei potabile, gustând mai întâi din apa tulbure fără a fi gustat vreodată din apa limpede și bună de băut. Și mai cred că te-ai grăbit să-ți și formezi o părere.
Crede că una este Biserica Adevărului, după care să nu te mai îndoiești vreodată de calitatea ei, chiar dacă nu ai putut cunoaște îndeajuns cândva și argumentele ei în toate chestiunile de credință ce nu-ți sunt clare.
Nu uita că "prin credinţă, Avraam, când a fost chemat, a ascultat şi a ieşit la locul pe care era să-l ia spre moştenire şi a ieşit neştiind încotro merge." Evr.11:8
Mai târziu vei primi și un răspuns la îndoiala ridicată aici.
Sfantul Ioan Gura de Aur va poate lamuri cu ajutorul Sfintei Scripturi.
"(...) Dar pentru ca să pot face încă mai lămurită dovada că ziua de astăzi este cu adevărat ziua Naşterii lui Hristos, vă rog să luaţi aminte, căci voiesc a readuce în memoria voastră lucruri ce s-au petrecut de demult şi legi vechi, pentru a face dovada a tot ce spun.
Când Dumnezeu a slobozit pe poporul evreu din robia egiptenilor şi din tirania cea barbară şi a văzut că între dânşii se află încă multe rămăşiţe ale nedumeririi, şi că ei erau împătimiţi către cele pământeşti şi admirau mărimea şi frumuseţea templelor, le-a poruncit să zidească un templu, care nu numai prin scumpetea materialului şi nu numai prin mulţimea meşteşugului, ci şi prin forma zidirii să întreacă toate templele de pe pământ. Precum un părinte duios, care mai târziu iarăşi primeşte la sine pe fiul său, cel ce se răzvrătise cu oamenii cei răi şi trăise întru toată dezmierdarea, şi îl pune să trăiască într-o prisosinţă mare şi cuviincioasă, pentru ca nu cumva acela, din cauza vreunei lipse, să dorească viaţa cea veche, aşa Dumnezeu, văzând împătimirea iudeilor pentru cele pământeşti, le-a dat tocmai pentru aceasta o prisosinţă, pentru ca ei să nu mai poftească Egiptul şi toate ale lui. Şi El le-a zidit un templu, al cărui plan a cuprins toată lumea, atât cea materială, cât şi cea duhovnicească.
Precum în lume este cerul şi pământul, şi în mijlocul amândurora este tăria, aşa a trebuit să se zidească şi templul. De aceea, El a despărţit templul în două, şi între amândouă părţile a aşezat catapeteasma. Partea cea dinaintea catapetesmei era deschisă tuturor, iar partea cea dinlăuntru, cea din spatele catapetesmei, nu era permisă nimănui, nici măcar nu putea fi văzută, decât numai de preotul cel mare. Şi să ştii că eu nu spun de la mine aceasta, ci cum că templul, cu adevărat s-a zidit după planul lumii, poţi auzi de la Pavel, când el zice cu privire la înălţarea la cer a lui Hristos: „Căci Hristos n-a intrat într-o Sfântă a Sfintelor făcută de mâini – închipuirea celei adevărate” (Evrei 9, 24). El zice cu aceasta că Sfânta Sfintelor, aici pe pământ, este icoană a Sanctuarului adevărat. Iar cum catapeteasma de la Sfânta Sfintelor despărţea Sfintele de cele dinafară, precum cerul desparte ceea ce este deasupra lui de toate cele ce sunt la noi, a arătat-o Apostolul când a numit cerul catapeteasmă. Căci vorbind despre nădejde, el zice: „Pe care o avem ca o ancoră a sufletului, neclintită şi tare, intrând dincolo de catapeteasmă, unde Iisus a intrat pentru noi ca înaintemergător, fiind făcut Arhiereu în veac, după rănduiala lui Melchisedec” (Evrei 6, 19-20). Vezi cum numea el cerul catapeteasmă? Afară, înaintea catapetesmei, era sfeşnicul, şi masa şi altarul cel de aramă pentru jertfe şi arderi de tot, iar înăuntru, după catapeteasmă, era sicriul, acoperit peste tot cu aur, şi într-însul tablele Legii, şi năstrapa cea de aur, şi toiagul lui Aaron ce odrăslise, şi altarul cel de aur, care servea numai la tămâierea jertfelor.
Dar şi despre aceasta vreau să aduc o mărturie a lui Pavel, care zice că în cortul cel dintâi intrau totdeauna preoţii, săvârşind slujbele dumnezeieşti (Evrei 9, 6). Prin acesta din urmă, el înţelege partea cea din afară a cortului unde putea să intre toată lumea şi unde era sfeşnicul şi masa punerii înainte a pâinilor, iar după a doua catapeteasmă era aşezată aşa numita Sfânta Sfintelor cu altarul cel de aur şi sicriul cel aurit peste tot, iar într-însul năstrapa cea de aur cu mana, şi toiagul lui Aaron ce odrăslise, şi tablele Legii. Deasupra sicriului erau heruvimii slavei care umbreau acoperământul sicriului.
Şi toate acestea, fiind aşa aşezate în cortul cel dintâi, aici intrau preoţii când aduceau jertfele, iar în a doua despărţitură, o dată pe an, intra singur Arhiereul, şi nu fără de sânge, pe care îl aducea pentru sine însuşi şi pentru păcatele poporului (Evrei 9, 1-7). Vezi că numai Arhiereul intra aici şi numai o dată în an?
Dar veţi zice: „Ce legătură au toate acestea cu ziua de astăzi?”. Aşteptaţi puţin şi vă veţi lămuri. Noi urmărim izvorul până la obârşia sa şi vrem să ajungem până la adânc, pentru ca toate să ni se lămurească cu uşurinţă. Totuşi, ca vorbirea noastră să nu fie prea lungă şi puţin lămuritoare prin lungimea ei, vă voi spune acum pricina pentru care am spus toate acestea. Aşadar, pentru ce? Când Ioan avea în pântecele Elisabetei şase luni, ea a primit pe Maria. Dacă noi vom afla care este acea lună a sasea, atunci vom şti şi când a zămislit Maria, şi ştiind aceasta, vom şti şi când ea a născut socotind cele nouă luni.
Dar de unde putem afla care era a şasea lună a sarcinii Elisabetei? De acolo, că ştim în care lună ea a zămislit, şi aceasta o aflăm când vom cunoaşte timpul întru care bărbatul ei (Zaharia) a primit vestea cea bună. Şi de unde putem cunoaşte aceasta? Din Sfânta Scriptură, fiindcă Evanghelia ne istoriseşte că Zaharia era tocmai în Sfânta Sfintelor, când îngerul i-a adus vestea şi l-a înştiinţat despre naşterea lui Ioan. Deci, fiindcă Scriptura arată lămurit că singur Arhiereul, şi numai o dată pe an, intra în Sfânta Sfintelor şi în care lună a anului, apoi de aici se cunoaşte timpul în care Zaharia a primit vestea cea bună, şi din aceasta cunoaştem şi timpul când Elisabeta a zămislit.
Cum că el numai o dată pe an intra în Sfânta Sfintelor ne-a spus-o Pavel mai sus, şi Moisi ne spune aceasta când zice: „Şi a zis Domnul către Moisi: «Grăieşte către Aaron, fratele tău, să nu intre în toată vremea în Sfânta Sfintelor, care este înlăuntrul catapetesmei înaintea curăţitorului celui de pe chivotul legii, ca să nu moară»” (Levitic 16, 2). De aici se vede că el nu în tot timpul intra în Sfânta Sfintelor, şi pe când era el acolo, nimeni nu putea să intre în cort, ci toţi trebuiau să stea afară înainte de catapeteasmă. Ţineţi bine minte acestea, că mai rămâne a arăta în ce timp Arhiereul intra în Sfânta Sfintelor. Iarăşi, în aceeaşi carte a Sfintei Scripturi, se zice: „«In luna a şaptea, în ziua a zecea a lunii, să postiţi şi nici un lucru să nu faceţi, nici băştinaşul, nici străinul care este între voi, căci în ziua aceasta vi se face curăţire, ca să fiţi curaţi de toate păcatele voastre, înaintea Domnului, şi curaţi veţi fi. Aceasta e cea mai mare zi de odihnă pentru voi şi să smeriţi sufletele voastre prin post. Aceasta este lege veşnică. De curăţit însă să vă cureţe preotul care este uns ca să slujească în locul tatălui său. Să se îmbrace el cu veşmintele cele de in şi cu veşmintele sfinte; şi va curaţi Sfânta Sfintelor, cortul adunării, va curaţi jertfelnicul şi pe preoţi şi va curaţi şi toată obştea poporului… o dată în an să curăţiţi pe fiii lui Israel de păcatele lor». Şi Aaron a făcut aşa cum poruncise Domnul lui Moisi” (Levitic 16, 29-34). Aici este vorba despre sărbătoarea Corturilor, când, o dată pe an, Arhiereul intra în Sfânta Sfintelor.
Deci, dacă o dată pe an, la sărbătoarea Corturilor, intra Arhiereul în Sfânta Sfintelor, să arătăm acum, că atunci s-a arătat îngerul lui Zaharia, tocmai când el era în Sfânta Sfintelor, căci s-a arătat numai lui, pe când el tămâia. Arhiereul nu intra niciodată singur în templu, decât în această zi.
Să ascultăm acum cuvintele Evanghelistului: „Era în zilele lui Irod, regele Iudeii, un preot cu numele Zaharia…, iar femeia lui era din fiicele lui Aaron şi se numea Elisabeta… Şi pe când Zaharia slujea înaintea lui Dumnezeu, în rândul săptămânii sale, a ieşit la sorţi, după obiceiul preoţiei, să tămâieze intrând în templul Domnului” (Luca 1, 5-9).
Aduceţi-vă aminte, iubiţilor, de locul acela care zice: „Nici un om nu va fi în cortul mărturiei când va merge el să se roage în Sfânta Sfintelor până când va ieşi el afară” (Leviticul 16, 17).
„Şi i s-a arătat îngerul Domnului, stând de-a dreapta altarului tămâierii” (Luca l, 11). Nu zice „jertfelnicului”, ci „altarului tămâierii”, căci jertfelnicul era altarul cel din afară, iar altarul tămâierii, cel dinăuntru. Deci, pentru că îngerul a fost văzut numai de el, şi că tot poporul îl aştepta afară, ne încredinţează că el intrase în Sfânta Sfintelor. „Şi s-a spăimântat Zaharia şi frică a căzut peste el. Iar îngerul a zis către el: Nu te teme, Zaharia, că s-a auzit rugăciunea ta şi Elisabeta, femeia ta, va naşte fiu şi se va chema numele lui Ioan… şi poporul aştepta afară pe Zaharia şi se mira că întârzie în templu. Şi ieşind, nu putea să vorbească… şi el le făcea semne” (Luca 1, 12-13, 21-22).
Vezi că el fusese înăuntru, după catapeteasmă? Acolo a primit vestea. Aceasta era în timpul sărbătorii Corturilor şi a postului, şi aceasta din urmă se înţelege prin cuvintele: „Să smeriţi sufletele voastre”. Iar această sărbătoare se făcea la iudei către sfârşitul lunii septembrie. Aşadar, atunci a zămislit Elisabeta.
Acum este timpul să arătăm că în a şasea lună de când Elisabeta purta în pântece pe Ioan, Maria a primit vestirea cea de bucurie şi a zămislit şi ea. Adică, acum a venit la ea Gavriil şi i-a zis: „Nu te teme Maria că ai aflat har de la Dumnezeu, şi iată că vei zămisli în pântece şi vei naşte fiu şi se va chema numele lui Iisus” (Luca 1, 30-31). Când ea s-a spăimântat şi a întrebat „Cum este aceasta cu putinţă?”, îngerul i-a răspuns şi a zis: „Duhul Sfânt Se va pogorî peste tine şi puterea Celui Preaînalt te va umbri; pentru aceea şi Sfântul care Se va naşte din tine, Fiul lui Dumnezeu se va chema. Şi iată Elisabeta, rudenia ta, a zămislit fiu la bătrâneţea ei şi aceasta este a şasea lună pentru ea, cea numită stearpă. Că la Dumnezeu nimic nu este cu neputinţă” (Luca 1, 34-37).
Deci, dacă Elisabeta a zămislit în luna septembrie, Maria a zămislit mai târziu, în luna a şasea, în martie, şi dacă, mai departe, vom adăuga cele nouă luni până la Naşterea lui Hristos, ajungem în luna decembrie, în care şi prăznuim această zi.
Am arătat mai înainte tot ce era de zis despre această zi. Numai una voiesc să mai adaug, şi apoi voi încheia. Să ne bucurăm de bucuria căreia ne-am făcut părtaşi prin Naşterea lui Hristos, şi pe Dumnezeu, Cel ce S-a făcut om, să-L proslăvim pentru această întrupare a Sa, şi după puterile noastre să-I aducem cinste şi mulţumire, însă lui Dumnezeu nu-I este plăcută altă mulţumire, decât aceea ca noi să ne mântuim sufletele noastre şi să ne silim a face fapte bune.
O, iubiţilor, viaţa noastră este scurtă; să fim treji şi să veghem! Să ne pregătim bine, să arătăm râvnă către toţi şi să fim băgători de seamă întru toate, [şi] să ne apropiem [de cele sfinte] cu toată grija, toată curăţia şi liniştea sufletului, cu rugăciune şi cu inimă înfrântă, ca prin aceasta să dobândim bunăvoinţa Domnului nostru Iisus Hristos şi să ne facem părtaşi bunătăţilor făgăduite, prin darul şi prin iubirea de oameni ale Aceluiaşi Domn Iisus Hristos, Căruia împreună cu Tatăl şi cu Sfânt Duh se cuvine cinstea, în vecii vecilor. Amin."
(extras din "Cuvânt la Naşterea Domnului (25 decembrie)", din "Predici la duminici şi la sărbători" - Sf. Ioan Gură de Aur)
In Betleem este cand ai si zapada.In momentul de fata chiar si la noi, cel putin in V tarii vremea s-a incalzit mult.Iar cu privire la păstorii care erau pe câmp atunci..., păi poți pune alături -2 grade Celsius de la Craiova (atât sunt la noi acum) cu +12 grade Celsius câte arată acum termometrul la Betleem? Păi la noi pasc ciobanii oile pe câmp până când dă zăpada... . Dar de, trebuie să nu chiulești la școală pentru a ține cont de particularitățile climatice ale unei zone a globului în raport cu alta. Ereticii nu sunt și nu au fost oameni străluciți la minte.
Intrebarea mea, de ce a mai fost mentinuta ceata din care facea parte Zaharia daca Zaharia era Arhiereul(Preotul cel Mare) ?
Aici nu avem și nu recunoaștem o altă sursă decât Scriptura, pe care evident nu o citești, că acolo scrie:am auzit de undeva ca notiunea de Marele Preot la poporul evreu era disparuta pe vremea lui Iisus.Adica ca nu mai aveau un Arhiereu.
Vedeți ce scrie aici Părintele Petru despre data nașterii Mântuitorului. Eu cred ca e destul de clară explicația pe care o dă.Ce argumente biblice sunt pentru 25 decembrie?
nimic nou si care sa nu-l mai fi auzit.Vedeți ce scrie aici Părintele Petru despre data nașterii Mântuitorului. Eu cred ca e destul de clară explicația pe care o dă.Ce argumente biblice sunt pentru 25 decembrie?
Pastorii cum de au fost la camp iarna?Iernile in Israel nu sunt chiar asa de moi.Sunt ierni in care se arata si zapada.
Apoi unii zic ca aceasta nastere a avut loc in jurul lunii Sep-Oct, de Sarbatoarea Corturilor... Iisus e Dumnezeu care si-a facut cortul cu noi, Cuvantul care a devenit om si s-a salasluit printre noi.Un indiciu in aflarea aproximativa a timpului cand Iisus s-a nascut e Zaharia.. Zaharia a fost din ceata preoteasca a lui Abia(Luca 1:5)... David a impartit preotia in 24 de cete.Cand Zaharia a primit vestea ingerului a fost randul lui sau mai bine zis a cetei lui Abia sa serveasca la Templu.Sortul cetei preotesti a lui Abia a fost al optulea(1 Paralip/Cronici 24:10).Fiecare ceata servea o saptamana, iar in timpul sarbatorilor serveau toate cele 24 de ceti.Noul an evreiesc incepe cu inceputul numerotarii lunilor(Iesire 12:2) care e Nissan(luna intai)... Prima luna e Nissan(Martie-April) si coincide cu Iesirea din Egipt si Pastele evreiesc.Fiecare ceata servea o saptamana.Abia fiind ceata a opta sortul sau la servirea Templului ar fi fost in jurul sarbatorii Cincizecimii, in luna a treia evreiasca, Sivan, care coincide cu Mai-Iunie fiind si vremea cand a fost zamislit Sf. Ioan Botezatorul.Dupa 6 luni in luna a noua evreiasca, Kislev (Noi- Decembrie), a fost zamislit Iisus.Dupa 9 luni in luna a saptea evreiasca Tishri (Sept - Oct) are loc nasterea lui Iisus.Acestia zic de sarbatoarea corturilor atribuindu-i o insemnatate religioasa.Un alt argument in acest sens e ca Iosif si Maria nu au avut loc unde sa se cazeze.Obiceiul era ca de sarbatoarea corturilor toti israelitii sa fie pedestrii si sa isi "fabrice corturi"... Faptul ca nu a fost loc de cazare acestia spun ca toate locurile pedestre au fost ocupate din cauza sarbatorii..
Ce raspuns aveti acestui argument?
vreau sa se dezbata argumentele aduse in discutie de mine si care am vazut ca le-a mai mentionat cineva.Dvstră vreţi răspunsurile noastre sau vreţi să auziţi ceea ce aşteptaţi?
ar trebui. orice argument fals si orice minciuna trebuie dezmintita.Eu, de exemplu, nu sunt dispus să discut chiar orice.
În mesajul lui "ddc" scrie că Iosif şi Maria nu au găsit loc de cazare din cauza sărbătorii, dar de ce să nu ne uităm ce spune Evanghelia? În primul rând ei căutau cazare în Betleem, nu în Ierusalim şi au venit acolo pt recensământ, nu pt sărbătoare.
Iată de ce nu se merită a discuta orice idee care trece cuiva prin cap. Deci dacă veţi rămâne fără răspuns, e pentru că noi sunt prea serioşi ca să ne ocupă de nimicuri...
raspundeti atunci la ceea ce ma preocupa pe mine si la argumentele aduse de mine.Sunt destule prostii pe lumea asta la care nici nu tb să atragi atenţia. Sunt zvonuri care nu-i cazul să fie dezminţite şi întrebări la care e mai bine să nu răspunzi...
Auzi Toma, eu nu prea vă ortodoxul din tine! Poți să explici de ce ai o dispoziție critică față de Biserica Ortodoxă? Deocamdată, prin ceea ce ai scris ți-ai conturat un profil de "bagă bețe'n roate". Dată fiind atitudinea ta, află că ți-ai greșit forumul, și dacă o ții tot așa începem cu avertismentele până la banare.raspundeti atunci la ceea ce ma preocupa pe mine si la argumentele aduse de mine.Sunt destule prostii pe lumea asta la care nici nu tb să atragi atenţia. Sunt zvonuri care nu-i cazul să fie dezminţite şi întrebări la care e mai bine să nu răspunzi...
Eu mi-am conturat un profil nu de baga bete-n roate, ci de a afla adevarul.Auzi Toma, eu nu prea vă ortodoxul din tine! Poți să explici de ce ai o dispoziție critică față de Biserica Ortodoxă? Deocamdată, prin ceea ce ai scris ți-ai conturat un profil de "bagă bețe'n roate". Dată fiind atitudinea ta, află că ți-ai greșit forumul, și dacă o ții tot așa începem cu avertismentele până la banare.raspundeti atunci la ceea ce ma preocupa pe mine si la argumentele aduse de mine.Sunt destule prostii pe lumea asta la care nici nu tb să atragi atenţia. Sunt zvonuri care nu-i cazul să fie dezminţite şi întrebări la care e mai bine să nu răspunzi...
Activitatea noastră pe forum este una misionar-informativ-constructivă. Dacă te regăsești în acest tip de forum ești binevenit; iar de nu, fă un act de frățietate și scrie doar când poți dovedi că ești membru de calitate al acestui forum.
Nu uita de a scrie inteligibil cât și corect gramatical. Poți începe prin a-ți reciti mesajele cu atenție mai înainte de a le posta pe forum.
Apropo, lui protosinghel i te poți adresa cu părinte nu cu d-le (bineînțeles, dacă ești ortodox).
Înapoi la “SFÂNTA SCRIPTURĂ / BIBLIA”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator