duodecimus, cum Îl veți numi pe Acela Care ne spune că:P.S. Duhul (spiritul, suflarea de viaţă) nu este viu sau neviu, el este dat de Dumnezeu şi-l retrage când omul moare. Cât despre sufletul viu, Scriptura zice că e rezultanta unirii trupului cu suflarea de viaţă (Facereaa 2,7). După Biblie, nu după basmele noilor şi vechilor şarlatani.
Ati raspuns doar pe jumatate. In continuare mai scrie ceva, partea aia e foarte importanta. Care duhuri ? Cui apartin acele duhuri, scrie in Biblie? Va rog sa specificati , nu ma lasati ca trag cu clestele vorbele de la dv. Si partea aia e falsificata de Sf Imparat Constantin?Nici aceste versete nu vorbesc de despărţirea sufletului şi de existenţa lui după moarte. Nici măcar nu se foloseşte termenul "suflet", ci duh, respectiv Duh.
Îl voi numi Cel Ce a Vorbit în Parabole. Dl. Constantinos mi-a scris de "noii şarlatani", ceea ce presupune că au existat şi vechii şarlatani. Eu doar am preluat din zbor această minge.duodecimus, cum Îl veți numi pe Acela Care ne spune că:
Dacă cercetăm conţinutul parabolei, nu găsim niciunde termenul "suflet". Deci din start, pasajul nu poate fi folosit ca argument pentru dogma nemuririi sufletului. Totuşi, pentru că am promis, să vedem cum e cu această alegorie:a) după moartea cu trupul a celor doi, sufletul săracului a mers în sânul lui Avraam, iar sufletul bogatului nemilostiv a mers în iad:
A fost odată ca niciodată...Era un om bogat care ...
Întrebare: dacă aceasta nu este o alegorie, ci realitatea pură, cum se face că din Iad, ridicându-ţi ochii se poate vedea în Rai? Şi încă una, mai usturătoare: sufletul are ochi? Şi încă una cu permisiunea dumneavoastră: aveţi un singur text biblic care să confirme locaţia aceasta popular-iudaică "Sânul lui Avraam"? Nu vă cer 2, ci unul singur!Şi a murit săracul şi a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam. A murit şi bogatul şi a fost înmormântat.
23. Şi în iad, ridicându-şi ochii, fiind în chinuri, el a văzut de departe pe Avraam şi pe Lazăr în sânul lui.
Aşa spune basmul popular evreesc de care se foloseşte Hristos. Şi în alegoria cealaltă amintită mai sus, toţi copacii vorbesc, văd, simt. Asta nu înseamnă că Biblia ori Iisus mint sau că chiar aşa stau lucrurile în realitate. Înseamnă doar că trebuie să facem deosebirea între o alegorie şi realitate.b)cu toții vorbesc, văd, simt (mângâierea șî chinul):
Dacă aceasta e realitate şi nu o alegorie, cum vă explicaţi că "sufletele" celor doi morţi au guri de vorbit, limbi de răcorit şi degete de udat Şi încă una legată de asta: când te afli în văpaia chinului, îţi este suficientă o picătură de apă?24. Şi el, strigând, a zis: Părinte Avraame, fie-ţi milă de mine şi trimite pe Lazăr să-şi ude vârful degetului în apă şi să-mi răcorească limba, căci mă chinuiesc în această văpaie.
Şi cu privire la acest verset, o îndoită întrebare (dacă recunoaşteţi că e doar o alegorie, nu luaţi în considerare întrebările): Dacă între cele două tărâmuri e "întărită prăpastie mare", cum se face că poate exista comunicare auditivă şi vizuală? Ca nimeni din Iad să nu poată sări pârleazul în Rai, e de înţeles; dar cât de dus cu capul trebuie să fii să voieşti a trece din Rai în Iad26. Şi peste toate acestea, între noi şi voi s-a întărit prăpastie mare, ca cei care voiesc să treacă de aici la voi să nu poată, nici cei de acolo să treacă la noi.
Dacă e "separat de trupurile lor", cum de strigă cu gura, zăresc cu ochii, înmoaie cu degetul, şi răcoresc limba? Să nu-mi spuneţi că "sufletele" alea au atârnate de ele doi ochi, o limbă şi un deget!c) atât dialogul cât și trăirile celor doi (precum mângâierea unuia - Lazăr, ori chinul celuilalt - bogatul) se petrec separat de trupurile lor
În sfîrşit aţi adus vorba şi de Parusie şi învierea morţilor! Era şi momentul. Căci aveţi de explicat o contradicţie. Dacă parabola este doar o alegorie nu mai e cazul. Hristos spune:în timp ce semenii lor erau în viață pe pământ și înainte de Parusie, adică înainte de învierea morților:
Eu am urmărit un anumit raţionament, nu pot să sar de la una la alta doar pentru a vă satisface apetitul polemic. Şi acelea sunt tot duhuri, nu suflete. Şi nu erau despărţite de trup.Ati raspuns doar pe jumatate. In continuare mai scrie ceva, partea aia e foarte importanta. Care duhuri ? Cui apartin acele duhuri, scrie in Biblie? Va rog sa specificati , nu ma lasati ca trag cu clestele vorbele de la dv.
Dar cine a pomenit despre aşa ceva?Si partea aia e falsificata de Sf Imparat Constantin?
Sunt nişte imagini simbolice cum găsim în toată cartea Apocalipsei. Dacă vreţi amănunte, putem folosi o întreagă postare pentru secvenţa aceasta. Deşi încep să mă îndoiesc că aţi accepta ceva din exlicaţia mea oricât de biblică şi logică ar fi. Deh, sunt om şi devin din ce în ce mai sceptic..Dar Sufletele de sub altar din Cartea Apocalipsei, alea ce sunt?
Nu prezenţa simţurilor, ci prezenţa caracteristicilor fizice şi chiar a organelor fizice este ridicolă. De te şi întrebi: de ce se mai desparte trupul de suflet, dacă îi rămân în continuare părţi ataşate de suflet? La ce mai este nevoie să vină Domnul la Parusie, când mortul "se duce la Domnul"? De ce mai e nevoie de înviere, dacă mortul e deja "viu"? Şi multe alte întrebări năroade ce nu s-ar mai pune în absenta dogmei nemuririi mortului...Pentru un az7 care nu crede în existenţa sufletului, prezenţa simţurilor la un suflet este ridicolă
Păi daa, se rezolvă de către adventiști cu un pic de fals biblic. Nu-i așa? Acolo spune "sânul lui Avraam", nu Rai!Întrebare: dacă aceasta nu este o alegorie, ci realitatea pură, cum se face că din Iad, ridicându-ţi ochii se poate vedea în Rai? ...Este vorba de Parusie şi învierea morţilor. În parabolă, Lazăr cel ales este dus de către îngeri în Rai. Înainte de Parusie, înainte de înviere? Cum aşa? Se contrazice Hristos pe Sine Însuşi? Sau parabola e o alegorie şi se rezolvă toate problemele apărute până aici...23. Şi în iad, ridicându-şi ochii, fiind în chinuri, el a văzut de departe pe Avraam şi pe Lazăr în sânul lui.
Vă ustură? Uitați puțin medicament dintr-o postare mai veche:Şi încă una, mai usturătoare: sufletul are ochi?
C.FANTOME? Unde vă aflaţi d-le vasinec? Puţin respect, e un forum teologic ortodox, nu adunare NEW-agistă!Sfantul Apostol Pavel nadajduieste in revenirea Mantuitorului, invierea mortilor in Hristos (cu trupuri nestricacioase), schimbarea trupurilor celor credinciosi si inaltarea impreuna cu Domnul. Este exclusa ideea teleportarii fantomelor de morti, la Domnul.
- V-a cam lăsat fără replică (la Dogmatică şi Catehism, Despre suflet...) cuvântul marelui Apostol Pavel, despre existenţa conştientă a sufletului în afara trupului, după cum scrie la 2Corinteni 12:
"2. Cunosc un om în Hristos, care acum paisprezece ani - FIE ÎN TRUP, nu ştiu; FIE ÎN AFARĂ DE TRUP, nu ştiu, Dumnezeu ştie - a fost răpit unul ca acesta până la al trilea cer.
3. Şi îl ştiu pe un astfel de om - FIE ÎN TRUP, FIE ÎN AFARĂ DE TRUP, nu ştiu, Dumnezeu ştie -
4. Că a fost răpit în rai ŞI A AUZIT cuvinte de nespus, ..."
Păi, mai este viaţă conştientă în afara trupului? Aici spune că da! Dvs. mai luaţi în calcul Biblia?
Deci, sufletul aude, vede ... Să mai vorbim şi despre Valaam vrăjitorul, căruia Domnul i-a deschis ochii să vadă pe îngerul Domnului cu sabia scoasă ... (Num. 22,31). Dar despre care ochi se spune aici, că doar nu scrie în Scriptură că era orb? Bineînţeles, că despre cei ai sufletului e cuvântul Scrpturii. Noi înţelegem, că lumina din noi doar nu e întuneric, ...(Mt. 6,23).
- Alta: Hristos a fost om adevărat şi Dumnezeu adevărat, d-le adventist ?
Dacă da, atunci trebuie să admiteţi, cf. Bibliei, că fiind Dumnezeu adevărat era şi omniprezent (Ioan.3:13). Dacă era deja omniprezent ca Dumnezeu, cum de spune Scriptura că S-a coborât cu duhul (deci înainte de Învierea Sa din morţi) şi a propovăduit duhurior ce erau închise... Deci cu care duh S-a coborât, dacă nu cu cel omenesc? Asta înseamnă că duhul omului e viu şi conştient după moartea trupului.
Reiau textul Sf. Apostol Petru, pentru completa lămurire:
"18.Pentru că şi Hristos a suferit odată moartea pentru păcatele noastre, El cel drept pentru cei nedrepţi, ca să ne aducă pe noi la Dumnezeu, omorât fiind cu trupul, dar viu făcut cu duhul,
19. Cu care" (duh)"S-a coborât şi a propovăduit şi duhurilor ţinute în închisoare,
20. Care fuseseră neascultătoare altădată, când îndelunga-răbdare a lui Dumnezeu aştepta, în zilele lui Noe, şi se pregătea corabia în care puţine suflete, adică opt, s-au mântuit prin apă." (1Petru.3)
Care duhuri? Să nu-mi spuneţi bazaconii: că erau draci (aceştia fiind îngeri căzuţi prin faptul că s-au întrupat şi s-au culcat cu fiicele oamenilor...), că dacă aceştia erau în închisoare, ăia de afară (toţi dracii de prin oamenii la care Scriptura face referire) ce erau de nu erau în închisoare? Ori dacă şi unii şi alţii erau draci, apoi înseamnă că alta a fost pricina transformării lor din îngeri în demoni. Şi ce neascultare făcuseră? Aceea că nu s-au pocăi de faptele lor rele pentru a nu fi pedepsiţi prin potop.
Dar că acele duhuri din închisoare nu erau draci (care să-şi fi luat trupuri ca să intre la fiicele oamenilor, şi să facă astfel neascultare prin aceasta), ci duhurile oamenilor înecaţi de potop (care fiind în trup au făcut neascultare), ne spune Hristos:
- "39. Vedeţi mâinile Mele şi picioarele Mele, că Eu Însumi sunt; pipăiţi-Mă şi vedeţi, că DUHUL NU ARE CARNE ŞI OASE, precum Mă vedeţi pe Mine că am". (Luca.24)
Şi:
-"29. Răspunzând, Iisus le-a zis: Vă rătăciţi neştiind Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu.
30. Căci la înviere, nici nu se însoară, nici nu se mărită, ci sunt ca îngerii lui Dumnezeu în cer." (Mt.22) .
Aşadar, nu "îngeri încarnaţi" au fost înecaţi de potop, ci oameni, căci ÎNGERII NU SE ÎNSOARĂ, NU AU CARNE ŞI OASE! Ori îndrăzniţi să adăugaţi ceva la Evanghelia lui Hristos, în scris sau verbal? Dacă da, atunci Anatema vouă! (Gal.1:8)
Asta este hulă! Omule ..., ACOLO VORBEȘTE CEL CARE NE-A FĂCUT! Unde a spus Hristos vreodată povești, basme ori cuvinte deșarte? Unde a spus Hristos lucruri care nu sunt reale? Cine poate demonstra că pildele Sale nu au suport istoric real? Unde și când a spus Hristos fabule?Şi încă una cu permisiunea dumneavoastră: aveţi un singur text biblic care să confirme locaţia aceasta popular-iudaică "Sânul lui Avraam"? Nu vă cer 2, ci unul singur!
Domnule, eu sunt un om simplu, fără pregătire teologică şi am expus problema cum am putut încercând s-o prezint logic şi biblic - aşa ca s-o înţeleagă oameni simpli ca mine. Iar dumneavoastră, cu pregătirea scolastică şi teologică net superioară mie ce faceţi? Mă caracterizaţi, mă acuzaţi, mă judecaţi şi mă etichetaţi fără a încerca să analizaţi (dacă nu chiar să răspundeţi la) cele vreo 8-9 întrebări; dar nu mă plâng, sunt deja prea obişnuit cu judecăţile, atacurile la persoană şi cuvintele grele ce le primesc pe acest forum de câţiva ani încoace.Fiind străin cu totul de orice experienţă mistică şi istorico-patristica are un mod de gândire exclusiv trupesc.
Înainte de a purcede la analiza ABC a postării mele, era mai indicat să vă ocupaţi puţintel de α.A.
Şi pentru ortodoxul de rând sunt totuna, oricât aţi încerca să negaţi acest lucru. Coborâţi puţin în popor şi vă lămuriţi.Păi daa, se rezolvă de către adventiști cu un pic de fals biblic. Nu-i așa? Acolo spune "sânul lui Avraam", nu Rai!
Dar cum poate un adventist să deosebească iadul cu sânul lui Avraam de Rai, ori Raiul de Împărăția cerurilor? Pentru el sunt totuna.
Sunteţi liber să înţelegeţi asta, pe mine vă rog să nu mă includeţi. V-am cerut un singur text unde scrie de "sânul lui Avraam", nu aţi găsit, la revedere! Nu se poate ca întreg VT şi NT să nu sufle o vorbă despre locul unde când mor merg la mângâiere ori la chin toţi oamenii! Nu se poate ca un loc atât de important să fie guvernat de Avraam în loc de Dumnezeu, acesta să fie numit "Părinte" în locul lui Dumnezeu, acesta mort fiind să-i cunoască pe toţi evreii morţi şi vii; adică tocmai pe dos de cum zice Sciptura:Deci, prin sânul lui Avraam putem înțelege un loc
Mă confundaţi, eu nu sunt vasinec.Uitați puțin medicament dintr-o postare mai veche:
Nu vă sfîşiaţi şi veşmintele pentru a fi tacâmul complet?Asta este hulă!
Pai hai sa urmarim rationamentul dv si asta departe de a-mi satisface mie vreun apetit. Dar daca ati intrat in hora, jucati!!!Eu am urmărit un anumit raţionament, nu pot să sar de la una la alta doar pentru a vă satisface apetitul polemic. Şi acelea sunt tot duhuri, nu suflete. Şi nu erau despărţite de trup.
sunt tot duhuri, nu suflete. Şi nu erau despărţite de trup.
Toata Cartea Apocalipsei este un simbol si trebuie luata ca atare, sau doar o parte?Sunt nişte imagini simbolice cum găsim în toată cartea Apocalipsei. ..
Vă dovedesc cu toate versetele biblice (Fac.6), căci în zilele lui Noe până să vină Potopul toţi oamenii aveau trup şi duh (suflare de viaţă). Când a venit apa, toţi în afară de cei 8 "şi-au dat duhu'".Mai luam odata citatul da?
Cu care S-a coborât şi a propovăduit şi duhurilor ţinute în închisoare,
Care fuseseră neascultătoare altădată, când îndelunga-răbdare a lui Dumnezeu aştepta, în zilele lui Noe, şi se pregătea corabia în care puţine suflete, adică opt, s-au mântuit prin apă
Sa-mi dovediti cu versete Biblice ca duhurile alea acelea aveau trup.
Doar o parte, anume partea... simbolică.Si inca ceva, asa ca idee i-a comentati si acestea, bineinteles urmand rationamentul dv.
"Şi Iisus, strigând cu glas tare, a zis: Părinte, în mâinile Tale încredinţez duhul Meu. Şi acestea zicând, Şi-a dat duhul." (Luca 23,46 )
DemonstratiExact cum am zis: Şi-a dat duhul, nu sufletul, iar până să vină apa, duhurile antediluvienilor nu erau despărţite de trup; erau nişte oameni vii. Ce n-aţi înţeles aici?sunt tot duhuri, nu suflete. Şi nu erau despărţite de trup.Toata Cartea Apocalipsei este un simbol si trebuie luata ca atare, sau doar o parte?
Mulţumesc.Gata cu Off topic.
Vă stimez .
Ok multumesc de demonstratie, deci Hristos a propavaduit suflarilor de viata.Vă dovedesc cu toate versetele biblice (Fac.6), căci în zilele lui Noe până să vină Potopul toţi oamenii aveau trup şi duh (suflare de viaţă). Când a venit apa, toţi în afară de cei 8 "şi-au dat duhu'".
Ati spus ca e toata, acum o parte. Hotarati-va!Doar o parte, anume partea... simbolică.
Înapoi la “Adventiştii şi "Martorii lui Iehova"”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator