"Testul" Dvs mi se pare slab şi chiar naiv. De exemplu, pe o ediţie neoprotestantă a Noului Testament, editată la Chişinău, pe o copertă este editat şi Crezul. Aşa ceva nu au nici ortodocşii. Vă daţi seama ce ruşine era să trageţi dacă găseaţi un sectar ingenios care să vă arate asta?
1) Este vorba de experienta de pana acum.
De purtat discutii, am purtat cu matori ai lui Yehova pe strada. Ore intregi.
Slabiciunea lor - ca si la adventisti: considera ca omul o data ce a murit cade intr-un somn adanc pana la Judecata de apoi. Un verset din VT - editia Cornilescu sau ce au ei. Le-am adus contra argument Schimbarea la Fata, cand Moise despre care se spune ca a murit, a fost de fata xcu Mantuitorul alaturi de Ilie care s-a ridicat la cer...
Enuntarea Crezului, eventual o mini-exegeza pe el, mi s-a parut cea mai directa cale de a scapa de insistentele lor. Daca veneau cu alte lucruri regandeam argumentele.
Raman la concluzia ca
in conditiile in care accepta (isi asuma) Crezul ca marturisire de credinta, argumentatia lor sectara are multe vulnerabilitati si nici nu mai poate fi coerenta.
Daca accepti Crezul accepti Sinoadele Ecumenice - macar primele doua, cu tot ce rezulta de aici.
Strategia centrala dupa care se poate purta discutia. Celelalte argumente din Sfintii Parinti pe nivelele urmatoare de argumentare.
2) Crezul nu este rugaciune ci marturisire de credinta. Daca l-ai spus la rugaciunile de dimineata, il mai repeti la Acatistul Maicii Domnului pt ca asa este in cartea de rugaciuni, sau treci peste el ?