Petrus, nu te supăra, dar cred că trebuie creşti puţin. Eşti prea infantil ca să pot discuta cu tine astfel de subiecte.
Cum adica, sa cresc in ereziile pagane patrunse in crestinism? Dumnezeu n-a impartit Biserica in cler si laic, asta voi a-ti facut-o de va credeti infailibil si singuri cunoscatori ai adevarului. Macar de-ar fi adevarul lui Dumnezeu, dar e traditia omeneasca. Si multi asculta cu gurile cascate povestile pe care le spuneti, in loc sa prezentati clar si simplu adevarurie Scripturilor. Veti fi trasi la socoteala pentru asta. vi se va cere sangele lor din mana voastra.
Un romano-catolic nu poate fi împotriva monahismului.
Petrus nu cred că ești romano-catolic, mai degrabă sectar, cu toate că pe un anumit forum catolic am mai întâlnit indivizi care erau protestanți sadea deși oficial erau catolici.
Culmea, am ajuns să-i învăț și să le vorbesc despre credința lor că o cunoșteam mai bine decât ei.
Pe de altă parte, cred că discuțile interconfesionale ar trebui să se poarte doar pe secțiunea dedicată, ce zic moderatorii?
Ce sa inteleg din cuvintele Dvs.: zid gros de inaltare de sine sau sfintenie? Daca ar fi sfintenie ar fi o exprimare hristocentrica. Dar, n-o vad.Cum adica, sa cresc in ereziile pagane patrunse in crestinism? Dumnezeu n-a impartit Biserica in cler si laic, asta voi a-ti facut-o de va credeti infailibil si singuri cunoscatori ai adevarului. Macar de-ar fi adevarul lui Dumnezeu, dar e traditia omeneasca. Si multi asculta cu gurile cascate povestile pe care le spuneti, in loc sa prezentati clar si simplu adevarurie Scripturilor. Veti fi trasi la socoteala pentru asta. vi se va cere sangele lor din mana voastra.
La tâmpenii nu se răspunde. Ori se râde, ori se plânge. Am preferat să râd...
Ma scuzi George, mi-am exprimat doar parerea bazata pe invataturile Sfintelor Scripturi. Cu ce am gresit? E gresita cumva invatatura Sfintelor Scripturi?Un romano-catolic nu poate fi împotriva monahismului.
Petrus nu cred că ești romano-catolic, mai degrabă sectar, cu toate că pe un anumit forum catolic am mai întâlnit indivizi care erau protestanți sadea deși oficial erau catolici.
Culmea, am ajuns să-i învăț și să le vorbesc despre credința lor că o cunoșteam mai bine decât ei.
Pe de altă parte, cred că discuțile interconfesionale ar trebui să se poarte doar pe secțiunea dedicată, ce zic moderatorii?
cel care a fost nedreptatit trebuie sa-l mustre(dojeneasca) pe cel care i-a gresit,dar cu duh de blindete,pt ca daca nu ,se va mai repeta si alte dati!maria_andreea scrie :
Cine poate să mustre ? Care este starea, condiţia pentru a nu greşi a celui care trebuie să mustre ?
Porunca de mai sus are referinta personala '' De-ti va gresi tie'' nu altora...! ; se iarta orice neputinta omeneasca si slabiciune, jigniri , ofense , minie , ocara, si orice alta neplacere mai ingaduie Dumnezeu sa vina peste noi accidental (fara de voie)din partea altora, daca cel care a facut o vine si isi cere iertare, iar daca ea persista si intrece puterea noastra de a rabda , atunci se aplica porunca de mai sus.maria_andreea scrie :
Din câte am citit eu Sfinţii nu mustrau deloc. Chiar dacă vreun frate îi spunea că a furat, sau a omorât sau i aduceau orice fel de învinuire nedreaptă ei se gândeau dacă nu cumva au avut vreun astfel de gând şi îşi asumau învinuirile lăsându-se "nedreptăţiţi". Totuşi, Mântuitorul ne îndeamnă să nu lăsăm nici dreptatea (să mustrăm) nici iertarea. Cum le împăcăm ?
Aici awa se refera la cel care i-am provocat noi vreo suparare /mihnire , sau are asta din vreo neputinta a lui , nu din cauza noastra.maria_andreea scrie :
in PAteric, a întrebat avva Bitimie pe avva Pimen, zicând: de va avea cineva mâhnire asupra mea şi-i voi cere iertare şi nu va primi ce voi face ? I-a răspuns lui bătânul: ia cu tine alţi 2 fraţi şi cereţi iertare de la dânsul şi de nu va primi ia pe alţi cinci, şi de nu va primi nici acestora, ia pe preot, şi de nu va primi nici aşa, fără tulburarea de aici înainte te roagă Lui Dumnezeu ca El să-i vestească lui şi să fii fără grijă!.
De aici putem înţelege:
1. chiar dacă fratele ne greşeşte noi să cerem iertare şi să nu-l mustrăm ca şi cum noi nu am avut nicio vină ?
2. preotul semnifică rugăciunea Bisericii pentru el ?
Viata adevarata monahala in manastiri este, depinde la care manastiri va raportati pt ca nu in toate este , adevarat, iar plecatul vietuitorilor nu-i de mirare, de mirare este cind vin in manastire, totusi sunt manastiri in care vin multi vietuitori, cunoscute personal, cum va explicati?Oare de ce nu mai este viata adevarata monahala in manastiri?De ce unele Maici Starete au uitat de votul saraciei?De ce pleaca vietuitorii din manastiri?
Înapoi la “MORALĂ şi SPIRITUALITATE: aspecte practice ale vieţuirii ortodoxe”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator