Ce este sufletul? doresc o definitie academica. Multumesc.
Buna. Gasiti aici explicatii foarte clare si "academice" referitoare la semnificatia cuvantului suflet, in Sfanta Scriptura.
Ce este sufletul? doresc o definitie academica. Multumesc.
Mai intai, ar trebui sa explicarti dvs. ce anume este acela "suflet". Presupun ca dvs. ati inventat un fel de fantoma (entitate care se desparte de trupul mort si traieste independent si in mod constient), iar acum cereti altora sa va explice care este doctrina lor despre aceasta inventie nebiblica.îi rugăm să-şi expună doctrina lor cu privire la suflet,
Pe Muntele Schimbarii la Fata, inaintea Mantuitorului, se aflau 2 persoane: Ilie si Moise. Considerati ca Domnul Iisus Hristos statea de vorba cu un om viu (Ilie, care a fost rapit cand era in viata) si cu stafia unui mort (Moise, care murise)? Il acuzati, cumva, pe Mantuitorul, de spiritism (statea de vornba cu cei care au murit)?Deşi iehoviştii afirmă că la moarte omul încetează să existe, Biblia menţionează cum Domnul Hristos, în momentul schimbării la faţă, vorbea cu Moise, mort de vreo 15 secole.
Stiu, sunteti adventist de ziua a saptea.
P.S. Nu fac parte din organizatia martorilor lui Iehova.
Are vre-o importanta numarul? Important este sa credem ceea ce spune Sfanta Scriptura. Iar din acestia sunt putini.Pentru a nu confunda subiectele, am să preiau un mesaj de-al meu dintr-un alt subiect şi vreau să văd ce argumente au adventiştii şi iehoviştii împotriva sintezei făcute de mine. Până una-alta, îi întreb cum explică că doar aceste 2 confesiuni (mai relevante) au această învăţătură despre suflet, pe care o ştim?
Sfanta Scriptura nu este deloc sumara nici confuza referitor la invatatura despre suflet. Confuzia a aparut odata cu introducerea teoriei "sufletului nemuritor" (teorie pagana). Aceasta teorie nu se potriveste cu Sfanta Scriptura si de aici apar confuziile.Vin mai întâi cu precizarea că Scriptura şi mai ales VT, este extrem de sumară în astfel de învăţături, iar uneori chiar confuză.
In sec IV-V, si chiar mai devreme, au patruns invataturile filozofiei grecesti in biserici. De atunci a inceput confuzia si nimic nu mai este clar.Există motive serioase pentru o astfel de "tăcere" în VT (spre deosebire de scrierile păgâne ale timpului). O învăţătură clară despre suflet s-a făcut în Biserică abia în sec. IV-V, odată cu concretizarea dogmei hristologice şi sfârşitul (nu definitiv) al erei gnostice. Iată ce vreau eu să precizez:
Am o rugaminte: tinand cont de faptul ca dvs. faceti selectie din invataturile Sfintilor Parinti (pe unele, care nu va convin, le respingeti) propun sa discutam numai pe marginea Sfintei Scripturi.2. Duhul (omului) de care vorbeşte deseori şi Scriptura şi unii Sf. Părinţi
3. Despre natura sufletului Sfinţii Părinţi au precizat:
Adventistii nu ignora nici o slova din Sfanta Scriptura. Contraziceti-ma cu exemple.Aştept argumente împotrivă, dar insist să se ţină cont de toate sensurile termenului "suflet", pt că ele toate se regăsesc în Scriptură, iar adventiştii ştiu foarte bine asta, numai că se fac că ignoră unele texte sau le dau o interpretare contrară ideii contextului.
1. Sunt deacord cu Sf. Iustin. Un prost care se contrazice logic atât de flagrant nu poate fi creştin. Creştinismul e pentru oameni înţelepţi (nu neapărat deştepţi în sensul raţionalist al cuvântului).Iata ce spune si Sfantul Iustin Martirul, in lucrarea "Dialog cu iudeul Tryphon", cap. 80.
"Daca intalnesti persoane care isi zic crestini, dar care neaga invierea mortilor si sustin, dimpotriva, ca sufletele lor vor fi luate la cer de indata ce mor, pe acestia sa nu-i socotesti crestini".
Vasinec, Domnul Iisus Christos statea de vorba ! "Spiritism" s-ar numi daca un OM ar fi stat de vorba. Mediul "natural", daca putem spune asa, al lui Dumnezeu este cel al spiritelor. El (Dumnezeu) poate sa stea de vorba cu sufletul unei persoane moarte fara sa faca spiritism. Chiar in pagina de internet recomandata se vede ca un om este "sufletul" sau. nu puteti trage concluzia ca i-a inviat. Sau puteti probabil, dar nu cu acest argument.Pe Muntele Schimbarii la Fata, inaintea Mantuitorului, se aflau 2 persoane: Ilie si Moise. Considerati ca Domnul Iisus Hristos statea de vorba cu un om viu (Ilie, care a fost rapit cand era in viata) si cu stafia unui mort (Moise, care murise)? Il acuzati, cumva, pe Mantuitorul, de spiritism (statea de vornba cu cei care au murit)?Deşi iehoviştii afirmă că la moarte omul încetează să existe, Biblia menţionează cum Domnul Hristos, în momentul schimbării la faţă, vorbea cu Moise, mort de vreo 15 secole.
Ca sa stea de vorba cu un om care a murit, Dumnezeu il invie; nu face spiritism (comunicare cu mortii).
"Domnul omoară şi învie; El coboară la locuinţa morţilor şi iarăşi scoate."(1 Regi 2:6)
Moise a fost inviat. Sau, va este greu sa credeti in INVIERE? Mai bine credeti in spiritism?
pai aici a avut dreptate, peste tot in Scripturi se arata ca Fiul este supus Tatalui.Tocmai de aceea Biserica trece cu vederea greşelile lui dogmatice, unele dintre care nici dvstră nu le acceptaţi.
El, de exemplu, este subordinaţionist (teoria subordonării Persoanelor Treimice) lucru inacceptabil dpdv creştin. Dar era o chestie încă neprecizată pe atunci.
Chiar Sfantul Iustin Martirul isi recunoaste unele greseli pe care le facuse cand era sub influenta "invataturilor elinesti". Interesant este faptul ca biserica accepta aceste invataturi gresite, considerand ca fiind bune cele pe care sfantul le declara gresite.Iata ce spune si Sfantul Iustin Martirul, in lucrarea "Dialog cu iudeul Tryphon", cap. 80.
"Daca intalnesti persoane care isi zic crestini, dar care neaga invierea mortilor si sustin, dimpotriva, ca sufletele lor vor fi luate la cer de indata ce mor, pe acestia sa nu-i socotesti crestini".Sfantul Iustin Martirul nu voia sa scoata in evidenta o problema de logica ci de credinta. Dvs. spuneti ca sunteti de acord cu sf. Iustin Martirul. Dati-mi voie sa nu va cred. Poate nu ati inteles bine ce voia sa spuna sfantul. Asa ca, va mai dau un citat explicativ:1. Sunt deacord cu Sf. Iustin. Un prost care se contrazice logic atât de flagrant nu poate fi creştin. Creştinismul e pentru oameni înţelepţi (nu neapărat deştepţi în sensul raţionalist al cuvântului).
"Asadar sufletul se impartaseste de viata, de vreme ce Dumnezeu vrea ca el sa traiasca, Apoi cand Dumnezeu nu vrea ca el sa mai traiasca, el nu se va mai impartasi de ea. Fiindca a trai nu este o insusire a lui asa cum este insusirea lui Dumnezeu; ci dupa cum un om nu traieste totdeauna si sufletul lui nu este pentru totdeauna asociat cu trupul, intrucat oridecateori aceasta armonie trebuie intrerupta, sufletul paraseste trupul si omul nu mai exista; da, oridecate ori sufletul trebuie sa-si inceteze existenta, spiritul de viata ii este luat si nu mai exista sufletul, ci merge inapoila locul de unde a fost luat." Dialogul cu Tryfon cap.6
Cand spiritul de viata este luat din trup (vedeti Eclesiastul 12:7) nu mai exista nimic (doar tarana). Sfantul Iustin Martirul desfiinteaza o invatatura pagana, bazata pe o nascocire la fel de pagana (acea fantoma pe care unii o numesc suflet).
2. Iustin e consederat Sfânt pentru moartea martirică, dar nu pentru doctrină, care pe atunci încă nu era precizată peste tot şi el însuşi recunoaşte asta. Tocmai de aceea Biserica trece cu vederea greşelile lui dogmatice, unele dintre care nici dvstră nu le acceptaţi.
Ba tocmai asta vreau să spun. Numai că acest lucru nu îl face fiecare după mintea lui, ci Biserica, care deţine şi cheia interpretării Scripturii. Aici e marea diferenţă dintre noi...Intrebare: pe ce criteriu stabiliti care invataturi sunt bune si care sunt gresite? Sa nu-mi spuneti ca pe baza Sfintei Scripturi.
1.Dumnezeu nu vorbeste cu mortii. "Dumnezeu nu este un Dumnezeu al celor morti ci al celor vii" - spunea Domnul Iisus Hristos cand le vorbea saducheilor despre INVIERE (Matei 22:23-33).
Pe Muntele Schimbarii la Fata, inaintea Mantuitorului, se aflau 2 persoane: Ilie si Moise. Considerati ca Domnul Iisus Hristos statea de vorba cu un om viu (Ilie, care a fost rapit cand era in viata) si cu stafia unui mort (Moise, care murise)? Il acuzati, cumva, pe Mantuitorul, de spiritism (statea de vornba cu cei care au murit)?
Ca sa stea de vorba cu un om care a murit, Dumnezeu il invie; nu face spiritism (comunicare cu mortii).
"Domnul omoară şi învie; El coboară la locuinţa morţilor şi iarăşi scoate."(1 Regi 2:6)
Moise a fost inviat. Sau, va este greu sa credeti in INVIERE? Mai bine credeti in spiritism?Si eu, care credeam ca Domnul Iisus Hristos este modelul suprem si daca il copiez sunt sigur pe calea cea buna! Nici in Hristos nu poti sa mai ai incredere. Degeaba spune "calcati pe urmele Mele".Vasinec, Domnul Iisus Christos statea de vorba ! "Spiritism" s-ar numi daca un OM ar fi stat de vorba. Mediul "natural", daca putem spune asa, al lui Dumnezeu este cel al spiritelor.
In concluzie, dumneata sustii ca, pe Muntele Schimbarii la Fata, Domnul Iisus Hristos statea de vorba cu un om viu (Ilie) si cu fantoma unui mort (Moise)?
El (Dumnezeu) poate sa stea de vorba cu sufletul unei persoane moarte fara sa faca spiritism. Chiar in pagina de internet recomandata se vede ca un om este "sufletul" sau. nu puteti trage concluzia ca i-a inviat. Sau puteti probabil, dar nu cu acest argument.
Sfanta Scriptura este compusa din inavataturi date oamenilor, pentru mantuirea lor. Spre exemplu, in Noul Testament este consemnat ceea ce Domnul Iisus Hristos si Sfintii Sai Apostoli au facut si au spus (sau scris) oamenilor.Ba tocmai asta vreau să spun. Numai că acest lucru nu îl face fiecare după mintea lui, ci Biserica, care deţine şi cheia interpretării Scripturii. Aici e marea diferenţă dintre noi...Intrebare: pe ce criteriu stabiliti care invataturi sunt bune si care sunt gresite? Sa nu-mi spuneti ca pe baza Sfintei Scripturi.
La punctul 3, dvs. ati inceput sa faceti referire la scrierile Sfintilor Parinti. Deoarece, atat eu cat si dvs. facem selectie din invataturile Sfintilor Parinti si fiecare ia ceea ce-i convine, v-am propus sa ne axam doar pe Sfanta Scriptura (pe care, amandoi declaram ca o acceptam in totalitate). Corect?Şi apropo, nu aţi adus nici un contrargument la punctul 3, scris de mine mai sus. Eu am zis că discut numai dacă luaţi în seamă TOT ce spune Biblia despre suflet, nu doar ceea ce doriţi voi.
1. De unde le scoateti ? In ce fel faptul ca este un Dumnezeu al viilor, Il impiedica sa vorbeasca cu mortii ? Explicati.1.Dumnezeu nu vorbeste cu mortii. "Dumnezeu nu este un Dumnezeu al celor morti ci al celor vii" - spunea Domnul Iisus Hristos cand le vorbea saducheilor despre INVIERE (Matei 22:23-33).
2. In pagina de internet, recomandata de mine, se vede cum un insusi omul este un suflet viu (format din trup si suflare de viata - vedeti Facerea 2:7). Nu exista, in acceptiunea biblica, acea entitate care se desparte de trupul mortului si traieste independent si constient, avand simtiri si suferinte trupesti. Ca sa facem distinctia intre ceea ce spune Sfanta Scriptura si ceea ce spun teoriile pagane, aceasta nascocire o voi numi "fantoma" (cred ca este o expresie destul de plastica.
Deci, noi vom discuta despre fantome (nu despre suflet).
Dumnezeu nu vorbeste cu mortii iar mortii nu stiu de Dumnezeu.1. De unde le scoateti ? In ce fel faptul ca este un Dumnezeu al viilor, Il impiedica sa vorbeasca cu mortii ? Explicati.
Gresit. Vechiul Testament il marturiseste pe Domnul Iisus Hristos si lucrarea Sa de mantuire. Sfintii Apostoli au propovaduit Crucea lui Hristos spunand, in repetate randuri, "este scris" (si se refereau la ceea ce este scris in Vechiul Testament).2. Faptul ca ceva este pagan, nu il face automat si fals. VT e pagan, d.ex.
Trebuie sa fii foarte deschis la minte si sa accepti ca fiind adevarate tot felul de filozofii. Altfel, nu ai cum sa-ti sustii teoria fantomelor. Aveti dreptate. Trebuie sa fii deschis si sa te increzi in scrierile lui Platon. Doar cu invataturile Domnului Iisus Hristos, ale proorocilor si ale sfintilor apostoli nu-ti iese teologia.Aici ortodocsii sunt mai deschisi la minte decat dumneavoastra (nu stiu ce confesiune sunteti). Ideea unui suflet nemuritor vine din strafundurile istoriei. Pentru ei nu era nascocire, ci realitate. Vezi E Dodds, Grecii si irationalul. Platon, de pilda, era convins de ea. Pagina pentru copii despre asta.
In duhul lui Platon?Cititi spiritul bibliei (in duh, cum zic ortodocsii)
Ingerii nu sunt fantome. Sunt fiinte vii (nu fantome de morti). Iar Domnul Iisus Hristos ne spune ca vom fi ca ingerii la INVIERE (am sa repet in mod obsesiv acest cuvant pe care-l nesocotiti si care reprezinta adevarata nadejde crestina). Mortii nu pot fi ca ingerii. Mortii sunt ca mortii. Punct.Explicati intai pctul 1. de-abia dupa aceea ocupati-va de 2, ptr ca ce spuneti la 1. arata ca nu ganditi. Acuma vad ca chiar in citatul dat din matei se zice: Căci la înviere, nici nu se însoară, nici nu se mărită, ci sunt ca îngerii lui Dumnezeu în cer. Ingerii sint tot ”fantome” ?
Unde am spus eu ca sufletul dispare. Nici macar nu cred in ceea ce dvs. numiti suflet. Eu numesc fantoma si asa ceva nu exista in Sfanta Scriptura.
- In cele din urma, daca asa cum ziceti, sufletul dispare la moarte, CE ANUME inviaza la inviere ? Care e elementul de continuitate? Caci se numeste ”(re) inviere” Nu recreere a identicului. .
Unde am spus eu ca sufletul dispare. Nici macar nu cred in ceea ce dvs. numiti suflet. Eu numesc fantoma si asa ceva nu exista in Sfanta Scriptura.
- In cele din urma, daca asa cum ziceti, sufletul dispare la moarte, CE ANUME inviaza la inviere ? Care e elementul de continuitate? Caci se numeste ”(re) inviere” Nu recreere a identicului. .
Vreau doar sa explic, pe scurt, cum vad viata, moartea si inverea:
1. Dumnezeu la facut pe om din tarana, i-a suflat in nari suflre de viata (duh de viata) si omul s-a facut un suflet viu. (Facerea 2:7)
2. Moartea inseamna procesul invers facerii omului. Tarana se intoarce in pamant iar duhul de viata la Dumnezeu, care l-a dat. (Eclesiastul 12:7)
3. La inviere omul isi va recapata, de la Dumnezeu, duhul de viata (care nu este ceva care traieste in mod constient). Cei care vor mosteni viata vesnica, la invierea pe care ne-o va da Hristos, vor fi imbracati cu trupuri nepieritoare si nesupuse putrezicirii (1 Corinteni 15:53,54).
Înapoi la “Adventiştii şi "Martorii lui Iehova"”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori