P.S. Eu am fost atras de interesul pentru respectarea cat mai fidela a Cuvantului lui Dumnezeu (Sfanta Scriptura - singura Carte in care gasim invataturile Mantuitorului si ale Sfintilor Apostoli). De asta am devenit adventist de ziua a saptea (cautam o biserica, care se straduieste sa respecte invataturile Bibliei, in totalitate).
Exact asa a fost si in cazul meu. Cu adventistii am descoperit imboldul pentru adevar, dar pana la adevar erau departe. Cand am citit prima data - cu ei - Epistola catre Galateni, stiu ca i-am pus in incurcatura, cand textul spunea clar una (desfiintarea Legii si a legalismului), dar eram "indemnat" catre o alta explicatie. In astfel de momente iti dai seama ca de unul singur esti ca si orb cu Scripturile, si logic iti pui problema interpretarii adevarate. De aici, toate confesiunile sunt pe picior de egalitate. Aceasta a fost clipa cand i-am dat o noua sansa Ortodoxiei.
Degeaba v-am rugat, de mai multe ori, sa dati dovada de respect si onestitate fata de interlocutor. Tot cu abureli, spuse pe un ton dulce, umblati.
Atat biserica ortodoxa cat si biserica adventista interpreteaza la fel problema Legii. Ambele biserici fac distictie intre legea ceremoniala (a carei semnificatie s-a incheiat la Cruce) si Legea lui Dumnezeu (Cele 10 Porunci). Spicuiesc din catehismul ortodox, capitolul Legea Morala:
'''''''''''"""""""20. Ce cuprinde legea Vechiului Testament?
Legea Vechiului Testament cuprinde porunci morale, ceremoniale si civile, date cu scopul de a intretine comuniunea dintre credincios si Dumnezeu si a pregati pe credinciosi pentru rascumpararea lor prin Hristos.
Poruncile ceremoniale, cultul religios al poporului evreu,
care doar preinchipuiau lucrarea mantuitoare a Domnului nostru Iisus Hristos, fiind - cum spune Sfanta Scriptura - numai "umbra bunurilor viitoare" (Evr. 10, 1), au incetat odata cu venirea Mantuitorului.
Au ramas insa poruncile morale
Legea aceasta este cuprinsa pe scurt in cele 10 porunci dumnezeiesti - Decalogul - descoperite de Dumnezeu lui Moise, pe muntele Sinai (Iesire 20).
Decalogul este cea dintai lege scrisa a Vechiului Testament si, totodata, cea mai inalta lege morala data pana la Domnul nostru Iisus Hristos.
Ea ramane valabila pentru toate timpurile,
21. Cele 10 porunci stau la temelia vietii morale a crestinului?
Da. De aceea, pentru a sti cum sa-si intocmeasca viata potrivit vointei lui Dumnezeu, pentru a-si castiga mantuirea,
crestinul trebuie sa cunoasca si sa pazeasca cele 10 porunci. """"""""""""""''''''''
Gasiti la link-ul de mai jos, explicatii foarte bune, in catehismul ortodox, referitoare la Lege:
http://www.crestinortodox.ro/carti-orto ... 80574.html. Cand am citit aceste pasaje (si multe altele) din catehismul ortodox, am avut impresia ca citesc din "manualul doctrinelor biblice azs".
Dvs. sariti dintr-o barca inalta. Acum, nu mai sunteti ortodox (ca sa nu va potriviti cu adventistii). Probabil sunteti baptist, penticostal sau harismatic deoarece acesti credinciosi desfiinteaza tot ce reprezinta lege, fara nici o deosebire (luind in brate cap. 3 din epistole catre galateni, fara a mai tine cont de ceea ce spune Sfantul Apostol Pavel in Romani cap. 7 sau Sfantul Apostol Iacov in cap. 2 din epistola sa, etc).
Dvs. de ce anume ati fost atras de ati devenit ortodox? Care sunt acele rationamente de care vorbeati?
In scrierile Sf. Ioan Gura de Aur am descoperit duhul evanghelic, atat de proaspat, atat de intim.
Daca va place atat de mult Sfantul Ioan Gura de Aur, va rog sa-mi spuneti:
- ce parere aveti despre faptul ca Sfantul Ioan Gura de Aur s-a botezat la maturitate, desi facea parte dintr-o familie de crestini?
- ce parere aveti despre omilia la Ioan 2:4 (nunta din Cana), unde Sfantul Ioan Gura de Aur condamna amestecul Maicii Domnului (interpunerea ca intermediar intre Mantuitorul si oameni)?