Ce întrebare!Parerea ta nu conteaza in fata Adevarului... Ai tu alta explicatie mai buna decat Adevarul insusi?Dacă ar fi fost chiar aşa, atunci Dumnezeu ar gândii ca părinţi care işi doresc copii prin inseminare artificială. S-ar bucura doar de cel care se naşte. Eu nu aşa Îl cred pe Dumnezeu.
Egoismul este ca un bulgăre de zăpadă. Oricât de mare l-am face, tot se va topi.Iubirea este cea mai mare putere ce exista. Dumnezeu este iubire. Iubirea uneste, iubirea hraneste, iubirea e viata. Ingerii au fost creati ca sa primeasca si sa infuzeze iubirea in lumea spirituala, iar oamenii au fost creati ca sa faca acelasi lucru in lumea materiala. Sursa iubirii e una singura: Dumnezeu. Dar pe langa iubire exista si libertate. Libertatea are un potential pozitiv dar si unul negativ. Cuplata cu Iubirea libertatea e benefica, e creativa, e vie. Despartita, insa, de Iubire si unita cu o vointa egocentrica libertatea contribuie la sursa raului, a distrugerii si a mortii. Vointa egocentrica e principala sursa a raului, iar libertatea e mediul propice in care se manifesta. Ascultarea e cea care anuleaza vointa egocentrica. Dar ca sa faci ascultare e nevoie sa-L iubesti pe Cel de care asculti.
Augustin a spus asa probabil ca sa justifice pozitia sa la capitolul predestinare caci daca totul este predestinat(predestinarea dubla)atunci concluzia logica poate fi numai una:Dumnezeu a creat raul.De aici si incepe agonia de a explica lucrurile care nu se leaga.In aceeasi groapa au intrat si calvinistii din pacate.Răul nici nu tb să fie creat, iar aşa cum se exprimă unii Sf. Părinţi, el nici nu există! Răul este o nonexistenţă sau, mai exact spus, o "existenţă fără consistenţă" (Fer. Augustin). Răul este lipsa bineului. Atunci sau acolo unde nu există Binele (adică Dumnezeu), prin omisiune avem răul şi aici vorbim de principiu nu de Satan (şi diavolaşii lui), care este o fiinţă creată ce a vrut în mod liber să se despartă de Dumnezeu şi chiar să lupte împotriva Lui, deci să fie răul asumat şi răspândit.
predestinarea absoluta si este predestinarea dubla adica unii sortiti pentru salvarea restul in iad.Unde a scris Sf. Augustin de predestinare dubla?
Dle în ortodoxie nu există predestinare (absolută sau dublă). Dacă dvstră ştiţi contrariul demonstraţi cu surse exacte.predestinarea absoluta si este predestinarea dubla adica unii sortiti pentru salvarea restul in iad.
Dra, nu vorbesc de ortodoxie ci de Fer. Augustin si cei care i-au preluat ideile.Dle în ortodoxie nu există predestinare (absolută sau dublă). Dacă dvstră ştiţi contrariul demonstraţi cu surse exacte.predestinarea absoluta si este predestinarea dubla adica unii sortiti pentru salvarea restul in iad.
PS: Vă rog, pe forum, să scrieţi corect dpdv gramatical!
Unde a scris Sf Augustin despre asta? Dati-mi si mie o trimitere sau citati aici.predestinarea absoluta si este predestinarea dubla adica unii sortiti pentru salvarea restul in iad.Unde a scris Sf. Augustin de predestinare dubla?
"Despre predestinarea Sfinților", "Despre har și liberul arbitru".predestinarea absoluta si este predestinarea dubla adica unii sortiti pentru salvarea restul in iad.Unde a scris Sf. Augustin de predestinare dubla? Dati-mi si mie o trimitere sau citati aici.
Daca nu ma insel, s-ar putea sa gresesc, daca da, sa fiu corectat, dar tocmai pt ca Fericitul Augustin avea astfel de convingeri legate de predestinare, a ramas doar "Fericitul" nu "Sfantul"."Despre predestinarea Sfinților",Despre har și liberul arbitru.
Acest aspect aş vrea să îl lămurim pentru că eu nu am o înţelegere exactă aici.RAUL CEL DINTAI aparut nu se poate mantui si cai pentru ca ei au avut o libertate deplina fara nici o restrictie si caderea lor a fost mare. Dar omul a avut o porunca de ascultare nu a avut libertate deplina iar el cazand are sansa oferita de Dumnezeu de a se mantui (cai si apoi mantui).
Mintea este o putere a sufletului.Cum incercati sa cuprindeti ceea ce mintea de tareanta nu poate cuprinde; caci nu poti cuprinde cele ale sufletului cu cele ale pamantului.
Aveti cumva si citate?"Despre predestinarea Sfinților", "Despre har și liberul arbitru".predestinarea absoluta si este predestinarea dubla adica unii sortiti pentru salvarea restul in iad.Unde a scris Sf. Augustin de predestinare dubla? Dati-mi si mie o trimitere sau citati aici.
Înapoi la “DOGMATICĂ şi CATEHISM”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori