Acesta exista,e numeste Nomocanon,a fost gata de intocmit la anul 883 si a fost aprobat de Sinodul de la Constantinopol in 920E interesant ca nu se face un Cod canonic care sa se inspire din canoanele apostolice, canoanele Sf. Parinti si cele ale Conciliilor ecumenice dar care sa fie comune tuturor Bisericilor ortodoxe.
Este canonul 66 apostolic. In Biserica veche era interzis cu desavarsire sa se posteasca duminica (pe motiv ca este ziua in care a inviat Hristos) si sambata (fiindca ea aminteste de crearea lumii). Ambele evenimente sunt prilej de bucurie, nu de intristare si de pocainta. S-a ingaduit totusi in mod exceptional sa se posteasca in sambata Pastilor. Conform acestui canon nu ar trebui sa se posteasca in duminicile si sambetele celor patru mari posturi de peste an, insa practica bisericeasca a impus randuiala existenta astazi, dupa care se posteste fara exceptie in toate zilele posturilor mari.Nu stiu din care mileniu e canonul urmator, dar suna ciudat:
64. Daca vreun cleric se va afla postind in ziua Duminicii sau Sambata, afara numai de una singura (pe an), sa se cateriseasca; iar de va fi laic, sa se afuriseasca.
Si eu mi-am pus problema acestui canon. De ce a fost schimbata randuiala, de cine si cand.Este canonul 66 apostolic. In Biserica veche era interzis cu desavarsire sa se posteasca duminica (pe motiv ca este ziua in care a inviat Hristos) si sambata (fiindca ea aminteste de crearea lumii). Ambele evenimente sunt prilej de bucurie, nu de intristare si de pocainta. S-a ingaduit totusi in mod exceptional sa se posteasca in sambata Pastilor. Conform acestui canon nu ar trebui sa se posteasca in duminicile si sambetele celor patru mari posturi de peste an, insa practica bisericeasca a impus randuiala existenta astazi, dupa care se posteste fara exceptie in toate zilele posturilor mari.Nu stiu din care mileniu e canonul urmator, dar suna ciudat:
64. Daca vreun cleric se va afla postind in ziua Duminicii sau Sambata, afara numai de una singura (pe an), sa se cateriseasca; iar de va fi laic, sa se afuriseasca.
http://www.crestinortodox.ro/calendar-ortodox/8-augustTotul e foarte simplu, fraţilor.
O singură sâmbătă pe an este permis de a posti aspru - Sâmbăta Mare, înainte de Paşti. În rest, în sâmbete şi duminici este interzis de a posti aspru. Anume la aceasta se referă Canonul. M-aş bucura ca şi duhovnicul tău să ştie asta, dar mulţi nu ştiu...
"Afurisenie" înseamnă oprirea temporară de la împărtăşanie. Dacă Canonul nu prevede nici un termen în acest sens, înseamnă că decizia o ia duhovnicul, în funcţie de caz şi de circumstanţele atenuante sau agravante ale acelui caz.
totul vine de la traducerea in romaneste(si nu numai)De fapt este vorba despre abtinere=post.Post negru este o inventie tarzie!de ce post negru?1. Eu zic de post aspru (ceea ce e mai clar) şi nu post negru (ceea ce nu e f. clar).
2. Nu e nici o contradicţie. E prostia celor care fac aceste calendare. Dacă te uiţi în Minei, ai să vezi că la Tăierea Capului Sf. Ioan Botezătorul este zi de post, dar cu dezlegare la untdelemn şi vin. Ce post negru mai e ăsta?
STDU ViewerCum pot citi fisierul floca_cbo.djvu?
Eu as fi interesat de respectiva arhiva. Doar daca aveti timp!Hai că şi la noi lumea s-a deşteptat.
Un site bun, cu toate Canoanele Bisericii noastre.
Eu mi-am descărcat întreg conţinutul pe PC. E foarte bine făcut. Dacă cineva e interesat, pot să-i trimit arhiva pe mail.
Nu o pot pune pe site, pt că trebuie să respectăm drepturile de autor ale celor care au muncit. Dumnezeu să le răsplătească din plin.
Problema este in fisier, nu in program. Am descarcat cartea si nu merge (inclusiv cu alti vizualizatori). O incarc repetent, sa-mi dati de stire daca merge.am descarcat si instalat stdu viewer, dar imi da eroarea aceasta:
Scientific and technical documentation viewer has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience
Ce pot sa fac?
il poate face cineva pdf?
Multumesc!
Înapoi la “CANOANE şi REGULI BISERICEŞTI”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori