Vad ca la intrebarea asta nimeni nu a raspuns; eu cred ca ar fi bine sa umplem acest timp cu ceva util (si pentru trup, dar si pentru suflet): eu stiu ... o plimbare prin natura, sport, citirea de carti duhovnicesti, dialoguri cu fratii intru Hristos pe diferite teme, vizitarea oamenilor bolnavi, nevoiasi; copiilor abandonati, de prin orfelinate, pelerinaj pe la biserici si manastiri, participarea la slujbe (in unele biserici vecernia de la 4 sau 5 sau paraclisul Maicii Domnului), si altele asemenea. Bine, decat sa stai si sa te uiti la tembelizor, sau sa pierzi vremea de pomana (neputand sa faci una din cele de mai sus), mai bine faci aceste "indatoriri", dar cu masura! Atata timp cat sunt pentru servici, scoala sau pentru ceva asemena si este extrem de important sa faci acestea in momentul respectiv, nu cred ca poate fi considerat pacat.Daca in zi de duminica sau sarbatoare, am fost la Biserica, am citit un acatist, am citit niste rugaciuni etc si totusi ne mai ramane timp liber, il putem umple cu indeplinirea datoriilor sociale (de exemplu realizarea temelor daca esti elev, intocmirea unor documente daca esti economist etc) sau trebuie sa lenevesti, sa stai pur si simplu din teama de a nu incalca porunca Lui Dumnezau care spune sa cinstesti Duminica ?
Dar pt ce s-a mai deschis acest forum? Duminica scrie pe forum mai mult ca în zilele de rând...Daca in zi de duminica sau sarbatoare, am fost la Biserica, am citit un acatist, am citit niste rugaciuni etc si totusi ne mai ramane timp liber, il putem umple cu indeplinirea datoriilor sociale (de exemplu realizarea temelor daca esti elev, intocmirea unor documente daca esti economist etc) sau trebuie sa lenevesti, sa stai pur si simplu din teama de a nu incalca porunca Lui Dumnezau care spune sa cinstesti Duminica ?
Întrebările astea trebuie adresate părintelui Nocodim Vulpe, de la Editura Mitropoliei din Orhei.Am niste intrebari legate de acest tema: 1. La noi in RM cine a scris calendarele de perete si cele de masa in l.rom; 2. De ce nu exista semnele care arata marimea sarbatorii (cruce rosie, neagra, x, x)...) 3. Dupa ce criterii s-a marcat numele unor sfinti pt a le deosebi ca importanta? (mi se pare ca nici dupa un criteriu)...
Ei, nu-i chiar aşa. Citiţi pe blogul meu subiectul despre Anafură. Căutaţi pe acolo.Am observat in liturghierul editat acolo multe schimbari de genul: "pentru rugaciunile Prea Curatei Maicii Tale si ale tuturor sfintilor, binecuvinteaza, Doamne, anafora aceasta" Numai aici cred ca intalnesti asa ceva.
Care-s elementele moldoveneşti, că eu încă nu le-am descoperit. Acolo e xerox curat şi totul este exact după cele româneşti (în ultima lor ediţie).Imi place mult de parintele esta ca "cu purtarea lui de grija", s-au editat mineiele, intr+un fel plagiate dupa cele romane, dar cu cateva elemente originale moldovenesti.
După regulile din Biserica Rusă, un preot care se călugăreşte, chiar dacă a fost mitrofor, devine ieromonah şi toate distincţiile (sau cum se zice la noi "decoraţiile") le primeşte de la început. Acum părintele Nicodim este arhimandrit, numai că după regulile din 2004, distincţia de a purta 2 cruci nu mai există şi o poartă doar cei care au fost decoraţi înainte de această dată. Iar stareţul Adrina de la casa de nebuni de la Saharna are această distincţie înainte de 2004, la fel cum o au şi alţi preoţi din Basarabia.Las' ca e bine, ca de cand s-a facut egumen de Orhei, nu l-am vazut sa poarte doua cruci la piept. Cred ca il invidiaza la acest capitol pe staretul de la Sahar(n)a.
Dacă sincer, mie mi se pare o întrebare foarte complicată, care trebuie rezolvată în duhul Evangheliei, adică în felul cum Hristos se raporta la sâmbătă.Ce munci sunt permise in zilele de sarbatoare in care sunt permise unele munci? Spalarea hainelor, facerea de mancare intra tot aici?(mama are mereu nelamuriri in legatura cu astea). Multumesc foarte mult.
Păi da, căci nu trebuie confundată lenea cu cinstirea zilei de odihnă.Eu am observat că ziua de odihnă este mai puţin recreativă dacă nu renunţ atât cât e posibil la rutina zileleor lucrătoare. Aş fi mult mai împrăstiată şi la rugăciune şi la Sfânta Liturghie. Aş fi mult mai neodihnită şi cu sufletul şi cu trupul., iar în zilele lucrătoare următoare, cu mai puţin randament.
Înapoi la “CANOANE şi REGULI BISERICEŞTI”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori